Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

شکر تزئینی چیست و از کاربردها و فواید آن چه می دانید؟

شکر تزئینی یکی از انواع شکر موجود در بازار است که برای تزئین کیک و کلوچه و انواع دسرها مورد استفاده قرار می گیرد. شکر نه تنها به خاطر قدرت شیرین کردن دسرهای خوشمزه ، بلکه در توانایی آن برای افزایش حجم نان ها و رولت های تخمیری یک ماده بسیار مهم در پخت و پز است. اکثر ما وقتی کلمه شکر را می شنویم به کیسه های چهار و پنج پوندی فکر می کنیم که اغلب در فروشگاه های مواد غذایی محلی یافت می شود.

این نوع شکر در درجه اول برای تهیه محصولات پخته و شیرین کردن چای و قهوه استفاده می شود. همچنین ممکن است به عنوان مقداری شیرین کننده در کاسه غلات یا بلغور جو دوسر صبحانه استفاده شود ، یا به عنوان طعم دهنده خوشمزه بر روی دسته ای از توت فرنگی های تازه استفاده شود. واقعا ، استفاده از شکر پایانی ندارد!

با این حال ، جهان گسترده ای از شکرها وجود دارد و انواع مختلف شکر برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. شکر تزئینی به ویژه ، بسیار سرگرم کننده و همه کاره است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

شکر تزئینی چیست؟

شکر تزئینی مانند شکر قنادی  به طور خاص برای تزئین  نان ، شیرینی و کیک استفاده می شود. از آنها برای تزئین و درخشش کوکی ها استفاده می شود تا جذاب تر شود. این شکر به رنگ سفید و بسیاری رنگ های دیگر در دسترس است تا با موضوع هنری غذای شما مطابقت داشته باشد و از نظر دانه بندی و درشتی های متفاوت هستند.

کاربردهای شکر تزئینی

شکر تزئینی معمولا شکر سنباده یک شکر بلوری بزرگ است که برای تزئین عالی است زیرا با حرارت حل نمی شود. همچنین به دلیل اندازه بزرگ کریستال هایی که نور را منعکس می کنند ، اثر جرقه ای ایجاد می کند. برای تزئین غذاهایی مانند کوکی ، کیک ، کلوچه و حتی آب نبات عالی است.

این شکر درشت و اغلب درخشان به افزودن تردی خاص محصولات کمک می کند. این کار باعث می شود که شکر تزئینی یک افزودنی عالی برای زرادخانه پخت و پز تعطیلات شما باشد ، زیرا می توانید آن را با رنگ های مختلف هر طور که دوست دارید مورد استفاده قرار دهید.

شکر یک جزء اصلی در آشپزخانه است. حتی در زمان های قدیم ، شکر در آشپزخانه مصرف می شده  و برای افزودن طعم به غذاهای خوش طعم و دسرها مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه ما شکر را به دلیل در دسترس بودن و سهولت استفاده از آن به شیرین کننده های دیگر ترجیح می دهیم.

دانه های بزرگتر شکر آن را نقره ای می کند و سطح بزرگتری از  نور را  منعکس می کند. این موضوع باعث درخشش خوراکی شما می شود. از آنجا که آنها درشت تر از شکر معمولی هستند  به راحتی در آب حل نمی شوند. این دقیقاً همان چیزی است که هنگام تزئین دسرهای خود می خواهید.

شما می توانید از فروشگاه های تخصصی رنگ های متنوعی از شکر تزئینی را خریداری کنید. اما رنگ آمیزی شکر نیز کار چندان سختی نیست و به راحتی می توانید آن را در آشپزخانه خود انجام دهید.

شکر تزئینی چیست و از کاربردها و فواید آن چه می دانید؟
شکر تزئینی چیست و از کاربردها و فواید آن چه می دانید؟

موارد استفاده از شکر تزئینی

 

تزئین کوکی ها

برای جذابیت بیشتر کوکی ها ، می توانید مقداری شکر رنگی روی آنها بپاشید تا به طرز چشمگیری خوشمزه شوند! اگر موضوعی را دنبال می کنید ، توانایی انتخاب رنگ می تواند آن را آسان تر کند.

تزئین کیک

کیک های معمولی خسته کننده هستند ولی شما می توانید با استفاده از شکر رنگی آنها را جذاب تر کنید. کاپ کیک هایی که به زیبایی تزئین شده اند مطمئناً شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد و قطعا مزه آنها بهتر خواهد شد.

روش های زیادی برای طراحی و تزئین کیک وجود دارد  و حتما شما هم انواع مختلف تزئینات کیک را دیده اید. برای اینکه همه چیز کمی جالب تر شود ، ممکن است بخواهید از فوندانت استفاده کنید و خلاقیت خود را بروز دهید. برای داشتن یک کیک درخشان و زیبا می توانید شکر رنگی را روی محصول نهایی خود بپاشید.

تزئین کیک تولد

کیک های بزرگ برای تولد و مناسبت های دیگر عالی هستند. اما نوآوری و خلاقیت به ما حکم می کند که خوراکی ها را جالب تر و زیباتر کنیم. بدین ترتیب کیک ها نه تنها خوشمزه تر خواهند شد بلکه چشمگیرتر می شوند.

شکر تزئینی چیست و از کاربردها و فواید آن چه می دانید؟
شکر تزئینی چیست و از کاربردها و فواید آن چه می دانید؟

انواع مختلف شکر و کاربردهای آنها

شکر سفید

انواع معمول شکر شامل شکر سفید است که به راحتی در قفسه های فروشگاه مواد غذایی یافت می شود. این نوع شکر به طور معمول در محصولات پخته استفاده می شود و کریستال های خوب آن به جلوگیری از کیک شدن محصولات کمک می کند.

این ویژگی آن را برای بسیاری از کاربردهای دیگر نیز ایده آل می کند همه چیز از حل کردن آن در آن قوری بزرگ چای تابستانی ، تا اندازه گیری آن با یک فنجان برای تهیه پودینگ موز خانگی.

شکر قهوه ای

یکی دیگر از شکرهای رایج که در قفسه های فروشگاه مواد غذایی محلی شما یافت می شود ، شکر قهوه ای است که می تواند برچسب تیره و روشن داشته باشد. شکر قهوه ای اساساً همان شکر سفید است ، با این تفاوت که حاوی ملاس نیشکر است که به آن رنگ روشن یا تیره می دهد. میزان روشنایی و تیرگی بستگی به مقدار ملاس دارد.

این نوع شکر به دلیل داشتن ملاس طعم قوی تری نسبت به شکر سفید دارد ، بنابراین اغلب در غذاهای پخته شده با طعم قوی تر مانند کوکی های زنجبیل یا کوکی های ملاس استفاده می شود. همچنین یک افزودنی عالی برای یک کاسه بزرگ بلغور جو دوسر با کشمش است.

پودر قند یا شکر قنادی

پودر قند که گاهی اوقات قند شیرینی پزی نامیده می شود در اصل شکر گرانولی سفید است که به صورت پودر خوب آسیاب شده است. معمولاً برای جلوگیری از پختن آن با نشاسته ذرت مخلوط می شود و رایج ترین نوع شکر است که در فراستینگ و لعاب استفاده می شود.

شکر فوق العاده ریز

شکر فوق العاده ریز یک نوع شکر دانه سفید معمولی با کریستال های کوچک است اگرچه به اندازه پودر قند ریز نیست. در دسرهای ظریف مانند پودینگ و موس به خوبی کار می کند ، عمدتا به این دلیل که برای حل شدن مناسب به گرما نیاز ندارد. این باعث می شود برای مخلوط کردن با نوشیدنی های سرد نیز مناسب باشد.

ویژگی های شکر تزئینی

شکر تزئینی که به شکر درشت نیز معروف است دارای بلورهایی است که اندازه آنها بسیار بزرگتر از شکر دانه سفید است که باعث می شود قوی تر و مقاوم تر در برابر حرارت باشد.

این نوع شکر در درجه اول برای تزئین آب نبات و دسر استفاده می شود و می توان آن را در طیف گسترده ای از رنگ ها یافت. این نوع شکر گاهی اوقات شکر مرواریدی نیز نامیده می شود. این به این دلیل است که قبل از افزودن هر رنگ ، مات بودن آن را کمی شبیه مروارید می کند. این نوع شکر گاهی اوقات با شکر سنباده استفاده می شود.

شکر تزئینی در دسته ای از رنگ های مختلف یا بدون رنگ وجود دارد و به عنوان یک امتیاز اضافی ، نور را نیز منعکس می کند. این باعث می شود دسرها و کالاهایی که برای تزئین درخشش استفاده می شود استفاده شود. به همین دلیل ، گاهی اوقات ممکن است از آن به عنوان شکر درخشان یاد شود.

شکر تزئینی چیست و از کاربردها و فواید آن چه می دانید؟
شکر تزئینی چیست و از کاربردها و فواید آن چه می دانید؟

چگونه در خانه شکر تزئینی درست کنیم؟

مطمئناً به نظر می رسد که خرید یک بسته شکر رنگی ساده تر به نظر برسد ولی بعداً متوجه خواهید شد که رنگ های بیشتری نیاز دارید. وقتی احساس کردید به رنگ های بیشتری نیاز دارید می توانید به دلخواه خود شکر دانه درشت را با رنگ های غذایی موجود در آشپزخانه تهیه کنید و در هزینه های خودتان هم صرفه جویی کنید.

مواد مورد نیاز:

  • شکر دانه درشت
  • رنگ غذا
  • کیسه های زیپلوک
  • ورقه پخت

دستورالعمل تهیه

مرحله ۱. یک فنجان شکر را داخل کیسه زیپولیک قرار دهید.

مرحله ۲. چند قطره رنگ غذا را همزمان اضافه کنید. از افزودن بیش از حد به یکباره رنگ خودداری کنید!

مرحله ۳. شکر را تکان دهید ، مخلوط کرده و ورز دهید تا رنگ به طور مساوی پخش شود.

مرحله ۴. رنگ غذایی بیشتری اضافه کنید تا به شدت رنگ دلخواه خود برسید.

مرحله ۵. قبل از نگهداری در قوطی های مخصوص شکر را روی ورقه پخت حداقل به مدت یک ساعت خشک کنید تا رطوبت باقی مانده رنگ  تبخیر شود.  سعی کنید رنگ های مختلف را با هم مخلوط کنید و کابینت های خانه خود را با کوزه های شیرین رویایی پر کنید!

نحوه استفاده از شکر تزئینی

نکته خوب در مورد شکر تزئینی این است که به خوبی در معرض حرارت مقاومت می کند بنابراین می توانید قبل از پخت یا بعد از پخت از آن استفاده کنید. کوکی های خود را قبل از قرار دادن در فر تزیین کرده و روی آنها را به میزان زیادی با شکر تزئینی بپوشانید تا رنگی یکدست پیدا کنند.

همچنین می توانید فقط لبه های کوکی های خود را برای ظاهر ظریف تر تزئین کنید ، یا از آن به عنوان رویه برای خوراکی هایی مانند اسکون و کلوچه استفاده کنید. فقط آنها را قبل از پختن در فر با شکر تزئینی بپوشانید. به خاطر داشته باشید که معمولاً از شکر تزئینی سفید برای این منظور استفاده می شود ولی اگر دوست دارید می توانید از شکر رنگی نیز استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا