Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آبصنایع شیمیایی

قیمت فروش و خرید دیسکلر | کاربرد رسوب زدا چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد دیسکلر و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید دیسکلر دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش دیسکلر در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان دیسکلر در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت دیسکلر نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش دیسکلر به روزرسانی می‌شود.

دیسکلر (Descaler) ماده ای شیمیایی است که برای حذف رسوب از دستگاه های مختلف، تأسیسات آب، دیگ های بخار، سماور و کتری مورد استفاده قرار می گیرد. دیسکلر اغلب ترکیبی اسیدی مانند هیدروکلریک اسید است که با کربنات قلیایی موجود در رسوب واکنش می دهد و باعث تولید گاز دی اکسید کربن و نمک های محلول می شود.

وبسایت نشریه جهان شیمی فیزیک در این مقاله بشرح فواید و کاربرد دیسکلر برای خوانندگان بیشتر میپردازد . آب سخت معمولا حاوی مقادیر زیادی نمک کلسیم و منیزیم است که وقتی گرم می شود این ترکیبات در لوله ها، پمپ ها و هرجای دیگری رسوب می کنند. این رسوبات کارایی دستگاه را کاهش داده و به مرور زمان به دستگاه و لوله ها آسیب می رسانند. بنابراین برای حفظ کارایی دستگاه و همچنین افزایش طول عمر آنها باید هرچند وقت یکبار با استفاده از ترکیبات دیسکلر رسوب زدایی انجام داد.

مراکز خرید و قیمت فروش دیسکلر در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش دیسکلر و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان دیسکلر در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده دیسکلر در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید دیسکلر در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش دیسکلر را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

فرآیند رسوب زدایی به حذف لایه های ضخیم رسوبات تشکیل شده در داخل لوله ها، دستگاه ها و تجهیزات مختلف گفته می شود که با افزودن دیسکلر صورت می گیرد. ترکیبات دیسکلر مورد استفاده رایج شامل اسید استیک، اسید سیتریک، اسید گلیکولیک، اسید فرمیک، اسید فسفریک، اسید سولفامیک و اسید هیدروکلریک هستند.

در حال حاضر بسیاری از شرکت ها به عنوان دیسکلر اسیدهای بافری تولید می کنند که تاثیر خورندگی آنها بر روی دستگاه ها کاهش یافته است و می توانند به صورت ایمن کار رسوب زدایی را انجام دهند. این دیسکلرها حاوی حدود ۱۰% اسید هیدروکلریک، مواد نفوذ کننده و خیس کننده رسوب هستند تا بهتر و سریع تر بتوانند دستگاه ها و تجهیزات را با کمترین اثر منفی رسوب زدایی کنند.

فواید استفاده از دیسکلر یا رسوب زدا چیست

رسوب زدایی با استفاده از ترکیبات دیسکلر برای از بین بردن لایه های ضخیم کلسیم بر سطح داخلی دستگاه ها و تجهیزات لازم است تا اختلالی در گرم شدن آب ایجاد نشود چون لایه های رسوبی مانند عایق عمل کرده و کارایی دستگاه ها را کاهش می دهند.

از طرف دیگر رسوب زدایی با استفاده از ترکیبات دیسکلر برای جلوگیری از خوردگی در مبدل گرمایی صنعتی لازم است تا هزینه های اضافی برای تعویض تجهیزات را کاهش دهد.

رسوب زدایی با ترکیبات دیسکلر بطور ایمن و موثر رسوبات آهکی، کلسیمی و زنگ زدگی ها را به راحتی برطرف می کند. دیسکلر همچنین رسوبات حاصل از آب، گل و لای و سایر رسوبات غیرمحلول را از بین می برد.

رسوبات همیشه مشکل ساز هستند زیرا در داخل لوله ها شکل گرفته و با کوچک کردن سطح مقطع عبور آب و سایر مایعات را کاهش می دهند. این مسئله باعث افت کیفیت و کارایی دستگاه ها می شود.

برای حذف رسوب یا باید مبدل حرارتی را عوض کرد یا با ترکیبات دیسکلر طی دو تا سه ساعت رسوبات را از بین برد که قطعا راه حل دوم صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

لازم به ذکر است که هرچند این رسوبات سمی نیستند اما در دستگاه هایی مانند قهوه سازها بر طعم قهوه موثر خواهند بود و از طرفی کارایی دستگاه برای تولید آب گرم و زمان آماده سازی قهوه را نیز تحت تاثیر قرار می دهند.

اگر در مناطقی زندگی می کنید که املاح آب زیاد است قطعا مشکل بیشتری با تولید رسوب خواهید داشت و ممکن است مجبور شوید بارها و بارها دستگاه ها و حتی کتری و سماور خودتان را با دیسکلر رسوب زدایی کنید.

توجه داشته باشید که برای حفظ سلامتی خودتان جهت رسوب زدایی وسایل خانگی حتما از ترکیبات دیسکلر ایمن استفاده کنید تا به سادگی دستگاه های شما را مانند روز اول به بالاترین کارایی برسانند.

قیمت دیسکلر

قیمت دیسکلر با توجه به خلوص این ماده متفاوت است. دیسکلر یک ماده بر پایه اسید کلریدریک است که به عنوان عامل رسوب زدا استفاده می شود. این ماده هنگامی که در معرض رسوباتی مانند نمک های کلسیم و منیزیم قرار می گیرد به راحتی این مواد را از لوله ها و فلزات در خود حل می کند ولی به این فلزات آسیب نمی رساند. یکی از کاربردهای این ماده برای رسوب زدایی از دستگاه قهوه جوش است که باید برای مدت ۱۵ دقیقه در این دستگاه بماند تا بتواند عملیات رسوب زدایی را به خوبی انجام دهد.

قیمت دیسکلر پکیج

قیمت دیسکلر پکیج به دلیل اینکه در حجم های مختلفی موجود است، متفاوت است. اغلب برای استفاده در منزل و تاسیسات مناسب است. این مایع با بوی بسیار تند و قدرت اثرگذاری بالا و بدون نیاز به قطع آب می تواند، استفاده شود. هنگام استفاده از این محصول نیازی به حرارت دادن نیست و به دلیل داشتن ترکیبات خاص از خوردگی جداره لوله ها و فلزاتی مانند مس و چدن جلوگیری می کند و عملیات رسوب زدایی را بطور کامل انجام می دهد.

دیسکلر چیست

دیسکلر یک ترکیب شیمیایی است که بدون آسیب به لوله ها و دستگاه ها برای رسوب زدایی در تاسیسات و دیگ های بخار و وسایل خانگی استفاده می شود. رسوب ها موادی جامد هستند که با گذر زمان در وسایل گرمایشی و سرمایشی ته نشین می شوند و مسیر عبور آب را مسدود می کنند و باعث کاهش کارایی و آسیب به تاسیسات و وسایل می شوند. هنگامی که در این وسایل و تاسیسات از دیسکلر استفاده می شود این محصول با یون های منیزیم و کلسیم واکنش می دهد و آنها را در خود حل می کند و در نتیجه لوله ها را کاملا از رسوبات پاک می کند.

نحوه استفاده از دیسکلر

نحوه استفاده از دیسکلر به این صورت است که این مایع رسوب زدا باید مستقیما وارد مخزنی شود که آب را به قسمت های مختلف انتقال می دهد. وقتی که این اسید از تمام قسمت های دستگاه عبور می کند بطور همزمان رسوبات موجود را نیز در خود حل می کند و هنگام خروج از لوله با تغییر رنگ همراه خواهد بود. رسوب موجود در دستگاه ها باعث می شود که بر روی کیفیت آب و همچنین بازدهی دستگاه تاثیر منفی بگذارد. اما با استفاده از دیسکلر به عنوان یک روش ایمن با محافظت از لوله ها در برابر خوردگی عمل رسوب زدایی به خوبی انجام خواهد شد.

خطرات اسید دیسکلر

خطرات اسید دیسکلر فقط مرتبط به گازهای سمی است که از آن خارج می شود به همین دلیل کارشناسان توصیه می کنند هنگام استفاده از این محصول از ماسک و تجهیزات حفاظت فردی استفاده کنید. این ماده اگر بر روی پوست شما ریخته شود جای نگرانی ندارد و فقط کافی است ناحیه موردنظر را با آب و صابون بشویید. این ماده هنگام استفاده حتی به صورت رقیق شده آسیبی ایجاد نخواهد کرد اما اگر با موادی مانند سفید کننده ها و یا پاک کننده های حاوی اسید مخلوط شود، می تواند آسیب زا باشد. علاوه بر تولید بخارات خطرناک می تواند به دستگاه نیز آسیب برساند.

دیسکلر پودری

دیسکلر پودری نوعی از دیسکلرهای موجود در بازار است که قدرت واکنش پذیری آن کمتر از دیسکلرهای مایع است. این ماده بدون بو و با قدرت خوردگی بسیار پایینی است. به عنوان رسوب زدا برای تجهیزات حساس و آسیب پذیر و بدون آسیب به سطوح حساس و قدرت پاک کنندگی بسیار مناسب به کار برده می شود. این محصول در اندازه های مختلف قابل استفاده است و به راحتی می تواند رسوبات آهکی و رسوبات کربناتی را در فلزاتی مانند مس، برنج، چدن و آهن از بین ببرد.

تفاوت دیسکلر و جوهر نمک

تفاوت دیسکلر و جوهر نمک در ممانعت کننده یا اینهیبتور است که این عنصر در جوهر نمک وجود ندارد. این دو ماده ساختار یکسانی دارد به همین دلیل می توان دیسکلر حدود ۲۲ درصد را به وسیله جوهر نمک جایگزین کرد. وجود ماده ممانعت کننده باعث می شود که دیسکلر فاقد خورندگی باشد به همین دلیل به عنوان یک ماده فاقد خاصیت خورندگی بطور ایمن به کار برده می شود. این محصول در بسیاری از تاسیسات و وسایل و دیگ های بخار به عنوان عامل ضد رسوب یا رسوب زدا مورد استفاده قرار می گیرد.

 

خرید دیسکلر

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید دیسکلر از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید دیسکلر، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان دیسکلر را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید دیسکلر با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا