Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیصنایع شیمیاییغذایی و داروییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید تری سدیم فسفات | کاربرد تری سدیم فسفات چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد تری سدیم فسفات و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید تری سدیم فسفات دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش تری سدیم فسفات در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان تری سدیم فسفات در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت تری سدیم فسفات نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش تری سدیم فسفات به روزرسانی می‌شود.

تری سدیم فسفات که معمولا TSP نامیده می شود پودری خشک و بی بو است که در آب کاملا حل می شود و محلولی نیمه شفاف قلیایی تشکیل می دهد. تری سدیم فسفات به عنوان ماده پاک کننده، روان کننده، افزودنی غذایی، لکه بر و … در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

وبسایت جهان شیمی فیزیک در این مقاله به تشریح خواص و کاربردهای این ماده شیمیایی خواهد پرداخت. TSP یک ماده پایدار، غیر سمی و غیرقابل اشتعال است ولی هنگام کار کردن با آن باید از دستکش استفاده کرد. تری سدیم فسفات یک ماده افزودنی غذایی رایج است که در بسیاری از این ترکیب شیمیایی استفاده گسترده ای در فرمولاسیون صابون ها و مواد شوینده دارد. محلول تری سدیم فسفات با PH 12 به اندازه کافی قلیایی هست که بتواند گریس ها و روغن ها رانیز کاملا پاک کند. در واقع تری سدیم فسفات یک پاک کننده عالی برای تمیزکردن همه چیز از لباس ها تا جاده ها است.

قیمت پایین و تطبیق پذیری باعث افزایش تولید و مصرف این ماده در صنایع مختلف شده است. با اینحال نگرانی هایی در مورد آلودگی های زیست محیطی ناشی از ترکیبات حاوی فسفات باعث کاهش مصرف تری سدیم فسفات شده است ، هرچند جایگزین های آن مواد کاملا موثری نیستند.

فهرست مطالب

مراکز خرید و قیمت فروش تری سدیم فسفات در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش تری سدیم فسفات و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان تری سدیم فسفات در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده تری سدیم فسفات در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید تری سدیم فسفات در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش تری سدیم فسفات را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

کاربرد تری سدیم فسفات

اگرچه این ماده در بسیاری از غذاهای بسته بندی شده مورد علاقه ما وجود دارد اما تری سدیم فسفات برای بسیاری شناخته شده نیست. در حالی که مصرف این ماده به مقدار کم بی خطر است ولی در صورت مصرف زیاد می تواند برای کلیه ها مشکل ساز شود.

TSPهمچنین در محصولات غیر قابل خوردن مانند رنگ و مواد آرایشی استفاده می شود. طبق گفته دانشگاه کالیفرنیا برکلی، مقدار کم تری سدیم فسفات مورد استفاده در غذا برای مصرف بدن بی خطر است و از نظر کیفیت غذایی مناسب است. بعلاوه، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) آن را به عنوان یک افزودنی به طور کلی به عنوان بی خطر (GRAS) طبقه بندی می کند.

طبق گفته دانشگاه کالیفرنیا برکلی، TSP به عنوان یک افزودنی غذایی برای اهداف مختلفی از جمله افزایش طعم و ممانعت از ایجاد کیک را دارد. این افزودنی معمولاً در پنیرهای فرآوری شده، غلات و غلات صبحانه وجود دارد. به ویژه فست فود حاوی مقادیر زیادی تری سدیم فسفات است. فسفات سدیم، مانند تری سدیم فسفات، اغلب به محصولات مرغ، گوشت گاو، گوشت خوک و غذاهای دریایی خام اضافه می شود تا تردی را در قطعات کوچک گوشت ها بهبود ببخشد.

تری سدیم فسفات چیست چه کاربردی دارد؟
تری سدیم فسفات چیست چه کاربردی دارد؟

استنشاق یا مصرف TSP می تواند منجر به سرفه، گلودرد، درد شکم یا حتی شوک شود. اگر در آزمایشگاه یا محیط دیگر کار می کنید که شامل کار با ترکیب است حتما از لباس محافظ استفاده کنید.

فروش تری سدیم فسفات

در حالی که تری سدیم فسفات توسط FDA به عنوان یک ماده افزودنی غذایی GRAS طبقه بندی می شود، برخی از نگرانی ها قابل تأمل است. به طور کلی، طبق گفته دانشگاه کالیفرنیا برکلی، مواد افزودنی غذایی فسفات معدنی (مانند تری سدیم فسفات) به خوبی در بدن جذب می شوند و می توانند منجر به افزایش سطح خون شوند. در واقع، مطالعه ۲۰۱۶ مجله تغذیه کلیه نشان داد که بدن فقط ۴۰ تا ۶۰ درصد فسفر آلی و بیش از ۹۰ درصد فسفر معدنی را جذب می کند.

طبق بنیاد ملی کلیه، مقادیر بالای فسفر می تواند منجر به استخراج کلسیم از استخوان ها شود که باعث ضعف آنها می شود. افزایش سطح فسفر همچنین می تواند باعث رسوب کلسیم خطرناک در ریه ها، چشم ها و قلب شما شده و منجر به افزایش خطر حمله قلبی و سکته مغزی شود. برای کسانی که کلیه آنها به طور طبیعی کار می کند به راحتی فسفر اضافی موجود در خون از بین می رود. با این حال، برای بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیه، کلیه ها ممکن است برای تصفیه فسفر از جریان خون کارامد نباشند.

کاربرد تری سدیم فسفات در صنایع غذایی

تری سدیم فسفات متعلق به دسته افزودنی های غذایی فسفات دار است و از ترکیب سدیم و فسفات معدنی تهیه می شود. تری سدیم فسفات و سایر مواد افزودنی فسفات سدیم کاربردهای مختلفی در صنایع غذایی دارند و در بسیاری از محصولات آماده تجاری یافت می شوند.

این افزودنی ها برای کاهش اسیدیته و بهبود بافت در غذاهایی مانند کالاهای پخته شده و گوشت استفاده می شوند. آنها همچنین به عنوان ور آورنده خمیر عمل می کنند، به این معنی که باعث افزایش حجم خمیر و حفظ شکل آن می شوند.

اغلب به گوشت و غذاهای دریایی، سوسیس، کنسرو ماهی، نان ها، کیک ها، مافین ها و کلوچه ها اضافه می شود تا به حفظ رطوبت، افزایش ماندگاری و جلوگیری از خراب شدن آنها کمک کند.

علاوه بر این، افزودنی های فسفات سدیم به حفظ سطح pH این مواد غذایی کمک می کنند و مانع بیش از حد اسیدی یا قلیایی شدن خوراکی ها می شوند.در محصولاتی مانند سیب زمینی پوره شده به افزایش قوام و حجم کمک کرده و از تیره شدن رنگ نوشابه ها جلوگیری می کند و مانع جداشدن روغن و آب در پنیرهای فرآوری شده می شوند.

اگرچه انواع خاصی از تری سدیم فسفات در محصولات پاک کننده و رنگ ها استفاده می شوند اما باید بدانید که اینها با فسفات سدیم گرید مواد غذایی متفاوت هستند.

تری سدیم فسفات چیست چه کاربردی دارد؟

روش تولید تری سدیم فسفات

طرز تهیه تری سدیم فسفات به این شکل است که این ترکیب از طریق خنثی سازی اسید فسفریک با استفاده از کربنات سدیم تولید می شود که دی سدیم هیدروژن فسفات تولید می کند. دی سدیم هیدروژن فسفات با هیدروکسید سدیم واکنش داده و تری سدیم فسفات و آب تشکیل می دهد.

Na2CO3 + H3PO4 → Na2HPO4 + CO2 + H2O

Na2HPO4 + NaOH → Na3PO4 + H2O

فواید مکمل سدیم فسفات برای ورزشکاران

TSP می تواند پارامترهای خاصی از عملکرد ورزشی را بهبود بخشد. اساس این باور این واقعیت است که فسفات برای چرخه کربس و تولید انرژی در متابولیسم هوازی مورد نیاز است. البته فسفات ها از منابع دیگری در دسترس هستند که بسیار ملایم تر از TSP هستند. در حالی که TSP فی نفسه سمی نیست، به شدت برای مخاط معده تحریک کننده است، مگر اینکه به عنوان بخشی از محلول بافر شده استفاده شود.

قیمت خرید و فروش تری سدیم فسفات

اگر می پرسید تری سدیم فسفات را از کجا تهیه کنیم باید بگوییم که TSP را می توانید از کارخانه ها و شرکت های تولید و توزیع مواد شیمیایی تهیه کنید. قیمت خرید فروش این ترکیب بسته به گرید و وزن بسته بندی آن متفاوت است . تری سدیم فسفات قیمت متغیری در بازار دارد مثلا تری سدیم فسفات ۱۲ آبه با قیمت متفاوتی نسبت به مکمل آن به فروش می رسد.

عوارض و خطرات تری سدیم فسفات برای سلامتی

تری سدیم فسفات گرید غذایی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و توسط آژانس های مهم نظارتی مانند FDA و اتحادیه اروپا ایمن شناخته می شود. اگرچه مصرف مقادیر اندک این ماده برای سلامتی انسان مضر نیست اما از آنجا که بسیاری از افراد به طور روزانه از فست فودها، گوشت های فرآوری شده و خوراکی های بسته بندی شده استفاده می کنند، این نگرانی وجود دارد که مقادیر بالای تری سدیم فسفات به بدن آسیب برساند.

فسفر مینرال مهمی است که به طور طبیعی در غذاهایی مانند شیر، لوبیا، گوشت، ماهی، تخم مرغ، مرغ و آجیل یافت می شود. این نوع فسفر که به عنوان فسفر آلی شناخته شده و برای سلامتی استخوان، ترمیم سلولی، انقباض عضلات، عملکرد اعصاب و دیگر فرآیندهای حیاتی مورد نیاز است و برخلاف فسفر معدنی برای بدن مفید و ضروری است.

اگر شما رژیم غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده مصرف می کنید، احتمالا بیشتر از میزان نیاز بدن فسفر می خورید که برای سلامتی شما مفید نیست. میزان بالای فسفات با بیماری کلیه، التهاب روده، کاهش تراکم استخوان، بیماری های قلبی و حتی مرگ زودرس در ارتباط است.

محدود کردن غذاهای حاوی ایت ماده و سایر مواد افزودنی فسفات دار به ویژه برای افراد مبتلا به بیماری کلیوی، بیماری های قلبی، بیماری التهابی روده و پوکی استخوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به حداقل رساندن غذاهای فرآوری شده و تمرکز روی منابع طبیعی فسفر آلی مانند تخم مرغ، ماهی، لوبیا و آجیل می تواند یک راه ساده برای حفظ سلامتی و دریافت فسفر مورد نیاز بدن باشد.

تری سدیم فسفات چیست چه کاربردی دارد؟

چگونه مصرف و خرید مواد افزودنی فسفات دار را محدود کنیم

دریافت مقدار توصیه شده فسفر از طریق یک رژیم غذایی سالم و متعادل کار دشواری نیست، زیرا فسفر آلی به طور طبیعی در بسیاری از غذاها یافت می شود. با این حال، اگر رژیم غذایی غنی از غذاهای فرآوری شده مصرف می کنید، احتمال اینکه بیش از نیاز بدن فسفر دریافت کنید وجود دارد که برای سلامتی شما مفید نیست.

مصرف فسفر به دلیل افزایش مصرف مواد افزودنی غذایی حاوی فسفر مانند تری سدیم فسفات، با گذشت زمان به طور مداوم افزایش یافته است. در حقیقت، آمریکایی ها طی ۲۰ سال گذشته مصرف فسفر را ۱۰-۱۵ درصد افزایش داده اند.

به طرز حیرت انگیزی، مطالعات نشان می دهد که افزودنی های فسفر از غذاهای فرآوری شده می توانند تا ۵۰٪ از کل مصرف فسفر روزانه هنگام پیروی از یک رژیم غذایی غربی را تأمین کنند. برای جلوگیری از مصرف زیاد فسفر به صورت مواد افزودنی غذایی، موارد زیر را محدود کنید:

  • جوش شیرین
  • سوسیس
  • غلات صبحانه قندی
  • مخلوط کیک
  • کنسرو تن
  • نوشیدنی های با طعم میوه
  • کالاهای پخته شده فرآوری شده
  • شام های یخ زده
  • فست فودها
  • کریمرهای غیر لبنی
  • آبهای خوش طعم
  • سس های پنیر

غذاهای فرآوری شده علاوه بر اینکه حاوی مقادیر زیادی مواد افزودنی فسفات سدیم هستند، غنی از قند، چربی، کالری و مواد نگهدارنده هستند که برای سلامتی شما مفید نیستند.

قیمت تری سدیم فسفات گرید خوراکی

تری سدیم فسفات گرید خوراکی یک ترکیب معدنی است که عاری از هرگونه ماده مضر و سمی است. در صنایع غذایی به عنوان یک امولسیون کننده و تنظیم کننذه اسیدیته مواد غذایی و یک ماده تشکیل دهنده آب نمک در پنیرهای فرآوری شده و محصولات لبنی به کار برده می شود. این ماده اغلب برای بهبود کیفیت مواد غذایی و در صنایع غذایی استفاده می شود. در داروسازی به عنوان ملین و مکمل غذایی و برای اهداف جایگزینی الکترولیت اغلب استفاده می شود.

خرید تری سدیم فسفات صنعتی

تری سدیم فسفات صنعتی یک ماده قلیایی است که با خنثی سازی اسید فسفریک با استفاده از هیدروکسید سدیم ،اغلب با کربنات سدیم تولید می شود. این ماده به طور گسترده در فرمولاسیون انوع صابون ها و شوینده ها به کار برده می شود.به عنوان یک ماده در شارهای طراحی شده برای اکسیژن زدایی از فلزات غیرآهنی برای ریخته گری استفاده می شود و می توان از آن در تولید سرامیک برای کاهش نقطه جریان لعاب استفاده کرد. این ماده می تواند باعث تحریک سیستم تنفسی همراه با سرفه های شدید شود.

قیمت خرید تری سدیم فسفات sttp

تری سدیم فسفات یک امولسیفایر و بافر به شدت قلیایی است که به عنوان یک امولسیفایر در پنیرهای فرآوری شده برای بهبود بافت استفاده می شود. این یک ماده پاک کننده، روان کننده و یک افزودنی مواد غذایی و یک لکه بر و چربی زدا است که بطور گسترده در صنایع مختلف به دلیل قابلیت های مختلف به کار برده می شود. به عنوان یک افزودنی همه کاره، بافت غذاها را بهبود می بخشد و در عین حال به عنوان یک عامل خمیر کننده عمل می کند تا به محصولات پخته شده کمک کند تا فرم خود را حفظ کنند. همچنین pH را متعادل می کند و به حفظ رطوبت و افزایش عمر مفید کمک می کند

فروش تری سدیم فسفات ساندیا

تری سدیم فسفات ساندیا از سدیم و فسفات معدنی، یکی از رایج ترین افزودنی های غذایی مشتق شده از فسفر است و به عنوان یک ماده به انواع غذاها اضافه می شود. در صنایع غذایی می توان از گرید غذایی آن به عنوان یک عامل امولسیون کننده، مکمل مغذی، بهبود کیفیت مواد نگهدارنده آب در لبنیات، فرآورده های گوشتی، انواع نوشیدنی ها، آب نبات ها استفاده کرد. تری سدیم فسفات ساندیا یک ماده شیمیایی قوی است که اگر مقدار زیادی از این ماده را قورت دهید، نفس بکشید یا روی پوستتان بریزید، مسمومیت ایجاد می کند.

فروش تری سدیم فسفات تیانجین

تری سدیم فسفات تیانجین یک ماده دانه ای سفید و بی بو است که در صنایع غذایی تا پاکسازی مواد شیمیایی و تصفیه آب کاربرد دارد. در صنایع غذایی این ماده شیمیایی به عنوان تنظیم کننده اسیدیته در غذاهای فرآوری شده، به ویژه غلات، محصولات پخته شده و نوشابه های گازدار استفاده می شود. این ماده به عنوان یک محلول قلیایی، به دلیل توانایی آن در تبدیل چربی ها و روغن ها به صابون (صابون سازی) در مواد پاک کننده نیز استفاده می شود و معمولا برای تمیز کردن و براق کردن دیوارها قبل از رنگ آمیزی نیز کاربرد دارد.

کاربرد تری سدیم فسفات

تری سدیم فسفات یک ترکیب تایید شده برای استفاده در اتصالات لحیم کاری سخت در لوله کشی مسی درجه پزشکی است. همچنین، تری سدیم فسفات این نمک معدنی برای تمیز کردن، چربی‌ زدایی و برق ‌زدایی دیوارها قبل از رنگ ‌آمیزی کاربرد زیادی دارد.این ماده همچنین به عنوان شوینده های صنعتی، تصفیه فلزات و پاک کننده های کف توالت استفاده می شود و همچنین به عنوان نرم کننده آب کاربرد دارد و به عنوان پاک کننده رنگ، در توسعه دهندگان عکاسی، برای دباغی چرم، برای تولید کاغذ و برای شفاف سازی قند نیز اغلب به کار برده می شود.

فروشنده تری سدیم فسفات در بویلر

تری سدیم فسفات یک ماده شیمیایی معمولی تصفیه آب بویلر است که شرایط قلیایی متوسطی را در دیگ ایجاد می کند تا خوردگی را به حداقل برساند و پوسته پوسته شدن را در جایی که سختی وارد می شود، کاهش دهد. این ماده برای تصفیه آب دیگ بخار استفاده می شود که با ترکیبات آب سخت باقیمانده واکنش داده و لجن نرمی ایجاد می کند که از طریق دمیدن از بین می رود. تری سدیم فسفات اغلب در سیستم برای جلوگیری از این تجمع استفاده می شود. هنگامی که در دوز صحیح اضافه شود، فسفات با کربنات کلسیم واکنش داده و هیدروکسی اپاتیت را تشکیل می دهد.

خرید محلول تری سدیم فسفات

محلول تری سدیم فسفات به طور موثر سطوح را برای رنگ آمیزی آماده می کند تا چسبندگی رنگ را بهبود ببخشد. وقتی کار تمام شد، از این مایع برای بازیابی (تمیز کردن) برس های رنگ استفاده می شود. برای بهبود چسبندگی سیلر، قبل از آب بندی به آماده سازی راهروها کمک می کند. این پاک کننده و چربی گیر چند منظوره، موم و چربی را از سطوح به راحتی پاک می کند.

طرز تهیه تری سدیم فسفات

تری سدیم فسفات را می توان در دو مرحله تهیه کرد، ابتدا با افزودن کمی کربنات سدیم اضافی به اسید فسفریک و سپس جوشاندن محلول برای دفع دی اکسید کربن. سپس هیدروکسید سدیم به محلول اضافه می شود:

Na2CO3+ H3PO4→Na2HPO4+CO2+H2O

Na2HPO4+ NaOH →Na3PO4+H2O

به طور متناوب، تری سدیم فسفات از خنثی سازی کامل اسید فسفریک در شرایط کنترل شده با هیدروکسید سدیم یا کربنات سدیم تهیه می شود.

HPO2HPO4+N3OH4+ H2O3+H2O3

لیست قیمت تری سدیم فسفات ساندیا

تری سدیم فسفات ساندیا به عنوان تنظیم کننده اسیدیته (عامل بافر)، امولسیفایر، عامل غلیظ کننده، عامل بزرگ کننده تغذیه و جدا کننده (عامل کلات کننده فلز) استفاده می شود. این ترکیب یک نمک یونی بسیار محلول در آب است که همچنین می توان آن را تری سدیم فسفات نامیده می شود و اغلب به شکل هیدراته یافت می شود. معمولا به عنوان یک ماده پاک کننده، لکه بر، چربی زدا برای آماده سازی سطوح و پاکسازی به کار برده می شود.

قیمت فروش تری سدیم فسفات رنگ

تری سدیم فسفات به عنوان یک ماده پرکاربرد در صنعت به صورت بلورهای کریستالی شبیه به نمک و به رنگ سفید دیده می شود که بر اساس نوع کاربرد آن در صنعت درجات مختلفی از آن با خلوص متفاوت تولید و به بازار عرضه می شود. یکی از مهمترین کاربردهای این ماده در کارخانجات تصفیه آب است که با تنظیم Ph آب از ایجاد رسوب و خوردگی در لوله ها جلوگیری می کند. همچنین از گرید خوراکی تری سدیم فسفات نیز به عنوان یک عامل نگهدارنده در تولید مواد غذایی کنسروی و گوشت های فرآوری شده و مواد غذایی منجمد و همچنین نوشیدنی های گازدار استفاده می کنند. علاوه بر این در صنعت داروسازی نیز از گرید خوراکی آن برای ساخت داروهای تنظیم کننده غلظت کلسیم استفاده می شود.

تری سدیم فسفات را از کجا تهیه کنیم

تری سدیم فسفات به عنوان یک ترکیب معدنی پرکاربرد در صنعت شناخته شده است و امروزه بسیاری از کشورها این ماده را تولید و به بازار عرضه می کنند. مصرف کنندگان نیز می توانند با توجه به صنایع تولیدی گرید مورد نظر خود را خریداری کنند. بیشترین استفاده از این ماده در صنعت تصفیه آب است که در بخش آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد. تری سدیم فسفات به عنوان یک عنصر مهم در تصفیه آب با از بین بردن یون های مضر موجود در آب مانند آهن و منیزیم و کلسیم باعث افزایش کیفیت آب آشامیدنی می شود.

وارد کننده تری سدیم فسفات

امروزه در سراسر دنیا تولیدکنندگان تری سدیم فسفات این محصول را به سراسر دنیا عرضه می کنند و در کشور ما نیز برخی از شرکت ها به عنوان وارد کننده این ماده عمل کرده و این محصول را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند. این ماده در کشور ما اغلب در صنعت تولید مواد شوینده مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین در صنایعی مانند صنعت تولید کاشی و سرامیک، کاغذسازی و پتروشیمی و دیگر صنایع نیز به کار برده می شود. علاوه بر این برای آماده سازی سطوح قبل از نقاشی و رنگ آمیزی نیز استفاده می شود زیرا این ترکیب به عنوان یک پاک کننده عمل می کند و تمامی آلودگی ها را ازبین می برد.

فروش تری سدیم فسفات ایرانی

تری سدیم فسفات ایرانی به دو صورت خوراکی و صنعتی در بازار ایران قابل خریداری است. نوع خوراکی آن به صورت یک ماده پودرشده و سفید رنگ است که به صورت کاملا ایمن و بهداشتی تولید شده است و مصرف کنندگان در صنت غذا و دارو می توانند از این ماده بدون نگرانی استفاده کنند. این ماده افزودنی خوراکی اغلب به عنوان عامل نگهدارنده در صنعت غذا مورد استفاده قرار می گیرد. گرید صنعتی این ماده اغلب به صورت مایع به فروش می رسد و در صنعت تصفیه آب و تولید مواد شوینده و صنعت کاشی و سرامیک برای کاهش نقطه جریان لعاب مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت خرید محلول تری سدیم فسفات

محلول تری سدیم فسفات یا تری سدیم فسفات گرید صنعتی یک ماده قلیایی قوی با pH حدود ۱۲ است که دارای خاصیت نگهدارنده، خاصیت قلیایی و نامحلول در الکل ها است. این ویژگی ها کمک می کند که به عنوان یک ماده کاربردی در صنعت مورد استفاده قرار گیرد. این ترکیب در صنایع مختلف برای تنظیم و کنترل pH و قلیایی کردن در محصولات تولیدی و جلوگیری از ایجاد پوسیدگی و کمک به سفید کردن دندان ها در خمیر دندان ها و شوینده های دهان استفاده می شود. علاوه بر این در تولید لاستیک و برای چاپ عکس و تهیه انواع مواد شوینده نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

تولید کننده تری سدیم فسفات

در سراسر جهان تولید کننده های تری سدیم فسفات این ماده پرکاربرد را برای مصارف صنعتی در اختیار خریداران قرار می دهند. تری سدیم فسفات یک ماده پاک کننده است که به خوبی برای از بین بردن روغن های جلا دهنده و سایر بقایای تولید محصولات فولادی عمل می کند. برای این منظور ۵-۱۰ گرم از این ماده را در یک لیتر آب حل کنید. بگذارید ۳۰-۶۰ دقیقه بماند و سپس با استفاده از دستکش های محافظ و پارچه یا اسفنجی که خط و خش نداشته باشد تمام سطوح را به طور کامل تمیز کنید و سپس آبکشی کنید.

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های تری‌سدیم فسفات

نام انگلیسی Trisodium phosphate
فرمول شیمیایی Na₃PO₄
جرم مولی ۱۶۳.۹۴ g/mol
نقطه ذوب ۷۳٫۵ °C decomp. (dodecahydrate)
چگالی ۱.۶۲ g/cm³

قیمت تری سدیم فسفات

قیمت تری سدیم فسفات با توجه به کاربرد نوع آن متفاوت است. تری سدیم فسفات بی آب یک جامد دانه ای سفید است که در صنایع غذایی و نوشیدنی تا پاکسازی مواد شیمیایی و تصفیه آب کاربرد دارد. در صنعت غذا، این ماده شیمیایی به عنوان تنظیم کننده اسیدیته در غذاهای فرآوری شده، به ویژه غلات، محصولات پخته شده و نوشابه های گازدار استفاده می شود.

به عنوان یک افزودنی همه کاره، بافت غذاها را بهبود می بخشد و در عین حال به عنوان یک عامل خمیر کننده عمل می کند تا به محصولات پخته شده کمک کند تا فرم خود را حفظ کنند. همچنین pH را متعادل می کند و به حفظ رطوبت و افزایش عمر مفید کمک می کند.

قیمت خرید تری سدیم فسفات

تری سدیم فسفات یک نمک معدنی همه کاره است به همین دلیل صنایع مختلف اغلب آن را برای کاربردهای مختلف خریداری می کنند. به عنوان یک محلول قلیایی، تری سدیم فسفات به دلیل توانایی آن در تبدیل چربی ها و روغن ها به صابون (صابون سازی) در مواد پاک کننده استفاده می شود. همچنین معمولا برای تمیز کردن و براق کردن دیوارها قبل از رنگ آمیزی استفاده می شود. اغلب در اشکال هیدراته یافت می شود و به عنوان یک نمک یونی بسیار محلول در آب است و محلول های حل شده آن در آب دارای pH قلیایی هستند.

فروش تری سدیم فسفات

تری سدیم فسفات در اشکال مختلف به عنوان یک ماده شیمیایی تصفیه بویلر برای رسوب کلسیم و همچنین تنظیم کننده اثرات سوز آور دی سدیم فسفات استفاده می شود و به فروش می رسد. همچنین این ماده برای تمیز کردن عناصر فیلتر پلی استر استخر نیز به کاربرده می شود. به عنوان یک چربی زدا به سطوح آسیب نمی رساند و رنگ چوب بدون رنگ را تغییر نمی دهد. این ترکیب یک پاک کننده با PH متعادل است و اثرات آن روی پوست ملایم است.

پرسش های رایج در مورد تری سدیم فسفات

سریع ‌ترین و مطمئن ‌ترین راه برای خرید و استعلام قیمت تری سدیم فسفات چیست؟
یک راه سریع، ساده و مطمئن برای خرید و استعلام قیمت تری سدیم فسفات، تماس با فروشندگانی است که توسط جهان شیمی تایید شده‌اند و شما می ‌توانید در ابتدا و انتهای این مقاله آن ها را مشاهده نمایید.

خرید تری سدیم فسفات

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید تری سدیم فسفات از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید تری سدیم فسفات، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان تری سدیم فسفات را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید تری سدیم فسفات با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی امید

فروش انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع غذایی و ارایه محصولات تخصصی گروه رنگ های غذایی و اسانس ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا