Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییغذایی و داروییکشاورزی و دامپروری

قیمت فروش و خرید بی کربنات پتاسیم (KHCO3) | کاربرد بیکربنات پتاسیم

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد بی کربنات پتاسیم و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید بی کربنات پتاسیم دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش بی کربنات پتاسیم در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان بی کربنات پتاسیم در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت بی کربنات پتاسیم نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش بی کربنات پتاسیم به روزرسانی می‌شود.

بی کربنات پتاسیم (KHCO3) یک ماده معدنی قلیایی است که به صورت مکمل در دسترس است. بی کربنات پتاسیم پودری سفید با طعم شور است که در آزمایشگاه های داروسازی به عنوان ماده جاذبه الرطوبه و منبع پتاسیم مورد استفاده قرار می گیرد.

پتاسیم یک ریزمغذی و الکترولیت مهم است که در بسیاری از غذاها یافت می شود. میوه ها و سبزیجاتی مانند موز، سیب زمینی و اسفناج منابع عالی پتاسیم هستند. پتاسیم برای سلامت سیستم قلب و عروق، داشتن استخوان های قوی و انقباض عضلات ضروری است. پتاسیم می تواند با اثرات منفی غذاهای خیلی اسیدی مقابله کرده و به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک کند.

مراکز خرید و قیمت فروش بی کربنات پتاسیم در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش بی کربنات پتاسیم و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان بی کربنات پتاسیم در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده بی کربنات پتاسیم در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید بی کربنات پتاسیم در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش بی کربنات پتاسیم را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

بی کربنات پتاسیم به صورت سنتتیک برای مقاصد تجاری توسط کلرید پتاسیم که یک ماده معدنی طبیعی است، تولید می شود و کاربردهای گسترده ای در صنایع مختلف دارد.

کاربردهای بی کربنات پتاسیم

بی کربنات پتاسیم سالهاست که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیب برای تنظیم اسیدیته خوراکی ها و به عنوان ماده بافرکننده در بسیاری از مواد غذایی از جمله صنعت نان، تولید نوشابه ها و شیرینی پزی استفاده می شود.

این ماده شیمیایی برای تولید شیشه، صابون و کاهش سختی آب مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در ترکیب قرص های جوشان وجود دارد و برای برطرف کردن کمبود پتاسیم بدن که می تواند ناشی از سوء تغذیه، تهوع و استفراغ، اسهال یا مصرف داروهایی مانند دیورتیک ها باشد به صورت مکمل در دسترس است.

از این ماده می توان برای جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه استفاده کرد. مصرف بیکربنات پتاسیم در کنار تغییر رژیم غذایی و افزایش مصرف مایعات، نیاز به جراحی برای حذف سنگ های کلیوی را کاهش می دهد.

مطالعات مختلف نشان داده است که مصرف این ماده شیمیایی مانع از دست رفتن کلسیم استخوان ها شده و در افراد مسنی که مستعد پوکی استخوان هستند، می تواند برای تقویت استخوان ها مفید باشد. همچنین بی کربنات پتاسیم می تواند به کاهش فشارخون کمک کرده و برای سلامت قلب و عروق افراد مبتلا به این عارضه مفید است و خطر سکته را در افراد کاهش می دهد.

این ماده شیمیایی همچنین برای خشک کردن و فرآوری مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در فرمولاسیون جوهرها و تونرها، مواد ضدعفونی کننده و محصولات شوینده و بهداشتی نیز بکار می رود.

سایر کاربردهای بیکربنات پتاسیم عبارتند از:

  • کمک به ور آمدن و پف کردن خمیر در پخت نان و شیرینی
  • کم کردن اسیدیته نوشیدنی ها برای بهبود طعم آنها
  • خنثی کردن اسید در خاک و کمک به رشد محصولات
  • کمک به بهبود طعم آب های بسته بندی شده در بطری
  • استفاده به آن ماده قارچ کش و ضد کپک در بسیاری از محصولات

بی کربنات پتاسیم خوراکی

بی کربنات پتاسیم خوراکی از نظر شیمیایی یک ترکیب معدنی قلیایی است که می توان آن را به صورت مکمل خریداری کرد.. سازمان غذا و دارو (FDA) تایید می کند که بی کربنات پتاسیم یک ماده بی خطر است، مشروط بر اینکه از آن به درستی استفاده شود.

با این حال، بیشتر مکمل‌ های پتاسیم تنها حاوی ۲ درصد از RDA هستند. این به این دلیل است که FDA برای مکمل های پتاسیم بدون نسخه، محدودیت ۱۰۰ میلی گرم در هر وعده را تعیین می کند. وقتی صحبت از بی کربنات پتاسیم می شود، حداکثر دوز روزانه به سن شما بستگی دارد: اگر زیر ۶۰ سال سن دارید، حداکثر دوز روزانه ۲۰۰ میلی اکی والان یون بی کربنات است. اگر بیش از ۶۰ سال سن دارید، حداکثر دوز روزانه ۱۰۰ میلی اکی والان است.

فرمول شیمیایی بی کربنات

فرمول شیمیایی بی کربنات HCO3 است و دارای اتم های هیدروژن، کربن و اکسیژن است. HCO-3 یک ترکیب چند اتمی است و یک بار منفی دارد بنابراین در واقع یک آنیون چند اتمی است. HCO-3 حاوی یک اتم هیدروژن و یک یون CO-3 است. یون CO-3 یون کربنات است. بنابراین، نام HCO-3 کربنات هیدروژن است. پیشوند bi- به جای هیدروژن استفاده می شود. بنابراین، کربنات هیدروژن به نام بی کربنات نیز شناخته می شود.

قیمت بی کربنات پتاسیم

بی کربنات پتاسیم از ترکیب پتاسیم با کربنات ساخته می شود و به عنوان مکمل در دسترس است. نشان داده شده است که بی کربنات پتاسیم به حفظ سطح پتاسیم و همچنین ارتقای سلامت کلیه و سلامت استخوان کمک می کند. قبل از مصرف این مکمل محبوب، باید با یک متخصص پزشکی در مورد اینکه آیا برای شما مناسب است صحبت کنید. قیمت بی کربنات پتاسیم را از طریق فروشگاه های مواد شیمیایی یا فروشگاه های آنلاین مجاز می توان بدست آورد.

فروش بی کربنات پتاسیم

بازار جهانی بی کربنات پتاسیم بر اساس صنعت مصرف کننده نهایی (گریدهای غذایی، مواد آتش نشانی، کشاورزی، داروسازی، خوراک، سایرین)، بر اساس نوع (درجه صنعتی، درجه دارویی، سایرین) و جغرافیا تقسیم می شود. در سال ۲۰۲۲، بازار فروش با نرخ ثابتی در حال رشد بود. انتظار می رود تقاضا برای این ماده در طول سال های آینده با نرخ قابل ‌توجهی افزایش یابد.

تولید کننده بی کربنات پتاسیم

بی کربنات پتاسیم از آن جایی که کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارد، توسط تولید کنندگان بیشماری در سراسر جهان تولید و به بازار عرضه می شود. خرید و فروش این ماده در حال حاضر به صورت حضوری در دفاتر این شرکت ها یا به صورت آنلاین از طریق سایت های فروش شرکت ها صورت می گیرد.

آنالیز کربنات پتاسیم

کربنات پتاسیم یک ماده شیمیایی معدنی حاوی پتاسیم، کربن و اکسیژن است. علاوه بر این، پتاسیم به دلیل توانایی اش در از دست دادن یک الکترون برای ایجاد یک ساختار الکترونیکی هشتگانه پایدار در بیرونی ترین پوسته به خوبی شناخته شده است. در نتیجه، فرمول کربنات پتاسیم شامل دو یون پتاسیم و یک آنیون کربنات منفرد است. از این رو دارای فرمول شیمیایی K2CO3 است. با توجه به فرمول، یک ماده معدنی سفید رنگ است که در صورت مخلوط شدن با آب به یون های پتاسیم و کربنات جدا می شود. به دلیل ظرفیت نگه داشتن ذرات آب، اغلب ظاهری مرطوب به خود می گیرد. برخی از خصوصیات فیزیکی معمول کربنات پتاسیم عبارتند از:

  • جرم مولی کربنات پتاسیم ۱۳۸.۲۱ گرم بر مول است.
  • این ماده دارای چگالی ۲.۴۳ گرم بر سانتی متر مکعب است.
  • نقطه ذوب ۸۹۱ درجه سانتی گراد است. نقطه جوش ندارد زیرا با حرارت دادن تجزیه می شود.
  • علاوه بر محلول بودن در آب، در حلال متانول نیز محلول و در حلال اتر و استون حل نمی شود.

تمایز اصلی بین کربنات پتاسیم و بی کربنات پتاسیم وجود یک یون هیدروژن در مولکول‌ های بی کربنات پتاسیم است که در مولکول‌ های کربنات پتاسیم وجود ندارد. هر دوی آنها نمک های پتاسیم هستند و بسیار قلیایی هستند.

کود کربنات پتاسیم

کربنات پتاسیم یک ترکیب غیر آلی یا نمک عنصر پتاسیم است که به عنوان پتاس شناخته می شود. سالانه ۹۰ میلیون تن پتاس تولید می شود که بیشتر آن به عنوان کود به کار می رود. گیاهان برای رشد به سه ماده غذایی اصلی پتاسیم، نیتروژن و فسفر نیاز دارند. پتاسیم با محافظت از آنها در برابر بیماری ها و آفات به گیاهان کمک می کند، به آنها اجازه می دهد با شرایط آب و هوایی متغیر سازگار شوند، ساقه ها را تقویت کرده و آنها را تشویق به جذب بیشتر مواد مغذی می کند. کود پتاس روشی آسان و نسبتا ارزان برای تامین پتاسیم مورد نیاز گیاهان است. کود کربنات پتاسیم روی محصولات به خوبی موثر است و بازدهی بالایی دارد. همچنین محصولات حاصل اغلب طعم بهتری دارند و مغذی تر هستند.

روش تولید کربنات پتاسیم

۲ روش برای تولید کربنات پتاسیم وجود دارد:

از طریق هیدروکسید پتاسیم

هنگامی که هیدروکسید پتاسیم با دی اکسید کربن واکنش می دهد، کربنات پتاسیم تشکیل می شود. برهمکنش شیمیایی برای تولید K2CO3 به عنوان محصول نهایی به شرح زیر است:

KOH+CO2→K2CO3+H2O2

از طریق بی کربنات پتاسیم

وقتی بی کربنات پتاسیم کلسینه می شود، یعنی در یک منبع محدود گرم می شود، کربنات پتاسیم، آب و دی اکسید کربن تولید می شود. معادله شیمیایی زیر فرمول شیمیایی کربنات پتاسیم و سایر مواد تولید شده را نشان می دهد:

KHCO3→K2CO3+H2O+CO22

ایمنی بی کربنات پتاسیم

همه نمک های کربنات از نظر FDA برای سلامت انسان ها ایمن شناخته می شوند و در حال حاضر هیچ مدرکی در رابطه با اینکه بی کربنات پتاسیم یا سایر نمک های پتاسیم برای سلامتی مضر هستند وجود ندارد. البته ایمنی این مواد تنها در صورت مصرف متعادل و مجاز ایمن شناخته شده است و قطعا مصرف بیش از حد آنها با عوارضی همراه خواهد بود.

علاوه بر این مصرف مکمل های این ماده شیمیایی برای افرادی که مبتلا به بیماریهای کلیوی هستند مجاز نیست و همه افراد قبل از مصرف این مکمل ها باید با پزشک مشورت کنند.

 

خرید بی کربنات پتاسیم

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید بی کربنات پتاسیم از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید بی کربنات پتاسیم، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان بی کربنات پتاسیم را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید بی کربنات پتاسیم با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا