Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیصنایع شیمیاییغذایی و داروییکشاورزی و دامپروریمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید اسید سیتریک | کاربرد اسید سیتریک چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد اسید سیتریک در زمینه های گوناگون صنعتی و غیر صنعتی است.

واردات و فروش رزین رزین سختی گیر پرولایت
واردات و فروش رزین رزین سختی گیر پرولایت

همچنین اگر قصد خرید اسید سیتریک را دارید، برای اطلاع از قیمت خرید و فروش اسید سیتریک در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان اسید سیتریک در انتهای مقاله استفاده نمایید. درصد و شرکت تولیدکننده از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت اسید سیتریک هستند. لازم به ذکر است این لیست همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش اسید سیتریک و صنعت مواد شیمیایی به روز می‌شود.

مراکز خرید و قیمت فروش اسید سیتریک در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش اسید سیتریک و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان سیتریک اسید در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده اسید سیتریک در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید اسید سیتریک در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش اسید سیتریک را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

اسید سیتریک (Citric acid) یک اسید آلی ضعیف با فرمول شیمیایی C6H8O7 است که هر سال بیش از دو میلیون تن از این ماده تولید می شود. اسید سیتریک معمولاً به عنوان یک افزودنی مواد غذایی، ماده پاک کننده و مکمل غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

اسید سیتریک به طور طبیعی در مرکبات به ویژه لیموترش وجود دارد و به آنها طعم ترش می بخشد. این ترکیب اولین بار در سال ۱۷۸۴ توسط یک محقق سوئدی از آب لیمو جدا شد. به دو شکل سیتریک مونو هیدارات یا آبدار و سیتریک آنهیدارت یا خشک وجود دارد.

این ترکیب بی بو و بی رنگ تا دهه ۱۹۰۰ همچنان از آب لیمو استخراج می شد تا اینکه دانشمندان توانستند آنرا از قارچ سیاه و آسپرژیلوس نیگر تولید کنند.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

با اینحال فرم سنتتیک آن با آنچه در مرکبات یافت می شود، متفاوت است ولی تولید این افزودنی از مرکبات بسیار پرهزینه است و تقاضا به مراتب از عرضه آن بیشتر است.

کاربرد اسید سیتریک بعد از خرید و فروش

این ترکیب به دلیل خاصیت اسیدی و مزه ای که دارد، عمدتاً به عنوان ماده طعم دهنده و نگهدارنده به خصوص در نوشابه ها و شیرینی ها مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر موارد کاربرد اسید سیتریک تثبیت یا حفظ داروها و به عنوان ضد عفونی کننده در برابر ویروس ها و باکتری ها است.

نوشیدنی ها یا محصولات غذایی مانند سس گوجه فرنگی نیز حاوی اسید سیتریک هستند. اگرچه این ماده بطور طبیعی تولید نمی شود اما به عنوان محصول جانبی تولید پنیر، شراب و تولید نان ترش تولید می شود.

 

 

مواد غذایی و نوشیدنی ها حدود ۷۰٪ و محصولات دارویی و مکمل های غذایی ۲۰٪ اسید سیتریک تولیدی را استفاده می کنند و ۱۰٪ باقی مانده نیز در مواد تمیز کننده بکار می رود.

این ماده در صنعت به عنوان یک شار لحیم کاری عالی عمل می کند و می تواند به صورت خشک یا محلول غلیظ در آب مورد استفاده قرار بگیرد. فقط باید بعد از لحیم کاری مخصوصاً با سیم های ریز سریع برداشته شود زیرا خاصیت خورندگی ضعیف دارد و به سرعت در آب داغ حل و شسته می شود.

اسید سیتریک می تواند به عنوان جایگزینی برای اسید نیتریک در غیرفعال کردن فولاد ضدزنگ استفاده شود.

این ماده می تواند به عنوان بخشی از فرایند تولید فیلم عکاسی به عنوان یک حمام متوقف کننده بو استفاده شود. ظاهر کنندگان عکس قلیایی هستند، بنابراین از یک اسید ضعیف برای خنثی کردن و متوقف کردن عمل آنها استفاده می شود، اما استفاده از اسید استیک باعث باقی ماندن بوی سرکه قوی در اتاق تاریک می شود.

اسید سیتریک یک ماده شلات کننده عالی است و با محلول ساختن فلزات، آنها را به هم متصل می کند. این ماده برای از بین بردن رسوبات آهکی از دیگهای بخار استفاده می شود.

همچنین می توان از آن برای تصفیه آب استفاده کرد و این مسئله باعث بهبود اثربخشی صابون ها و شوینده های لباس می شود. اسید سیتریک با شلاته کردن فلزات در آب سخت به دترجنت ها اجازه می دهد تا کف تولید کنند و بدون نیاز به نرم شدن آب، بهتر کار کنند.

اسید سیتریک یک اسید آلفا هیدروکسی و یک ماده فعال در لایه بردارهای شیمیایی پوست است. این ماده معمولاً به عنوان یک بافر برای افزایش حلالیت هروئین قهوه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

این اسید همچنین به عنوان یکی از ترکیبات فعال در تولید بافت های صورت با خواص ضد ویروسی استفاده می شود.

خرید اسید سیتریک برای صنایع غذایی

این ماده یکی از رایج ترین مواد افزودنی غذایی در جهان است و برای تقویت اسیدیته، تقویت طعم و حفظ مواد تشکیل دهنده خوراکیها استفاده می شود.

pH اسیدی این ماده آنرا تبدیل به یک ماده نگهدارنده مفید کرده است. از آنجا که بسیاری از باکتری ها قادر به رشد در محیط اسیدی نیستند، اسید سیتریک اغلب به عنوان نگهدارنده به مربا، ژله، آب نبات، کنسرو و حتی محصولات گوشتی اضافه می شود.

از آنجا که این ترکیب می تواند به صورت پودر تهیه شود، در صورت تمایل به طعم ترش می توان از آن در غذاهای خشک نیز استفاده کرد. اسید سیتریک یک جایگزین خشک برای آب لیمو یا سرکه در خوراکیهایی مانند نمک چاشنی، پودرهای طعم دهنده و میان وعده های ترد است.

آب میوه ها، نوشیدنی های پودری، آب نبات ها، غذاهای یخ زده و برخی از لبنیات اغلب حاوی اسید سیتریک سنتتیک هستند.

این ماده همچنین به میوه ها و سبزیجات کنسرو شده برای حفاظت از بوتولیسم – بیماری نادر و جدی ناشی از تولید سم باکتری کلسترودیم بوتولینوم – اضافه می شود.

فروش از اسید سیتریک در صنایع دارویی

اسید سیتریک ماده اصلی داروها و مکمل های غذایی است. این ماده برای کمک به تثبیت و حفظ ترکیبات فعال به داروها اضافه شده و همچنین برای تقویت یا ماسک کردن طعم داروهای جویدنی و شربت های دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.

مکمل های معدنی مانند منیزیم و کلسیم ممکن است حاوی اسید سیتریک به شکل سیترات برای تقویت جذب باشند.

کاربرد سیتریک به عنوان ماده ضد عفونی و پاک کننده 

اسید سیتریک یک ضد عفونی کننده مفید در برابر انواع باکتری ها و ویروس ها است. مطالعات نشان داده است که این ماده ممکن است در درمان یا پیشگیری از نوروویروس انسانی که از دلایل اصلی بیماری های ناشی از مواد غذایی هستند مؤثر باشد.

این ترکیب به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده و تمیز کننده عمومی برای از بین بردن لک ناشی از صابون، لکه های آب سخت، آهک و زنگ زدگی به صورت تجاری به فروش می رسد.

این ماده به عنوان جایگزینی مطمئن برای مواد ضد عفونی کننده و پاک کننده های معمولی مانند سفید کننده های حاوی کلر استفاده می شود.

 

مواد شیمیایی مرتبط با اسیدسیتریک

 

فواید مصرف و خرید اسید سیتریک

این ماده برای سلامتی بسیار مفید است و عملکردهای چشمگیری در بدن دارد. مهمترین عملکرد آن در تولید انرژی است زیرا به صورت سیترات در چرخه کربس به عنوان اولین مولکول تشکیل می شود.

این چرخه در بدن غذا را به انرژی تبدیل می کند و انسان و موجودات زنده بخش اعظم انرژی خود را از این چرخه به دست می آورند.

این اسید قابلیت دسترسی پذیری زیستی مواد معدنی را افزایش می دهد و به بدن اجازه می دهد که مینرال ها را بهتر جذب کند.

به عنوان مثال، سیترات کلسیم نیازی به اسید معده برای جذب ندارد. همچنین عوارض جانبی کمتری نسبت به کربنات کلسیم سبب می شود. بنابراین، سیترات کلسیم برای افرادی که اسید معده کمتری دارند مانند افراد مسن، گزینه بهتری است.

به همین ترتیب، منیزیم به شکل سیترات کاملا جذب می شود و دسترس پذیری آن نسبت به اکسید منیزیم و سولفات منیزیم بهتر است. اسیدسیتریک همچنین جذب مکمل های روی را تقویت می کند.

این ماده ممکن است از شما در برابر سنگ کلیه محافظت کند.این ماده به شکل سیترات پتاسیم از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند و همچنین باعث خرد شدن سنگ هایی می شود که از قبل شکل گرفته اند.

سنگ های کلیه اغلب با اسیدسیتریک به شکل سیترات پتاسیم درمان می شود. با این حال، مصرف غذاهای مملو از این اسید طبیعی – مانند مرکبات – می تواند مزایای مشابهی برای جلوگیری از سنگ کلیه داشته باشد.

ایمنی و خطرات فروش اسید سیتریک

اگرچه اسید سیتریک یک اسید ضعیف است اما قرار گرفتن در معرض گرید خالص می تواند عوارض جانبی ایجاد کند. استنشاق آن ممکن است باعث سرفه، تنگی نفس یا گلو درد شود. مصرف بیش از حد آن نیز ممکن است باعث درد شکم و گلو درد شود.

همچنین قرار گرفتن در معرض محلول های غلیظ می تواند باعث قرمزی و درد پوست و چشم شود. مصرف طولانی مدت یا مکرر این ماده باعث فرسایش مینای دندان می شود.

اسید سیتریک سنتتیک معمولاً توسط سازمان غذا و دارو (FDA) ایمن شناخته می شود. زیرا هیچ مطالعه علمی در مورد ایمنی آن هنگام مصرف در مقادیر بالا برای مدت طولانی وجود ندارد.

البته هنوز گزارش هایی در مورد بیماریزایی و واکنش های آلرژیک نسبت به این ماده افزودنی وجود دارد. به عنوان مثال درد مفاصل همراه با تورم و سفتی، درد عضلات، معده و همچنین تنگی نفس در برخی از افراد بعد از مصرف غذاهای حاوی سیتریک اسید مصنوعی مشاهده شده است. این علائم در افرادی که اشکال طبیعی این اسید مانند لیموترش و لیموی شیراز را مصرف می کنند، مشاهده نشده است.

دانشمندان در این رابطه اظهار می کنند که احتمالا قارچ تولید کننده اسیدسیتریک مسئول این علائم است نه خود آن.

این اسید به طور کلی بی خطر تلقی می شود اما باقیمانده قارچ از فرآیند تولید ممکن است در موارد نادر باعث ایجاد حساسیت شود.

درمان اسید سیتریک چیست؟

اسید سیتریک یک پودر سفید است که برای ایجاد طعم ترش به نوشیدنی ها و محصولات غذایی استفاده می شود. همچنین به عنوان یک ماده نگهدارنده برای جلوگیری از فساد مواد غذایی استفاده می شود زیرا اسیدیته محصولات را افزایش می دهد و بسیاری از باکتری هایی که باعث فساد مواد غذایی می شوند قادر به رشد در محیط اسیدی نیستند. همچنین در مکمل های غذایی استفاده می شود زیرا بدن مواد معدنی را زمانی که به اسیدسیتریک متصل می شود بهتر جذب می کند.

اما تولید اسید سیتریک از مرکبات بسیار گران است و تقاضا برای اسیدسیتریک بیشتر از عرضه موجود مرکبات است. قندهایی که برای اسید سیتریک استفاده می شوند می توانند از نیشکر، ذرت یا گندم به دست آیند.

درمان یا تیمار سیتریک اسید به تنظیم اسیدیته کمک می کند، به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و به حفظ رنگ مواد غذایی کمک می کند. اسید سیتریک به دلیل PH پایین و مشخصات اسیدی آن می ‌تواند به محافظت در برابر بوتولیسم در محصولات کنسرو شده و سایر غذاهای کنسروی کمک کند.

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های اسید سیتریک

نام ماده سیتریک اسید (Citric acid)
فرمول مولکولی C6H8O7
جرم مولکولی ۱۹۲.۱۲۴ g/mol (anhydrous) 210.14 g/mol (monohydrate)
چگالی (دانسیته) ۱.۶۶۵ g/cm3(1.5g/cm3 for monohydrate)
نقطه ذوب ۱۵۳ درجه سلسیوس (۳۰۷ درجه فارنهایت؛ ۴۲۶ کلوین)
نقطه جوش ۱۷۵ درجه سلسیوس (۳۴۷ درجه فارنهایت؛ ۴۴۸ کلوین)
انحلال‌پذیری در آب ۷۳ g/100 ml (20 °C)
دیگر نام ها جوهر لیمو

عوارض اسید سیتریک

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اسید سیتریک را برای استفاده به عنوان یک افزودنی غذایی بی خطر می داند. این ترکیب مصرفی کاملا در بدن متابولیزه می شود بنابراین هیچ تجمع سمی وجود ندارد.

از آنجایی که اسید سیتریک از تخمیر باکتری ها ساخته می‌شود برخی از محققان احساس می‌ کنند که هنگام خوردن غذاهایی که اسید سیتریک به آنها اضافه شده است، احتمال واکنش التهابی وجود دارد.

برخی گزارش‌ها نشان می دهد که برخی افراد به غذاهای حاوی آن حساس هستند. در این موارد، افراد پس از مصرف این غذاها افزایش علائم التهابی را تجربه کردند، اما در هنگام خوردن غذاهای حاوی اشکال طبیعی اسیدسیتریک، هیچ علامتی نداشتند.

نکته دیگری که در مورد اسید سیتریک باید مراقب آن باشید، تأثیر آن بر مینای دندان است. مصرف بیش از حد این ترکیب (مانند نوشیدنی های اسیدی مانند نوشابه) در مدت زمان طولانی می تواند منجر به فرسایش مینای دندان شما شود.

درصد اسید سیتریک در آبلیمو

غلظت اسید سیتریک در آب لیمو با ۴۴/۱ گرم در هر اونس و به عبارت دیگر میزان بین ۵ تا ۶ درصد است. در مقایسه آب پرتقال تازه حاوی حدود ۲۵/۰ گرم اسیدسیتریک در هر اونس و آب گریپ فروت حاوی ۰.۰۰۶۸ گرم است.

کاربرد اسید سیتریک در کشاورزی

این ترکیب محصول طبیعی مرکباتی مانند لیمو، لیموترش، پرتقال و نارنگی است. مقدار کمی نیز در انواع توت ها، به ویژه شاه توت و تمشک وجود دارد. در محیط زیست، اسید سیتریک نه تنها بر انسان و حیوانات بلکه گیاهان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. برخی از مطالعات نشان می دهد که اسید سیتریک، زمانی که در دوزهای پایین استفاده می شود ممکن است برای گیاهان مفید باشد. با این حال، دوزهای زیاد و مکرر ممکن است مضر باشد.

گیاهان در طول فتوسنتز با آزاد کردن انرژی از گلوکز و سایر قندهای ذخیره شده، آدنوزین تری فسفات (ATP) می‌سازند. در طی تنفس هوازی، سلول از اکسیژن برای سوزاندن مولکول ها و آزادسازی انرژی استفاده می کند. این واکنش که برعکس فتوسنتز است در طول سه مسیر واکنش اصلی انجام می شود: گلیکولیز، چرخه کربس و فسفوریلاسیون انتقال الکترون.

این ماده جزء اصلی چرخه کربس است که به عنوان چرخه اسیدسیتریک نیز شناخته می شود، که مجموعه ای از واکنش های شیمیایی پیچیده به عنوان بخشی از تنفس تمام سلول های استفاده کننده از اکسیژن از جمله سلول های موجود در گیاهان است. برهم زدن یا تحریف چرخه اسید سیتریک، تغییر شکل گلوکز را مختل کرده و انرژی گیاه را مختل می کند.

سیتریک اسید جزء اصلی چرخه کربس است که به عنوان چرخه اسید سیتریک نیز شناخته می شود که مجموعه ای از واکنش های شیمیایی پیچیده به عنوان بخشی از تنفس تمام سلول های استفاده کننده از اکسیژن از جمله سلول های موجود در گیاهان است.

این ترکیب خیلی ایمن تر از سایر اسیدها در کشاورزی برای کاهش PH استفاده می شود. این ترکیب برای تعدیل اسیدیته محصولات کشاورزی بسیار مفید است و گرفتگی لوله های ناشی از کربنات کلسیم و رسوب منیزیم در سیستم آبیاری را برطرف می کند و با اکثر کودها سازگار است. از اسیدسیتریک رقیق شده می توان به عنوان یک قارچ کش طبیعی استفاده کرد و برای دفع قورباغه از گیاهان نیز استفاده می شود.

پرسش های رایج در مورد اسید سیتریک

از کجا می ‌توانم مراکز خرید و فروش اسید سیتریک را در تهران و شهرستان ‌ها پیدا کنم؟
سایت جهان شیمی به عنوان مرجع قیمت و فروشی اسید سیتریک، خریداران در نقاط مختلف کشور را به فروشندگان حرفه‌ ای، مجرب و کارآزموده متصل می ‌کند. لیست این فروشندگان را در این مقاله می توانید مشاهده کنید.

طرز تهیه اسیدسیتریک

این ترکیب به طور گسترده در کاربردهای غذایی، به ویژه به عنوان طعم دهنده و نگهدارنده استفاده می شود. همچنین در شیمی آلی که پیش‌ساز بسیاری از واکنش‌ها است، مفید است. اسید سیتریک به صورت تجاری از کشت قارچی به نام آسپرژیلوس نیجر تولید می شود.

این قارچ در طبیعت موجود است و سویه های خاصی ایجاد می کند که تولید سیتریک اسید بسیار بالایی دارند. این گونه ها در هر جایی که علم و تجهیزات کشاورزی فروخته می شود در دسترس هستند.

تغذیه این قارچ با قندهای ساده مانند ساکارز (شکر سفره) یا گلوکز، نشاسته ذرت هیدرولیز شده، شربت ذرت یا ملاس صورت می گیرد. آسپرژیلوس نیجر از گلوکز به عنوان غذا استفاده می کند و اسیدسیتریک و دی اکسید کربن (C02) را به عنوان مواد زائد تولید می کند.

ساخت اسید سیتریک در خانه

اسید سیتریک یا جوهر لیمو را به راحتی می توانید از فروشگاه ها تهیه نمایید با اینحال اگر مایل به ساخت آن در خانه هستید ابتدا ۴۵۰ میلی لیتر آب لیمو را داخل لیوان ریخته و pH آن را بررسی کنید. سپس با قطره چکان مقداری ۱۰٪ هیدروکسید سدیم را اضافه کرده و دوباره آزمایش کنید و این کار را تکرار کنید تا pH به حدود ۸ یا ۹ رسیده و رنگ محلول رنگ نارنجی عمیق شود.

در این مرحله ۵ گرم کلرید کلسیم را با آب مقطر مخلوط کنید و گرم کنید تا به جوش آید. سپس محلول را از صافی رد کنید تا سیترات کلسیم محلول جدا شود با مخلوط کردن سیترات کلسیم با اسید سیتریک یک محلول سفید خالص تولید می شود که باید آن را صاف کنید. اسید سیتریک بدست آمده را با آب مقطر رقیق کنید و حرارت دهید تا به شکل پودر جدا شود.

قیمت اسید سیتریک جوهر لیمو

قیمت اسید سیتریک برحسب درصد خلوص و حجم آن در بازار متفاوت است. شما می توانید از طریق شرکت های معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت، اقدام به خرید اسید سیتریک مورد نظر خود نمایید. شرکت تولیدکننده و خارجی یا ایرانی بودن نیز عامل مهم دیگری در تعیین قیمت اسید سیتریک است.

فروش ‌اسید سیتریک جوهر لیمو

برای اطلاع از قیمت خرید و فروش اسید سیتریک می توانید به لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد مراجعه نمایید. این لیست شامل معتبرترین خریداران و فروشندگان اسید سیتریک در بازار مواد شیمیایی است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

خرید اسید سیتریک BBCA

اسید سیتریک BBCA یک محصول تولیدی به صورت کریستال های بی رنگ یا یک پودر کریستالی سفید است که اغلب به عنوان اسیدولانت استفاده می شود. همچنین به عنوان جدا کننده یون های فلزی برای جلوگیری از ایجاد طعم های بد در برخی محصولات غذایی کاربرد دارد. از این محصول می توان در نوشابه، مربا، ژله و آب نبات استفاده کرد.

اسیدسیتریک BBCA به دو صورت خشک و آبدار تولید و به بازار عرضه می شود. علاوه بر اینکه به طور گسترده در صنایع غذایی، نوشیدنی و داروسازی برای ایجاد طعمی تمیز و با طراوت استفاده می شود، یکی از مهمترین کاربردهای صنعتی عمده این محصول در ساخت شوینده های سازگار با محیط زیست است. همچنین در محصولات پاک کننده شیمیایی، افزودنی های بتن، نرم کننده ها نیز اغلب مورد استفاده قرار می گیرد.

فروش اسید سیتریک انساین ENSIGN

اسید سیتریک انساین به شکل پودرهای کریستالی سفید، کریستال ها یا گرانول های بی رنگ در کیسه های ۲۵ کیلوگرمی کامپوزیتی خالص، کیسه های کاغذی پلاستیکی یا کیسه های کاغذی کرافت سه لایه با آستر پلی اتیلن، کیسه های جامبو بافته شده خالص PP با وزن ۵۰۰ کیلوگرم یا ۱۰۰۰ کیلوگرم به بازار عرضه می شود.

کاربرد اصلی این محصول عمدتاً به عنوان اسیدی کننده، عامل طعم دهنده، نگهدارنده و عامل ضد بیاتی در صنایع غذایی و نوشیدنی است. همچنین به عنوان آنتی اکسیدان، نرم کننده و شوینده در صنایع شیمیایی، آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. این محصول تولیدی باید دور از نورخورشید، سرد، خشک و خنک نگهداری می شود.

قیمت خرید اسید سیتریک چینی

افزایش افزودنی های غذایی در صنایع غذایی فرآوری شده تاثیر مستقیمی بر بازار اسیدسیتریک دارد و اسید سیتریک چینی توانسته با توجه به کیفیت مطلوب خود تقاضای مصرف کنندگان را به طور ایمن و قابل قبولی برآورده کند. سیتریک اسید چینی به عنوان یکی از محصولات پرکاربرد و یک افزودنی غذایی و یک نگهدارنده ایمن عمل کرده و همچنین به تثبیت و نگهداری محصولات غذایی نیز کمک می کند.

به علاوه به حفظ امولسیون ها و جلوگیری از تخریب نوشیدنی کمک می کند. افزایش استفاده از این اسیدسیتریک در صنایع دارویی و مراقبت های شخصی به افزایش تقاضای بازار برای محصولات حاوی این اسید ضعیف چینی کمک فراوانی کرده است.

قیمت فروش اسید سیتریک ایرانی

اسید سیتریک ایرانی به دلیل ویژگی ‌های مطلوب متعدد و به دلیل ماندگاری بالا به عنوان یک ماده نگهدارنده، طعم دهنده و رنگ دهنده در صنایع مختلف استفاده می شود.همچنین به دلیل سمیت کم آن در مقایسه با سایر اسیدولان های مورد استفاده عمدتاً در صنایع دارویی و غذایی به عنوان یک افزودنی در غذاها و نوشیدنی ها، محصولات مراقبت شخصی، پاک ‌کننده‌ها و شوینده‌ ها، چسب ‌ها و درزگیرها، پوشش ‌ها، جوهرها، پلاستیک‌ ها و پلیمرها، کالاهای دارویی و تغذیه بالینی، خوراک و اقلام غذایی حیوانات خانگی به‌ طور گسترده مورد استفاده قرار می‌ گیرد. ترکیب شیمیایی و قدرت اسید سیتریک ایرانی حداقل به مدت پنج سال در ظرف باز نشده اصلی آن پایدار است.

خرید و فروش اسید سیتریک مارک جوین مشهد

اسید سیتریک مارک جوین مشهد به دو شکل بی آب و مایع تولید می شود. در این میان نوع بی آب بخش پیشرو را نشان می دهد زیرا به طور گسترده برای تولید انواع محصولات غذایی مانند بستنی، مربا، ژله، غذاهای کنسرو شده استفاده می شود.

این اسید سیتریک عمدتاً در صنایع غذایی و نوشیدنی به عنوان یک افزودنی، تقویت کننده طعم، نگهدارنده و آنتی اکسیدان در طیف گسترده ای از محصولات غذایی از جمله سوپ، سس مایونز، آب نبات، آب میوه، خامه و نوشیدنی های گازدار استفاده می شود. بخش های اصلی کاربرد این اسید شوینده ها و پاک کننده های خانگی و مواد دارویی هستند.

فروشنده اسید سیتریک RZBC

اسید سیتریک RZBC به شکل مونوهیدرات است که به صورت کریستال های بی رنگ یا پودر کریستالی سفید رنگ با طعم شدید اسیدی تولید و به بازارعرضه می شود. این ماده در هوای خشک، بسیار محلول در آب، آزادانه در اتانول (۹۶%) و به ندرت در اتر محلول است. این محصول غیر سمی است و واکنش پذیری کمی دارد.

اگر در دمای محیط نگهداری شود از نظر شیمیایی پایدار است و کاملاً زیست تخریب پذیر است بنابراین می توان آن را با زباله های معمولی یا فاضلاب دفع کرد. شرکت RZBC در سال ۱۹۹۳ تاسیس شد و محصولات اصلی آن اسیدسیتریک و نمک های آن است. شرکت RZBC برای مدت طولانی در توسعه اسید سیتریک تخصص دارد و از شهرت بالایی در خط تولید سیتریک اسید در چین برخوردار است.

قیمت اسید سیتریک تی تی سی ای TTCA

اسید سیتریک تی تی سی ای توسط شرکت TTCA به صورت حرفه ای با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰۰۰۰ تن با تجهیزات پیشرفته و فنی عمدتاً به صورت  بی آب و  مونوهیدرات و تری سدیم سیترات دی هیدرات تولید می شود. شرکت TTCA یکی از بزرگترین تولیدکنندگان حرفه ای اسید سیتریک در جهان است که توانسته بازار بیش از ۱۲۰ کشور و منطقه را پوشش دهد. این محصول به عنوان یکی از افزودنی غذایی مجاز در اکثر کشورها به طور گسترده ای به عنوان یک عامل اسیدی، عامل ایجاد طعم ترش و عامل کیلیت در بسیاری از محصولات استفاده می شود.

خرید اسید سیتریک

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید اسید سیتریک از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید اسید سیتریک، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان سیتریک اسید را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید اسید سیتریک با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی امید

فروش انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع غذایی و ارایه محصولات تخصصی گروه رنگ های غذایی و اسانس ها

نوشته های مشابه

‫۴۴ دیدگاه ها

  1. درود
    من به عنوان فروشنده روغن زیتون از اسید سیتریک برای برای نگه‌داری و ماندگاری روغن زیتون استفاده می کنم اما مسئله ای من و خیلی از همکارانم از اون اطلاع درستی نداریم اینه که
    برای نگه‌داری روغن زیتون، اسید سیتریک خشک بهتره یا آبدار؟

  2. وقتی که توی کامنت های سایت خوندم که توی برخی از قرص های جوشان به جای ویتامین سی، از اسید سیتریک استفاده می کنن به شدت ،نگران شدم
    چون خودم برای تقویت سیستم ایمنی قرص جوشان می خورم،

    ممکنه بین قرص های جوشان داخلی و خارجی موردی رو معرفی کنید که توش اسید سیتریک نباشه؟

  3. با سلام
    من خریدار اسید سیتریک به صورت عمده هستم
    لطفا لیست قیمت اسید سیتریک چینی و ایرانی را در سایت منتشر کنید تا بشه با هم مقایسه کرد
    در ضمن برای خرید سیتریک نیاز به مشاوره دارم ، چطور می تون با شما تماس بگیرم؟

  4. از کجا اسید سیتریک بخرم؟
    اسید سیتریک کاربردهای زیاد و متنوعی داره ، همین خاطر فروشنده های زیادی هم هستن که این محصول ارایه می کنن، به همین خاطر دنبال یه فروشنده معتبر و مطمئن هستم که با خیال راحت خریدهام ازش انجام بدم

  5. من در مورد اسید سیتریک جوین محصول شرکت کشت و صنعت جوین تحقیق کردم
    این شرکت دو نو اسید سیتریک – ۱- اسید سیتریک منو هیدارت (آبدار) ؛ ۲- اسید سیتریک آن هیدورز (خشک) – تولید می کنه
    لطفا نظرتون راجع به کیفیت و قیمت اسید سیتریک جوین بگید؟

    با تشکر

    1. سلام
      تنها تولید کننده در ایران است نمک زیادی در محصول هست که ممکن است مشکل ساز شود مثل تولید نوشابه که دردسر ساز نمک میشود.
      نوع چینی این مشکل را ندارد و وجود نمک اسیدیته را پایین می آورد سبب افزایش مصرف اسید میشود.

  6. درود

    مقدار مناسب برای استفاده اسید سیتیریک تو باغ پرتقال و نارنج به نسبت هر هکتار چقد هست؟
    برای استفاده باغی و کشاورزی اسید سیتریک خشک بهتره یا آبدار؟
    از کجا می تونیم اسید سیتریک خشک با قیمت مناسب بخریم؟

  7. سلام

    آیا برای استفاده از اسید سیتریک در خط تولید مواد غذایی میشه از اسید سیتریک ایرانی استفاده کرد؟
    نسبت کیفیت و قیمت اسید سیتریک ایرانی انقد با کیفیت هست که جایگزین اسید سیتریک خارجی بشه؟

  8. من شخصا همیشه موقع خرید مواد غذایی اجزای تشکیل دهنده اونها رو می خونم، مثلا گاهی از کلمه جوش شیرین استفاده میشه گاهی بی کربنات سدیم.
    در مورد اسید سیتریک ؛ نام دیگر اسید سیتریک چیست؟

  9. سلام
    خیلیا از کاربردها و نحوه استفاده از اسید سیتریک در مصارف خانگی و نیمه صنعتی اطلاع ندارن ، اینکه مثلا از اسید سیتریک میشه برای نگه داری گوشت و حفظ کیفیت اون استفاده کرد.
    من خودم از اسید سیتریک برای از بین بردن جرم سماور بارها استفاده کردم و واقعا نتایج شگفت انگیزی گرفتم
    پیشنهاد می کنم حداقل برای این کاربرد خاص هم که شده از اسید سیتریک استفاده کنید ، فقط حواستون باشه که استفاده از اسید ستیریک خطراتی داره و باید خیلی مراقب باشید

  10. اسید سیتریک چیست؟
    من می خوام خودم به این سوال پاسخ بدم

    اسید سیتریک به خودی خود ماده مضری نیست ولی به عنوان یک فعال صنعت دارو ، از اینکه می بینم برخی شرکت های تولید قرص جوشان از اسید سیتریک استفاده می کنن؛ واقعا ناراحت میشم
    هرچند این کار غیرقانونی نیست ولی مردم تصور دیگری از قرص جوشان دارن

    اگر ممکنه از برخی داروها در صنعت دارویی هم اطلاع رسانی کنین

  11. یه باند خلافکاری رو دستگیر کرده بودن که توی دبه اسید سیتریک و آب رو مخلوط می کردن ، بعد از واکنش اسید سیتریک با آب اون رو به جای آبلیمو به مردم می فروختن

    چه دوره زمونه بدی شده ، موقع خرید خیلی باید دقت کرد

    آیا راهی هست که بین اسید سیتریک شیمیایی و آبلیمو واقعی بشه تشخیص داد؟

    ممنون از شما

  12. با سلام و سپاس

    مقاله خوبی هست

    اکه براتون مقدوره راجع به کاربرد اسید سیتریک در صنایع غذایی و استفاده هایی که ازش میشه؛ مطالبی رو به مقاله اضافه کنید و
    اینکه استفاده از اسید سیتریک خوراکی در صنایع غذایی چه ملاحظات و نکاتی رو باید مورد توجه قرار داد؟

  13. وقت بخیر

    من یک کودک ۵ ساله دارم، که به شدت به آب پرتقال گازدار علاقه دارد، من و همسرم به شدت نگران این مسئله هستیم.

    قبل از اینکه تصمیم بگیریم که چگونه علاقه او را کنترل کنیم،
    می خواهم بدانم که برای کودکان، خصوصا کودکان زیر ۶ سال؛ مضرات اسید سیتریک خوراکی چیست؟

  14. برای انجام یک پروژه عملی دانشجویی نیاز به یادگیری طرز تهیه اسید سیتریک دارم؛

    توی ویدیوی مقاله تون در این مورد چیزی ندیدم، آیا ممکنه طرز تهیه اسید سیتریک رو به طور مفصل آموزش بدید ؛
    یا طریق ویدیو یا از طریق محتوی متنی قابل فهم

  15. برخی از مواد شیمیایی مثل اسید فسفریک دو نوع صنعتی و خوراکی دارند،
    در مورد اسید سیتریک هم تا جایی که اطلاع دارم؛ دو نوع صنعتی و خوراکی دارد

    اگر می شود، لطف کنید بفرمایید اسید سیتریک خوراکی چسیت؟ و به طور کلی تفاوت های اسید سیتریک خوراکی و صنعتی به لحاظ کاربرد و قیمت چگونه است؟

  16. خرید اسید سیتریک دیجی کالا تا چه حد قابل اطمینان هست؟

    برای پاک کردن جرم سماور دوستی پیشنهاد داد که از اسید سیتریک استفاده کنم

    چون هیچ کدام از فروشندگان اسید سیتریک را نمی شناختم ، به نظرم رسید که خرید اسید سیتریک از دیجیکالا گزینه مناسبی هست

    اما دیدن فروشندگان پیشنهادی اسید سیتریک در این مقاله دچار تردید شدم،
    به نظر شما برای ، برای خرید جزیی و کوچک هم می توان به فروشندگان پیشنهادی هم مراجعه کرد؟

  17. خرید اسید سیتریک اصفهان

    خریدار از اصفهان هستم ،
    برخی از فروشندگان، اسید سیتریک جوین را پیشنهاد می کنند و برخی دیگر از فروشندگان هم برندهای مختلف اسید سیتریک چینی را مناسب تر می دانند

    چون شما فروشنده نیستید و فروشندگان را معرفی می کنید ؛ لطفا بفرمایید برای کاربرد غذایی و نه صعنتی و براساس تناسب بین قیمت و کیفیت کدام اسید سیتریک مناسب تر است؟

  18. مسئول خرید یک واحد دانشگاهی هستم .
    همانطور که می دانید خرید اسید ستیریک آزمایشگاهی برای یک مجموعه دانشگاهی محدود های بیشتری نسبت به خرید و فروش تجار ی دارد .
    با در نظر گرفتن همه این محدودیت ها ، خریداران اسید سیتریک که خود نیز وارد کنید هستند ازطریق شماره زیر تماس بگیرند.

  19. خسته نباشید.
    برای خریداران که قصد خرید عمده اسیدستیریک را دارند، معمولا براساس عرف بازار و تجربه شما چه میزان خرید اسید سیتریک مشمول تخفیف مناسبی می شود؟

    ضمنا شرکت ما در تهران نیست مستقر در استان خوزستان است .

  20. بازتاب: قیمت فروش و خرید انواع اسید سیتریک موجود در بازار | تفاوت کاربرد انواع سیتریک اسید
  21. خرید اسید سیتریک صنعتی

    با بنک دار و تاجر مواد غذایی هستیم.
    برای نگه داری برخی از مواد غذایی خام نیاز به خرید اسید سیتریک داریم؛ اما نمی دانیم که دقیقا چه فرقی بین اسید سیتریک معمولی و اسید سیتریک صنعتی وجود دارد و برای نگه داری مواد غذایی خام در انبار نیاز به چه نوع و گریدی از اسید سیتریک است؟

    ممنون می شوم راهنمایی کنید

  22. بازتاب: آیا اسید سیتریک برای دندان مضر است؟ -
  23. ما خریدار عمده هستیم و به نظر می رسد از طریق سایت شما بتوانیم، خرید اسید سیتریک مایع را انجام دهیم. تنها نکته ای که برای ما ابهام دارد؛ این است که، اعتبارسنجی فروشندگان چطور انجام می شود؟ و درصد رضایت خریداران قبلی از آنها چقدر بوده است؟

  24. از قیمت خرید اسید سیتریک اصفهان اطلاع دارید؟ به نظر می رسه، به جز قیمت دلار عوامل دیگری هم در بالا و پایین رفتن قیمت اسید سیتریک تاثیرگذارند؛ در مورد این عوامل هم توضیح دهید.

  25. آیا خرید اسید سیتریک دیجی کالا را به عموم خریداران پیشنهاد می کنید؟ چند وقتی است که برخی از فروشندگان مواد شیمیایی به جای فروش تلفنی در فروشگاه های آنلاین حضور پیدا کرده اند. آیا خرید مواد شیمیایی از چنین فروشگاه هایی را توصیه می کنید؟

  26. دلیل خاصی وجود دارد که شما نمایندگی فروش اسید سیتریک در شهرهای مهم کشور را در مقاله قرار نمی دهید؟ به نظر من خیلی از خریداران اسید سیتریک تشنه چنین اطلاعاتی هستند. حداقل در مورد این محصول نمایندگی های فروش را قرار دهید و نتیجه را ببینید

  27. بهترین راه برای فروش اسید سیتریک آبدار چیست؟ از فروشندگان با تجربه سوال می کنم، بنرها و تبلیغات سایت هایی مثل جهان شیمی چقدر در معرفی شدن و افزایش فروش مواد شیمیایی همچون اسید سیتریک موثر است؟

  28. کدام میوه ها به صورت طبیعی حاوی سیتریک اسید هستند؟

    برای تولید همه انواع آبمیوه ها از اسید سیتریک استفاده می شود یا اینکه تنها آبمیوه هایی با طعم ترش مثل پرتقالی و لیمویی. با این حساب ما هر هفته کلی اسید سیتریک می خوریم :D

  29. با سلام
    شرکت‌هایی که فروش اسید سیتریک خشک دارند ، چه مراحلی را باید طی کنند تا بتوانند تبلیغات بنری در سایت جهان شیمی داشته باشند؟ این مراحل و تعرفه تبلیغات را به همراه یک شماره تماس برای فروشندگان مشتاق به تبلیغات اعلام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا