Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید سیترات پتاسیم | کاربرد سیترات پتاسیم چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد سیترات پتاسیم و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید سیترات پتاسیم دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سیترات پتاسیم در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سیترات پتاسیم در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت سیترات پتاسیم نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سیترات پتاسیم به روزرسانی می‌شود.

سیترات پتاسیم با فرمول شیمیایی K3C6H5O7 پودری سفید رنگ، بی بو شور مزه و جاذب رطوبت است. این ترکیب که تری پتاسیم سیترات نیز نامیده می شود یک افزودنی غذایی است که برای تنظیم اسیدیته خوراکی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این ترکیب با اضافه کردن بی کربنات پتاسیم یا کربنات پتاسیم به محلول اسید سیتریک تولید می شود. سیترات پتاسیم یک عامل قلیایی کننده ادرار است و با اسیدوز ادرار که باعث رسوب سنگ ها در توبولهای کلیوی می شود، مقابله می کند.

مراکز خرید و قیمت فروش سیترات پتاسیم در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش سیترات پتاسیم و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان سیترات پتاسیم در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده سیترات پتاسیم در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید سیترات پتاسیم در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش سیترات پتاسیم را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

پتاسیم یک ماده معدنی است که در بسیاری از غذاها وجود دارد و به تنظیم عملکرد ارگان های مختلف بدن، به ویژه ضربان قلب کمک می کند. سیترات پتاسیم، نمک پتاسیم اسید سیتریک است که کاربردهای پزشکی و صنعتی دارد.

این ترکیب شیمیایی به همه چیز از غذاهای فراوری شده تا داروها اضافه می شود و می تواند به عنوان یک عامل بافرکننده و ادرار آور عمل کند. این ماده در آب و گلیسیرین محلول و در اتانول نامحلول است و از حوزه پزشکی گرفته تا بخش غذایی و آشامیدنی کاربرد گسترده ای دارد. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

قیمت خرید و فروش سیترات پتاسیم

بیشترین سهم بازار جهانی سیترات پتاسیم را آسیا به خود اختصاص داده است. چین بزرگترین تولید کننده و صادر کننده این ترکیب در این منطقه است و  ایالات متحده بزرگترین وارد کننده این ماده است.

بازار جهانی این ماده تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. تقریباً همه کشورهای بزرگ نقش بزرگی در بازار خرید و فروش این ترکیب شیمیایی دارند که به دلیل کاربردهای مختلف آن در صنایع غذا و دارو و سایر زمینه هاست. کارشناسان حتی رشد بیشتری برای این بازار در آینده پیش بینی کرده اند. قیمت سیترات پتاسیم به کیفیت و اشکال دارویی آن بستگی دارد به عنوان مثال قیمت پودر پتاسیم سیترات با اشکال دارویی سیترات پتاسیم متفاوت است. قیمت قرص پتاسیم سیترات نیز بر اساس شرکت تولید کننده آن می تواند کمی متفاوت باشد.

نحوه تولید سیترات پتاسیم

اسید سیتریک ابتدا با استفاده از فرآیند تخمیر تولید می شود. پس از تخمیر، برای جداسازی محصولات جانبی ناخواسته و همچنین تصفیه خود اسید سیتریک، فرآوری بیشتر لازم است. افزودن هیدروکسید پتاسیم به اسید سیتریک منجر به تشکیل بلورهای پتاسیم سیترات می شود. این بلورها از محلول جدا شده و به عنوان افزودنی غذایی استفاده می شوند.

سیترات پتاسیم چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
سیترات پتاسیم چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

کاربرد سیترات پتاسیم در صنایع غذایی

نگهداری مواد غذایی کاری است که بشر برای نسل های مختلف انجام داده است. با این روش ما از فساد مواد غذایی به دلیل فعالیت میکروارگانیسم ها، نور، گرما یا اکسیداسیون جلوگیری می کنیم تا ماندگاری خوراکی ها بیشتر شود. در دوران باستان نمک نگهدارنده اصلی مواد غذایی بود ولی در حال حاضر ما از عوامل نگهدارنده مختلفی استفاده می کنیم.

ترکیبات سولفیت، نیترات ها و اسیدهای خاص و نمک آنها برای کاربردهای مختلف در صنایع غذایی استفاده می شوند. برخی از مواد نگهدارنده به طور طبیعی در غذاهایی که می خوریم یافت می شوند، در حالی که برخی دیگر در هنگام پردازش مواد غذایی تولید و اضافه می شوند.

پتاسیم هم به طور طبیعی در غذاها وجود دارد و هم به صورت سیترات پتاسیم به خوراکی ها اضافه می شود. آلو خشک، آووکادو، لوبیا و کدو سبز خوراکی هایی با محتوای پتاسیم بالا هستند. با این حال، پتاسیم سیترات به عنوان یک افزودنی برای استفاده در فرآوری مواد غذایی تولید می شود. این ماده به عنوان یک بافر pH عمل کرده و به نگهداری مواد غذایی کمک می کند.

دلیل اصلی افزودن سیترات پتاسیم به عنوان نگهدارنده مواد غذایی خاصیت بافرکنندگی آن است. بسته به غلظت این ماده PH طبیعی بین ۷.۵ تا ۹ دارد. حفظ PH در این حالت قلیایی می تواند عملکرد برخی از آنزیم ها را مهار کرده و غذا را برای مدت طولانی تری نگهداری کند.

این ترکیب همچنین بر طعم غذاها و نوشابه ها تأثیر می گذارد. طعم ترش پتاسیم سیترات، طعم اسیدی نوشابه های گازدار را پوشانده و عطر و طعم ترش متعادل تری به آنها می دهد. این مسئله در نوشابه های رژیمی از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا قندهای جایگزین آنها اغلب به تنهایی طعم لذت بخشی ندارند.

برخی از فرآورده های لبنی فرآوری شده مانند پنیر به مواد افزودنی امولسیون کننده نیاز دارند تا اجزای آنها از هم جدا نشوند. این ترکیب امولسیون کننده خوبی است و به افزایش قوام و بهبود شکل ظاهری پنیر کمک می کند.

علت کاربرد سیترات پتاسیم در صنایع غذایی چیست

همانطور که گفته شد این ترکیب، نمک پتاسیم اسید سیتریک است که بیشتر به عنوان یک جایگزین موثر برای سیترات سدیم مورد استفاده قرار می گیرد. تری پتاسیم سیترات در ترکیب مواد غذایی بکار می رود که میزان سدیم آنها باید کم باشد. زیرا مصرف بیش از حد سدیم ریسک حمله قلبی را افزایش می دهد و گنجاندن مواد غذایی حاوی سیترات پتاسیم در رژیم غذایی یک راه حل ساده برای جلوگیری از مشکلات سلامتی ناشی از مصرف بالای سدیم است.

اکنون که مصرف کنندگان در سرتاسر جهان مایل به استفاده از رژیم غذایی سالم تر هستند و محصولات سالم تر را ترجیح می دهند، این امر تولیدکننده ها را به سمت استفاده از افزودنی های سالم تر مانند این ترکیب سوق می دهد. تری پتاسیم سیترات نمکی همچنین می تواند به جای بی کربنات سدیم و کلرید پتاسیم در محلول رهیدراتاسیون خوراکی استفاده شود.

این ماده عنوان نگهدارنده، امولسیفایر و افزودنی غذایی مورد استفاده قرار می گیرد و عدم وجود مقررات سختگیرانه در رابطه با این ترکیب باعث شده که این ترکیب در صنایع غذایی و نوشیدنی ها کاربرد گسترده ای داشته باشد.

سیترات پتاسیم چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
سیترات پتاسیم چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

پودر سیترات پتاسیم برای سنگ کلیه

پودر سیترات پتاسیم یک محصول دارویی است که برای جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه تجویز می شود. مکانیسم عمل آن به این صورت است که ادرار را قلیایی می کند و با افزایش سیترات موجود در ادرار از تجمع و تشکیل سنگ های کلسیمی، اسید اوریکی و سیستئینی جلوگیری می کند. این محصول هنگامی که مصرف می شود در بدن به بیکربنات تجزیه می شود و از طریق افزایش ادرار و دفع شدن یون های بیکربنات و همچنین قلیایی نگه داشتن ادرار کمک می کند که سنگ های موجود حل شوند.

سیترات پتاسیم چیست

سیترات پتاسیم ماده ای سفید رنگ، فاقد بو و قابلیت انحلال پایین در آب است که در صنعت غذا و دارو سازی اغلب به کار برده می شود. این محصول در صنعت غذا به عنوان یک ماده تثبیت کننده و همچنین کنترل کننده اسیدیته برای محصولات مختلف استفاده می شود. همچنین در صنعت دارو نیز به صورت پودر، قرص و محلول برای درمان بیماری ها به کار برده می شود. این ماده در اندازه ها و بسته بندی مختلف و خلوص بالا معمولا به بازار عرضه می شود. مصرف خوراکی آن می تواند موجب مسمومیت شدید و در صورت تماس مستقیم نیز می تواند موجب التهاب شدید شود.

محلول پتاسیم سیترات

محلول پتاسیم سیترات یک داروی پرکاربرد در صنعت پزشکی است که برای قلیایی کردن PH ادرار استفاده می شود. این ماده کمک می کند مقدار PH ادرار کاهش پیدا کند و به محض ورود به بدن جذب و یا از طریق ادرار از بدن خارج می شود. این ماده به دلیل اینکه یک ماده قلیایی است در کاهش درد و تکرر ادرار به دلیل اسیدیته بالا نیز موثر است. زیرا یک محلول ادرارآور غیر تحریک کننده است که می تواند برای درمان نقرس و آریتمی نیز موثر باشد.

بهترین زمان مصرف سیترات پتاسیم

بهترین زمان مصرف سیترات سدیم اغلب توسط پزشک تعیین می شود اما بطور معمول این دارو بهتر است با یک لیوان آب و در هنگام صرف غذا و یا پیش از خواب و یا نیم ساعت بعد از صرف غذا استفاده شود. شما نباید این دارو را با معده خالی استفاده کنید. البته مقدار مصرف این دارو با توجه به شرایط بیمار با دوز مشخصی توسط پزشک تعیین می شود. این دارو برای کودکان زیر یکسال مناسب نیست و دوزهای بالای این دارو نیز می تواند مشکلاتی مانند نارسایی کلیه را به دنبال داشته باشد بنابراین از مصرف این دارو بدون تجویز پزشک خودداری کنید.

عوارض قرص یورکا پتاسیم سیترات

عوارض قرص یورکا پتاسیم سیترات با توجه به اینکه در همه مصرف کنندگان مشاهده نمی شود اغلب نامحسوس است. حتی گاهی عوارض گزارش شده در کمترین زمان ممکن از بین می روند. با اینحال بهتر است در صورت مشاهده عوارضی مانند گیجی، بی حسی، عصبانیت و ضعف و مشکلات تنفسی و درد درناحیه قفسه سینه در کوتاه ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنید. این قرص همچنین با داروهایی مانند داروهای نگه دارنده پتاسیم، آنتی کولینرژیک و آنتی اسیدها تداخل دارد پس بهتر است قبلا از استفاده از این دارو با پزشک خود مشورت کنید.

نحوه مصرف پودر پتاسیم سیترات

نحوه مصرف پودر پتاسیم سیترات به عنوان یک داروی کنترل کننده سنگ های اسید اوریکی کلیه و به منظور کنترل هایپوکالمی- کاهش پتاسیم خون- متفاوت است. به این صورت که برای کنترل سنگ کلیه یک قاشق سر پر از این پودر را در یک لیوان مایعات به خوبی حل کرده و سه بار در روز بعد از صرف غذا استفاده کنید. برای کنترل هیپوکالمی باید یک قاشق چایخوری از این پودر را در یک لیوان مایعات حل کنید و یکبار در روز بعد از صرف غذا مصرف کنید.

عوارض قرص پتاسیم سیترات پیوسته رهش

عوارض قرص پتاسیم سیترات پیوسته رهش که برای درمان و پیشگیری از تولید سنگ های کلیوی تجویز می شود به صورت شایع اغلب شامل حالت تهوع، سوزش سر دل و مشکلات گوارشی و همچنین سوزش سردل است که با داروهایی مانند تاکرولیموس و لوزارتان و سیکلوسپورین نیز تداخل دارد. مصرف این قرص در نارسائی های کلیوی و یا در حساسیت های شدید به پتاسیم می تواند موجب کهیر و خارش و تنگی نفس شود. همچنین این دارو برای بیماران آدیسون و کودکان زیر یکسال ممنوع است.

استات سیترات پتاسیم

استات سیترات پتاسیم محصولی پودری و سفید رنگ است که در گروه نمک های استات قرار گرفته است و به عنوان یک محلول اسیدی ضعیف و شکل خاصی از پتاسیم به مقدار بسیار محدودی در صنعت پزشکی استفاده می شود. اغلب به صورت ترکیب با سایر مواد و ویتامین ها به کار برده می شود. این ماده در صنایع غذایی به عنوان نمک پتاسیم برای تنظیم اسیدیته محصولات غذایی استفاده می شود و همچنین به عنوان یک الکترولیت قوی نیز بکار می رود.

اثر سیترات پتاسیم بر سلامتی

سیترات پتاسیم یک مکمل مهم برای سلامت انسان و یک روش درمانی متداول برای پیشگیری از سنگ کلیه است. این ماده باعث افزایش pH ادرار می شود و همچنین برخی نمک ها را که به عنوان سنگ های کلیه شناخته می شوند متبلور می کند. اینها شامل اگزالات کلسیم ، فسفات کلسیم و اسید اوریک هستند. بنابراین سیترات پتاسیم از اشباع شدن ادرار که به راحتی با یک رژیم غذایی با پروتئین بالا اتفاق می افتد، جلوگیری می کند.

یکی دیگر از تأثیرات مثبت پتاسیم بر روی بدن انسان این است که سدیم موجود در بدن را متعادل می کند. هرچه میزان مصرف پتاسیم بیشتر باشد، سدیم بیشتری از بدن در ادرار آزاد می شود. کاهش سدیم منجر به کاهش فشار خون و در نتیجه بهبود سلامت عمومی می شود.

این ماده همچنین به انقباضات عضلانی مانند عضلات قلب، عضلات اسکلتی و صاف کمک می کند. اعتقاد بر این است که این ترکیب سلولهای سالم و فشار خون طبیعی را حفظ می کند و همچنین انرژی تولید می کند.

تولید کنندگان مواد غذایی و نوشیدنی ها این ماده را به عنوان یک عامل بافر برای نوشابه های گازدار جهت کنترل اسیدیته و حفظ pH آنها در حد مطلوب مورد استفاده قرار می دهند. بعلاوه این ترکیب به طور موثری اسیدیته برخی غذاهای فرآوری شده را تنظیم می کند بدون اینکه باعث تلخی اضافی شود که سایر نمک ها می توانند، ایجاد کنند.

عوارض و خطرات سیترات پتاسیم

این ترکیب به صورت قرص برای کنترل سنگ کلیه اسید اوریکی یا سیستئینی مورد استفاده قرار می گیرد. اسید سیتریک یک ماده قلیایی کننده ادرار است و پتاسیم نیز یکی از مینرال هایی است که در اکثر مواد غذایی یافت می شود و بدن برای بسیاری از اعمال خصوصا عملکرد قلب به آن نیاز دارد.

ترکیبی از اسید سیتریک، پتاسیم سیترات و سیترات سدیم برای جلوگیری از نقرس، سنگ کلیه یا اسیدوز متابولیک در افراد دچار مشکلات کلیوی استفاده می شود. این ماده به عنوان یک عامل بافر، طعم دهنده، عامل شلات کننده، تثبیت کننده، نمک امولسیون کننده و آنتی اکسیدان استفاده می شود.

این ماده کاربرد گسترده ای در سیستم مراقبت بهداشتی انسان و دام دارد. در طب انسانی این ماده به سرعت متابولیزه شده و سطح pH مایعاتی مانند خون را کنترل می کند که همین مسئله آن را به یک داروی ایده آل در درمان سنگ کلیه تبدیل کرده است، به ویژه در مواردی که تولید سنگ کلیه ناشی از اسیدوز توبولی کلیوی است . مصرف خوراکی این ماده به سرعت توسط بدن انسان متابولیزه می شود و غلظت پتاسیم در جریان خون را تغییر می دهد اما آسیب خاصی به همراه ندارد.

برای گربه ها و سگ هایی که ادرار بسیار اسیدی دارند، می توان این ترکیب را از طریق دهان تجویز کرد تا ناراحتی و عفونت همراه این بیماری را برطرف کند. معمولاً سیترات پتاسیم در آب رقیق شده و سپس به صورت خوراکی تجویز می شود.

 

خرید سیترات پتاسیم

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید سیترات پتاسیم از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید سیترات پتاسیم، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان سیترات پتاسیم را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید سیترات پتاسیم با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا