Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

فواید روغن مار چیست ؟ خواص و کاربرد و قیمت خرید و فروش

روغن مار در واقع روغنی است که از پوست مار به دست آمده و کاربرد ها و خواص متعددی برای سلامتی و زیبایی داراست.

از فواید و خواص روغن مار می توان به تأثیرات شگفت انگیز آن در تقویت مو، مراقبت از پوست، تقویت سیستم ایمنی و … اشاره نمود. به دلیل کاربرد روغن مار در زمینه های درمانی متعدد، خرید و فروش روغن مار بخصوص در کشور ما ایران که طب سنتی رواج دارد بسیار صورت می پذیرد. قیمت روغن مار می تواند به عوامل متعددی وابسته باشد که معمولاً کیفیت مؤثرترین عامل بر قیمت آن است. به دلیل خواص و فواید بی نظیر آن در ادامه به معرفی و طرز تهیه و طبع و نحوه مصرف روغن مار پرداخته ایم. برای آشنایی با خواص روغن مار با ما همراه باشید.

نشریه علمی جهان شیمی فیزیک روغن های دیگری را نیز با خواص متفاوت بررسی نموده است. مانند : روغن اسپند، روغن کنجد، روغن زیتون و… .

طرز تهیه روغن مار چیست

جهت تهیه روغن مار ابتدا پوست مار را از بدنش جدا نموده و سپس پوست آن را تحت حرارت قرار می‌دهند. در اثر حرارت روغنی که در زیر پوست و انتهای دم مار وجود دارد، از گوشت و پوست مار استخراج خواهد شد. معمولاً این ماده از چربی مار آبی چینی تهیه می شود. لازم به ذکر است که انواع روغن های دیگری نیز وجود دارند مانند روغن : مار بوآ، مار دریایی و گونه های ديگر.

روغن مار چیست ؟ خواص و کاربرد و قیمت خرید و فروش آن
روغن مار چیست ؟ خواص و کاربرد و قیمت خرید و فروش آن

چربی به دست آمده فراوری شده و به شکل روغن غلیظی در آمده و آماده مصرف می گردد. از فواید این ماده دارا بودن سطح بالایی از نوعی اسید چرب امگا ۳ به نام ایکوزا پنتانوئیک اسید (EPA) است. این آمینواسید خواص زیادی براي سلامتی انسان داراست. خرید و فروش این ماده بیشتر از کشورهایی مانند : چین، ویتنام و تایلند انجام می شود.

خواص روغن مار اصل بسیار زیاد بوده و تأثير و قدرت شفابخشی شگفت آوری دارد. اما متأسفانه ۹۰ درصد روغن مار های بازار اصل نبوده و تقلبی است. طرز و نحوه مصرف روغن مار اصل این‌گونه است که می توان آن را به صورت موضعی براي درمان برخی از بیماری ها بکار گرفت. شگفت آور تر این است که هرچه مار خطرناک تر باشد روغن آن براي درمان و سلامتی بخشیدن، مؤثرتر است.

فواید و کاربرد روغن مار در سلامتی انسان چیست

برخلاف مار که موجودی خطرناک است و عده زیادی از آن واهمه دارند، روغن آن بسیار مفید بوده و به درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کند.

درمان درد و ورم مفاصل، تقویت کننده رشد مو، درمان پا درد، تسکین درد، درمان اضطراب و استرس، تقویت کننده مژه و ابرو، تقویت ساقه و ریشه مو، نرم کننده و درخشان کننده موی سر، تقویت رشد ریش و سبیل آقایان، جلوگیری و درمان موخوره، جلوگیری و درمان شوره سر، درمان ریزش مو، درمان بیماری نقرس، درمان کوفتگی بدن، سلامت پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن، حافظت از سلامت قلب، کاهش سوزش در پوست، درمان بیماری های قلبی و عروقی، جلوگیری و درمان زوال عقل، کاهش دهنده کلسترول بد، مفید برای بعد از جراحی، جلوگیری از سکته قلبی و مغزی، جلوگیری از حساسیت های پوستی، مرطوب کننده پوست، درمان ترک های پوستی، جلوگیری از آلزایمر، درمان فشار خون بالا، درمان پوکی استخوان، درمان اگزما، درمان زخم و جراحات.

در ادامه به بررسی و مطالعه برخی از فواید و کاربردهای این ماده پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

کاربرد روغن مار در تقویت مو چیست

همان‌طور که قبلاً ذکر شده بود، در صورت کاربرد روغن مار اصل با درجه خلوص بالا و طرز و نحوه مصرف درست آن، می توان از خواص درمانی بیشمارش بهره برد. از جمله فواید روغن مار می توان به فواید مؤثر آن براي پرپشت کردن موها اشاره نمود. درواقع رمز پرپشت بودن موهای زنان هندی می تواند استفاده از خواص روغن مار باشد.

درواقع این ماده فولیکول های مو را تغذیه نموده و باعث سلامت مو و پوست سر شده و از ریزش موها جلوگیری به عمل می آورد. این ماده درمانی برای ریزش موها بوده و اگر قصد تقویت موهای خود را داشته و به موهایی زیبا، بلند و پرپشت علاقه‌مند هستید، استفاده از این روغن توصیه می شود. از دیگر خواص این ماده تقویت مژه، ابرو، ریش و سبیل بوده و یکی از بهترین روغن های طبيعي براي تحریک پیاز مو به می باشد.

روغن مار چیست ؟ خواص و کاربرد و قیمت خرید و فروش آن
روغن مار چیست ؟ خواص و کاربرد و قیمت خرید و فروش آن

کاربرد و طرز و نحوه مصرف روغن مار برای مراقبت از پوست چیست

فواید این ماده برای سلامت پوست بسیار مؤثر است، زیرا این روغن منجر به حفظ رطوبت و سلامت پوست شده و به درمان مشکلات پوستی کمک می نماید. استفاده از این روغن می تواند پوستی را که به دلیل عفونت یا حساسیت پوسته پوسته، ترک دار، خشک یا ملتهب شده درمان نماید. طرز و نحوه مصرف روغن مار به این صورت است که مقدار اندکی از این روغن که با تفاله روغن های ديگر ترکیب شده استفاده گردد، این ماده می تواند التهابات را تسکین داده و پوست را سالم تر و جوان تر نماید.

لازم به ذکر است که بسیاری از انواع این ماده دارای ویتامین E می باشند. افرادی که می خواهند چین و چروک های صورتشان را کاهش داده و موهایی مقاوم داشته باشند، بهتر است از ویتامین E بیشتر کمک بگیرند. در واقع این ویتامین خشکی پوست را از بین برده و آثار زخم ها و خراش های پوستی را برطرف می کند. ویتامین E برای داشتن پوستی نرم و صاف نیز ضروری است. این ویتامین خاصیت ضد التهابی داشته و با جلوگیری از آزاد شدن بعضی از آنزیم ها، از بروز التهاب های پوستی جلوگیری به عمل می آورد. این ویتامین خون رسانی به پوست را افزایش داده و بنابراین شرایط بهتری را جهت تغذیه پوست و مو فراهم می نماید. روغن مار به دلیل داشتن ویتامین E می تواند برای سلامت پوست و مو مفید باشد.

خواص و فواید این روغن برای کاهش التهاب چیست

از خواص روغن مار در طب سنتی براي بهبود التهاب، درد مفصلی، آرتروز، بیماری نقرس، درد عضلانی و… استفاده می شود. پژوهش های که صورت گرفته، نشان داده است که اسیدهای چرم امگا ۳ موجود در این ماده می تواند سبب التیام التهابات شدید در مفصل ها و قسمت های مختلف بدن شوند. طرز و نحوه مصرف این ماده به صورت دارویی موضعی می باشد.

فواید و کاربرد این روغن در تقویت سیستم ایمنی بدن چیست

به طور کلی ترکیبات حفاظت کننده موجود در این روغن به عنوان آنتی باکتری یا ضد ویروس شناخته نمی شوند، اما این ترکیبات آنتی اکسیدان ها و مواد ضد التهاب خوبی بوده و می توانند فشار روی سیستم ایمنی بدن را کاهش دهند، آن ها می توانند به عنوان ماده ای مفید براي سلامتی بدن عمل کنند.

کاربرد این روغن به عنوان یک تسکین دهنده درد چیست

از دیگر کاربرد روغن مار می توان به خواص ضد درد آن اشاره نمود. این ماده می تواند یک درمان محبوب بعد از جراحت یا جراحی و یا در طول بیماري مزمن بشمار آید. در کاربردهای موضعی هم، این ماده می تواند منجر به بهبود زخم ها و آسیب های دردناک شود. طرز و نحوه مصرف این ماده برای تسکین درد این گونه است که باید محل مورد نظر را با این ماده ماساژ داده و سپس محل را با کمپرس گرم، گرم نمایید.

سلامت قلب با مصرف این ماده

تقویت سلامت قلب از ديگر خواص و فواید روغن مار می باشد. ایکوزاپنتانوئیک اسید که در این روغن وجود دارد براي بدن بسیار مفید است. این ماده یکی از چربی های اشباع نشده است که سطح فشار خون را بسیار کاهش می دهند. درواقع یکی از برترین مواد براي پیشگیری از حمله های قلبی، اسید های چرب امگا ۳ هستند. همچنين امگا ۳ می تواند ساخت و ساز پلاک خونی در عروق خونی را کاهش داده و از بی ‌نظمی ضربان قلب جلوگيري به عمل آورند.

عوارض مصرف و کاربرد روغن مار چیست

استفاده از این ماده همان‌طور که فواید زیادی دارد، در بعضی موارد هم می تواند دارای عوارض جانبي باشد. عوارضی مانند : تهوع، خارش، التهاب پوست، استفراغ و در موارد بسیار نادر تشنج.

برای جلوگیری از این عوارض که عمدتاً به دلیل واکنش های آلرژیک است، باید از مصرف بیش از حد روغن یا مواد کم و بی کیفیت برای درمان خودداری نمود.

طرز و نحوه مصرف روغن مار چگونه است

طريقه استفاده از این روغن به این صورت است که در دردهاي مفصلي ابتدا مقداري از این روغن را بر روی محل درد ريخته و سپس به آرامي ماساژ دهید. اجازه دهید روغن به خوبی جذب پوست شود. در آخر حوله اي را گرم كرده بر روي محل بگذاريد.

جهت ريزش مو نیز ابتدا مقداري از روغن را در قسمت ریشه موها ريخته و به خوبی ماساژ داده و پس از ۱۲ ساعت با يك شامپو و يا صابون گياهي ملایم شستشو دهيد.

برای تقویت ابرو و مژه می توان گوش پاک کنی را به این روغن آغشته نموده و روغن را به ابرو ها و مژه های خود بمالید و پس از سه ساعت ابرو و مژه خود را با آب گرم و صابون بشویید.

نکته ای که باید به طور ویژه به آن توجه گردد این است که هیچ نوع از انواع روغن ماری که در بازار های خرید و فروش موجود است به هیچ وجه خوراکی نیست و خوردن آن می تواند عوارض جبران ناپذیری را ایجاد نماید.

ترکیبات مفید در این روغن چیست

  • ویتامین E
  • مواد معدني
  • كلسيم
  • فسفر
  • پتاسیم
  • منيزيم
  • آهن
  • و…

قیمت روغن مار

روغن مار به عنوان یک درمان برای تقویت و استحکام مو سر، ریش، سبیل و ابرو مورد استفاده قرار می گیرد. مصرف این روغن توسط کارشناسان طب سنتی اغلب برای جلوگیری از ریزش موها نیز توصیه می شود. این روغن علاوه بر درمان مشکلات مو برای تسکین درد مفاصل، سیاتیک، کمردرد، دیسک کمر، پادرد نیز استفاده می شود. البته در کنار این مزایا این روغن می تواند عوارض جانبی نیز به همراه داشته باشد؛ بنابراین بهتر است که تست حساسیت را قبل از استفاده انجام داده و در مصرف آن نیز زیاده روی نکنید. این روغن در اندازه و قیمت های متفاوت در بازار به فروش می رسد.

در واقع قیمت روغن مار اصل زیاد بوده و این ماده یکی از گران قیمت ترین روغن ها بشمار می آید. قیمت روغن مار تا حد زیادی به کیفیت و اصل بودن آن بستگی دارد. معمولاً این ماده از کشور هایی مانند هند و تایلند و چین به کشورمان ایران وارد می شوند و قیمت های بالایی نیز دارند. این ماده تحت عنوان برند های مختلفی به فروش رفته و در دسترس عموم قرار می گیرد. بنابراین با وجود شرکت های تجاری مختلف و کشورهای تولید کننده، این ماده می تواند قیمت های متفاوتی هم داشته باشد.

روغن مار چیست ؟ خواص و کاربرد و قیمت خرید و فروش آن
روغن مار چیست ؟ خواص و کاربرد و قیمت خرید و فروش آن

نحوه خرید و فروش روغن مار به چه صورت است

به دلیل رواج زیاد طب سنتی در کشور ما ایران، خرید و فروش روغن مار برای درمان بیماری ها و سلامتی پوست و مو بسیار رواج دارد. خرید و فروش روغن مار در بسیاری از فروشگاه های گیاهان دارویی و عطاری ها و همچنین فروشگاه های اینترنتی صورت می پذیرد. امروزه شرکت های سازنده و یا وارد کننده این روغن با راه اندازی سایت و فراهم نمودن شرایط فروش اینترنتی اقدام به فروش روغن مار شرکت های خود نموده اند. بنابراین این روغن را می توان به آسانی سفارش داده و درب منزل تحویل گرفت. باید توجه نمود که حتماً روغن را از فروشگاه ها و مراکز معتبر خریداری نمود زیرا نمونه های تقلبی این روغن در بازار فراوان بوده و بنابراین باید با توجه و دقت بیشتر نمونه اصلی آن را تهیه نمود.

تهیه روغن مار اصل مراحل ویژه ای داشته و تنها در صورت درست انجام گرفتن تمامی مراحل است که یک روغن با خواص دارویی اصل به دست خواهد آمد.

خرید و فروش روغن مار بیشتر از کشورهایی مانند هندوستان، چین و تایلند صورت گرفته و در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن مار برای چی خوبه

روغن مار یک روغن بسیار گران قیمت است که اغلب در کشورهایی مانند چین، ویتنام و تایلند تولید می شود. این روغن در صورتی که کاملا خالص و اصل باشد قدرت شفابخشی بسیار بالایی دارد. این روغن دارای فواید سلامتی بسیاری از جمله کاهش و تسکین دردهای مرتبط با بیماری آرتریت، کمک به بهبود پوست، تقویت سیستم ایمنی، حمایت از سلامت قلب و مغز و کمک به افزایش عملکرد بهتر دستگاه های بدن است که علاوه بر کمک و تقویت می تواند در درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری ها نیز مؤثر واقع شود. البته بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که اکثر روغن های موجود در بازار تقلبی هستند که می توانند عوارض خطرناکی به دنبال داشته باشند.

 روغن مار برای ریش

روغن مار حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که به عنوان یک عنصر مؤثر برای رشد مو شناخته شده است. وجود این اسید چرب در روغن مار به تقویت و افزایش سلامت موها کمک می‌کند. این روغن همچنین می تواند برای افرادی که ریش کم پشت دارند و یا اینکه ریش آنها به خوبی رشد نمی کند و یا حتی دچار ریزش شده است کاربرد داشته باشد. فقط کافی است مقدار کمی از این روغن را بر روی پوست صورت و در قسمت های موردنظر خود به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید که این روغن تا صبح بر روی صورت شما باقی بماند. برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید این کار را به صورت مداوم تکرار کنید دقت داشته باشید که قبل از استفاده از روغن مار پوست خود را با آب و صابون بشویید و سپس از این روغن استفاده کنید.

روغن مار برای تقویت شعر

روغن مار دارای خواص ضد التهاب و آرامش بخش است که می تواند به تعادل هورمون ها و کنترل استرس و بهتر شدن خلق و خو تاثیر بگذارد. بنابراین می تواند به عنوان یک عنصر کمکی برای روحیه بهتر و آرامش بیشتر برای انجام فعالیت هایی مانند شعر گفتن نیز مؤثر باشد. برای این منظور و کاهش استرس و ناراحتی و ایجاد آرامش می توانید چند قطره از این روغن را بر روی شقیقه های خود بمالید و سپس به آرامی و به صورت دورانی ماساژ دهید و یا اینکه مقداری از این روغن را بر روی قلب خود ماساژ دهید این عمل کمک می کند حال شما بهتر شود.

روغن مار اصل

روغن مار دارای کاربردهای فراوانی در طب سنتی است. اما برای اینکه از روغن خالص و اصل برای درمان مشکل خود استفاده کنید لازم است این روغن را از منابع معتبر تهیه کنید که در این صورت از ایجاد عوارض جانبی ناخواسته این روغن نیز جلوگیری خواهید کرد. این روغن حاوی چربی و اسید های چرب مفیدی است که می تواند سطح فشار خون را کاهش دهد و همچنین بی نظمی ضربات قلب را درمان کرده و سلامت کلی قلب را بهبود ببخشد. بنابراین افرادی که به فشار خون بالا و یا گرفتگی عروق قلبی مبتلا هستند می تواند از مزایای این روغن برای بهبود مشکلات خود استفاده کنند.

عوارض روغن مار

همانطور که گفته شد روغن مار یک روغن بسیار مفید و ارزشمند است که فواید سلامتی بسیار زیادی دارد اما در کنار این فواید گاهی اوقات استفاده نامناسب از این روغن می تواند عوارض جانبی به دنبال داشته باشد. عوارض جانبی روغن مار اغلب به دلیل حساسیت و واکنش های آلرژیک و یا مصرف بیش از اندازه و یا به دلیل استفاده از روغن تقلبی ایجاد می شود.

این عوارض شامل حالت تهوع، التهابات پوستی، احساس خارش شدید در تمامی قسمت های بدن است و در موارد شدید حتی می تواند موجب تشنج شود. بنابراین بهتر است قبل از مصرف این روغن تست حساسیت را انجام داده و همچنین روغن مار را از منابع معتبر خریداری کنید.

روغن مار برای لک صورت

روغن مار می تواند به عنوان یک درمان طبیعی برای مشکلات پوست موثر واقع شود. هنگامی که این روغن بر روی سطح پوست شما استفاده می شود رطوبت و آبرسانی لازم را انجام می دهد و به دلیل اینکه خاصیت بازسازی و ترمیم کنندگی دارد می تواند در کنار آبرسانی لکه های پوست را برطرف کرده و روند ترمیم و بازسازی دوباره پوست شما را افزایش دهد. علاوه بر این به عنوان یک ماده ضد التهاب عمل می کند و از ایجاد التهاب و آکنه که می تواند باعث ایجاد انواع لک بر روی پوست صورت شوند نیز جلوگیری کرده و از سلامت پوست شما محافظت می کند.

خرید روغن مار

روغن مار در طب سنتی ما و اکثر کشورهای جهان به عنوان نماد سلامتی شناخته می شود. معمولا این روغن از چربی مار آبی چینی تهیه می شود به همین دلیل به عنوان یک روغن ارزشمند در نظر گرفته می شود. اما بهتر است به این نکته توجه کنید که روغن مار را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. این روغن به دلیل داشتن خواصی مانند کاهش و تسکین انواع دردهای مفصلی و استخوانی، تقویت پوست، مو و قلب و سیستم ایمنی بدن اغلب مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن در اندازه های مختلف در بازار موجود است. بهتر است از قبل از خرید آن از اصل بودن این روغن اطمینان حاصل کنید و سپس برای استفاده صحیح از آن نیز با کارشناسان طب سنتی مشورت کنید.

روغن مار اصل چه رنگیه

روغن مار اصل فواید بسیاری برای سلامتی دارد و به اشکال مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. از این روغن می توانید برای بهبود وضعیت پوست و مو و بسیاری از مشکلات دیگر استفاده نمایید. برای آگاهی از فواید این روغن گیاهی کارشناسان طب سنتی به خوبی شما را راهنمایی خواهند کرد. بنابراین برای مصرف این روغن بهتر است ابتدا با آنها صحبت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را کسب کنید.

روغن مار را اکنون از مارهای مختلفی می گیرند بنابراین ممکن است از نظر رنگ تا حدودی باهم متفاوت باشند. این روغن را می توانید در رنگ های قهوه ای روشن تا زرد رنگ در بازار پیدا کنید. برای خرید روغن مار اصل بهتر است آن را از مکان های مطمئن خریداری کنید. در صورت عدم دسترسی می توانید آن را از سایت های معتبر نیز سفارش دهید. این روغن با سفارش اینترنتی از هر جای ایران قابل خریداری است بنابراین نگران روش تهیه آن نباشید.

هرگز برای پرداخت قیمت کمتر از مکان های نامعتبر خرید نکنید زیرا علاوه بر نداشتن اثر مطلوب ممکن است باعث عوارض ناخواسته نیز شوند. این روغن خواص بی نظیری برای پوست و مو دارد و خصوصا برای رشد و بهبود سلامت موها بسیار مفید است. این روغن می تواند کمک کند موهای ابرو، ریش و موهای سر شما ضخیم و پرپشت شوند.

این روغن مصرف خوراکی نیز دارد و می تواند برای آرتروز، افسردگی، تقویت سیستم ایمنی و کاهش التهاب در بدن مورد استفاده قرار بگیرد. فقط توجه داشته باشید که ممکن است برای برخی افراد حساسیت زایی داشته باشد. بنابراین برای استفاده از این ترکیب حتما تست حساسیت انجام دهید و در برای مصرف خوراکی آن محتاط باشید. اگر دارویی مصرف می کنید حتما قبل از مصرف روغن مار به هر شکلی با پزشک خود صحبت کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا