Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیصنایع شیمیاییغذایی و داروییکشاورزی و دامپروریمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید روغن کرچک | کاربرد روغن کرچک چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد روغن کرچک و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید روغن کرچک دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش روغن کرچک در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان روغن کرچک در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت روغن کرچک نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش روغن کرچک به روزرسانی می‌شود.

روغن کرچک یک روغن گیاهی است که از دانه های لوبیایی شکل کرچک استخراج می شود. مایعی زرد کمرنگ است که دمای جوش آن ۳۱۳ درجه سانتی‌گراد است.

روغن کرچک تری گلیسیریدی است که ۹۰% آن از ریسینولئیک اسید و باقی آن از اولئات و لینولئات تشکیل شده است و یک روغن غیر خوراکی محبوب با ارزش صنعتی و دارویی قابل توجه است.

تولید این روغن جهان در درجه اول در یک منطقه جغرافیایی کوچک به نام گجرات صورت می گیرد که در غرب هند قرار دارد. این منطقه به دلیل شرایط آب و هوایی نیمه گرمسیری برای کشت این گیاه مطلوب است. در ایالات متحده و آمریکای جنوبی نیز کرچک پرورش داده می شود اما برای دستیابی به راندمان بالای تولید روغن و همچنین به دست آوردن کیفیت روغن مورد نظر با چالش روبرو هستند.

این روغن و مشتقات آن در ساخت صابون، روان کننده، مایعات هیدرولیک و ترمز، رنگ ها، روکش ها، جوهرها، پلاستیک مقاوم به سرما، واکس و پولیش، نایلون، محصولات دارویی و عطر استفاده می شود.

مهمترین کاربرد روغن کرچک در پزشکی ویژگی لاکساتیو و پاک کننده بودن آن است و FAD استفاده از روغن کرچک به عنوان یک افزودنی غذایی مستقیم، جهت طعم دار کردن یا افزایش طعم خوراکی ها را مجاز اعلام کرده است.

مراکز خرید و قیمت فروش روغن کرچک در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش روغن کرچک و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان روغن کرچک در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده روغن کرچک در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید روغن کرچک در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش روغن کرچک را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

تقاضا برای این روغن و فرآورده های آن در بازار جهانی به دلیل طبیعت تجدید پذیر، زیست تخریب پذیری، هزینه های پایین و سازگاری با محیط زیست در حال افزایش است. اکنون تخمین زده می شود که این روغن بیش از ۷۰۰ مورد کاربرد صنعتی دارد و مصرف آن همچنان در حال افزایش است.

 

 

ایمنی خرید روغن کرچک برای مصرف انسانی

دانه های کرچک حاوی ریسین هستند که یک لکتین سمی است ولی گرمایشی که در حین استخراج روغن اعمال می شود لکتین را دناتوره و غیرفعال می کند.

علاوه بر این ترکیبات حساسیت زایی که در سطح گیاه یافت می شود، می تواند باعث آسیب دائمی اعصاب شود به همین جهت برداشت دانه های کرچک باعث می شود سلامت انسان به خطر بیافتد که این علاوه بر سمیت ریسین در دانه های خام است. برای رفع این مشکل برخی از محققان در تلاش هستند که بطور ژنتیکی گیاه کرچک را اصلاح کنند تا از سنتز ریسین در آن جلوگیری کنند.

با اینکه این روغن به صورت خوراکی برای رفع یبوست مصرف می شود ولی نباید در دوران بارداری از این ماده استفاده کرد چون می تواند باعث انقباضات رحمی شود و در قدیم برای القاء زایمان از آن استفاده می کردند.

ریسینولئیک اسید موجود در این روغن تاثیرات مختلفی بر دستگاه گوارش دارد مثلا می تواند باعث مهار جذب آب و الکترولیت ها شده یا باعث تحریک ترشح آب به داخل لومن روده شود یا انقباضات روده کوچک را کاهش دهد.

کاربرد روغن کرچک

روغن کرچک گرید غذایی در صنایع غذایی به عنوان یک افزودنی و طعم دهنده در آب نبات ها و شکلات ها مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن همچنین برای مهار رشد قارچ ها در بسته بندی های مواد غذایی کاربرد دارد.

خرید روغن کرچک برای صنایع غذایی

در هند، پاکستان و نپال از این روغن برای نگهداری غلات استفاده می کنند. این ماده مانع از پوسیدگی برنج، گندم و حبوبات می شود. نخود یکی از غلاتی است که در گذشته برای ذخیره طولانی مدت با روغن کرچک روکش زده می شد.

خواص فیزیکی و شیمیایی روغن کرچک

این روغن به دلیل محتوای بالای ریسینولئیک اسید خواص فیزیکی و شیمیایی متفاوتی دارد که آنرا تبدیل به یک روغن منحصر به فرد کرده است.

وجود گروه های کربوکسیلات، هیدروکسی، غیر اشباع بودن و زنجیره طویل هیدروکربنی در ریسینولئیک اسید خواص بی نظیری به آن داده است.

شیمی روغن کرچک عمدتا بر محتوای بالای اسید ریسنولئیک که حاوی ۳ گروه فعال است متمرکز است. این ۳ گروه نقش تعیین کننده ای در انواع محصولات مبتنی بر روغن کرچک دارند به عنوان مثال گروه کربوکسیلیک می تواند باعث تولید طیف گسترده ای از محصولات استری شود درحالیکه پیوند غیراشباع آنرا می توان با هیدروژناسیون، اکسیداسیون یا ولکانیزاسیون تغییر داد.

از طرف دیگر گروه فعال هیدروکسی موجود بر روی کربن ۱۲ را می توان استیله یا الکالیزه کرد و یا با حذف آن غیراشباع بودن روغن را افزایش داد.

واکنش هایی که روی روغن کرچک انجام می شود برای تبدیل این روغن به محصولات مفید بسیار حائز اهمیت هستند به همین دلیل قیمت روغن کرچک از سایر روغن های گیاهی بالاتر است.

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های روغن کرچک

نام انگلیسی Castor oil
فرمول مولکولی C3H5(C18H33O3)۳
دمای ذوب -۱۰ °C
دمای جوش ۳۱۳ °C
ویژگی ها مایع بی رنگ تا زرد کم رنگ با طعم و بوی مشخص

قیمت روغن کرچک خوراکی

روغن کرچک خوراکی یک دارو ملین است که به طور معمول، از آن برای تخلیه روده استفاده می شود. به دلیل خاصیت ملینی که دارد عمدتا برای کنترل یبوست استفاده می شود. وقتی با شیر یا آب مصرف شود حرکات روده را تقویت می کند و بنابراین هضم را بهبود می بخشد که به دفع آسان مواد زائد مدفوع از بدن کمک می کند. روغن کرچک به دلیل اینکه یک روغن ضد التهاب است و از اسیدهای تک غیراشباع تشکیل شده است با کاهش درد و تورم به بهتر شدن دردهای آرتریت کمک می کند.

خرید روغن کرچک برای ابرو و مژه

روغن کرچک به دلیل داشتن اسیدهای چرب سالم می تواند به رشد ابرو و سلامت مژه کمک کند. این روغن با نفوذ به فولیکول های مو و پوست به تحریک رشد مو کمک می کند. بنابراین کافی است کمی از این روغن را به نوک انگشتان خود بمالید و سپس ابروها و مژه های خود را به این روغن آغشته کنید.

ویتامین های موجود در روغن کرچک فولیکول های موی ابرو و مژه را تغذیه می کند و گردش خون را بهبود می بخشد و گردش خون بیشتر باعث تغذیه و تقویت فولیکول های ابرو و مژه می شود که منجر به ایجاد تارهای قوی تر و شکستگی کمتر می شود.

فروش روغن کرچک برای مو

روغن کرچک سرشار از اسید ریسینولئیک است و به همین دلیل برای کاهش شوره سر، مرطوب کردن مو و پوست سر و افزایش استحکام و انعطاف پذیری فولیکول های مو مفید است. ماساژ روغن کرچک همراه با روغن زیتون یا نارگیل باعث رشد مو شده و فعال شدن فولیکول های پوست سر می شود.

این روغن با افزایش جریان خون غنی از اکسیژن و مواد مغذی به فولیکول های مو، به گشاد شدن رگ های خونی در پوست سر و در نتیجه کاهش ریزش مو کمک می کند. این روغن به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی در بهبود بیماری آلوپسی آره آتا نیز موثر است.

پرسش های رایج در مورد روغن کرچک

سریع ‌ترین و مطمئن ‌ترین راه برای خرید و استعلام قیمت روغن کرچک چیست؟
یک راه سریع، ساده و مطمئن برای خرید روغن کرچک و استعلام قیمت روغن کرچک، تماس با فروشندگانی است که توسط جهان شیمی تایید شده‌اند و شما می ‌توانید در ابتدا و انتهای این مقاله آن ها را مشاهده نمایید.

بهترین مارک روغن کرچک

روغن کرچک یک روغن گیاهی غنی از مواد مغذی است که منشأ آن مناطق گرمسیری شرق آفریقا است، اما به طور گسترده در هند و غرب هند برای اهداف آرایشی و دارویی استفاده می شود. روغن کرچک معمولا شفاف یا زرد کم رنگ است مگر اینکه از طریق بو دادن یا جوشاندن به دست آمده باشد که به روغن کرچک سیاه معروف است.

در هر کشوری این روغن با توجه به خلوص و قیمت آن به صورت خالص و بایک برند مشخص به فروش می رسد. در کشورما نیز بهتر است این روغن را از عطاری های معتبر یا داروخانه خریداری کنید.

قیمت روغن کرچک اصل

روغن کرچک اصل تقریبا به طور کامل از تری گلیسیرید اسید ریسینولئیک تشکیل شده است. رنگ آن از بی رنگ تا مایل به سبز متغیر و مایعی چسبناکی است. بوی ضعیف اما مشخصی دارد. طعم کمی تند دارد و پس از چشیدن حالت تهوع آوری به جا می گذارد. یک روغن غیر فرار و گیاهی است و مزیت آن نسبت به سایر روغن های معدنی این است که یک منبع تجدیدپذیر، زیست تخریب پذیر و سازگار با محیط زیست است.

خواص روغن کرچک

روغن کرچک اصل یک روغن گیاهی است که رنگ آن زرد کم رنگ است و سرشار از آنتی اکسیدان است. متخصصان پوست در سراسر جهان اغلب استفاده از این روغن را برای انواع مو و مشکلات زیبایی توصیه می کنند. این روغن حاوی اسید ریسینولئیک و اسیدهای چرب امگا ۶ است. بنابراین وقتی روی پوست و یا روی موها ماساژ داده شود به افزایش گردش خون کمک می کند و سلامت پوست و مو را ارتقا می بخشد.

طرز استفاده از روغن کرچک برای صورت

استفاده از این روغن بر روی پوست به بازیابی تعادل رطوبت طبیعی پوست کمک می کند اما بهتر است از مالیدن روغن کرچک روی پوست برای درمان آکنه خودداری کنید. روغن کرچک را به آرامی روی صورت خود بمالید و با حرکات دورانی ماساژ دهید، بگذارید یک شب این روغن گیاهی بروی پوست شما بماند و سپس صبح صورتتان را با شوینده مناسب به آرامی بشویید.

خرید روغن کرچک برای یبوست

متداول ترین روش استفاده از این روغن به عنوان ملین، مصرف خوراکی آن است. این روغن به دلیل خاصیت ملینی که دارد عمدتا برای کنترل یبوست استفاده می شود. وقتی با شیر یا آب مصرف شود حرکات روده را تقویت می کند بنابراین می تواند هضم را بهبود ببخشد و به دفع آسان مواد زائد مدفوع از بدن کمک می کند. همچنین می تواند به عملکرد بهتر دستگاه گوارش نیز کمک کند.

عکس روغن کرچک

روغن کرچک در اصل یک روغن گیاهی است که از گیاه بومی آفریقا و آسیا به دست می آید و حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب از جمله امگا ۶ و اسید ریسینولئیک است که قرن هاست به عنوان یک درمان طبیعی برای مشکلات پوستی خاص استفاده می شود. روغن کرچک در خالص ترین شکل خود مایعی بی رنگ تا زرد کم رنگ با طعم و بوی مشخص است که معمولا در صابون ها و عطرها استفاده می شود.

قیمت روغن کرچک

در سرتاسر جهان، روغن کرچک هم از نظر آرایشی و هم از نظر دارویی برای ترمیم و تیره کردن موها و در عین حال رشد آن ها استفاده می شود. این روغن برای نرم کردن و تسکین پوست تحریک شده یا عفونی و برای کاهش دردهای عضلانی و مفاصل استفاده می شود. با توجه به این کاربردها و با توجه به خلوص روغن کرچک این روغن در سراسر دنیا قیمت گذاری می شود و به فروش می رسد.

خریدار روغن کرچک

تولیدکنندگان در صنعت، یکی از خریداران این روغن گیاهی هستند و دلیل آن این است که روغن کرچک زمانی که به صورت دارویی استفاده شود، التهاب پوست ناشی از خشکی پوست، آکنه، آفتاب سوختگی را تسکین می دهد. ناراحتی ناشی از درد ماهیچه ها و درد مفاصل را نیز تسکین می دهد. به ویژه برای کسانی که از آرتریت رنج می برند و کسانی که دردهای ناشی از ورزش شدید را تجربه می کنند استفاده دارویی از این روغن بسیار مفید خواهد بود.

فروش روغن کرچک

تولید کنندگان اغلب سعی می کنند که بهترین نوع روغن کرچک را برای فروش آماده کنند زیرا یکی از بزرگترین خریداران این روغن تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی هستند. استفاده از روغن کرچک در لوازم آرایشی می تواند یک ماده عالی در یک مرطوب کننده باشد. زیرا علائم پیری مانند چین و چروک و خطوط ریز را کاهش می دهد و برای از بین بردن خشکی، تحریک تولید کلاژن و افزایش خاصیت ارتجاعی می توان از محصولاتی که حاوی روغن کرچک هستند استفاده کرد.

کاربرد روغن کرچک

روغن کرچک یک ملین محرک طبیعی است و به دلیل وجود اسید ریسینولئیک دارای خواص ضد التهابی و کاهش درد است. اسید ریسینولئیک حاوی خواص آبرسانی و مرطوب کنندگی است که در این روغن وجود دارد. همچنین حاوی خواص ضد قارچی است که می تواند به بهبود سلامت دندان کمک کند. همچنین حاوی خواص ضد میکروبی است که به جلوگیری یا کاهش رشد باکتری های مرتبط با آکنه نیز کمک می کند.

خواص روغن کرچک در ناف

استفاده از روغن کرچک در ناف با توجه به خواص ضد باکتری به درمان بیماری عفونی کمک می کند. در صورتی‌ که دچار مشکل گوارشی هستید می‌ توانید با روغن کرچک به دلیل خواص ضد التهاب، آنتی باکتریالی و مسکنی سریعا درمان شوید. این کار به تقویت و رشد موهای ابرو و مژه ها نیز کمک می کند.

خرید روغن کرچک برای چروک صورت

روغن کرچک حاوی ترکیبی از آنتی اکسیدان ها است که با رادیکال های آزاد مقابله می کند. این مولکول های بسیار واکنش پذیر و ناپایدار در اطراف بدن شما شارژ می شوند و به سلول ها آسیب می رسانند و باعث التهاب می شوند. همه این عوامل نقش مهمی در پیری پوست دارند. روغن کرچک غنی از آنتی اکسیدان است و با مبارزه با رادیکال های آزاد به جوانتر ماندن پوست شما برای مدت طولانی تر کمک کند.

این روغن پوست شما هیدراته کرده و باعث می شود حجیم و شاداب به نظر برسد. روغن کرچک منبع فراوانی از اسید ریسینولئیک، یک اسید چرب تک غیراشباع است. این مرطوب کننده طبیعی یک نرم کننده است که عملکرد سد پوستی را تقویت می کند و کمک می کند پوست شما نرم و سالم به نظر برسد.

فروش روغن کرچک برای لک صورت

لک های صورت (هایپرپیگمانتاسیون) اختلالات رنگدانه ای در پوست صورت هستند که باعث تیره شدن یا افزایش رنگ طبیعی پوست می شوند و معمولا به دلیل افزایش رسوب ملانین در اپیدرم یا درم رخ می دهند. اگرچه هایپرپیگمانتاسیون به خودی خود مضر نیست، اما می تواند باعث تغییر شکل ظاهری قابل توجهی شود و به یک بار روانی اجتماعی مداوم تبدیل شود. به همین دلیل برای بسیاری از افراد مهم است که تحت درمان لکه های پوستی و رفع آنها قرار گیرند.

افرادی که به دنبال خلاص شدن از شر لک های صورت هستند، می توانند به درمان های طبیعی متوسل شوند. روغن کرچک یک درمان طبیعی خوب است، زیرا به دلیل محتوای بالای ویتامین E برای مرطوب کردن و تغذیه پوست ایده آل است. بسیاری از مطالعات تحقیقاتی ثابت کرده اند که این روغن  باعث کاهش رنگدانه های پوست می شود و بنابراین یکی از روغن هایی است که متخصصان پوست برای درمان لک های روی صورت توصیه می کنند.

۴ روش برای استفاده از  اینروغن  برای کاهش لک های پوستی:

  • چند قطره روغن را روی لکه های پوست بمالید و صبر کنید تا کاملا جذب شوند. این فرآیند باید در صبح و عصر انجام شود.
  • یک قاشق چای خوری روغن کرچک را با یک قاشق چایخوری عسل و نصف قاشق چایخوری آب لیمو ترکیب کنید. سپس آن را روی صورت بمالید و ۳۰ دقیقه صبر کنید و در نهایت آن را با آب گرم پاک کنید.
  • آن را با روغن نارگیل، بادام یا زیتون ترکیب کنید. این ترکیب را باید روی صورت مالیده و صبر کنید تا کاملا جذب شود.
  • آن را با جوش شیرین ترکیب کنید تا به شکل خمیر یکدستی درآید و آن را روی پوست بمالید و ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس بشویید.

کاربرد روغن کرچک برای رشد مو

اگر ساختار مولکولی روغن کرچک را بررسی کنید، متوجه می ‌شوید که حاوی گلیسرول و اسید چرب با زنجیره بلند است. به گفته متخصصان پوست، اسیدهای چرب برای تقویت فولیکول های مو عالی هستند. لایه بیرونی ساقه مو با ساختارهای فلس مانندی به نام کوتیکول پوشیده شده است که وقتی مو آسیب می بیند پوسته پوسته می شود و باعث وز و کدر شدن مو می شود. روغن کرچک می تواند کوتیکول را ببندد و به کوتیکول کمک کند صاف تر شود.

اگر می خواهید درخشندگی و نرمی موهای خود را افزایش دهید، این روغن راه حل ارزان قیمتی است. علیرغم ادعاهای متعدد در مورد این روغن و رشد مو، هیچ مطالعه یا مدرک علمی مبنی بر اینکه روغن کرچک واقعا رشد موهای شما را تقویت می کند، وجود ندارد.

علیرغم این واقعیت که هیچ مدرک قطعی برای ارتباط روغن کرچک با رشد مو وجود ندارد اما اسید ریسینولئیک روغن کرچک به حفظ رطوبت پوست سر کمک می کند و در عین حال پوست سر تمیز و سالم نگه می دارد – همه اینها برای رشد مو ضروری هستند. اگر می خواهید موهای خود را فوق العاده بلند کنید، دلیلی وجود ندارد که از روغن کرچک برای رسیدن به این هدف استفاده نکنید.

خرید روغن کرچک

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید روغن کرچک از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید روغن کرچک، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان روغن کرچک را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید روغن کرچک با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. سایت محترم جهان شیمی در مورد انواع روغن کرچک توضیحاتی دهید. خیلی دوست دارم بدانم سریع ترین ، موثرترین و بهترین شیوه استفاده از روغن کرچک برای رفع مشکلات گوارشی چبست؟

    پاسخ و راهنمایی های شما قطعا علمی تر از راهنمایی های عوامانه مردم است.

  2. بین مردم خیلی شایع هست، وقتی کسی به یبوست حاد دچار میشه؛ روغن کرچک رو بهش پیشنهاد می دن . به درستی این پیشنهاد کاری ندارم، از شما درخواست می کنم؛ در صورت امکان، مضرات روغن کرچک رو به صورت علمی ولی قابل فهم برای خوانندگان سایت توضیح دهید .‌

  3. می خوام اطلاعاتم رو در درباره روغن کرچک زیاد کنم. میشه لطف کنید و بفرمایید؛ روغن کرچک خوراکی برای چی خوبه؟ و چطور باید از اون استفاده کنیم؛ تا از عوارض احتمالی و مضراتش در امان باشیم. روی عوارض خیلی تاکید می کنم ، چون من هم مثل اکثر مردم از عوراض روغن ها یا انواع گیاهان دارویی کم اطلاع هستم.

  4. آیا طرز استفاده از روغن کرچک برای مو شیوه و نکته خاصی دارد؛ که در هیچ سایتی به آن اشاره نشده باشد؟ خیلی دوست دارم ، تجریبات افرادی که از روغن کرچک برای تقویت مویشان استفاده کردند بدانم که چقدر موثر بوده است .

    اگر کسی استفاده کرده حتما بگوید

  5. روزتون بخیر.

    روغن کرچک برای چروک صورت در بازه های زمانی ، به چه میزان و با چه ترکیب یا روش خاصی باید استفاده شود؟

    حقیقتش در برخی از مقالات سایت اینقدر سوال های جالب پرسیده میشه که کامنت های مقاله از خود مقاله برام جذابتره

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا