Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

آشنایی با انواع گردنبند طبی بریس و آرتروز نرم و سخت 

گردنبند طبی بریس و آرتروز نرم و سخت  معمولاً توسط بیمارانی استفاده می شود که تحت عمل جراحی ستون فقرات گردنی قرار گرفته اند یا دچار آرتروز گردن هستند. این گردنبندها همچنین برای درمان درد گردن ناشی از ضربه حاد یا درد مزمن استفاده می شود. پس از آسیب دیدگی گردن می توان برای بی حرکتی و کاهش درد از گردنبند طبی استفاده کرد. هدف اصلی این گردنبندها جلوگیری یا به حداقل رساندن حرکت ستون فقرات گردنی است. آنها همچنین سر را در موقعیت تراز و وسط  قرار می دهند تا فرد راحت  تر به فعالیت خود ادامه دهد. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

انواع گردنبند طبی بریس و آرتروز نرم و سخت

گردن درد یکی از شایع ترین و پرهزینه ترین مشکلات بهداشتی در بین افراد  است. این درد به عنوان یک تجربه پیچیده و ذهنی با دلایل مختلف اسکلتی – عضلانی حل نشده در فرد رخ می دهد.  بر اساس مواد به کار رفته در ساخت و سختی گردنبندهای طبی را می توان به موارد زیر طبقه بندی کرد:

  • گردنبند طبی نرم
  • گردنبند طبی سخت

گردنبند طبی بریس نرم

گردنبند طبی بریس نرم از نمد ساخته می شوند. آنها برش داده می شوند تا به شکل گردن و فک بیمار درآیند و اندازه آن برای بیمار تنظیم می شود. اینها توانایی بی حرکتی کامل گردن را ندارند ، اما حرکت را محدود می کنند و برای بیمار به عنوان یک یادآوری جنبشی برای کاهش حرکت گردن هستند . از آنجا که گردنبند زیر چانه قرار می گیرد و از چانه پشتیبانی می کند ، انقباض عضلانی مورد نیاز در برابر نیروهای جاذبه را برای نگه داشتن سر در حالت طبیعی به حداقل می رساند. این نوع گردنبند به طور کلی حرکتی گردن را بی حرکت نمی کند ولی فقط خمش و کشش را در مرحله نهایی محدود می کند. این گردنبندها بطور کاملاً مناسب در اطراف گردن  قرار گرفته و تعریق را محدود می کند.

آشنایی با انواع گردنبند طبی بریس و آرتروز نرم و سخت 
آشنایی با انواع گردنبند طبی بریس و آرتروز نرم و سخت

گردنبند طبی بریس سخت

گردنبند طبی بریس سخت طرحی مشابه یقه های نرم دارد اما از پلکسی گلاس ساخته شده است. اینها به راحتی قابل استفاده هستند و تمیز نگه داشتن آنها آسان است که از مزایای گردنبند پلاستیکی محسوب می شود. این گردنبندها نیز در اندازه های مختلف متناسب با بیمار ارائه می شود و حرکت  های خمش و کشش را محدود می کنند.

آنها نه تنها از چانه بلکه از استخوان پشت نیز پشتیبانی می کنند و باعث کاهش اکستنشن فعال می شوند ، خصوصاً در مرحله آخر. یکی از معایب گردنبند طبی بریس سخت این است که به طور بالقوه می توانند باعث انسداد خروجی وریدی شوند که ممکن است فشار داخل جمجمه را بالا ببرد. اگر شواهد واضحی از افزایش فشار داخل جمجمه وجود دارد ، باید مدتی آن را برداشته و بعد از آن دوباره استفاده کنید.

مدت زمان استفاده از گردنبند طبی بریس و آرتروز نرم و سخت

توصیه این است که باید گردنبندهای طبی را فقط به دلیل تسکین درد به مدت یک هفته مداوم پوشید. پس از آن باید به تدریج از استفاده آن کاسته شود. اگر گردنبند برای مدت طولانی تری استفاده شود ، می تواند چندین اثر منفی داشته باشد که شامل انقباض بافت نرم ، آتروفی عضلانی و از بین بردن قدرت تحرک گردن ، ضخیم شدن بافت های زیر استخوان و هماهنگی و همچنین وابستگی روانی است.

مقایسه گردنبند طبی بریس و آرتروز نرم و سخت

وقتی انواع مختلف  گردنبند طبی با توجه به ثبات مکانیکی (چه فعال و چه منفعلانه) مقایسه می شود همه آنها حرکت را تا حدی محدود می کنند. اگرچه  این اختلاف در محدودیت خیلی زیاد نیست ولی بسته به سطح آسیب ممکن است هر کدام توسط پزشک برای بیمار تجویز شود.

گردنبند طبی بریس و آرتروز نرم و سخت  از نظر حرکتی برای بیشتر فعالیت های روزانه تفاوت چشمگیری ندارد. از هر دو می توان برای افرادی استفاده کرد که درد کمی دارند اما برای بی حرکتی گردن و احساس امنیت به این حمایت نیاز دارند. در این حالت  گردنبندها در درجه اول به عنوان راهنمای تشخیصی برای تنظیم حرکت ستون فقرات گردنی عمل می کنند نه به عنوان یک مهار کننده برای جلوگیری از حرکات فیزیکی.

مزایای درمانی گردنبند طبی بریس و آرتروز نرم و سخت

استفاده از گردنبند طبی ف استراحت یا فیزیوتراپی و تمرینات خانگی برای بیماران مبتلا به رادیکولوپاتی گردنی در طی ۶ هفته نشان داده است که  بیماران باید در طول ۳ هفته اول آن را در کل روز بپوشند در حالی که ممکن است بیشتر استراحت کنند. در طی ۳ هفته بعدی آنها باید مدت زمان استفاده از گردنبند را کاهش دهند و بعد از ۶ هفته دیگر آن را نپوشند. فیزیوتراپی شامل تمریناتی برای بهبود حرکت و تثبیت ستون فقرات گردنی و تقویت عضلات سطحی و عمقی گردن نیز در این مدت بسیار مفید خواهد بود.

نتایج نشان می دهد که درد بازو و گردن با استفاده از گردنبند و فیزیوتراپی در مقایسه با روش های دیگر و هر یک به تنهایی به طور قابل توجهی کاهش می یابد. نتایج برای شاخص ناتوانی گردن نیز بهبود قابل توجهی را هنگام استفاده از گردنبند و فیزیوتراپی نشان می دهد.

گردنبند طبی بریس و آرتروز نرم و سخت  باعث کاهش درد بازو و گردن ، استرس های روزانه در ناحیه گردن و التهاب ریشه عصب می شود. در نهایت باید بدانید که اگرچه گردنبندهای بریس برای تسکین درد کوتاه مدت موثر هستند ، اما جایگزینی برای درمان فیزیوتراپی نیستند. با این حال ، در صورت استفاده مناسب می توانند مکمل موثری برای برنامه درمانی بیمار باشند.

آشنایی با انواع گردنبند طبی بریس و آرتروز نرم و سخت 
آشنایی با انواع گردنبند طبی بریس و آرتروز نرم و سخت

معایب گردنبند طبی بریس و آرتروز نرم و سخت

اگرچه گردنبندهای طبی بریس یک مداخله به ظاهر خوش خیم هستند اما می تواند اثرات سوئی نیز داشته باشند ، به خصوص هنگامی که برای مدت زمان بیشتری استفاده شوند. بیم آن می رود که یک دوره طولانی بی حرکتی منجر به آسیب ثانویه مربوط به آتروفی شود. گردنبندهای نرم اغلب برای بیمارانی که از گردن درد شکایت دارند تجویز می شود.

چگونه از بریس گردن استفاده کنیم؟

پوشیدن گردنبند طبی را ابتدا از پزشک یا ارائه دهنده خدمات بهداشتی یاد بگیرید. در حین استفاده به جای استراحت یا نشستن زیاد حرکت کنید زیرا راه رفتن می تواند از سفت شدن عضلات گردن جلوگیری کرده و بهبودی شما را تسریع می کند.

حین استفاده از بریس پشت خود را صاف نگه دارید، قوز نکنید، شانه ها را عقب نگه دارید، سر را صاف نگه دارید و گوش های خود را هم عرض شانه ها قرار دهید. در حین استفاده از بریس از  صندلی های نرم و کوتاه استفاده نکنید زیرا می تواند فشار بیشتری به گردن وارد کند.

در طول درمان از بلند کردن اشیاء سنگین و فعالیت هایی مانند دویدن یا سایر حرکات بدنی با ضربه زیاد خودداری کنید. گردنبند را در حالت مناسب قرار دهید  چون اگر به اندازه کافی محکم نباشد پشتیبانی کامل را فراهم نمی کند و باعث درد یا آسیب بیشتر می شود. در صورت شل بستن هم  می تواند با پوست اصطلاک یافته و باعث تحریک یا تاول شود.

چگونه با گردنبند طبی بخوابیم؟

در حین خواب از تشک مناسب استفاده کنید و گردن خود را در وضعیت ثابت نگه دارید طوریکه به جلو، عقب یا پهلو خم  نشود. گردن خود را همسو با بدن نگه دارید و پیچ نخورید. با یک بالش نازک به پشت بخوابید تا فشار بیشتری به گردن شما وارد نشود. برای بلند شدن از رختخواب  نیز باید مراقب باشید ، ابتدا به پهلو بچرخید و بعد بلند شوید.

آشنایی با انواع گردنبند طبی بریس و آرتروز نرم و سخت 
آشنایی با انواع گردنبند طبی بریس و آرتروز نرم و سخت

استحمام با بریس گردن چگونه است؟

در حین استفاده از گردنبند طبی، حمام نشسته برای شما بهتر از دوش گرفتن است. اگر از وان حمام استفاده می کنید  بریس گردن باید خشک و خارج از آب قرار بگیرد. استفاده از  پلاستیک به دور بریس می تواند به خشک ماندن آن کمک کند. اگر دوش می گیرد از خم شدن و حرکت گردن برای باز و بسته کردن آب خودداری کنید.

روش تمیز کردن گردنبند طبی

بسته به میزان استفاده لازم است که هر روز  بریس خود را بشویید تا به باکتری ها اجازه رشد داده نشود. علاوه بر این تمیز نکردن بریس می تواند منجر به تحریک پوست شما شود. برای شستن بریس های نرم از آب گرم و صابون ملایم  استفاده کنید و هرگز شوینده ها یا سفید کننده ها را به کار نبرید.

در بریس های سخت  لنت های کثیف و  پانل های جلو و عقب را کاملا تمیز کنید. سپس آنها را در مکانی آویزان کنید تا کاملا خشک شود. با باد شسوار نیز می توانید گردنبند را به سرعت خشک کنید.

زمان مراجعه به ارتوتیست

اگر گردنبند شل شده یا مدام  روی گردن حرکت می ‌کند و بالا می ‌رود یا هنگام استفاده از آن درد دارید و پوست زیر آن قرمز شده یا آسیب دیده است فورا به متخصص مراجعه کنید تا گردنبند شما را ترمیم کند. در غیر این صورت آسیب زیادی به مهره های گردن وارد شده و بهبودی شما به تاخیر خواهد افتاد.

قیمت خرید و فروش و مارک های گردنبند طبی بریس و آرتروز نرم و سخت 

گردنبندهای طبی در انواع و مارک های مختلف در حال حاضر در بازار موجود هستند و بر اساس تجویز پزشک می توانید هر یک را برای بهبودی و کاهش درد گردن مورد استفاده قرار دهید. قیمت گردنبند طبی بریس و آرتروز نرم و سخت نیز بر اساس فاکتورهای مختلف متفاوت است و شما می توانید هر یک را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا