Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

آشنایی با فواید و کاربردهای عرقیات گیاهی درمان دیابت

عرقیات گیاهی درمان دیابت خاصی در جهان وجود دارد که شما می توانید از آنها برای بهبود این بیماری استفاده کنید . یکی از موارد کاربردی در طب سنتی عرقیات گیاهانی می باشد که امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد و حتی مصرف آنها باعث درمان بسیاری از بیماری ها می شود.

یکی از بیماری هایی که به هر دلیل ممکن است فرد به آن دچار شود ، قند خون یا همان بیماری دیابت است و مصرف بعضی از این عرقیات گیاهی مخصوص برای این بیماری باعث کنترل و تثبیت قند خون می شود. تمام عرقیات را باید به صورت مستمر و به اندازه مناسب مصرف کرد و مصرف بیش از اندازه  آنها ممکن است خطراتی را برای بیمار به همراه داشته باشد .

در این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک قصد داریم ، عرقیات گیاهی درمان دیابت را نام ببریم و توضیحاتی در مورد کارایی و تاثیر هر یک از آنها ارائه دهیم لطفا همراه ما باشید.

بهترین عرقیات گیاهی درمان دیابت

 

عرق گیاهی برگ گردو :

برای گرفتن این عرق باید برگ های درخت گردو را جمع آوری کرده و در دستگاه های تقطیر قرار دهید  تا عمل تقطیر صورت گیرد. برگ گردو از زمان های قدیم به عنوان درمان های پزشکی ( ضدعفونی کردن زخم های چرکین و…)  قابل استفاده بوده است. امروزه و با پیشرفت علم از برگ گردو عرق گیری صورت می گیرد و این عرق به دلیل عصاره هیدرولیکی که دارد ، بیشتر برای بیماران مبتلا به قند خون و کنترل بهتر قند خون توصیه می شود.

عرق برگ گردو را فرد می تواند در دو نوبت (صبح و عصر) همراه با آب میل نماید ، تا بتواند نتیجه بهتری از این عرق دریافت کند.

عرق گیاهی تمشک :

یکی دیگر از عرقیات گیاهی درمان دیابت عرق تمشک است. عرق تمشک  یکی از عرقیات کارآمد برای کاهش قند خون محسوب می شود و علاوه بر اینکه افراد دیابتی برای کنترل قند خون می توانند از این عرق استفاده کنند ، افرادی نیز که دچار بیماری فشار خون هستند نیز می تواند فشار خون خود را کنترل کنند. این عرق برای مصارف دیگر درمانی از قبیل سرماخوردگی ، سرخک و تب و …… نیز استفاده می شوند.

بهتر است از این عرق هرروز ۲ تا ۳ استکان مصرف کنید ، تا بهتر بتوانید به تثبیت قند خون خود کمک کنید.

عرق گیاهی بابا آدم :

برای اینکه بتوانید تاثیرات بهتری از مصرف این عرقیات گیاهی درمان کننده دیابت دریافت کنید ، باید این عرق را در صبح و به صورت ناشتا مصرف کنید. نام دیگر گیاهی که از آن عرق گیاهی بابا آدم گرفته می شود ، فیل گوش است و برای اینکه بتوانید عرق این گیاه را بدست آورید ، باید ریشه های گیاه را جمع آوری کرده و در دستگاه های تقطیر قرار دهید. عرق بدست آمده کارایی بسیاری در درمان بیماری های مختلف دارد و یکی از مزیت های این عرق گیاهی ، تنظیم و کاهش قند خون می باشد.

آشنایی با فواید و کاربردهای عرقیات گیاهی درمان دیابت
آشنایی با فواید و کاربردهای عرقیات گیاهی درمان دیابت

عرق گیاهی گیاه آلوئه ورا

تحقیقات در زمینه عرق تهیه شده از گیاه آلوئه ورا ، نشان داده است که تهیه و تقطیر این عرق کاربرد بسیار زیادی در درمان بیماری های دیابتی دارد. در آلوئه ورا موادی همچون آمیلاز و آنزیم های دیگری وجود دارد که کاهش دهنده قند خون و حتی چربی خون می باشد و مصرف آن به صورت مستمر گلوکز را در خون تثبیت خواهد کرد .

عرق گیاهی برگ زیتون

درخت زیتون فواید بسیاری دارد و حال قصد داریم یکی از فواید این درخت بی نظیر را که عرق برگ زیتون می باشد را توضیح دهیم. برگ این گیاه سرشار از مواد مغذی است و عرق آن نیز تاثیرات بسزایی برای سلامتی افراد دارد. یکی از این فواید این عرق این است که به فعالیت و ترشح بیشتر انسولین در بدن کمک می کند و حتی قند خون بدن را نیز تثبیت می کند. این ترکیب یکی از عرقیات گیاهی درمان دیابت است.

عرق گیاهی دارچین

دارچین گیاهی است که امروزه هم در زمینه طعم دادن به غذاها بسیار کاربرد دارد و حتی کاربردهای بسیاری در زمینه دارویی دارد. یکی از این اثرات مفید گرفتن عرق از این گیاه ، استفاده از آن برای درمان بسیاری از بیماری ها مربوط به قند خون و دیابت می باشد. تحقیقات زیادی در این زمینه صورت گرفته و تاثیرات مثبت این عرق بر درمان و بهبود بیماری افراد را نشان داده است. عرق دارچین همانند انسولین در بدن عمل می کند و نیاز فرد را به زدن انسولین کاهش می دهد.

عرق گیاهی سیر

عرق سیر یکی از با ارزش ترین داروهای گیاهی است که از طبیعت گرفته می شود و می تواند از آن برای درمان بیماری های بسیار زیادی استفاده کرد. یکی از بیماری هایی که می توان برای بهبود آن از فواید این عرق استفاده کرد ، بیماری دیابت می باشد. افراد مبتلا به این بیماری با خوردن این عرق می توانند قند خونشان را کنترل و تثبیت کنند. بعلاوه این عرق به عنوان ضد باکتری و ضد سرطان عمل می کند و مانع ابتلا به ورم روده و مسمومیت ناشی از آلودگی هوا می شود .

این عرق را می توانید در یک فنجان و به صورت چند وعده غذایی به همراه آب میل کنید تا بتوانید قند خون را کاهش دهید.

عرق گیاهی شنبلیله :

یکی دیگر از عرقیات گیاهی درمان دیابت عرق شنبلیله است. برگ های جمع آوری شده شنبلیله را می توان درون دستگاه تقطیر قرار داد و طی عمل تقطیر عرق حاصل شده از برگ ها را در ظرفی گرد آوری کرد. عرق شنبلیله بهترین دارو برای کاهش قند خون است و می تواند باعث تثبیت قند خون شود. عرق شنبلیله نیز باید به صورت یک فنجان به همراه آب و بعد از غذا مصرف شود و بهتر است که بیش از حد از این عرق مصرف نشود.

عرق گیاهی شوید :

گیاه شوید سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی است همچنین شما می توانید از این گیاه بی نظیر عرق مخصوص و کارآمدی را تهیه کنید . عرق این گیاه به جذب و ترشح بهتر انسولین در بدن بسیار کمک می کند و باعث تنظیم قند خون می شود.

عرق گیاهی کلپوره :

کلپوره گیاهی است که از قدیم تا به امروزه کاربردهای بسیار زیادی در درمان بیماری های مختلف داشته و دارد . پزشکان طب سنتی فواید بسیاری از این گیاه کشف کردند و امروزه نیز از عرق این گیاه برای درمان دیابت و تنظیم قند خون استفاده می شود. این عرق گیاهی فواید درمانی دیگری مثل کاهش و از بین بردن دل درد نیز دارد.

آشنایی با فواید و کاربردهای عرقیات گیاهی درمان دیابت
آشنایی با فواید و کاربردهای عرقیات گیاهی درمان دیابت

عرق گیاهی یونجه :

یونجه گیاهی است که خواص درمانی بسیار زیادی را در خود نهادینه کرده است و دارای مواد معدنی بسیار و سرشار از ویتامین ها می باشد. این گیاه تاثیر شگفت انگیزی در کاهش و کنترل قند خون می تواند داشته باشد.

عرق گیاهی گزنه :

گیاه گزنه برگ هایی سبز و سوزنی شکلی دارد . گیاه گزنه از جمله  گیاهانی است که در زمینه دارویی کاربردهای بسیار زیادی در طب سنتی داشته است و همچنین نقش بسزایی در کنترل دیابت دارد ، معمولا این گیاه خودرو را می توانید در هر مکانی پیدا کنید . این گیاه به دلیل داشتن طبع گرم برای درمان مشکلات کبدی و ادراری نیز می تواند مفید واقع شود .

برای درمان و تثبیت قند خون باید به صورت روزانه ۲ تا ۳ فنجان از این عرق را به همراه آب میل نمایید.

عرق بوقناق :

بوقناق گیاهی خودرو و جنگلی است و عرق بدست آمده از این گیاه می تواند به صورت مستقیم بر کبد تاثیر بگذارد و حتی با بالابردن ترشح انسولین در بدن ، می تواند گلوکز را به اندازه ای که بدن نیاز دارد ، تنظیم کند  و قند خون افراد دیابتی را کاهش می دهد.

عرق گیاهی رزماری :

از دیگر عرقیات گیاهی درمان دیابت می توان به عرق رزماری اشاره کرد. رزماری گیاهی سرشار از مواد معدنی است و تاثیر این گیاه هم در آشپزی و هم در طب سنتی نمایان شده است . مصرف گیاه رزماری هم به گونه عرقیات و هم دمنوش می باشد . این گیاه خاصیت آرامبخشی دارد و می تواند قند خون را در بدن کاهش دهد. بهتر است از این گیاه روزانه به صورت سه وعده مصرف شود و از مصرف بیش از حد آن خودداری کنید .

عرق گیاهی خار مریم :

گیاه خار مریم گیاهی می باشد که به صورت خودرو در همه مناطق می روید و پزشکان طب سنتی تاثیر دارویی این گیاه را کشف کرده اند. این گیاه حاوی آنتی اکسیدان ، اسیدهای چرب و مواد مغذی دیگر است که به تنظیم انسولین و ثابت نگه داشتن  قند خون کمک می کند. این عرق گیاهی به افراد دیابتی کمک بسزایی می کند و طبق تحقیقات انجام شده ثابت شده افراد دیابتی که به مدت چهار ماه به صورت ناشتا از این عرق استفاده کرده اند ، قند خون آنها به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

عرق گیاهی زرشک :

گیاه زرشک بوته های عظیم و پر از خار دارد و همچنین چیدن این میوه خوشرنگ و زیبا ، فوق العاده سخت و پر زحمت می باشد. در عوض  این میوه ترش مزه و کوچک مزایای بسیاری به همراه دارد. شما می توانید زرشک های جمع شده را درون دستگاه تقطیر بریزید و طی عمل تقطیر عرق حاصل شده از دستگاه را در ظرفی جمع آوری کنید.

عرق زرشک طعم ترشی دارد و این ترشی موجود در عرق به کم کردن قند خون به افراد دیابتی کمک می کند و حتی قادر است که احساس عطش و تشنگی را نیز در این بیماران به حداقل رسانده و حتی از بین ببرد. عرق زرشک را باید در هر دو وعده صبح و عصر به صورت یک استکان میل کنید، علاوه بر اینکه قند خون تنظیم می گردد ، چربی خون نیز کاهش می یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا