Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

ال متیونین چیست و از قیمت خرید و فروش آن چه می دانید؟

ال متیونین (L-Methionine) یک اسید آمینه ضروری است که به عنوان پیش ساز گلوتاتیون مهمترین آنتی اکسیدان بدن عمل می کند. این آمینو اسید به محافظت از کبد در برابر تجمع چربی کمک کرده و به فرآیندهای سم زدایی طبیعی آن کمک خواهد کرد . ال متیونین همچنین با تحریک تولید کراتین برای ماهیچه ها نیز می تواند مفید باشد .این آمینو اسید توسط بدن تولید نمی شود ، بنابراین باید از رژیم غذایی یا مکمل های حاوی ال متیونین برای دریافت آن استفاده کرد.

ال متیونین همچنین یک آنتی اکسیدان است که در گوشت و محصولات لبنی یافت می شود. همچنین یکی از هشت اسید آمینه ضروری برای بدن می باشد ، به این معنی که یک عنصر ضروری برای تولید پروتئین ها می باشد و بدن نمی تواند آن را تولید کند. این آمینو اسید در درمان و پیشگیری از بیماری های کبدی بسیار مفید می باشد. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

قیمت خرید و فروش ال متیونین

قیمت خرید و فروش ال متیونین بر اساس مارک ، گرید و وزن بسته بندی متفاوت است. شما می توانید مکمل های این آمینو اسید را در وزن های مختلف خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

فواید سلامتی آمینو اسید ال متیونین چیست ؟

ال متیونین یک اسید آمینه حاوی گوگرد است که مسئول تولید کلاژن است و یک آنتی اکسیدان قوی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن و همچنین کند شدن روند پیری کمک می کند.

لازم به ذکر است که ۹ اسید آمینه ضروری وجود دارد که بدن نمی تواند آنها را به تنهایی بسازد، بنابراین باید توسط رژیم غذایی تأمین شوند. اسیدهای آمینه بلوک های سازنده پروتئین هستند و برای کمک به ساخت و ترمیم ماهیچه ها و بافت ها مورد نیاز می باشند . فقدان هر یک از این موارد ، به مرور زمان ، بر سلامت جسمی و روانی شما تأثیرات منفی می گذارد.

یکی از این اسیدهای آمینه ضروری برای بدن ، ال متیونین می باشد . این اسید آمینه ، وظیفه عملکردهای مهمی در بدن بر عهده دارد و نقش مهمی در متابولیسم بدن شما ایفا می کند. متیونین یک اسید آمینه حاوی گوگرد است که مسئول تولید کلاژن است که به بهبود وضعیت پوست ، مو و ناخن نیز کمک می کند.

ال متیونین چیست و از قیمت خرید و فروش آن چه می دانید؟
ال متیونین چیست و از قیمت خرید و فروش آن چه می دانید؟

بهتر است بدانید:

ال متیونین همچنین ممکن است به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند ، زیرا سطوح بالای متیونین در بدن می تواند سطح سایر آمینو اسیدها مانند گلوتاتیون ، هموسیستئین و تائورین را افزایش دهد  که همگی نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی بدن ایفا می کنند.

علاوه بر این ، سلنیوم و روی بدون کمک ال متیونین جذب بدن نمی شوند. از آنجا که این آمینو اسید به عنوان یک شلاتور عمل می کند ، از آن در درمان مسمومیت با استامینوفن و مس نیز استفاده می شود زیرا بدن شما سیستئین را از متیونین می سازد  که به نوبه خود به گلوتاتیون ، یک عامل اصلی سم زدایی در بدن تبدیل می شود.

متیونین همچنین به بدن در تولید SAMe (S-Adenosyl-L-methionine) کمک می کند که برای درمان بیماری های روانی ، ناباروری ، مشکلات کبدی ، اختلالات پیش از قاعدگی و بیماری های اسکلتی – عضلانی استفاده می شود. مطالعات روی SAMe نشان داده است که این دارو به اندازه داروهای ضدافسردگی سه حلقه ای در کاهش افسردگی موثر خواهد بود .

سایر فواید ال متیونین برای سلامتی

علاوه بر این  ال متیونین در درمان برخی از بیماری ها نیز می تواند مفید باشد . این مشکلات عبارتند از :

  • افزایش اسیدیته ادرار
  • درمان اختلالات کبدی
  • بهبود زخم
  • درمان افسردگی
  • اعتیاد به الکل
  • آلرژی
  • آسم
  • اثرات ضد پیری
  • مسمومیت با مس
  • عوارض جانبی تابش
  • مشکلات روانی
  • ترک دارو

منابع غذایی حاوی ال متیونین

در مجموع میزان مورد نیاز روزانه  مصرف ال متیونین برای هر فرد بالغ حدود ۲ تا ۳ گرم می باشد  اگرچه این می تواند به دلیل عوامل خارجی متفاوت باشد. برخی از شرایط منجر به افزایش نیازهای فردی بدن می شود و بنابراین باید با مصرف مکمل متیونین درمان شود. از آنجا که این آمینو اسید توسط بدن تولید نمی شود ، لازم است از طریق تغذیه یا مکمل مورد اطمینان حاصل شود.

تقریباً تمام غذاهای حاوی پروتئین حاوی این آمینو اسید هستند. ال متیونین نسبتاً محلول است ، بنابراین نباید غذاهای حاوی آن را به مدت طولانی بجوشانید یا خیس کنید. این عمل می تواند این آمینو اسید را از بین ببرد و فقط مقدار کمی را  برای جذب بدن باقی بگذارد. دمای بالا در حین پخت و پز نیز می تواند ساختار اسیدهای آمینه را از بین ببرد .

آجیل برزیلی بهترین منبع ال متیونین می باشد ، زیرا حاوی ۱۰۰۰ میلی گرم از این آمینو اسید در هر ۱۰۰ گرم است. آنها همچنین حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع متعدد هستند که تأثیرات مثبت بسیار زیادی بر سلامتی بدن انسان دارند. اینها شامل دفع رادیکال های آزاد و بازسازی برخی از انواع بافت های آسیب دیده در بدن می باشد .

ال متیونین چیست و از قیمت خرید و فروش آن چه می دانید؟
ال متیونین چیست و از قیمت خرید و فروش آن چه می دانید؟

سایر مواد غذایی غنی از آمینو اسید ال متیونین عبارتند از:

  • دانه کنجد (حدود ۵۸۶ میلی گرم ال متیونین در هر ۱۰۰ گرم)
  • ماهی قزل آلا خام (حدود ۶۲۶ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم)
  • گوشت گاو (حدود ۵۵۴ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم)
  • فیله سینه مرغ (حدود ۵۵۲ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم)
  • دانه های سویا خشک شده (حدود ۵۴۷ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم).

سبزیجات سبز شامل کلم بروکلی ، جوانه و اسفناج نیز منابع خوبی از این آمینو اسید ضروری برای بدن هستند. با این حال ، برای استفاده از این ماده در درمان پزشکی ، به یک مکمل غذایی با طراحی خاص با ترکیب آمینو اسیدی ویژه نیاز دارید.

کاربرد ال میتونین در صنعت دامپروری و کشاورزی

متیونین یکی از اسیدهای آمینه ضروری و اسیدهای آمینه گوگرد دار و اولین اسید آمینه محدود کننده جیره در طیور و احتمالاً در گاوهای پرمحصول است و دومین یا سومین اسید آمینه محدود کننده در خوک هایی است که رژیم غذایی تبدیلی دارند.

این آمینو اسید در سنتز پروتئین های بافتی ، ویتامین ها ، آنزیم ها و هورمون ها شرکت می کند و در متابولیسم های نیتروژن ، کربوهیدرات و چربی شرکت می کند و منبع مهمی از گروه های متیل برای سنتز همه اسیدهای نوکلئیک و همچنین منبع گوگرد برای ترکیبات سولفونیک است.

متیونین اغلب در صنعت خوراک برای برآوردن نیازهای حیوانات و ماهیان مورد استفاده قرار می گیرد تا بازدهی تولید را به حداکثر برساند و به ابقاء نیتروژن کمک کند. معمولاً ، رژیم غذایی برای جوجه ها و گوساله های در حال رشد می تواند کمبود قابل ملاحظه ای در متیونین نشان دهد ، به ویژه هنگامی که برای دستیابی به کاهش دفع نیتروژن به دلایل اکولوژیکی تنظیم شده است. بنابراین ، چنین کمبودی باید با افزودن متیونین در رژیم غذایی حیوانات به راحتی جبران شود.

انواع ال متیونین

درجه غذایی:

متیونین را می توان به عنوان تقویت کننده تغذیه ، طعم دهنده ، بهبود ارزش غذایی و طعم استفاده کرد.

درجه خوراکی:

متیونین می تواند تولید ، سلامت و کیفیت محصولات دامی را بهبود بخشد.

درجه پزشکی:

متیونین می تواند از کبد و میوکارد محافظت کند ، با افسردگی مبارزه کند ، فشار خون را کاهش دهد.

ال متیونین چیست و از قیمت خرید و فروش آن چه می دانید؟
ال متیونین چیست و از قیمت خرید و فروش آن چه می دانید؟

عملکرد ال متیونین در بدن چیست ؟

یکی از وظایف اصلی این آمینو اسید ضروری در بدن ، ساخت مولکول های مختلف پروتئین است. همچنین در سنتز اسید آمینه سولفور دار دیگری به نام L-cysteine ​​بسیار مهم می باشد. یک فرد بالغ سالم باید حدود  ۱۹ میلی گرم ال متیونین به ازای هر کیلو وزن بدن در روز مصرف کند.  با این حال شرایط و بیماری های خاص می تواند منجر به نیاز بیشتری شود. این شرایط شامل آلرژی ، بیماری های کبدی و عفونت های مجاری ادراری می باشد.

مکمل های غذایی نیز می توانند برای اطمینان از تامین نیازهای بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. در غیر این صورت کمبود این آمینو اسید ضروری در بدن می تواند افسردگی و آلرژی را تشدید کرده و منجر به افزایش سموم در بدن شود. متابولیسم متیونین اضافی با تشکیل اسید سولفوریک در بدن مرتبط است. بنابراین کلیه ها می توانند از این اسید آمینه برای اسیدی شدن ادرار استفاده کنند و این عمل می تواند به درمان برخی از شرایط به بدن بسیار کمک کند.

جالب است بدانید:

به عنوان مثال ، ادرار با مقدار pH بین ۴ تا ۶ می تواند اثرات بسیاری از آنتی بیوتیک ها از جمله آموکسی سیلین را بهینه کرده و از تشکیل سنگ کلیه در بدن فرد جلوگیری کند. ال متیونین همچنین می تواند از رشد باکتری ها در موارد ابتلا به التهاب مثانه جلوگیری کند و دلیل این امر  این است که اکثر باکتری ها نمی توانند در محیط اسیدی زنده بمانند. علاوه بر این ، پزشکان ممکن است از متیونین برای تغذیه مصنوعی در سرم های داخل وریدی استفاده کنند.

همچنین ال متیونین پیش ساز تولید سیستئین و تائورین در بدن می باشد  که با  خواص آنتی اکسیدانی می تواند از بدن در برابر مواد سمی و رادیکال های آزاد محافظت کند. این آمینو اسید با مواد مخرب واکنش نشان می دهد بنابراین از تخریب سایر مواد یا سلول ها جلوگیری می کند. این آمینو اسید بر بسیاری از عملکردهای بدن به عنوان یکی از اجزای سازنده چندین پروتئین و هورمون حیاتی مانند کارنیتین ، آدرنالین ، کولین و ملاتونین تأثیر می گذارد .

  • کارنیتین برای متابولیسم انرژی بدن ضروری است و انتقال اسیدهای چرب زنجیره بلند را از طریق غشای میتوکندری ممکن می سازد.
  • آدرنالین یک انتقال دهنده عصبی است که به عنوان هورمون استرس عمل می کند. در شرایط خطرناک ، کل بدن را در حالت هشدار قرمز قرار می دهد و فشار خون را بالا می برد و ذخایر انرژی را فعال می کند.
  • کولین با فعال کردن سنتز انتقال دهنده عصبی استیل کولین به محرک ها واکنش نشان می دهد. این ترکیب مسئول انتقال تکانه های عصبی به قلب است و انتقال تحریکات بین اعصاب و ماهیچه ها را کنترل می کند.
  • ملاتونین برای حفظ چرخه خواب بدن ضروری است و باعث ایجاد خواب سالم و آرام می شود.

ال متیونین همچنین سطح هیستامین را در خون را کاهش می دهد ، به همین دلیل می تواند به بهبود علائم آلرژی کمک کند. علاوه بر این ، برای تنظیم تعادل اسید و باز در بدن بسیار مهم است و اتم های گوگرد را برای فرآیندهای  شیمیایی مختلف فراهم می کند. به این ترتیب می تواند از طریق تشکیل کمپلکس ها به سم زدایی فلزات سنگین (مانند جیوه ناشی از پر کردن دندان) کمک کند.

ال متیونین چیست و از قیمت خرید و فروش آن چه می دانید؟
ال متیونین چیست و از قیمت خرید و فروش آن چه می دانید؟

مصارف پزشکی ال متیونین :

این آمینو اسید در سنتز تعدادی از ترکیبات نقش بسیار مهمی دارد و بنابراین به حفظ سلامتی و تناسب اندام کمک می کند. علاوه بر این ، بسیاری از فرایندهای فیزیولوژیکی را تحت تأثیر قرار می دهد. بنابراین پزشکان ممکن است از آن در پیشگیری و درمان برخی شرایط استفاده کنند. این شرایط عبارتند از :

عفونت های دستگاه ادراری

از آنجایی که این آمینو اسید ضروری ادرار را اسیدی تر می کند ، می توان از آن به طور موثر برای جلوگیری از عفونت های مجاری ادراری (UTIs) استفاده کرد. زیرا E. coli  که معمولاً مسئول بروز بیماری سیستیت است ، نمی تواند در یک محیط اسیدی زنده بماند. یک مطالعه در سال ۲۰۰۲ نشان داده است  که مصرف مکمل های حاوی آمینو اسید ال متیونین ، باعث کاهش میزان قابل توجه عفونت های دستگاه ادراری می شود.

استفاده از مکمل های حاوی ال متیونین مخصوصاً برای زنان جوان بسیار مفید می باشد. به این دلیل که بیماری عفونت مجاری ادراری ( UTI ) ، بیشتر زنان را درگیر می کند. مکمل های حاوی این اسید آمینه ضروری ، همچنین می توانند خطر تکرار عفونت مجاری ادراری را کاهش دهند.

سلامت روان

آمینو اسید ال متیونین می تواند در درمان افسردگی و بیماری پارکینسون بسیار مفید و موثر باشد. این آمینو اسید به دلیل  اینکه در بسیاری از فرآیندهای متابولیک مغز نقش دارد ، می تواند در درمان و بهبود بسیاری از مشکلات مفید واقع شود . این دارو باعث تولید سروتونین انتقال دهنده عصبی تنظیم خلق و خو می شود و می تواند توانایی افراد مبتلا به پارکینسون را برای فعال شدن افزایش دهد. هنگامی که از مکمل حاوی این آمینو اسید استفاده می شود ، تعادل شیمیایی در بدن بازیابی می شود ، بنابراین علائمی از جمله لرزش ، نوسانات خلقی نامنظم و اختلالات خواب در فرد کاهش می یابد .

خطرات و عوارض کمبود متیونین در بدن

میزان متیونین در بدن بر دفع مواد زائد از طریق ادرار تأثیر می گذارد. بنابراین کمبود این اسید آمینه می تواند منجر به مشکلات مرتبط از جمله احتباس مایعات و بیماری ادم در فرد شود ، همچنین می تواند حساسیت شما به عفونت ها را افزایش دهد. علاوه بر این ، احتمال داشتن سایر مشکلات سلامتی از جمله تصلب شرایین و ریزش مو نیز در اثر کمبود این آمینو اسید بیشتر می شود . بنابراین مهم است که مطمئن شوید از این آمینو اسید به اندازه کافی در رژیم غذایی خود استفاده کرده اید و مکمل های حاوی متیونین می توانند به برآوردن این نیازها کمک کنند. با این حال ، مهم است که قبل از مصرف مکمل ها به دنبال مشاوره پزشکی برای خود باشید ، تا اطمینان حاصل کنید که این مکمل ها تداخلی با داروها یا بیماری های فعلی شما ندارند.

در آخر

ال متیونین یک آمینو اسید ضروری برای بدن است این ماده در تشکیل بسیاری از مواد حاوی پروتئین نقش بسیار موثری  دارد. علاوه بر این ، برای دفع ترکیبات سمی فلزات سنگین از بدن نیز ضروری می باشد . همچنین می تواند مقدار pH ادرار را به سمت اسیدی بودن ببرد و از بروز التهاب مثانه و سایر عفونت های مجاری ادراری جلوگیری کند. این آمینو اسید ، همچنین می تواند به عملکرد موثرتر آنتی بیوتیک ها در بدن کمک کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا