Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییغذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید رنگ سانست یلو | کاربرد رنگ Sunset Yellow

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد سانست یلو و موارد مصرف گوناگون آن است.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

همچنین اگر تصمیم به خرید سانست یلو دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سانست یلو در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سانست یلو در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت سانست یلو نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سانست یلو به روزرسانی می‌شود.

سانست یلو یک افزودنی غذایی زرد رنگ است که از هیدروکربن های آروماتیک مبتنی بر نفت بدست می آید. یک رنگ منو آزو سولفوناته مصنوعی است که متعلق به رنگ های دسته آزو است و مصرف آن با سرکوب سیستم ایمنی، اگزما، سرطان و میگرن در ارتباط است.

سانست یلو برای تولید بالاترین کیفیت رنگ زرد در سس ها، میوه های خشک شده و اسنک ها مورد استفاده قرار می گیرد. با اینکه مصرف این افزودنی غذایی در انگلیس متداول است اما مصرف آن در نروژ و فنلاند ممنوع شده است. رنگ سانست یلو در محصولات مختلفی که به رنگ زرد، نارنجی یا قرمز هستند، یافت می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش سانست یلو در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش سانست یلو و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان سانست یلو در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده سانست یلو در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید سانست یلو در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش سانست یلو را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

سانست یلو فقط برای ایجاد رنگ نارنجی و زرد بکار نمی رود بلکه در ترکیب با عصاره های دیگر برای ایجاد رنگ قهوه ای جذاب در شکلات، کارامل و بسیاری از محصولات دیگر استفاده می شود. این ماده شیمیایی معمولاً در غذاهای تخمیر شده که قبل از آماده سازی نیاز به گرم شدن دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک جهت اطلاع از کاربرد و خواص سانست یلو با ما همراه شوید .

کاربردهای رنگ غذایی سانست یلو

نام کامل سانست یلو دی سدیم ۲-هیدروکسی ۱- (۴-سولفونات وفنیل ازو) نفتالین-۶-سولفونات است. نمک های کلسیم و پتاسیم این ترکیب نیز به عنوان رنگ غذا در اروپا مجاز شناخته می شوند.

سانست یلو یکی از انواع رنگ های غذایی است که در انواع مواد غذایی، داروها و مواد آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد. سانست یلو یک رنگ مصنوعی مضر است که باعث آلرژی زایی و عوارض جانبی متعدد می شود. این رنگ به طور قابل توجهی در آماده سازی مواد غذایی مختلف استفاده می شود و کریستال های نارنجی – قرمز آن در آب و اتانول محلول هستند.

شایان ذکر است که این رنگ در معالجه بیماری های متابولیک استخوانی، اختلالات پوستی، بیماری های تنفسی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند در مقادیر غیر سمی پاسخ های عملکردی سلول های طحال را تغییر دهد. سانست یلو سرکوب سیستم ایمنی را تشدید کرده و بیان نسبی گیرنده های سطحی سلولهای B و T می تواند با مصرف این رنگ تغییر کند. سانست یلو همچنین برای تشخیص تجزیه پذیری زیستی بی هوازی رنگ های آزو در سیستم های راکتوری مورد استفاده قرار می گیرد.

فروش رنگ سان ست یلو

رنگ سان ست یلو یک رنگدانه مصنوعی است که به منظور بهبود کیفیت ظاهری به محصولات غذایی اضافه می شوند و به صورت یک پودر نارنجی رنگ تولید و به بازار عرضه می شود. این محصول که به مقدار بسیار کمی در آب حل می شود در صنایع غذایی، دارویی و محصولات آرایشی به عنوان یک ماده ایمن به کار برده می شود. این ترکیب خوراکی با خلوص مختلفی تولید می شود به عنوان مثال نوعی از این پودر که دارای خلوص ۸۵% است برای استفاده در نوشیدنی های گازدار مناسب است زیرا در برابر کلسیم پایدار است و خواص خود را حفظ می کند.

کینولین یلو

کینولین یلو یک ماده خوراکی است که به صورت صنعتی تولید شده است و به دو صورت مایع و پودری در بازار موجود است. قابلیت انحلال در آب و روغن را دارد و از پایداری حرارتی متوسطی نیز برخوردار است. در دمای بیش از ۱۵۰ درجه سانتیگراد تجزیه می شود و کاملا خواص خود را ازدست می دهد. این رنگ خوراکی در بسیاری از محصولات غذایی برای ایجاد رنگ زرد معمولی یا زرد لیمویی به کار برده می شود و علاوه بر این در محصولات آرایشی و دارویی نیز استفاده می شود.

رنگ پاپریکا

رنگ پاپریکا رنگ خوراکی طبیعی است که علاوه بر ایجاد رنگ می تواند برای افزودن طعم نیز استفاده شود و به صورت محلول در آب و روغن موجود است و برای ایجاد طیف رنگی قرمز تا قهوه ای روشن در محصولات غذایی و دارویی و آرایشی به کار برده می شود. این رنگ طبیعی که از فلفل قرمز تهیه شده است به عنوان یک رنگدانه مقاوم در برابر نور و حرارت در محصولات غذایی استفاده می شود و علاوه بر ایجاد رنگ دارای خواص درمانی متعددی نیز می باشد زیرا فاقد مواد مضر برای بدن است.

تثبیت کننده رنگ خوراکی

تثبیت کننده رنگ خوراکی ماده ای است که به ثبات خواص فیزیکی و شیمیایی کمک می کند. علاوه بر این باعث می شود مواد ناهمگن به خوبی در کنار هم باقی بمانند و بطور کلی با متصل کردن مولکول های کوچک، مولکولی بزرگی ایجاد می کند که باعث می شود ویسکوزیته ماده غذایی افزایش پیدا کند. یکی از رایج ترین موادی که به عنوان تثبیت کننده در رنگ خوراکی استفاده می شود اسید فوماریک است که برای بالا بردن پایداری و تثبیت رنگ و بالا بردن کارایی در این محصول استفاده می شود و کمک می کند رنگ خوراکی بتواند رنگ با ثباتی را در محصولات ایجاد کند.

Sunset yellow چیست

Sunset yellow رنگ خوراکی است به صورت صنعتی و به دو شکل مایع و پودر تولید شده است. این رنگ می تواند رنگ زرد و نارنجی را با توجه به غلظت به کار برده شده در محصولات ایجاد کند. این رنگدانه مجاز برخلاف رنگدانه های طبیعی ماندگاری بسیار بالایی دارد و در برابر همه عوامل محیطی کاملا پایدار است. همچنین کاملا مقرون به صرفه است. مقدار مصرف این رنگ خوراکی حدود ۵۰ تا ۴۰۰ میلی گرم تعیین شده است که در محصولات غذایی مانند انواع نوشیدنی، دسر و تنقلات و همچنین در شیرینی و قنادی استفاده می شود.

رنگ خوراکی e102

رنگ خوراکی e102 نشان دهنده رنگ مصنوعی و خوراکی به نام تارترازین است که از غالبا از ترکیبات آلی و مشتقات نفتی استخراج و تولید می شود. به علت قابلیت رنگدهی بسیار مناسب، قیمت پایین و همچنین قابلیت پایداری بالا در برابرعواملی مانند گرما و نور در بسیاری از مواد غذایی و محصولات تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به دلیل اینکه عوارضی مانند حساسیت های پوستی، مشکلات گوارشی و آسمی و تاری دید را به دنبال دارد در ایران تایید نشده است. بنابراین نمی توان از این رنگ خوراکی در محصولات تولیدی استفاده کرد.

عدد استاندارد مواد نگهدارنده در ایران

عدد استاندارد مواد نگهدارنده در ایران دارای شماره ۱۶۱۴۴ است که در برچسب گذاری مواد غذایی آورده شده است. علاوه بر آن بطور کامل مشخصاتی مانند نام محصول و محتویات درون بسته، نام تجاری محصول و وزن محصول، همچنین شماره پروانه ساخت و تاریخ تولید و انقضا و همچنین مواد تشکیل دهنده که حاوی مواد طبیعی یا غیرطبیعی و… است آورده شده است.

ای نامبر مواد غذایی

ای نامبر مواد غذایی به عنوان کد استاندارد ماده غذایی افزوده شده در محصولات شناخته می شود و کمک می کند که افراد بتوانند با در نظر گرفتن این توضیحات اقدام به خرید محصول مورد نظر خود کنند. مواد افزودنی با توجه به نوع عملکرد در دسته بندی های خاصی قرار داده می شوند. به عنوان مثال ای ۱۰۰ نشان دهنده مواد افزودنی رنگی است و ای ۲۰۰ تا ۲۸۲ مشخص کننده مواد نگهدارنده و اسیدها هستند. اعداد دیگر نیز آنتی اکسیدان ها و تثبیت کننده ها و حجیم کننده ها را مشخص می کنند.

عوارض جانبی مصرف سانست یلو

عوارض جانبی این رنگ در انسان ها شامل (کهیر)، رینیت (آبریزش بینی)، احتقان بینی، حساسیت، بیش فعالی، تومورهای کلیوی، آسیب کروموزومی ، درد شکم، تهوع و استفراغ، سوء هاضمه و عدم تشخیص طعم غذا است. مطالعات حیوانی نشان داده است با مصرف این رنگ شیوع تومورها در حیوانات افزایش یافته است.

به نظر می رسد که مصرف سانست یلو باعث ایجاد واکنش های آلرژیک و یا عدم تحمل، به ویژه در بین افرادی می شود که دچار عدم تحمل آسپیرین هستند. باتوجه به عوارض فوق مصرف این رنگ برای کودکان توصیه نمی شود و از طرفی تحقیقات نشان داده است که مصرف سانست یلو باعث اختلالات رفتاری همچون بیش فعالی در کودکان می شود.

از نظر سازمان بهداشت جهانی رنگ های غذایی یکی از مضرترین افزودنی های غذایی موجود در بازار هستند. این افزودنی ها در اسنک ها، کراکرها، پنیرهای طعم دار، پودرهای ژله، بستنی ها، غلات و بسیاری از محصولات مورد استفاده قرار می گیرند. تعداد زیادی از مطالعات حیوانی نشان داده است که مصرف رنگ های مصنوعی در مواد غذایی می تواند سرطانزا باشد.

این رنگ با افزایش خطر ابتلا به سرطان، بیش فعالی و تغییرات رفتاری، نوسانات خلقی، اختلالات خواب، سردرد و فشارخون در ارتباط است و تاثیر منفی بر سلامت پوست، دستگاه گوارش، قلب و مجاری تنفسی می گذارد.

 

خرید سانست یلو

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید سانست یلو از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید سانست یلو، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان سانست یلو را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید سانست یلو با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا