Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

فوائد روغن هسته ازگیل چیست ؟ خواص و قیمت خرید و فروش آن

روغن هسته ازگیل خواص بی شماری دارد که برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید است.ازگیل  منبع غنی از پتاسیم، منیزیم، منگنز، روی، آهن و  فیبر هم چنین دارای انواع گروه ویتامین ب ، ویتامین آ و ویتامین سی است . ازدیگر ویژگی های آن این است که فاقد کلسترول و چربی اشباع است . هم چنین ازگیل۲۱ نوع اسید چرب مانند اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا۶  است .

طبق تحقیقات صورت گرفته، هسته ازگیل به دلیل دارا بودن  آنتی اکسیدان های مفید ، می تواند رشد سلول های سرطانی را به تأخیر بیندازند . ، این میوه در ایران و برخی کشورهای همسایه به فراوانی یافت می شود.ازگیل در اواخر پاییز و زمستان قابل برداشت است . میوه ازگیل از نخستین میوه هایی است که در آسیا کشت شده است. این گیاه در اصل بومی کشور چین است و بیش از دوهزار سال قبل به ژاپن برده می شود . تقریباً بیش از ۸۰۰ نوع ازگیل در شرق آسیا رایج است.

برخی از میوه ها مانن ازگیل علاوه برخواص فراوانی که برای سلامتی بدن دارند ، هسته ی  آنها به دلیل  داشتن ریزمغذی های مفید، برای بدن بسیار لازم هستند. روغن این هسته های ریز و کوچک می تواند تأثیرات فراوانی داشته باشد . برای آشنایی بیشتر با خواص روغن هسته ازگیل با همراه ما در   نشریه علمی جهان شیمی فیزیک باشید.

گیاه شناسی ازگیل :

 

فوائد روغن هسته ازگیل چیست ؟ خواص و قیمت خرید و فروش آن
فوائد روغن هسته ازگیل چیست ؟ خواص و قیمت خرید و فروش آن

گیا ه ازگیل درختچه ای است که متعلق به خانواده گلسرخیان و از سرده ازگیل ها می باشد.برگ های این درخت سبز تیره پهن و بیضی شکل است. گوشت میوه ازگیل هنگامی که نارس است به رنگ سفید است و زمانی که می رسد به رنگ قهوه ای درمی آید. پوست آن به رنگ زرد است . این میوه بسیار سفت و اسیدی است و به همین دلیل تا کاملا نرسد قابل خوردن نمی باشد. ارتفاع درختچه ازگیل ۸ متر است. دونوع ازگیل وجودارد ازگیل ایرانی و ازگیل ژاپنی . از بخش های مورد استفاده این درخت می توان به برگ و میوه اشاره کرد. .

خواص روغن هسته ازگیل برای درمان سنگ کلیه  :

یکی از رایج ترین مشکلات کلیوی سنگ کلیه می باشد . سنگ کلیه از مواد معدنی و نمکی در دستگاه ادراری ساخته می شود. از راه های درمان سنگ کلیه که بسیار مورد توجه قرار گرفته است ، استفاده از روغن هسته ازگیل می باشد.شکسته شدن سنگ کلیه و دفع آن اصلی ترین خواص هسته ازگیل است. این روغن مدر است و باعث دفع سم بدن می شود . این عوامل باعث تسهیل دفع سنگ کلیه می شود.

کاربرد روغن هسته ازگیل در بهبود نقرس :

بیماری نقرس با درد و تورم ناگهانی مفاصل ایجاد می شود متخصصان طب سنتی روش های درمانی طبیعی را برای درمان نقرس پیشنهاد داده اند .این روغن  با داشتن خواص آنتی اکسیدانی فوق العاده دارای درمان گیاهی نقرس است که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند . همچنین  چون این روغن مدر است با دفع ادرار برروی بر اسید اوریک تجمع یافته در بدن تاثیر می گذارد و مقدار آن را کاهش می دهد .

فوائد روغن هسته ازگیل برای درمان دیابت:

مصرف غذاهای فیبر دارباعث کاهش سرعت جذب کربوهیدرات ها می شود و مقدار قند خون را با شیب نسبتا ملایم افزایش می دهد. روغن هسته ازگیل سرشار از فیبر بوده و به کنترل قند خون کمک می کند. هم چنین این روغن دارای چربی های اشباع است و مستقیم به انرژی تبدیل می شود و برای درمان دیابت بسیار مناسب است.

مزایای روغن هسته ازگیل برای پوست چیست؟

فوائد روغن هسته ازگیل چیست ؟ خواص و قیمت خرید و فروش آن
فوائد روغن هسته ازگیل چیست ؟ خواص و قیمت خرید و فروش آن

این روغن خواص بسیاری برای پوست دارد.مطالعات نشان می دهد اه استفاد هاز روغن هسته ازگیل برای پوست با توجه به آنتی اکسیدان هایی که دارد از پیری پوست جلوگیری می کند این روغن دارای خواص جوان سازی پوست  است . شما برای داشتن پوست شاداب و جوان نیاز دارید تا از ویتامین‌های مختلف و آنتی اکسیدان های گوناگون استفاده کنید.هسته ازگیل منیعی غنی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است.

با توجه به این که پوست اولین لایه محافظتی دربرابر آسیب های محیطی است . خواص روغن هسته ازگیل می تواند ، پوست شما را از آسیب های مختلف محافظت کند. را دیکال های آزاد می توانند با تأثیر برروی پوست از پیر شدن آن جلوگیری کنند و به این ترتیب پوست شما با سرعت کمتری پیر خواهد شد.

خواص روغن هسته ازگیل برای سلامتی مو چیست ؟

بسیاری از زنان و مردان با افزایش سن  دچار ریزش مو می شوند . ریزش مو یکی از نگرانی ها و دغدغه های رایج بسیاری از افراد است و دلایل مختلفی  مانند کمبود ویتامین گرفته تا تغییرات هورمون ها و ژنتیک  و بیماری اتفاق می افتد. تحقیقات  نشان می دهد برخی از گیاهان می توانند ریزش مو را کم کنند. روغن ازگیل  ازروغن های مفید برای تقویت و رشد مو است .

آیا روغن هسته ازگیل در کاهش سطح کلسترول کمک می کند؟

تحقیقات نشان می دهد که روغن هسته ازگیل به دلیل مقادیر بالای چربی های تک اشباع نشده، کلسترول خون را  به ویژه LDL که معروف به کلسترول “بد” است ، کاهش می دهد.هنگامی که اسید های چرب اشباع نشده جایگزین چربی اشباع شده می شود کلسترول کل و LDL  تا حدود ۶ تا ۱۰ درصد می تواند کاهش پیدا کند. چرا که چربی های اشباع نشده هیچ تأثیری بر HDL یا کلسترول خوب ندارند.

یک غذای رژیمی :

میوه ازگیل دارای کالری کمی است و هر قطعه ازگیل دارای ۴۰ کالری است که می توان از آن در رژیم غذایی به کار می رود . هم چنین این روغن سرشار از فیبر است که باعث کاهش اشتها و افزایش حس سیری می شود. فیبر موجود دراین روغن سرعت جذب چربی را در روده کاهش می دهد.

فوائد روغن هسته ازگیل در درمان یبوست :

یکی از خواص این روغن برای بهبود عملکرد روده می باشد. یبوست در اثر عدم حرکت صحیح غذا و خشک شدن روده به وجود می آید و برای درمان آن باید از یک ملین طبیعی به همراه مقدار زیاد از فیبر باید استفاده کرد که باعث می شود حرکت غذا در طول مسیر روده بهبود یابد و دفع إذا به راحتی انجام شود.

بهبود اعصاب و درمان افسردگی :

فوائد روغن هسته ازگیل چیست ؟ خواص و قیمت خرید و فروش آن
فوائد روغن هسته ازگیل چیست ؟ خواص و قیمت خرید و فروش آن

در این روزها افسردگی یکی از مشکلات رایج دربین افراد است. یکی از ساده ترین روش ها ی جلوگیری از افسردگی ، استفاده از ازگیل و روغن گیاهی آن است. ازگیل دارای  اانواع ویتامین‌های ب است . مصرف ویتامین های ب  باعث حفظ سلامتی  روابط عصبی و اعصاب شما در طولانی مدت می شود.  بنابراین اگر خموده و افسرده هستید  ، پیش از آن که به سراغ داروهای شیمیایی بروید ، شروع به مصرف میوه ازگیل کنید.

کاربرد روغن هسته ازگیل در مبارزه قوی با سرطان :

این روغن دارای آنتی اکسیدان و مقادیر زیادی اسید چرب است . این دوعامل می تواند نقش مهمی برای سلامتی ما داشته باشد . از جمله خاصیت آنها ضد سرطان بودن آن ها است. مطالعات نشان می دهد. استفاده از اسید لینولئیک در ازگیل باعث مهار توسعه و رشد سرطان می شود. روغن هسته ازگیل درمان مکمل برای درمان سرطان های سرطان‌های پستان، پوست، کبد و روده است.

تقویت سیستم ایمنی:

فواید و خواص روغن هسته ازگیل برای سلامتی، تقویت سیستم ایمنی را نیز شامل می شود، زیرا روغن هسته ازگیل ، منبع بی‌نظیر آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است. وجود آنتی اکسیدان قوی در این روغن می‌تواند میکروب‌ها و سلول‌های سرطانی را از بین ببرد.هم چنین آنتی اکسیدان های این روغن، از سلامتی بدن در برابر آسیب های  رادیکال‌های آزاد محافظت می کند .رادیکال های آزاد  باعث آسیب رسیدن به DNA و سلول های بدن می‌شوند،که مصرف این روغن باعث  ترمیم سلول ها می شود . آنتی اکسیدان‌ها فرایند پیری را کند می کند  و از مشکلات قلبی جلوگیری می کند .

 

خواص روغن هسته ازگیل در سلامتی چشم :

این روغن دارای  ویتامین  آ می‌باشد، و این روغن برای رفع خستگی چشم ها و برطرف کردن بیماری های چشمی مفید است. همانطور که می دانید سلامتی چشم به وجود ویتامین ها و انواع آنتی اکسیدان ها وابسته است و روغن هسته ازگیل به دلیل ویتامین آ و آنتی اکسیدان های فراوان به شما کمک خواهد کرد تا قدرت بینایی بهتری داشته باشید . شما می توانید در کنار مصرف هویج نیز ازاین روغن استفاده کنید تا نتایج بهتری را دریافت کنید.

خواص روغن هسته ازگیل در بهبود عملکرد دستگاه گوارش:

ازگیل  از میوه های مفیدی است که بسیار برای تقویت  و با توجه به تاثیرات مفید آن برای ارگان‌های مختلف بدن، مصرف روزانه آن به همه افراد توصیه می‌شود. همچنین زنجبیل تازه یکی از بهترین تقویت‌کننده‌های دستگاه گوارش است. به کسانی که از مشکلات مزمن گوارشی و سوءهاضمه رنج می‌برند، توصیه می‌شود روزانه یک برش کوچک زنجبیل تازه به همراه چند عدد عناب را به صورت دم کرده میل کنند.

قیمت و خرید و فروش روغن هسته ازگیل :

خرید روغن گیاهی اصل که برای درمان، زیبایی و خوراکی تهیه می‌شود. کیفیت و اصل بودن روغن یکی از مهم‌ترین المان‌هایی است که باید هنگام خرید به آن توجه زیادی کرد، زیرا این امر ارتباط مستقیم با سلامت مصرف کننده دارد.چرا که اگر این روغن ها اصل نباشد ، عواقب جبران ناپذیری را در سلامتی به وجود می آورد.

برای  خرید روغن هسته ازگیل با کیفیت عالی باید به شرکت های معتبر و مجاز مراجعه کرد تا از ارگانیک و با اصالت بودن محصول اطمینان حاصل کنید.  در بازار با قیمت های مختلف این محصول برخورد می کنید که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. دلیل این  اختلاف قیمت ها به عوامل مختلفی بستگی دارد.

  • خالص یا ناخالص بودن روغن
  • کیفیت و شیوه روغن گیری
  • خرید مستقیم از تولید کننده یا دلال و واسطه
  • حجم روغن خریداری شده

مضرات و عوارض جانبی مصرف هسته ازگیل :

مغز هسته ازگیل دارای برخی مواد سمی است و مصرف مستقیم آن به جهت درمان باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شود. مصرف زیاد روغن هسته ازگیل باعث بروز مشکلاتی برای سلامتی می شود. اسید چرب اشباع شده‌ای به نام پالمیتیک در ازگیل وجود دارد که ممکن است مقدار چربی خون و کلسترول را افزایش می‌دهد و دربرخی موارد باعث متاستاز و آسیب سلولی شده است.

هم چنین مصرف بیش از حد ازگیل باعث تهوع ، اسهال و گرفتگی معده می شود. میوه ازگیل خود ویتامین ث دارد و مصرف بیش از حد آن ممکن است باعث آسیب جدی به سلامتی بدن  شود و مقدار کلسیم زیاد در این میوه سبب مشکلاتی مانند سنگ کلیه و یا کاهش جذب آهن و مس می شود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا