Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

خواص شگفت انگیز روغن بنه چیست ؟ قیمت خرید و فروش آن

روغن بنه یکی از پر خاصیت ترین روغن های گیاهی است . این روغن از دانه بنه تهیه می شود. بنه در واقع همان پسته کوهی است  که در بین مردم بومی آن را به نام «خنجک» می شناسند و روستاییان آن را به عنوان آجیل زمستان مصرف می کنند.

vوغن بنه از نابترین روغنی است که بسیار مقاوم است یعنی نه فاسد می شود و نه در برابر حرارت زیاد تغییر می کند. روغن گیاهی بنه دارای بهترین انواع آنتی اکسیدان است و به طور معجزه آسایی دبرای سلامتی و درمان انواع بیماری ها  مفید است. در این مطلب از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک قصد داریم راجع به روغن بنه اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم امیدواریم ما را تا انتهای این مطلب همراهی نمایید.

گیاه شناسی بنه

خواص شگفت انگیز روغن بنه چیست ؟ قیمت خرید و فروش آن
خواص شگفت انگیز روغن بنه چیست ؟ قیمت خرید و فروش آن

بنه یا پسته کوهی با نام علمی Pistacia atlantica است  . که از تیره پسته ایان است . در ارتفاعات و کوهستان ها رشد می کند و بومی ایران است . ارتفاعش تا ۷ یا ۹ متر نیز می رسد. درخت بنه منبع تولید شیره سقز است . علاوه بر سقز و برگ و میوه آن نیز به فراوانی استفاده می شود. این ردخت دارای برگ های تک شانه ای است ه دارای ۲ تا ۷ برگچه است . شکل برگچه ها بیضوی شکل است و میوه آن کروی و به قطر ۵ میلی متر است. این میوه در ابتدا صورتی سپس قرمز و و در زمان رسیدن به رنگ سبز ظاهر می شود. در طب سنتی به بنه یا پسته کوهی «حبه‌الخضرا» می گویند.

جدول مشخصات

نام گیاه دارویی پسته کوهی ، کُلخُنگ، بَنِه، بَنَک، کَسودَنگ
نام انگیسی گیاه دارویی Pistacia atlantica
نام علمی گیاه دارویی Pistacia atlantica
نامهای رایج گیاه دارویی بنه، پسته ی کوهی، حبه الخضراء ، کلخونگ، چاتلانقوش، کسور، بنه کابلی، بریژه، بریزَه وَنِوشک، کُلِنگ، بنِشت، وه ناوشک ، قَزوان، وَنِوشک، کُلِنگ، مِلَنجیک
خاستگاه گیاه دارویی شمال آفریقا تا فلات ایران
طبع گیاه دارویی گرم و خشک (صفراوی)
اثرگذاری گیاه دارویی اعصاب و روان, پوست و مو, پیشگیری از سرطان, تقویت سیستم ایمنی بدن, دستگاه تنفسی, دستگاه گوارش, سرشار از آنتی اکسیدان, قلب و عروق, کلیه و مجاری ادراری, کنترل دیابت, مفاصل و عضلات
خواص گیاه دارویی التیام بواسیر, التیام روماتیسم, التیام زخم و سوختگی, التیام ورم مفاصل و آرتروز, بهبود هضم غذا, پیشگیری از سرطان, پیشگیری و درمان سنگ کلیه و مثانه, تقویت سیستم ایمنی بدن, درمان آسم, درمان افسردگی, درمان انگل معده و روده, درمان خشکی پوست, درمان زخم معده, درمان سرفه و سرماخوردگی, درمان لکه های پوستی, درمان یبوست, رفع جوش و آکنه, سرشار از آنتی اکسیدان, کاهش چربی و کلسترول, کاهش قند خون, کنترل دیابت, مدر (ادرار آور)
روش مصرف گیاه دارویی خوراکی, موضعی
عوارض گیاه دارویی زخم شدن دهان و کاهش اشتها در صورت مصرف بیش از اندازه، احتیاط مصرف در افراد گرم مزاج

طبع روغن بنه

این روغن طبع گرم و خشک دارد.

روش تهیه روغن بنه

این روغن از طریق روش پرس سرد تولید می شود . روغن بنه به وسیله دستگاه روغن گیری تحت فشار بالا استخراج می شود و در تولید آن دخالت دست وجود ندارد و از هیچ گون حرارتی استفاده نمی شود. برای تهیه خانگی این روغن باید  پسته را بوداده و خرد کنید تا روغن آن حاصل شود. باید این نکته را در نظر داشته باشید که روغن بنه خانگی کیفیت مطلوب را ندارد و بوی خوشایندی هم ندارد.

ترکیبات روغن بنه

از ترکیبات موجود در بنه یا پسته کوهی ترپنوئیدها، ترکیبات فنلی، اسیدهای چرب و استرول ها است. بنه منبع غنی از انواع اسید های چرب اشباع نشده مانند اسید استئاریک ، اسید پالمتیک ، اسید اولئیک، اسید لینولئیک است. در طول تاریخ از صمغ و روغن بنه برای اهداف مختلف پزشکی و درمانی استفاده شده است.

خواص روغن بنه

  • تقویت میل جنسی
  • درمان تکرر ادرار
  • از بین برنده ماه  گرفتگی
  • درمان ترک لب
  • تقویت رشد موی سرد
  • صاف و رسا شدن صدا
  • درمان فلج و بیماری لقوه
  • درمان یرقان
  • پاک کننده اخلاط سینه و ریه
  • تسکین کمر درد
  • درمان کننده درد های مفصلی
  • مفید برای ماساژ کودکان
  • تقویت عضلات
  • کمک به رویش مجدد موهای آسیب دیده
  • التیام دهنده سوختگی
  • ازبین برنده جای سوختگی
  • درمان نرمی استخوان

صاف و رسا شدن صدا :

خواص شگفت انگیز روغن بنه چیست ؟ قیمت خرید و فروش آن
خواص شگفت انگیز روغن بنه چیست ؟ قیمت خرید و فروش آن

در حال حاضر روش های مختلف دارویی و سنتی وجود دارد تا بتوان هنگام گرفتگی صدا از آن استفاده کرد. با توجه به احساسی که افراد هنگام گرفتگی صدا دارند. اولین راه حلی که به ذهنشان می رسد این است که برای درمان و صاف شدن صدا چه بخورند و با اینکه چه کارهایی را می توانند انجام دهند تا از شر این مشکل راحت شوند. از بهترین راه طبیعی برای رفع گرفتگی و رسا و صاف شدن صدا کافیست روغن بنه را طبق دستور میل نمایید .

خواص روغن بنه در درمان یرقان :

اگر بیماری یرقان به موقع تشخیص و درمان نشود  ممکن است  بعه مرور زمان  باعث رسوب در سیستم اعصاب و مغز شود . بنابراین در صورت مشاهده علائم این بیماری هر چه زودتر برای درمان آن اقدام کنید. مصرف مرتب روغن هسته ازگیل در اصلاح عملکرد دستگاه گوارش نقش مؤثری دارد و باعث دفع هر بهتر  صفرا و درمان یرقان می شود. کافی است این روغن را طبق دستور میل کنید.

کاربرد روغن بنه در رفع  اخلاط سینه و ریه :

روغن هسته ازگیل دارای خواص ضد میکروبی است. هم چنین آنتی اکسیدان های آن قدرت دفاعی بدن را بالا می‌برند. این روغن  به دفع مواد زائد تجمع یافته در ریه‌ها کمک می کند . کافی است چند قطره از این روغن را روزانه میل کنید.

خواص شگفت انگیز روغن بنه چیست ؟ قیمت خرید و فروش آن
خواص شگفت انگیز روغن بنه چیست ؟ قیمت خرید و فروش آن

 

 استفاده از خواص روغن بنه برای التیام سوختگی :

از مهمترین خواص  این روغن التیام سوختگی و بهبود لک است . پس از آن ( محل تیره شده پس از سوختگی) دارد.به طوری که این ترکیب در فرمولاسیون پماد آلفا وجود دارد و نقش ؤثری دارد.و اثر بسیار مطلوبی بر روی سوختگی های درجه اول و دوم دارد.سوختگي و آسيب هاي مربوط به آن ممکن است برای همه افراد در طول زندگی اتفاق افتاده باشد. اگر دچار سوختگی شدید باید برای درمان آن زود اقدام کنید. اگر برای درمان آن به موقع اقدام نکنید باعث عفونت زخم می شود. این روغن دارای خواص ضد التهاب و آنتی باکتریال است و نقش مهمی در التیام سوختگی دارد.

 روغن بنه تقویت کننده نیروی جنسی :

برای تقویت میل جنسی داروها و روغن های گیاهی زیاد و متنوعی برای تقویت میل جنسی وجو دارد.  اما روغن بنه دارای خواص بی نظیری برای تقویت نیروی جنسی  است . این روغن به دو صورت خوراکی و موضعی می تواند بسیار مؤثر باشد.  مصرف خوراکی روغن بنه به عنوان یک مکمل تقویت کننده جنسی است. شما می توانید آن را روزانه را  به میزان ۱۰ تا ۱۵ قطره، به همراه یک لیوان آب میل کنید. ماساژ چند قطره از این روغن در قسمت گودی کمر برای درمان انزال زودرس وسستی مفید خواهد بود.

فوائد روغن بنه برای درد کمر و درد های مفصلی :

این روغن دارای خواص دارویی و درمانی بسیاری است که از مهترین آن ها تسکین  دهنده دردهای مفصلی و عضلانی می باشد .  بدون شک می توان گفت این روغن برای درمان دردهای مفصلی و عضلانی ماننددردهایی چون کمردرد و پا درد سودمند است درد یکی از بهترین روغن هاست . کافی است چند قطره از این روغن را روی محل درد بریزید و آن را ماساژ دهید.

رویش مجدد موهای آسیب دیده :

اگر دارای موهای ضعیف و کم پشت هستید . خرید روغن بنه برای رویش مجدد مو های آسیب دیده و ضخیم کردن آن ها به شدت توصیه می شود. برای این منظور چند قطره از این روغن را روی پوست کف سر و موهای خود آغشته کنید. و بعد ماساژ دهید و بعد از چند ساعت بشورید. این روغن توانایی شگفت انگیزی در ترمیم پوست و مود ارد و در گذشته از این روغن برای درمان طاسی سر استفاده می شد. 

 درمان تکرر و قطره قطره آمدن ادرار:

این روغن ادرار آور است و باعث زیاد شدن ادرار می شود و از تکرر ادرار و قطره قطره آمدن ادرار جلوگیری می کند. با مصرف خوراکی این روغن  به همراه گریپ فورت می توانید تاثیر بیشتری برای درمان تکرر ادرار داشته باشید.

 درمان ترک لب با روغن بنه :

پوست لب بسیار حساس و لطیف است و نیاز به مراقبت ودرمان دارد .در صورت توجه نکردن به آن ترک برداشته و پوسته پوسته می شود . لب های خشک هنگام لبخند زدن ایجاد مشکل می کند . معمولاً از این روغن برای درمان لبهای خشک و ترک خورده استفاده می شود . برای این منظورهرشب صورت و لب های خود را با صابون گلیسرینه بشویید . چند قطره از این روغن را روی ترک های لب خود بمالید تا بهبودی حاصل شود.

درمان فشارخون با روغن بنه :

این روغن در کاهش و کنترل فشارخون موثر است، اگر در گروه افرادی قرار دارید که در معرض ابتلا به فشارخون بالا هستند می توانید از روغن بنه استفاده کنید، اما توجه کنید که این روغن ممکن است باعث کاهش بیش از حد فشارخون شود و بهمین جهت برای افرادی که دچار فشارخون هستند مصرف این روغن فقط تحت نظر پزشکشان توصیه می شود،

قیمت خرید و فروش روغن بنه

خرید روغن بنه اصل برای مصارف خوراکی ، زیبایی و درمان به کار می رود . از دغدغه هایی که ممکن است هنگام خرید این روغن به وجو آید ، تشخیص نوع اصل آن از نوع تقلبی آن است و این موضوع یکی از المان های مهم در ارتباط مستقیم با سلامت است. به همین علت باید توجه کرد که روغن گیاهی اصل و باکیفیتی را از فروشگاه های روغن گیاهی معتبر خرید تا علاوه براطمینان از اصل بودن محصول ، از کیفیت و بهداشت فرایند تولید هم خاطرتان آسوده باشد.

روش مصرف روغن بنه

برای مصرف این روغن به صورت خوراکی می توانید آن را به همراه سالاد میل کنید.و برای مصرف موضعی بهتر است آن را برروی پوست خود تست کنید تا نسبت به آن آلرژی نداشته باشید. اگر پس از مصرف موضعی این روغن ، پوست شما دچار قرمزی، خارش و بثورات پوستی شد ، سریعاٌ با پزشک خود تماس بگیرید.

عوارض روغن بنه 

  • این روغن دارای طبع گرم و خشک است و بنابراین افرادی که دارای طبع گرمی هستند ، باید درمصرف آن صرفه جویی کنند . به علاوه خوردن میوه و صمغ بنه باعث کاهش اشتها و زخم شدن دهان می شود.
  • استفاده از این روغن طبیعی همیشه بی خطر و عوارض نیست بلکه با روش مصرف  و دوز مناسب آن می توان از عوارض احتمالی آن جلوگیری کرد.
  • زنان باردار یا شیرده هم بهتر است از آن استفاده نکنند.
  • کودکان زیر دوازده سال هم نباید از آن استفاده کنند.
  • افرادی که بیماری خاصی دارند و از داروهای خاصی استفاده می کنند قبل از مصرف باید با پزشک مشورت کنند.

روغن بنه برای چی خوبه

روغن بنه یا روغن پسته کوهی یک روغن گیاهی بسیار مفید است که کاربرد گسترده ای در طب سنتی دارد. این روغن را می توانید برای تقویت سیستم ایمنی، دستگاه گوارش، قلب و عروق،  کلیه و مجاری ادراری و مفاصل و عضلات بسیار مفید است. روغن های گیاهی انواع مختلفی دارند و هر کدام بر اساس خواص خود می توانند برای درمان مشکلات مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. شما می توانید این روغن را در خانه نیز با استفاده از پسته های مرغوب تهیه نمایید.

روغن بنه مصرف موضعی و خوراکی دارد و شما بر اساس نوع مشکل خودتان می توانید از فواید آن استفاده نمایید. این روغن را برای اثرگذاری خوب باید از مکان های معتبر تهیه کنید زیرا نوع تقلبی آن هیچ فایده ای برای شما نخواهد داشت.

از روغن گیاهی بنه می توانید التیام روماتیسم، التیام ورم مفاصل و آرتروز، التیام بواسیر، التیام زخم و سوختگی، درمان انگل معده و روده، بهبود هضم غذا، درمان خشکی پوست، پیشگیری از سرطان، پیشگیری و درمان سنگ کلیه و مثانه، درمان سرفه و سرماخوردگی، تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان لکه های پوستی، کاهش چربی و کلسترول، درمان آسم، درمان یبوست، کاهش قند خون، درمان زخم معده، درمان افسردگی و کنترل دیابت تجویز می شود.

روغن بنه را باید طبق نظر کارشناس طب سنتی مورد استفاده قرار دهید و خودسرانه از استفاده بیش از حد آن خودداری نمایید. زیرا این روغن ها هرچند گیاهی هستند اما مصرف زیاد آنها می تواند مضراتی برای فرد در پی داشته باشد.

طبع این روغن گرم و خشک است بنابراین افراد با مزاج گرم نباید در مصرف آن زیاده روی کنند. این روغن برای افراد با طبع سرد بیشتر قابل تحمل است. با این حال در هر صورت باید مصرف متعادل و دوز توصیه شده در هر شرایطی رعایت شود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا