Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیغذایی و داروییکشاورزی و دامپروریمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید اسید مالیک | کاربرد مالیک اسید چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد اسید مالیک و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید اسید مالیک دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش اسید مالیک در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان مصنوعی اسید مالیک در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت اسید مالیک نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش اسید مالیک به روزرسانی می‌شود.

اسید مالیک یک ترکیب آلی با فرمول مولکولی C4H6O5 است که در بدن همه ارگانیسم های زنده تولید می شود. اسید مالیک پودری سفید رنگ و کریستالی با بوی ضعیف و طعم اسیدی قوی است که به خصوص در سیب سبز وجود دارد و به همین دلیل جوهر سیب هم نامیده می شود.

اسید مالیک یک دی کربوکسیلیک اسید و مسئول مزه ترش اکثر میوه هاست که نمک ها و استرهای آن به عنوان مالات ها شناخته می شوند. این اسید نقش مهمی در بیوشیمی دارد و یکی از واسطه های چرخه کربس است.

این ماده در بسیاری از غذاهای آماده به عنوان افزودنی غذایی یافت می شود که هدف از مصرف آن در صنایع غذایی افزایش اسیدیته خوراکیها و بهبود طعم آنهاست . اسید مالیک همچنین برای تثبیت رنگ نیز به غذاهای آماده، ژله ها، مرباها و نوشیدنی ها اضافه می شود.

این ماده علاوه بر سیب و انگور به مقدار کم در میوه هایی مانند آلو، توت فرنگی، گوجه فرنگی و حتی موز، هویج، سیب زمینی وجود دارد و با طعم ترش، تلخ، قوی و نافذ قابل تشخیص است.

 

مراکز خرید و قیمت فروش اسید مالیک در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش اسید مالیک و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان اسید مالیک در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده اسید مالیک در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید اسید مالیک در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش اسید مالیک را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

کاربرد اسید مالیک در صنایع غذایی

این اسید از نظر طعم شبیه به اسید سیتریک است و به عنوان یک طعم دهنده آنتی اکسیدان، یک عامل بافرساز و یک ماده شلات کننده در صنایع غذایی استفاده می شود.

این ماده به صورت سینرژیک با آنتی اکسیدانها برای جلوگیری از سفت شدن چربی ها و روغن ها استفاده می شود. بنابراین مصرف مقدار کم اسید مالیک در تهیه سس مایونز و سس های سالاد نه تنها عمر مفید این محصولات غذایی را طولانی تر می کند بلکه طعمی دلپذیر و کمی ترش به آنها می بخشد.

فواید خرید اسید مالیک برای سلامتی

این اسید در بدن انسان حین تبدیل کربوهیدرات ها به انرژی بطور طبیعی تولید می شود و برای بهره مندی از تاثیرات مفید آن، مکمل اسید مالیک نیز تولید شده و در بازار موجود است. برخی از مطالعات نشان داده است که مصرف این مکمل می تواند به برخی افراد در شرایط خاص کمک کرده و کیفیت زندگی آنها را بالا ببرد. در ادامه مقاله برخی از خواص این اسید برای بهبود وضعیت سلامت افراد شرح داده شده است:

فروش اسید مالیک برای مراقبت از پوست

اسید مالیک هنگام استعمال بر روی پوست می تواند علائم پیری را از بین برده، سلولهای مرده را حذف کرده و پوست را آبرسانی کند. این ماده ممکن است با افزایش تولید کلاژن روند پیری پوست را معکوس کند.

خرید اسید مالیک برای تقویت عملکرد فیزیکی

این اسید برای تقویت عملکرد ورزشی توسط افراد ورزشکار مصرف می شود. این ماده معمولا برای جذب بهتر کراتین مصرف می شود ولی خود اسید مالیک نیز می توان باعث افزایش تولید انرژی، افزایش استقامت و کاهش خستگی در طول تمرینات ورزشی شود.

فروش اسید مالیک برای درمان سنگ کلیه

این اسید پیش ساز سیترات است، ماده ای که بنظر می رسد از اتصال کلسیم به سایر مواد موجود در ادرار که سنگ کلیه را تشکیل می دهند، جلوگیری می کند. سیترات ممکن است با جلوگیری از چسبیدن ترکیبات مختلف موجود در ادرار از بزرگتر شدن کریستال ها نیز جلوگیری کند. همچنین ممکن است اسید مالیک با افزایش pH ادرار از تشکیل سنگ های کلیوی جلوگیری کند.

قیمت خرید مالیک اسید برای بهبود بیماری فیبرومیالژیا

یک مطالعه مقدماتی که در سال ۲۰۱۵ نشان داد که مصرف اسید مالیک به همراه منیزیم به کاهش درد و حساسیت در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا کمک می کند ولی برای اثبات این اثر مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

کاربرد اسید مالیک برای رفع خشکی دهان

خشکی دهان وضعیت آزاردهنده ای است که به دلایل مختلف از جمله ترس ممکن است رخ دهد. استفاده از اسپری اسید مالیک یک درصد خوراکی به عنوان یک راه درمانی علائم خشکی دهان را بهبود بخشیده و سرعت جریان بزاق را افزایش می دهند.

اسید مالیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟
اسید مالیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاربرد خرید اسید مالیک در صنایع داروسازی

این اسید در چرخه های متابولیکی در بدن انسان، حیوانات و گیاهان تولید می شود و در تولید انرژی سلولی و ایجاد ساختار کربنی برای تشکیل آمینواسیدها نقش دارد. بدن انسان بطور روزانه مقدار نسبتا زیادی از این اسید را تولید و تجزیه می کند. در فرمولاسیون دارویی اسید مالیک به عنوان یک ماده شیمیایی همه کاره استفاده می شود.

این ماده برای تولید شربت های سینه، پودرهای جوشان، خمیردندان، دهانشویه و تهیه محصولات مراقبت از پوست برای جوانسازی و بهبود مشکلات پوستی کاربرد دارد.

دوز مناسب برای مصرف روزانه اسید مالیک به عوامل مختلفی از جمله سن، وضعیت سلامتی و بسیاری از شرایط دیگر بستگی دارد ولی در حال حاضر اطلاعات کافی برای تعیین دوز استاندارد این ماده وجود ندارد.

اگرچه اسید مالیک بطورکلی ایمن در نظر گرفته می شود ولی از جمله عوارض مصرف زیاد آن می توان به سردرد، اسهال، تهوع و واکنش های آلرژیک اشاره کرد.

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های اسید مالیک

نام ماده مالیک اسید (Malic acid)
فرمول مولکولی C4H6O5
جرم مولی ۱۳۴.۰۸۷۴ g/mol
چگالی (دانسیته) ۱.۶۱ g/cm³
نقطه ذوب ۱۳۰ °C (266 °F; 403 K)
انحلال‌پذیری در آب ۵۵۸ g/L (at 20 °C)
دیگر نام ها hydroxybutanedioic acid

قیمت فروش اسید مالیک خوراکی

همه میوه ها (و بسیاری از سبزیجات) حاوی اسید مالیک هستند. در یک تجزیه و تحلیل مشخص شد مرکبات ارگانیک دارای اسید مالیک بیشتری در مقایسه با همتایان معمولی بود.

از آنجایی که اسید مالیک دارای خواص ضد میکروبی است، نگهدارنده رایج مواد غذایی است. این ترکیب برای افزایش ماندگاری و اسیدیته به سس مایونز و سس سالاد و آب نبات های فوق ترش اضافه می شود.

اسید مالیک خوراکی همچنین برای افزودن طعم بیشتر به نوشیدنی های کم کالری اضافه می شود و در مکمل های مواد معدنی فراهمی زیستی را افزایش می دهد.

هم در گیاهان و هم در حیوانات، اسید مالیک در چرخه کربس که کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها را به انرژی و آب قابل استفاده تبدیل می کند، سرعت متابولیسم را افزایش می دهد. بدون اسید مالیک کافی، فعالیت چرخه کربس متوقف می شود و بدن اثرات آن را به شکل خستگی احساس می کند.

بسیاری از بیماران مبتلا به فیبرومیالژیا، اختلالی که باعث درد و خستگی عضلانی می شود، تسکین کوتاه مدتی را با اسید مالیک مکمل تجربه می کنند. مدیریت درد ممکن است در دو روز یا کمتر پس از رژیم حاوی اسید مالیک شروع شود. ورزشکاران زمانی که مکمل‌های اسید مالیک را استفاده می کنند عملکرد ورزشی آنها بهبود می یابد.

قیمت خرید اسید مالیک صنعتی

اسید در صنایع مختلفی استفاده می شود به عنوان مثال یک افزودنی در دهانشویه و خمیر دندان است زیرا تولید بزاق را افزایش می دهد. بزاق باکتری های دهان را از بین می برد و محیط اسیدی که هنگام ورود اسید مالیک به دهان ایجاد می شود به عنوان یک ضد عفونی کننده عمل می کند و به کشتن باکتری های باقی مانده کمک می کند.

اسید مالیک یک اسید ساز ترجیحی برای نوشیدنی‌های بدون گاز (نوشیدنی‌های میوه‌ ای، شهد، چای سرد، نوشیدنی‌های ورزشی، آب‌ میوه‌های غنی ‌شده با کلسیم) است، زیرا طعم میوه‌ها را افزایش می ‌دهد، ثبات pH را بهبود می ‌بخشد و مزه شیرین ‌کننده‌های مصنوعی و برخی نمک‌ها را می‌ پوشاند.

اسید مالیک به آب نبات های سفت، نرم، قرص های بدون قند و همچنین آدامس ترشی جذابی می دهد. حلالیت بالای مالیک اسید اجازه می دهد تا با شیرینی ها به خوبی مخلوط شود. افزودن اسیدها در پایان فرآیند تولید آب نبات، وارونگی قند را به حداقل می رساند.

اسید مالیک شدت ترشی را افزایش می دهد و طعم میوه ها را افزایش می دهد. این ماده دارای نقطه ذوب کمتری نسبت به سایر اسیدهای غذایی است، به این معنی که می توان آن را بدون آب اضافه در آب نبات های سخت مذاب وارد کرد. با کمتر شدن سطح رطوبت اولیه در آب نبات سخت، ماندگاری افزایش می یابد.

در آگار، ژلاتین یا آب نبات های مبتنی بر پکتین مانند ژله ها و صمغ ها، اسید مالیک برای دستیابی به طعم طبیعی میوه، ژل شدن یکنواخت و کنترل شده و شفافیت خوب محصول استفاده می شود.

فروش اسید مالیک چینی

اسید مالیک چینی یکی از انواع اسید مالیک موجود در بازار است که شما می توانید آن را با گریدهای مختلف تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید.

پرسش های رایج در مورد اسید مالیک

قیمت اسید مالیک در بازار به چه عواملی بستگی دارد؟
قیمت خرید و فروش اسید مالیک به عواملی مثل نرخ دلار، درصد خلوص، برند تولید کننده، مرغوبیت و سود فروشنده بستگی دارد. برای اطلاع از آخرین قیمت اسید مالیک می ‌توانید با فروشندگان معرفی شده در این مقاله تماس بگیرید.

طرز تهیه اسید مالیک + قیمت فروش

تولید تجاری اسید مالیک شامل هیدراتاسیون انیدرید مالئیک (از اکسیداسیون بنزن یا بوتان) تحت فشار و دمای بالا است که ترکیبی از راسمیک اسید d- و l-مالیک را تولید می کند. یک روش جایگزین برای سنتز اسید مالیک با استفاده از آنزیم فومارات هیدراتاز یا سلول‌ های ساکارومایسس سرویزیه حاوی ژن فومارات هیدراتاز برای کاتالیز کردن تبدیل فومارات به مالات است. جدیدترین روش سنتز اسید مالیک توسط هیدرولیز اسیدی پلی (β-l-مالیک اسید) (PMA) است که به طور متابولیکی توسط میکروب هایی مانند Aureobasidium pullulans سنتز می شود.

اسید مالیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟
اسید مالیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

فروش قرص اسید مالیک

اسید مالیک به دلیل خواص مختلفی که برای سلامتی ارائه می دهد به صورت قرص نیز در دسترس است و برای شرایط مختلف تجویز می شود.

خواص اسید مالیک

برخی تحقیقات نشان می دهد که اسید مالیک می تواند به کاهش خشکی دهان کمک کند. اسپری حاوی ۱ درصد اسید مالیک باعث بهبود خشکی دهان و افزایش جریان بزاق در افرادی می شود که از خشکی دهان ناشی از داروهای ضد افسردگی رنج می برند.

بر اساس مقاله مجله اندورولوژی در ژانویه ۲۰۱۴، مکمل اسید مالیک ممکن است با افزایش pH ادرار و سطح سیترات به درمان بیماری سنگ کلیه کلسیم کمک کند.

اسید مالیک یک آلفا هیدروکسی اسید (AHA) است که وقتی روی پوست استفاده می شود خاصیت لایه برداری دارد. طبق مطالعه ژانویه ۲۰۱۳ در مجله داروهای پوستی، به نظر می رسد که این ترکیب به رفع ، یک اختلال رنگدانه که باعث ایجاد لکه های تیره روی پوست، از جمله صورت می شود، کمک می کند.

اسید مالیک اغلب با سیترولین به عنوان یک مکمل ورزشی تولید می شود. از آنجایی که مالات محصول میانی چرخه های انرژی بدن شما است، افزایش سطح آن ممکن است انرژی یا عملکرد ورزشی شما را نیز بهبود بخشد. با اینحال مصرف سیترولین مالات – ترکیبی از اسید مالیک و سیترولین – باعث بهبود ریکاوری عضلات پس از تمرینات مقاومتی نخواهد شد.

خرید مالیک اسید

خرید مالیک اسید از فروشگاه های مواد شیمیایی به صورت اینترنتی و حضوری امکان پذیر است و شما می توانید به راحتی برای اهداف کاربردی مختلف آن را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

قیمت اسید مالیک

قیمت اسید مالیک به فاکتورهای مختلفی از جمله نوسانات قیمت دلار و گرید آن بستگی دارد. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه های آنلاین و سایت های معتبر از قیمت این محصول مطلع شوید.

اسید مالیک در کدام میوه است

اسید مالیک در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شود. این اسید در سیب به وفور یافت می شود و به همین دلیل به آن جوهر سیب نیز گفته می شود.

کاربرد مالیک

مالیک اسید کاربردهای مختلفی در بخش های مختلف صنعتی دارد. می توان از این ترکیب در صنعت داروسازی، صنایع غذایی، محصولات مراقبت بهداشتی و غیره استفاده کرد.

فروش مالیک

فروش مالیک اسید در سایت های فروش مواد شیمیایی و همچنین فروشگاه های تولید و توزیع مواد شیمیایی صورت می گیرد. برای خرید این ترکیب شیمیایی می توانید به این مراکز مراجعه نمایید.

تولید کننده اسید مالیک

اسید مالیک یک ماده شیمیایی بسیار پرکاربرد در صنایع مختلف به خصوص صنایع غذایی است. این اسید که به نام جوهر سیب نیز معروف است در ایجاد مزه ترش بسیاری از محصولات تولیدی نقش بسیار مهمی دارد. تولید کنندگان بسیار زیادی در سراسر جهان وجود دارند که اسید مالیک را به صورت عمده تولید و به بازار عرضه می کنند. امروزه در داخل کشور ایران نیز بسیاری از تولید کنندگان مواد شیمیایی، اسید مالیک را به دو صورت خوراکی و صنعتی تولید و به فروش می رسانند.

قیمت خرید اسید مالیک برای پوست

اسید مالیک فواید بسیار زیادی برای پوست دارد. تولید کنندگان محصولات آرایشی از این اسید در بسیاری از محصولات خود استفاده می کنند. اسید مالیک خاصیت لایه برداری دارد و موجب بازسازی پوست می شود. این ترکیب شیمیایی در محصولات آرایشی و بهداشتی فوایدی همچون مرطوب کنندگی، روشن کردن پوست، برطرف کردن لکه و جوان سازی پوست را ارائه می دهد. اسید مالیک همچنین در محصولات آرایشی و بهداشتی برای تنظیم PH نیز کاربرد دارد و با تثبیت PH پوست از خشکی و بروز آکنه جلوگیری می کند. 

خرید اسید مالیک خوراکی

اسید مالیک خوراکی در صنایع غذایی بسیار کاربرد دارد. این اسید را می توانید در محصولاتی مانند نوشیدنی ها، آبنبات ها و بسیاری از محصولات دیگر یافت کنید. نمایندگی های بسیار زیادی در شهرهای مختلف ایران وجود دارد که اسید مالیک خوراکی را به مصرف کنندگان عرضه می کنند. شما همچنین می توانید برای خرید اسید مالیک خوراکی به بسیاری از فروشگاه های اینترنتی موجود مراجعه کرده و این اسید را خریداری و در محل مورد نظر تحویل بگیرید. 

خرید اسید مالیک

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید اسید مالیک از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید اسید مالیک، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان اسید مالیک را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید اسید مالیک با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی امید

فروش انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع غذایی و ارایه محصولات تخصصی گروه رنگ های غذایی و اسانس ها

 




نوشته های مشابه

‫۷ دیدگاه ها

  1. ۱) اسید مالیک در کدام میوه است؟
    ۲) وجود اسید مالیک به عنوان اسید مالیک در برخی از میوه ها چه فوایدی برای سلامتی دارد؟
    ۳) آیا در اکثر کیک ها و خوراکی هایی که ترش مزه هستند، اسید مالیک به کار می رود؟

  2. لیست شرکت های تولید کننده اسید مالیک را می خواهیم. هم شرکت های ایرانی و شرکت های چینی و هندی. از کجا می توانیم به لیست این شرکت ها دسترسی داشته باشیم و گرید کیفی آنها را بررسی کنیم؟

  3. هرچند تیتر این مقاله تجاریه؛ اما چند سوال نسبتا علمی دارم. اولا؛ طرز تهیه اسید مالیک در شرایط آزمایشگاهی چگونه است؟ دوما؛ بهترین شرایط نگهداری اسید مالیک در انبار با توجه به شرایط دمایی و بسته بندی های نگه داری چگونه است؟

  4. اگر می شود انواع گریدهای اسید مالیک صنعتی را فهرست وار لیست کنید و تفاوت آنها را با هم بیان کنید‌. برند پیشنهادی شما از هر گرید اسید مالیک خوشحال کننده ترین چیزی است که یک خریدار می تواند با آن روبرو شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا