Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیصنایع شیمیاییکشاورزی و دامپروری

قیمت فروش و خرید سولفات منیزیم | کاربرد سولفات منیزیم چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد سولفات منیزیم و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید سولفات منیزیم دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سولفات منیزیم در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سولفات منیزیم در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت سولفات منیزیم نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سولفات منیزیم به روزرسانی می‌شود.

سولفات منیزیم با فرمول شیمیایی MgSO۴ یک نمک معدنی است که اغلب به صورت هپتاهیدرات وجود دارد. سولفات منیزیم که معمولا نمک اپسوم نامیده می شود به عنوان یک محصول زیبایی استفاده می شود و در طب سنتی حمام با این ماده برای رفع مشکلاتی مانند اگزما توصیه می شود.

سولفات منیزیم، بلوری بی رنگ با طعم تلخ و شور است. این ماده در گلیسرول محلول است و در عایق کاری، فرآیندهای نساجی، سرامیک، مواد آرایشی و کودها مورد استفاده قرار می گیرد.

مراکز خرید و قیمت فروش سولفات منیزیم در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش سولفات منیزیم و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان سولفات منیزیم در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده سولفات منیزیم در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید سولفات منیزیم در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش سولفات منیزیم را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

سولفات منیزیم به عنوان داروی ضد تشنج، داروی قلبی عروقی، مسدود کننده کانال کلسیم، ماده بی حس کننده، ماده توکولیتیک، داروی ضد آریتمی و ضد درد در پزشکی کاربرد دارد.

سولفات منیزیم کاربردهای گسترده ای دارد به عنوان مثال ورزشکاران از آن برای تسکین درد عضلات استفاده می کنند، در حالی که باغبان آنرا جهت بهبود محصولات زراعی استفاده می کنند.

کاربرد سولفات منیزیم 

سولفات منیزیم ماده ای بی رنگ و کریستالی است که در کشاورزی برای افزایش مقدار منیزیم یا گوگرد در خاک استفاده می شود. این ماده بیشتر برای گیاهان گلدانی یا گیاهان دچار فقر منیزیم مانند سیب زمینی، گوجه فرنگی، هویج، فلفل، درختان لیمو و گل رز استفاده می شود.

این ماده شیمیایی در بسیاری از رسوبات نمکی و آب های معدنی در طبیعت به صورت هیدرات‌ها یا نمک های مضاعف یافت می شود. مزیت سولفات منیزیم نسبت به دیگر خاک های اصلاح شده حاوی منیزیم، حلالیت بالای آن است که امکان تغذیه شاخ و برگ گیاه را فراهم می کند.

محلول سولفات منیزیم نیز در مقایسه با نمک های قلیایی منیزیم که در سنگ آهک یافت می شود، تقریباً دارای pH خنثی است. بنابراین استفاده از سولفات منیزیم به عنوان منبع منیزیم برای خاک، pH خاک را به میزان قابل توجهی تغییر نمی دهد.

این ماده شیمیایی در صنایع تولید سیمان برای ساخت اکسی سولفات سیمان استفاده می شود. کاربرد مهم سولفات منیزیم بی آب در آزمایشگاه جهت خشک کردن حلال های آلی مورد نیاز برای سنتزها و آنالیز GC است.

سولفات منیزیم به عنوان یک ماده مفید برای ثابت کردن رنگ های اصلی روی پشم و تولید پارچه های نسوز، آبکاری الکترولیتی و محلول های مختلف عکاسی و همچنین لوسیون های آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده همچنین به عنوان منعقد کننده لاستیک و پلاستیک و در ساخت اسید سیتریک و نمک های منیزیم مانند استات منیزیم کاربرد دارد.

مینرال های سولفات منیزیم موجود در محیط زیست پس از اشکال استخراجی، پردازشی و بدون آب بزرگترین منبع این مینرال هستند. این ماده همچنین می تواند از واکنش اسید سولفوریک با کربنات منیزیم، هیدروکسید منیزیم یا اکسید منیزیم سنتز شود.

این ماده شیمیایی کاربردهای پزشکی و خانگی زیادی دارد و به عنوان نمک حمام، در محصولات زیبایی، داروهای ضد تشنج، شل کننده های عضلانی، ملین ها و الکترولیت ها استفاده می شود. این ماده کاربردهای صنعتی مهمی به عنوان ماده سفید کننده، خشک کن، جاذب و غیره است.

عوارض سلامتی و خطرات منیزیم سولفات

عوارض جانبی حاصل از سولفات منیزیم وابسته به دوز این ماده است. با افزایش سطح منیزیم، ضعف عضلات اسکلتی افزایش می یابد و هوشیاری کاهش یافته و اتساع عروقی رخ می دهد. تزریق سولفات منیزیم معمولاً باعث کاهش جزئی فشار خون در هنگام بیهوشی اپیدورال می شود.

وقتی منیزیم در سطوح درمانی استفاده می شود عضله قلب تا حد مشهود از نظر بالینی تحت تأثیر قرار نمی گیرد، اگرچه منیزیم می تواند در اثر مصرف زیاد اثرات قلبی عمیقی داشته باشد.

منیزیم معمولا بدون تغییر از طریق ادرار دفع می شود و تزریق این ماده باعث افزایش سریع سطح آن در خون می شود که عوارضی در پی خواهد داشت. از دیگر عوارض منیزیم می توان به برافروختگی پوست، سردرد و گیجی، کاهش تنفس اشاره کرد.

این ماده شیمیایی در دوزهای توصیه شده سمی تلقی نمی شود و یک داروی مهم است. با این حال مصرف آن در غلظت های بالا، می تواند باعث بروز بیماری به نام هایپرمنیزیمی و همچنین علائمی مانند درد شکم، اسهال و استفراغ شود. این ماده هنگام گرم شدن تا مرحله تجزیه اکسیدهای گوگرد سمی و خورنده را آزاد می کند که برای سلامتی خطرناک هستند.

سولفات منیزیم چیست

سولفات منیزیم در آب قابل انحلال است و ظاهر سفید رنگی دارد و به دو شکل خوراکی و صنعتی تولید می شود. این ترکیب به دلیل داشتن ویژگی های فراوان در صنایع بسیاری به کار برده می شود. یکی از کاربردهای این ترکیب شیمیایی در صنعت پزشکی است که برای ساخت مکمل از آن استفاده می شود زیرا بدن انسان به صورت روزانه به مقدار مشخصی منیزیم احتیاج دارد. علاوه بر این در صنعت داروسازی برای تولید داروهایی که برای درمان مشکلات معده و درمان آسم تجویز می شوند نیز از سولفات منیزیم استفاده می شود. کاربرد دیگر این ماده استفاده در صنعت غذا است که در ساخت توفو به عنوان عامل انعقاد استفاده می شود.

سولفات منیزیم ۲۰ درصد

سولفات منیزیم ۲۰ درصد به عنوان یک دارو برای تنظیم و کنترل سطوح منیزیم خون برای افراد بزرگسال تجویز می شود. این ترکیب به عنوان ملین نیز برای کودکان تجویز می شود. علاوه بر این از سولفات منیزیم ۲۰% برای درمان مشکلات کلیه مانند التهاب شدید کلیه و همچنین برای جلوگیری از مسمومیت زایمان که موجب تشنج می شود، استفاده می شود. همچنین بسیاری از پزشکان از این دارو در تشنج حاملگی به دلیل فشار خون بالا و یا مسمومیت های خونی در بارداری استفاده می کنند. این دارو بعد از تزریق سطوح منیزیم را در خون بالا می برد و مانع انقباض عضلات و ضعیف شدن تنفس می شود و آنها را به حالت عادی برمی گرداند.

خواص سولفات منیزیم

خواص سولفات منیزیم با توجه به فرم های هیدراته و دهیدراته متفاوت است. این ماده به صورت جامد و حتی برخی از انواع هیدراته در طبیعت به صورت طبیعی وجود دارد. نوع جامد آن فرار است و به راحتی به فرم هیدراته تبدیل می شود و تمامی فرم های هیدراته نیز با افزایش دما و تحت حرارت به صورت جامد تبدیل می شوند. بطور کلی سولفات منیزیم به شکل جامد بدون بو و قابل انحلال در آب و غیر قابل انحلال در استون دیده می شود و در کاربردهایی مانند پزشکی، داروسازی و کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

آمپول سولفات منیزیم

آمپول سولفات منیزیم به منظور برطرف کردن مشکلات سطوح پایین منیزیم در خون و جلوگیری از تشنج های دوران حاملگی به دلایل مختلف به صورت داخل وریدی و عضلانی استفاده می شود. این دارو با تامین منیزیم مورد نیاز بدن نقش موثری در فعالیت آنزیم ها ایفا می کند و انقباض عضلات را نیز کاهش می دهد. همچنین ممکن است همراه با آلومینیوم و برای درمان اختلالات الکترولیتی تجویز و تزریق شود. مقدار تزریق این آمپول و دفعات تزریق آن در بزرگسالان و کودکان و همچنین در دوران بارداری متفاوت است و باید با توجه به دوز تعیین شده توسط پزشک انجام شود.

قیمت سولفات منیزیم

قیمت سولفات منیزیم با توجه به نوع و ساختار این ماده متفاوت است و در اندازه های مختلف و برای کاربردهای مختلف به فروش می رسد. یکی از مهمترین کاربردهای این ترکیب شیمیایی در صنعت کشاورزی و تولید کودهای حاوی منیزیم به عنوان یکی از مواد مهم برای رشد گیاهان و درختان است. استفاده از کودهای حاوی سولفات منیزیم اغلب برای محصولاتی مانند گوجه فرنگی و سیب زمینی استفاده می شود. به دلیل اینکه حلالیت این ماده در خاک بالا است تاثیر بهتری بر سلامت گیاهان می گذارد. علاوه بر این به دلیل اینکه نسبت به سایر کودها تاثیری بر اسیدیته خاک نمی گذارد اغلب مورد استفاده قرار می گیرد.

سولفات منیزیم خوراکی چیست

سولفات منیزیم خوراکی در صنعت پزشکی و داروسازی برای تامین منیزیم بدن استفاده می شود. این ماده می تواند به سلامت دستگاه عصبی و قلب کمک کند و اغلب به شکل مکمل در دسترس می گیرد. علاوه بر این مصرف این مکمل با تامین مقدار منیزیم مورد نیاز بدن کمک می کند که خواب راحت تری داشته باشید و همچنین در کنترل استرس نیز مفید است. سولفات منیزیم خوراکی همچنین در ورزشکاران برای جلوگیری از انقباض های دردناک و کاهش گرفتگی ماهیجه ها استفاده می شود. زیرا می تواند به بدن کمک کند تا مقدار کافی گلوکز و اسید لاکتیک برای بهبود عملکرد ورزشکاران را تولید کند.

قرص سولفات منیزیم

قرص سولفات منیزیم به عنوان یک دارو برای تنظیم منیزیم استفاده می شود زیرا کمبود این ریزمغذی می تواند بر عملکرد عمومی بدن تاثیر بگذارد. منیزیم به عنوان یک عنصر مهم در بدن برای انجام متابولیسم بدن ضروری است به همین دلیل کمبود آن می تواند باعث احساس ضعف و خستگی شود. علاوه بر این به عنوان یکی از مواد آلی تشکیل دهنده استخوان برای سلامت استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان برای بدن مهم است. مصرف این قرص می تواند با تامین سطح منیزیم دفعات سردردهای میگرنی، دردهای قاعدگی و همچنین گرفتگی های عضلات را کاهش دهد.

سولفات منیزیم داروخانه

سولفات منیزیم ظاهری پودری دارد که به عنوان یک دارو برای جلوگیری از تشنج و درمان کمبود منیزیم در مسمومیت ها و برطرف کردن گرفتگی ماهیچه ها استفاده می شود. همچنین از این ترکیب در کشاورزی برای تغذیه خاک نیز استفاده می شود زیرا منیزیم یک عنصر مهم برای رشد گیاه است. یکی دیگر از کاربردهای مهم این ماده به عنوان نمک های حمام است که به منظور تسکین دردهای عضلانی و یا آسیب پا استفاده می شود. همچنین از این ماده در مواد آرایشی – بهداشتی نیز به منظور جلوگیری از چروک شدن پوست در هنگام شنا استفاده می شود.

خرید سولفات منیزیم

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید سولفات منیزیم از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید سولفات منیزیم، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان سولفات منیزیم را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید سولفات منیزیم با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا