Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

از فواید بی نظیر سرکه انگور برای سلامتی چه می دانید؟

سرکه انگور یک سرکه ایده آل برای پخت و پز است و  به عنوان یک محصول تصفیه نشده ، حاوی عناصر مغذی همچون پتاسیم ، منیزیم و همچنین عناصر کمیاب مختلفی می باشد که برای سلامتی ضروری هستند.

در اصل  این سرکه  یک اسید ملایم می باشد که به راحتی قابل دسترسی است و دارای طیف گسترده ای از مصارف خانگی ، پزشکی و تجاری می باشد که برخی از آنها امروزه  مورد تأیید است. اگرچه در حال حاضر ، سرکه اساساً به عنوان یک ماده پخت و پز مصرف می شود ، اما سرکه انگور ، بیشتر در سالادها ، سس های گوشت ، نان ، ترشی و غیره استفاده می شود و با قیمت های مقرون به صرفه در دسترس است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

خواص سرکه انگور چیست؟

سرکه انگور در زبان فرانسوی به معنی “شراب ترش” می باشد و شامل انواع متنوعی است که بیشتر در آشپزی از آنها استفاده می شود . در دنیای غرب سرکه هایی که بیشترین مصرف را دارند از انگور و سیب حاصل می شوند. بسیاری از افراد وقتی صحبت از انگور و فرآیند تولید سرکه می شود ، گیج می شوند. آنها اغلب تصور می کنند که سرکه شراب و سرکه انگور یکی هستند. با این حال  این درست نیست. روند ایجاد برای هر یک متفاوت است و مشخصات عطر و طعم بسیار متفاوتی خواهند. برخی از خواص سرکه انگور عبارتند از:

  • این سرکه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند
  • به درمان بیماری دیابت و بهبود فشار خون بالا کمک می کند
  • این سرکه به عنوان رقیق کننده خون عمل می کند
  • باعث تسکین و بهبود احتقان قفسه سینه ، تورم لثه ، زخم های دهان ، اسیدیته و بوی بد دهان می شود
  • از عفونت های قارچی و ابتلا به بیماری های عفونی مانند HIV ، سل و غیره جلوگیری می کند
از فواید بی نظیر سرکه انگور برای سلامتی چه می دانید؟
از فواید بی نظیر سرکه انگور برای سلامتی چه می دانید؟

طرز تهیه سرکه انگور چگونه است؟

شما می توانید برای تهیه سرکه انگور ، شراب انگور را به سرکه تبدیل کنید ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را در معرض جریان هوا قرار دهید. هوای منزل شما  حاوی گروهی از باکتری های طبیعی به نام استوباکتور است که هنگامی که آنها روی سطح شراب قرار می گیرند ، محتوای الکل را به اسید استیک تبدیل می کنند. ممکن است این فرآیند ماه ها طول بکشد ، اما در نهایت (به لطف باکتری های موجود در هوا) ، شراب به یک سرکه انگور بسیار اسیدی ، با طعم ملایم تبدیل می شود.

روش دیگری که می توانید سرکه انگور را تولید کنید  این است که از آب انگور تازه استفاده کنید . برای تهیه سرکه انگور فقط کافی است آب انگور تازه ، ظرف غذای مناسب برای تخمیر و یک پوشش پارچه ای قابل تنفس  که به جریان هوا اجازه می دهد ارگانیسم های موجود در هوا را به سطح آب انگور شما منتقل کند ، داشته باشید . حال که تفاوت بین این دو روش را فهمیدید ، اجازه دهید به طور کامل طرز تهیه سرکه انگور را برای شما توضیح دهیم

مرحله ۱ : انگور خود را انتخاب کنید

هنگام انتخاب انگور برای سرکه گرفتن ، خوشه هایی کاملاً رسیده را انتخاب کنید  این انگورها بیشترین مقدار قند را دارند و بیشترین سرکه را با طعم مطلوب تولید می کنند.

مرحله ۲: آب انگور را استخراج کنید

به روش های مختلفی می توانید آب انگور را استخراج کنید. اگر آبمیوه گیری دارید به خوبی می توانید این کار را انجام دهید . اگر با انگور بدون دانه سر و کار دارید می توانید از یک آب میوه گیری الکتریکی نیز استفاده کنید (این کار را با انواع مختلف انگور انجام ندهید ؛ زیرا مقدار زیادی کف ایجاد می کنند).

مرحله ۳: آب انگور را در یک ظرف تخمیر قرار دهید

از آنجا که آب انگور شما در نهایت به یک محصول اسیدی تبدیل می شود ، مهم است که شما برای فرآیند تخمیر از یک ظرف مناسب استفاده کنید. ظرف های شیشه ای دهان گشاد برای این کار بسیار مناسب خواهد بود .

آب انگور خود را در ظرف تهیه شده بریزید و به جای قرار دادن درپوش ، دهانه آن را با پارچه ، حوله کاغذی یا فیلتر قهوه بپوشانید. مطمئن شوید که آن را با یک نوار لاستیکی یا رشته محکم ، در روی درب شیشه به خوبی نگه داشته اید. با این کار ارگانیسم های موجود در هوا می توانند به سطح آب میوه برسند ، در حالی که مگس ها و حشرات مزاحم را از آب انگور شما دور نگه می دارد. همچنین به فرآیند تخمیر اجازه می دهید ، در مرحله اول  دی اکسید کربن را به خوبی آزاد کند .

مرحله ۴: محیط مناسبی را برای این کار انتخاب کنید

آب انگور خود را در اتاقی نگه دارید که خنک تر از  ۱۶ درجه سانتی گراد و گرم تر از ۲۶ درجه سانتی گراد نباشد. ارگانیسم های موجود در هوا که مسئول تبدیل آب انگور به سرکه هستند ، به دما بسیار حساس هستند. اگر محیط آنها خیلی سرد باشند ، عمل تخمیر صورت نمی گیرد و اگر محیط خیلی گرم باشد ارگانیسم ها خراب می شوند .

مرحله ۵: چگونه تشخیص دهیم که سرکه انگور ما آماده شده است

هیچ راهی وجود ندارد که دقیقا تشخیص دهید ، آب انگور شما به طور کامل به سرکه تبدیل شده است. برای این کار می توانید آن را بچشید و بو کنید . از آنجا که سرکه یک ماده اسیدی و خورنده است ، حتما به خاطر داشته باشید آن را در ظرف مخصوص نگهداری کنید. ظروف شیشه ای برای ذخیره سرکه ایده آل می باشد . همچنین توجه داشته باشید که سرکه به آرامی درب های حلبی یا فلزی را از بین می برد. بنابراین بهتر است ، بعد از مدتی درب ظروف سرکه خود را تعویض کنید .

از فواید بی نظیر سرکه انگور برای سلامتی چه می دانید؟
از فواید بی نظیر سرکه انگور برای سلامتی چه می دانید؟

فواید و مزایای سرکه انگور

اشتها را کاهش می دهد:

سرکه انگور معمولاً بین ۵ تا ۱۰ درصد اسید استیک دارد که طبق مطالعات انجام شده ، یک اشتها آور طبیعی است. محققان تغذیه در دانشگاه لوند سوئد اثرات سرکه با مقادیر مختلف اسید استیک را بر روی پاسخ های قند خون و انسولین در افراد مختلف آزمایش کردند و احساس سیری آنها بعد از خوردن فقط ۵۰ گرم نان سفید مورد بررسی قرار دادند .

محققان در یافته های خود که در ژوئیه ۲۰۰۵ در مجله تغذیه بالینی اروپا منتشر شد ، گزارش دادند که پاسخ گلوکز و انسولین در افرادی که سرکه استفاده کرده اند بهبود یافته و سیری با نسبت مستقیم با سطح اسید استیک در سرکه ها افزایش می یابد. قبل از استفاده از این سرکه ها یا سایر داروهای خانگی یا گیاهی با پزشک خود مشورت کنید.

ناراحتی و تحریکات پوستی را کاهش می دهد:

انستیتوی سرکه یک انجمن تجاری بین المللی است که نماینده عمده تولید کنندگان سرکه در جهان است که بسیاری از آنها سرکه های تولیدی از انگور هستند. وب سایت این موسسه تعدادی روش درمانی مفید ، برای بهبود تحریکات پوستی جزئی با استفاده از سرکه را ارائه داده است  در این روش ارائه شده ، برای تسکین درد نیش زنبورعسل یا ژله ماهی ،ناحیه آسیب دیده را با سرکه انگور شست و شو دهید . همچنین برای جلوگیری از به وجود آمدن تاول در هنگام سوختگی ، می توانید بلافاصله سرکه سرد را روی محل سوختگی پوست قرار دهید . این سرکه همچنین می تواند درد ناشی از آفتاب سوختگی را نیز تسکین دهد.

به کنترل بیماری دیابت نوع ۲ کمک می کند:

محققان دریافتند افرادی که هنگام خواب از این سرکه استفاده می کنند ، میزان قند خون ناشتا آنها در مقایسه با افرادی که از داروهای دیگر استفاده می کنند ، پایین تر است. محققان این امر را به تأثیرات اسید استیک بر متابولیسم گلوکز در کبد نسبت دادند و خاطرنشان کردند که این سرکه ممکن است برای افراد دیابتی مفید باشد .

غنی از آنتی اکسیدان است

سرکه انگور ، مانند شراب قرمز سرشار از ماده شیمیایی پلی فنل است. این مواد آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند  که می توانند در برابر آسیب های رادیکال آزاد به شما کمک کنند. رادیکال های آزاد در بروز تعدادی از بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی عروقی ، سرطان و شرایط التهابی نقش دارند. هرچه سرکه تیره تر باشد ، مقدار آنتی اکسیدان آن بیشتر است.

استفاده از سرکه انگور در دوران بارداری

در دوارن بارداری شما می توانید از این سرکه در تهیه غذاهای خود استفاده کنید و از مزایایی آن بهرمند شوید . همچنین بهتر است در صورت استفاده از داروهای تجویزی قبل از مصرف هرگونه سرکه ای با پزشک خود صحبت کنید .

عوارض جانبی مصرف سرکه انگور

مصرف صحیح و به اندازه این سرکه هیچگونه عوارض جانبی نخواهد داشت . به خاطر داشته باشید برای جلوگیری از تخریب مینای دندان خود توسط سرکه ها ، قبل از استفاده همیشه آنها را با آب رقیق کنید و هیچگاه از سرکه غلیظ به عنوان دهانشویه استفاده نکنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا