Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیغذایی و داروییکشاورزی و دامپروریمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید برلیانت بلو | کاربرد برلیانت بلو چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد برلیانت بلو و موارد مصرف گوناگون آن است.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

همچنین اگر تصمیم به خرید برلیانت بلو دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش برلیانت بلو در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان برلیانت بلو در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت برلیانت بلو نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش برلیانت بلو به روزرسانی می‌شود.

برلیانت بلو یا آبی درخشان یک ترکیب آلی سنتتیک است که به عنوان رنگ آبی در غذاهای فرآوری شده، داروها، مکمل های غذایی و مواد آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد. برلیانت بلو جزء رنگ های تری اتیل متان طبقه بندی شده و تحت نام های مختلفی شناخته می شود.

این ترکیب در آب و گلیسرول محلول است و حداکثر جذب آن در حدود ۶۲۸ نانومتر است. برلیانت بلو یکی از قدیمی ترین افزودنی های رنگی مورد تأیید FDA است و به طور کلی غیر سمی و بی خطر در نظر گرفته می شود. نشریه جهان شیمی فیزیک در ادامه این مقاله به شرح کامل خواص و کاربرد این رنگ خوراکی می پردازد.

 

مراکز خرید و قیمت فروش برلیانت بلو در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش برلیانت بلو و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان برلیانت بلو در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده برلیانت بلو در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید برلیانت بلو در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش برلیانت بلو را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

روش تولید برلیانت بلو + قیمت برلیانت بلو

برلیانت بلو معمولا نمک دی سدیم با فرمول شیمیایی C37H34N2Na2O9S3 است که نمک های کلسیم و پتاسیم آن نیز رنگ خوراکی مجاز محسوب می شوند .

یک رنگ مصنوعی است که از میعانات ۲- فرمیل بنزن سولفونیک اسید و آنیلین متعاقب اکسیداسیون تولید می شود. این ماده می تواند با تارترازین ترکیب شود تا طیف های مختلفی از رنگ سبز را نیز ایجاد کند.

تلاش های زیادی برای تولید رنگ آبی طبیعی صورت گرفته است ولی تاکنون هیچ جایگزینی برای برلیانت بلو پیدا نشده است زیرا بسیاری از رنگ های آبی طبیعی ناپایدار یا سمی هستند اما مشتقات آنتوسیانین و تریکوتومین کاندیداهای خوبی برای تحقیقات بیشتر برای تولید رنگ آبی می باشند.

رنگدانه های آبی باید دارای خصوصیات شیمیایی از جمله پیوند کنژوگه، حلقه های آروماتیک، گروه های هترواتوم و بارهای یونی برای جذب فوتون های کم انرژی قرمز باشند که این موارد در ترکیبات مختلف مورد آزمایش وجود ندارد.

کاربرد برلیانت بلو

این رنگ خوراکی مانند بسیاری از افزودنی های غذایی دیگر برای ایجاد رنگ آبی یا تقویت آن در محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در آب نبات، بستنی، ژله، کنسرو نخود فرنگی، سوپ های بسته بندی، نوشیدنی ها، محصولات با طعم زغال اخته، داروهای کودکان، لبنیات، شیرینی ها یافت می شود.

برلیانت بلو برای تولید صابون، شامپو ها و دهانشویه ها و بسیاری از لوازم آرایشی – بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

این ماده همچنین بطور گسترده ای به عنوان ماده ردیاب مورد استفاده قرار می گیرد زیرا به دلیل پایداری رنگ، از سایر ردیاب های رنگی بهتر عمل می کند و با توجه به سمیت پایین مشکلی برای محیط زیست ایجاد نمی کند. این ماده به دلیل اندازه بزرگ ذرات و بار یونی به راحتی جذب خاکهای اسیدی می شود البته ترکیب خاک و سرعت جریان آب نیز سطح جذب برلیانت بلو را تحت تاثیر قرار می دهد.

برلیانت بلو به دلیل خواص غیر سمی به عنوان یک رنگ بیولوژیک در آزمایشگاه های پزشکی و تحقیقات زیستی برای رنگ کردن دیواره های سلولی، باکتریها و سلولهای قارچی مورد استفاده قرار می گیرد و از رشد هیچ ارگانیسمی جلوگیری نمی کند.

ایمنی خرید برلیانت بلو برای سلامتی انسان

به عنوان یک رنگ خوراکی مورد تائید FDA است و حتی در فرمولاسیون دارویی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در افرادی که مبتلا به بیماری آسم هستند می تواند باعث واکنش آلرژیک شود.

مقدار مجاز مصرف این ماده برحسب نوع ماده غذایی mg/kg 150–۳۰۰ است. محدوده ایمنی برلیانت بلو در مواد غذایی و داروها، روزانه mg 0.1 به ازاء هر کیلوگرم وزن بدن است.

با اینحال گزارش شده که جذب این ماده از طریق مصرف آب نبات های سخت و آب نبات چوبی می تواند باعث ورود مستقیم این ماده به جریان خون شده و باعث اختلال عملکرد میتوکندری ها شود. این امر می تواند توانایی سلول برای تبدیل مواد غذایی به انرژی را تحت تأثیر قرار دهد و سلامت انسان را تهدید کند.

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های برلیانت بلو

نام ماده برلیانت بلو (Brilliant blue FCF (Blue 1))
فرمول مولکولی C37H34N2Na2O9S3
جرم مولکولی ۷۹۲.۸۵ g/mol
حلالیت در آب حلول
نقطه ذوب ۲۸۳ °C (decomposes)

 

قیمت رنگ برلیانت بلو

قیمت رنگ خوراکی برلیانت بلو برگرفته از عواملی مثل حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده است.

پرسش های رایج در مورد برلیانت بلو

خرید رنگ برلیانت بلو در سایت جهان شیمی چگونه است؟
جهان شیمی شما را به بهترین فروشندگان برلیانت بلو متصل می ‌کند. برای خرید برلیانت بلو تنها کافی است از طریق بنر بالای صفحه یا کادر فروشندگان در پایین مقاله، فروشنده مورد نظر را انتخاب نمایید و با او تماس بگیرید.

خرید برلیانت بلو

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید برلیانت بلو از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید برلیانت بلو، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان برلیانت بلو را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید برلیانت بلو با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی امید

فروش انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع غذایی و ارایه محصولات تخصصی گروه رنگ های غذایی و اسانس ها

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. شاید سوال من خیلی ارتباطی با رنگ خوراکی این مقاله نداشته باشد ؛ اما از شما می خواهم چند مرکز فروش حضوری که به طور تخصصی در زمینه خرید و فروش رنگ های خوراکی مثل کینولین یلو یا سان ست یلو فعالیت می کنند ، معرفی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا