Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

طرز تهیه دمنوش گیاهی گل کدو تنبل و فواید و خواص عالی آن

دمنوش گیاهی گل کدو تنبل از یک گل زرد تا نارنجی روشن به دست می آید که سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین ها و مواد معدنی است که برای سلامت بدن ما ضروری است.

ویتامین C موجود در دمنوش گل کدو تنبل به برآوردن نیازهای ویتامین C بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن ما کمک می کند. گل کدو تنبل یکی از منابع خوب ویتامین A است و مصرف منظم آن می تواند از بیماری هایی مانند خشکی چشم جلوگیری کند و بینایی چشم های ضعیف را بهبود می بخشد. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

کدو تنبل چیست؟

کدو تنبل یک کدوی زمستانی است که تصور می شود منشاء آن در آمریکای شمالی است. وزن یک کدو تنبل به طور کلی حدود ۴ تا ۸ کیلوگرم است در حالی که بزرگترین گونه کدو تنبل می تواند تا ۳۴ کیلوگرم وزن داشته باشد. کدو تنبل وقتی پخته می شود ، طعم ملایم و شیرینی دارد. یک واقعیت جالب در مورد کدو تنبل این است که آنها گیاهان تک پایه هستند ، به این معنی که آنها گلهای نر و ماده را در یک گیاه دارند. گل ماده را می توان با تخمدان کوچک در انتهای گلبرگ ها تشخیص داد.

کدو تنبل بیشتر برای تهیه سوپ و شیرینی استفاده می شود. شیرینی کدو تنبل بخش سنتی مهم غذای شکرگزاری در ایالات متحده است. کدو خام بسیار مغذی است و اغلب آب آن گرفته می شود. این نوشیدنی فواید مختلفی برای سلامتی دارد. کدو علاوه بر اینکه به عنوان غذا استفاده می شود ، برای اهداف تفریحی نیز استفاده می شود.

به عنوان مثال ، برای ساختن فانوس جک برای شب هالووین مورد استفاده قرار می گیرد. از گل ها و برگ های کدو تنبل نیز می توان به صورت خوراکی و دمنوش استفاده کرد. به ویژه گل های کدو تنبل سرشار از مواد مغذی هستند در ادامه مقاله فواید دمنوش گیاهی گل کدو تنبل شرح داده شده است.

طرز تهیه دمنوش گیاهی گل کدو تنبل و فواید و خواص عالی آن
طرز تهیه دمنوش گیاهی گل کدو تنبل و فواید و خواص عالی آن

ارزش غذایی گل کدو تنبل

گل کدو تنبل یک انتخاب محبوب در غذاهای سنتی در برخی قومیت ها است. به طور معمول ، فقط گل های کدو نر کدو تنبل خورده می شود ، در حالی که گل های ماده باقی می مانند تا به میوه تبدیل شوند. صرف نظر از این ، هر دو گل کدو تنبل نر و ماده کاملاً خوراکی و منبع تغذیه هستند.

با توجه به کالری و سدیم بسیار کم و پتاسیم و منیزیم بالا ، تغذیه با گل کدو تنبل برای کنترل فشار خون بالا و در نتیجه سلامت قلب و عروق مفید است. با دارا بودن مقادیر بالای ویتامین C ، شکوفه های خام کدو برای سلامت دندان ها و لثه و سیستم ایمنی مفید است و فولات و پروفایل ویتامین B متنوع  آن را به یک غذای خوب ضد کم خونی و مناسب برای بارداری تبدیل کرده است.

به غیر از طعم فوق العاده آنها، گلهای کدو تنبل منبع خوبی از مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی است. مصرف ۳۳ گرم گل کدو تنبل ۹.۲ میلی گرم ویتامین C ، ۱۹  میکروگرم ویتامین B9  ، ۳۲ میکروگرم ویتامین A ،  ۰.۲۳ میلی گرم آهن ، ۱۶ میلی گرم فسفر ، ۰.۰۲۵ میلی گرم ویتامین  B2 ، ۸ میلی گرم منیزیم ، ۰.۲ میلی گرم سلنیوم و ۰.۲۲۸ میلی گرم ویتامین  B3 را ارائه می دهد.

دمنوش گیاهی گل کدو تنبل چه طعمی دارد؟

گلهای کدو تنبل خام به لطف موهای ریز روی گلبرگ ها دارای بافتی نرم و مخملی هستند و طعم دلپذیر و سبزی مانند و طعم کمی شیرین دارند. به طور کلی  آنها کاملاً ظریف هستند. پخت و پز به طعم آنها می افزاید ، اما با توجه به شکننده بودن گلها باید پخت و پز سبک باشد. بسته به دستور غذا ، گلها طعم مواد دیگری را که با آنها پخته شده اند، جذب می کنند. دمنوش گل کدو تنبل نیز با حفظ تمام خواص و ریزمغذی ها ذکر شده یک دمنوش خوشمزه و مفید برای سلامتی است.

فواید دمنوش گیاهی گل کدو تنبل برای سلامتی

درمان سرماخوردگی

ویتامین C موجود در گل کدو تنبل به تقویت سیستم ایمنی بدن ما کمک کرده و از سرماخوردگی و سرفه محافظت می کند. گل کدو تنبل حاوی ۹.۲ میلی گرم ویتامین C است که ۱۰.۲۲ درصد از مقدار توصیه شده روزانه است. گنجاندن آن در رژیم غذایی منظم به برآوردن نیاز ویتامین C بدن کمک می کند. جذب آهن را تسریع می کند و بنابراین مقاومت بدن را در برابر عفونت تقویت می کند. همچنین به بدن در مبارزه با ویروس ها کمک می کند.

طرز تهیه دمنوش گیاهی گل کدو تنبل و فواید و خواص عالی آن
طرز تهیه دمنوش گیاهی گل کدو تنبل و فواید و خواص عالی آن

حفظ سلامت بینایی

ویتامین A می تواند به بهبود بینایی کمک کند و چشمان شما را قادر می سازد تا با تغییرات نور هماهنگ شوند ، چشم ها را مرطوب نگه می دارد و همچنین دید در شب را بهبود می بخشد. گل کدو تنبل یکی از منابع خوب ویتامین A است و مصرف منظم آن می تواند از بیماری هایی مانند خشکی چشم نیز جلوگیری کند.

علاوه بر این به  دید بنفش در چشم کمک می کند که بینایی چشم های ضعیف را بهبود می بخشد. به طور مشابه سلامت شبکیه را تضمین می کند و همچنین با افزایش سازگاری چشم انسان با نور روشن و تاریکی  از شب کوری جلوگیری می کند. مصرف مکرر دمنوش گل کدو تنبل ممکن است خطرات آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را که معمولاً با افزایش سن مرتبط است ، کاهش دهد و چشمانی سالم و زیبا را تضمین می کند.

ایمنی را افزایش می دهد

یکی دیگر از خواص گل کدو تنبل تقویت سیستم ایمنی بدن است. آهن موجود در دمنوش گل کدو تنبل برای برخی از عملکردهای ایمنی مانند تمایز و تکثیر لنفوسیت های T و تولید گونه های فعال اکسیژن که با عوامل بیماری زا مبارزه می کند بسیار مفید است. بنابراین به طور منظم گل کدو تنبل مصرف کنید تا ایمنی بدن شما تقویت شود. غذاهای گیاهی مانند کدو تنبل که دارای ویتامین C و بتاکاروتن بالا هستند که ایمنی بدن را تقویت می کند.

کمک به تشکیل استخوان

فسفر موجود در گل کدو تنبل به عنوان بخشی حیاتی از روند رشد و نگهداری استخوان ها و دندان ها حمایت می کند. گل کدو تنبل با دارا بودن کلسیم می تواند استخوان های محکمی ایجاد کند که می تواند ساییدگی و فرسودگی طبیعی را در انسان کاهش دهد.

علاوه بر این ، به سلامت لثه و مینای دندان کمک می کند. همچنین به تسکین مشکلات جدی مانند از دست دادن تراکم استخوان یا از دست دادن تراکم مواد معدنی  که منجر به پوکی استخوان می شود، کمک می کند.

کلسیم پایه و اساس یک ساختار اسکلتی قوی را فراهم می کند. تحقیقات اخیر تامین فسفر  را با سلامت قلب مرتبط می کند ، بدین معنا که با مصرف مناسب  می توان از طیف وسیعی از بیماری های قلبی –عروقی پیشگیری کرد.

طرز تهیه دمنوش گیاهی گل کدو تنبل و فواید و خواص عالی آن
طرز تهیه دمنوش گیاهی گل کدو تنبل و فواید و خواص عالی آن

رفع ناباروری مردان

گل کدو تنبل حاوی مقدار زیادی فولات است که هم برای تولید اسپرم و برای عملکرد صحیح  آن ضروری است. افزایش فولات غذایی به بهبود کیفیت اسپرم کمک می کند و به مردان مبتلا به مشکلات ناباروری کمک می کند تا با شریک خود به یک بارداری موفق برسند.

مصرف دمنوش گیاهی گل کدو تنبل در بارداری و شیردهی

اگرچه دمنوش گل کدو تنبل سرشار از موارد مغذی است اما مانند همه دمنوش ها مصرف دمنوش گیاهی گل کدو تنبل در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود مگر اینکه پزشک آن را توصیه کرده باشد.

عوارض جانبی دمنوش گیاهی گل کدو تنبل

این دمنوش گیاهی بسیار مفید و حاوی مواد مغذی مورد نیاز بدن است و در صورت مصرف متعادل برای افراد سالم هیچ ضرری ندارد. اما درصورت حساسیت به کدو تنبل از مصرف دمنوش گل آن نیز خودداری کنید.

طرز تهیه دمنوش گیاهی گل کدو تنبل

برای تهیه دمنوش گیاهی گل کدو تنبل گل های تازه یا خشک کدو تنبل را داخل قوری یا لیوان ریخته و بر روی آن آب جوش بریزید و پس از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را مصرف کنید. برای طعم دار کردن این دمنوش می توانید به آن کمی عسل اضافه کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا