Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پلاستیکی و پلیمریرنگ و رزینصنایع شیمیاییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید تری کلرواتیلن | کاربرد تری کلرواتیلن چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد تری کلرو اتیلن و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید تری کلرواتیلن دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش تری کلرو اتیلن در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان تری کلرو اتیلن در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت تری کلرواتیلن نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش تری کلرو اتیلن به روزرسانی می‌شود.

تری کلرواتیلن (C2HCl3) که با نام اختصاری TCE نیز شناخته می شود یک هالو کربن است که به عنوان حلال صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. تری کلرواتیلن یک مایع بی رنگ، فرار، غیر قابل اشتعال و با بوی شیرین است که در حجم بالا برای کاربردهای تجاری تولید می شود.در حال حاضر آب های زیرزمینی و آب آشامیدنی به این ماده شیمیایی آلوده شده اند و نگرانی های در رابطه با عوارض تری کلرواتیلن برای انسان ها و حیوانات وجود دارد. در این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک بیشتر با این ماده شیمیایی آشنا می شویم.

تری کلرواتیلن با اختصارات صنعتی شامل TCE ،trichlor ،Trike ،Tricky و tri نیز شناخته می شود و با انواع مختلف نام های تجاری مانند Trimar و Trilene به فروش می رسد. این ماده کاربرد فراوانی به عنوان یک داروی بیهوشی فرار دارد و به عنوان ضد درد زایمان استنشاقی در میلیون ها بیمار استفاده می شود.قیمت تری کلرو اتیلن بر اساس نوع آن متفاوت است و به عنوان مثال قیمت خرید و فروش تری کلرو اتیلن صنعتی با گرید دارویی آن متفاوت است.

تری کلرواتیلن وقتی وارد اتمسفر می شود توسط رادیکال های هیدروکسیل تجزیه شده و نیمه عمر کوتاهی دارد. اما در خاک و آب نسبتا پایدار است و به آرامی تجزیه می شود. این ماده پس از آلوده کردن خاک و آب های زیر زمینی به آرامی تبخیر شده و مجدد وارد اتمسفر می شود.

 

مراکز خرید و قیمت فروش تری کلرواتیلن در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش تری کلرواتیلن و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان تری کلرواتیلن در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده تری کلرواتیلن در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید تری کلرواتیلن در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش تری کلرواتیلن را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

حقایقی در مورد تری کلرواتیلن + قیمت خرید و فروش تری کلرو اتیلن

در ابتدا تصور می شد که این ماده سمیت کبدی کمتری نسبت به کلروفرم دارد ولی به زودی مشخص شد که استفاده از TCE باعث آریتمی قلبی شده و فراریت کم و حلالیت بالا باعث جلوگیری از القای بیهوشی سریع شده و باعث اختلالات عصبی طولانی مدت و سمیت کبدی می شود.

معرفی هالوتان در سال ۱۹۵۶ استفاده از TCE به عنوان بیهوشی عمومی را بسیار کاهش داد. ولی این ماده هنوز به عنوان مسکن استنشاق در زایمان می شد که با شواهدی از سمیت جنین و نگرانی از نظر سرطان زایی آن کاربرد آن در کشورهای پیشرفته تا دهه ۱۹۸۰ منسوخ شد.

استفاده از تری کلرواتیلن در صنایع غذایی و دارویی از دهه ۱۹۷۰ به دلیل نگرانی در مورد سمیت آن در بسیاری از دنیا ممنوع شده است. این قانون جایگزین تری کلرواتیلن در بسیاری از فرآیندهای اروپا شده است زیرا این ماده شیمیایی به عنوان ماده سرطان زا R45 طبقه بندی شد.

آلودگی آب های زیرزمینی توسط TCE به یک نگرانی مهم زیست محیطی برای قرار گرفتن انسان در معرض آن تبدیل شده است. نتایج مطالعات به طور رسمی این ماده شیمیایی را به عنوان یک ماده سرطان زا برای انسان و یک خطر سلامتی غیر سرطان زا توصیف کرده است. در یک بررسی سم شناسی که در سال ۲۰۱۱ توسط EPA انجام شد، تری کلرواتیلن به عنوان یک ماده سرطان زا شناخته شده است.

کاربرد تری کلرواتیلن در صنایع مختلف

تری کلرواتیلن (TCE) به عنوان یک حلال برای چربی زدایی قطعات فلزی در هنگام تولید انواع محصولات استفاده می شود. این ماده را می توان در محصولات مصرفی، از جمله برخی از پرداخت کننده های چوب، چسب ها، پاک کننده های رنگ و پاک کننده های لکه یافت. TCE همچنین می تواند در ساخت سایر مواد شیمیایی نیز مورد استفاده قرار گیرد. لازم به ذکر است که با وجود استفاده گسترده از این ترکیب به عنوان چربی زدای فلزات، تری کلرواتیلن خود در اثر قرار گرفتن در معرض طولانی مدت در برابر فلز ناپایدار است.

تری کلرواتیلن به عنوان یک حلال جهت استخراج گریس ها، روغن ها، چربی ها و موم ها مورد استفاده قرار می گیرد. تری کلرواتیلن در صنعت نساجی برای تمیز کردن پنبه، پشم و سایر پارچه ها کاربرد دارد و به عنوان یکی از اجزاء چسب ها، روان کننده ها، رنگ ها، لاک ها، سموم دفع آفات و پاک کننده های سرد فلز استفاده می شود.

این ماده در تولید هیدروفلوروکربن برای مبردها استفاده می شود و به عنوان یک حلال برای حذف چربی از قطعات فلزی کاربرد گسترده ای دارد. تری کلرواتیلن برای حذف لکه ها در خشک شویی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و معمولا توسط افراد برای مصارف خانگی خریداری می شود. این ماده  همچنین به عنوان یک ماده بیهوشی استنشاقی کاربرد دارد و میلیون ها بیمار قبل از عمل جراحی با این ماده بیهوش می شوند.

تری کلرواتیلن چیست و چه کاربردهایی دارد؟
تری کلرواتیلن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

روش تولید تری کلرواتیلن + قیمت فروش

قبل از اوایل دهه ۱۹۷۰ این ماده شیمیایی بیشتر طی یک فرآیند دو مرحله ای از استیلن تولید می شد. به این ترتیب که ابتدا استیلن با استفاده از کاتالیزور کلرید فریک در دمای ۹۰ درجه سانتی گراد با کلر تحت تیمار قرار می گرفت و ۱،۱،۲،۲-تتراکلرو اتیان تولید می شد.

HC≡CH + 2 Cl2 → Cl2CHCHCl2

سپس ۱،۱،۲،۲-تتراكلرواتان را هیدروكلره كرده و تری كلرواتیلن می دهد. این کار را می توان با محلول آبی هیدروکسید کلسیم انجام داد

 

۲Cl2CHCHCl2 + Ca (OH) 2 → ۲ ClCH = CCl2 + CaCl2 + 2 H2O

یا در مرحله بخار با گرم کردن آن تا ۳۰۰-۵۰۰ درجه سانتیگراد روی یک کاتالیزور کلرید باریم یا کلرید کلسیم

Cl2CHCHCl2 → ClCH = CCl2 + HCl

با این حال امروزه بیشتر تری کلرواتیلن از اتیلن تولید می شود. به این ترتیب که ابتدا اتیلن از طریق کاتالیزور کلرید فریک کلر می شود تا ۱،۲-دی کلرواتان تولید شود.

CH2 = CH2 + Cl2 → ClCH2CH2Cl

هنگامی که با کلر اضافی در حدود ۴۰۰ درجه سانتی گراد گرم می شود، ۱،۲-دی کلرواتان به تری کلرواتیلن تبدیل می شود

ClCH2CH2Cl + 2 Cl2 → ClCH = CCl2 + 3 HCl

این واکنش را می توان با مواد مختلف کاتالیز کرد که متداول ترین آنها مخلوطی از کلرید پتاسیم و کلرید آلومینیوم است. با این وجود می توان از اشکال مختلف کربن متخلخل نیز استفاده کرد. این واکنش تتراکلرو اتیلن را به عنوان محصول جانبی تولید می کند و بسته به مقدار کلر وارد شده به واکنش، تتراکلر اتیلن حتی می تواند محصول اصلی باشد. به طور معمول تری کلرواتیلن و تتراکلر اتیلن با هم جمع می شوند و سپس با تقطیر جدا می شوند.

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های تری کلرو اتیلن

نام ماده تری کلرو اتیلن (TCE)
فرمول مولکولی C2HCl3
جرم مولکولی ۱۳۱.۴ g/mol
چگالی (دانسیته) ۱.۴۶ g/cm³
نقطه ذوب -۷۳ °C
نقطه جوش ۸۷.۲ °C
دیگر نام ها اورتوبوریک اسید

راه های مواجه انسان با تری کلرو اتیلن

انسان ها به روش های مختلفی در معرض تری کلرواتیلن قرار می گیرند زیرا این ماده می تواند در محلی که استفاده می شود وارد هوا، آب و خاک شود. این ماده مدت زیادی در محیط زیست ماندگار است و از داخل خاک به سرعت وارد آب های زیرزمینی می شود و چاه های آب را آلوده می کند.
انسان ها بیشتر از طریق استنشاق هوا، نوشیدن آب و مصرف غذاهایی فرآوری شده با این ماده، در معرض آلودگی هستند.

این ماده شیمیایی به راحتی از ریه ها جذب خون شده و به سرعت به بافت های مختلف بدن منتقل می شود. محل اصلی توزیع این ماده بافت چربی و کبد است. سمیت این ماده بیشتر بر روی کبد اعمال می شود اما اطلاعات در این زمینه برای انسان ها محدود است.

کبد شما سطح بالایی از تری کلرواتیلن را به سایر مواد شیمیایی تغییر می دهد ولی وقتی در معرض مقدار زیادی از این ماده قرار می گیرید مقداری از آن در بافت چربی ذخیره می شود که با کاهش دریافت آن به تدریج تجزیه و از بدن دفع می شود.

تری کلرواتیلن چیست و چه کاربردهایی دارد؟
تری کلرواتیلن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

اثرات فیزیولوژیک تری کلرواتیلن

بیشتر مواردی که در مورد اثرات تری کلرواتیلن بر سلامت انسان شناخته شده است به دلیل مواجهه شغلی است. فراتر از تاثیر بر سیستم عصبی مرکزی، قرار گرفتن در معرض محلول تری کلرواتیلن با اثرات سمی در کبد و کلیه همراه بوده است. با گذشت زمان، محدودیت های قرار گرفتن در معرض تری کلرواتیلن سخت تر شده است و در نتیجه اکنون کنترل شدید تهویه و استفاده از تجهیزات محافظ شخصی توسط کارگران انجام می شود.

تحقیقات انجام شده در روش سنجش سرطان توسط انستیتوی ملی سرطان (بعداً برنامه ملی سم شناسی) نشان داد که قرار گرفتن در معرض تری کلرواتیلن در حیوانات سرطان زا است، در موش ها سرطان کبد و سرطان کلیه ایجاد می کند.

یازدهمین گزارش برنامه ملی سم شناسی در مورد مواد سرطان زا، بر اساس شواهد محدودی از سرطان زایی از مطالعات انجام شده بر روی انسان و شواهد کافی از سرطان زایی از مطالعات انجام شده بر روی حیوانات تجربی، تری کلرواتیلن را به عنوان  یک ماده سرطان زای انسانی دسته بندی می کند.

خرید تری کلرو اتیلن و عوارض تری کلرواتیلن

مطالعات مختلف نشان داده است مصرف تری کلرواتیلن می تواند خطر ابتلا به سرطان کلیه را در افراد افزایش دهد و بررسی ها نشان می دهد که این ماده می تواند تومور زا باشد. این ماده با تماس پوستی از طریق آب آلوده و همچنین با لمس خاک آلوده می تواند وارد بدن شود.

بنابراین برای کاهش مواجهه با تری کلرواتیلن، خصوصا کارگران و کارفرمایان باید بهداشت حرفه ای را در محل کار رعایت کرده و با پوشیدن وسایل محافظتی تماس با آن را به حداقل برسانند.

افراد عادی نیز می توانند با خواندن برچسب محصولات غذایی، مصرف کمتر خوراکی های فراوری شده و رعایت نکات ایمنی خصوصا در مناطق صنعتی، دریافت تری کلرواتیلن را به حداقل برسانند تا در معرض عوارض حاصل از آن قرار نگیرند.

روش های کاهش تولید و حذف تری کلرواتیلن + قیمت فروش و خرید

در زمان های اخیر، کاهش قابل توجهی در تولید تولید تری کلرواتیلن وجود داشته است. گزینه های مختلفی برای استفاده در چربی زدایی فلزات وجود دارد، هیدروکربن های آلیفاتیک کلر شده در اکثر صنایع به تدریج از بین رفته اند زیرا این امر می تواند اثرات جبران ناپذیری بر سلامتی و مسئولیت قانونی ناشی از آن داشته باشد.

ارتش ایالات متحده با خرید تنها ۱۱ گالن در سال ۲۰۰۵ عملاً استفاده از این ماده شیمیایی را کاهش داده است. از سال ۲۰۰۶ حدود ۱۰۰ تن آن سالانه در ایالات متحده استفاده می شود. تحقیقات اخیر به جای حذف برای تصفیه و دفع خارج از محل، بر اصلاح محلول تری کلرواتیلن در خاک و آب های زیرزمینی متمرکز شده است.

باکتریهای طبیعی با توانایی تخریب TCE شناسایی شده اند. Dehalococcoides sp تری کلرواتیلن را با دکلره احیا و در شرایط بی هوازی تخریب می کند. تحت شرایط هوازی، سودوموناس فلورسنس می تواند TCE را متابولیزه کند. آلودگی خاک و آبهای زیرزمینی توسط TCE نیز با تصفیه شیمیایی و استخراج با موفقیت برطرف شده است. باکتری Nitrosomonas europaea می تواند انواع ترکیبات هالوژنه از جمله تری کلرواتیلن را تخریب کند. گزارش شده است كه تولوئن دیوكسیژناز در تخریب TCE توسط سودوموناس پوتیدا نقش دارد. در بعضی موارد، Xanthobacter autotrophicus می تواند تا ۵۱٪ TCE را به CO و CO تبدیل کند.

پرسش های رایج در مورد تری کلرو اتیلن

خرید تری کلرو اتیلن در سایت جهان شیمی چگونه است؟
جهان شیمی شما را به بهترین فروشندگان تری کلرو اتیلن متصل می ‌کند. برای خرید تری کلرو اتیلن تنها کافی است از طریق بنر بالای صفحه یا کادر فروشندگان در پایین مقاله، فروشنده مورد نظر را انتخاب نمایید و با او تماس بگیرید.

قیمت تری کلرو اتیلن

تری کلرواتیلن (TCE) یک مایع بی رنگ و مصنوعی است که در صنعت برای تمیز کردن چربی فلز استفاده می شود. به آن «تری کلرواتن»  یا «تریلن» نیز می گویند. TCE بوی شیرین و طعم سوزاننده ای دارد. در دمای اتاق، مقداری از TCE مایع به بخار تبدیل شده و با هوا مخلوط می شود. TCE می تواند منابع آب را زمانی که در طول تولید و دفع آزاد می شود، آلوده کند. برای آگاهی از قیمت این ترکیب می توانید به سایت های فروش مواد شیمیایی در اینترنت مراجعه نمایید.

خرید تری کلرو اتیلن

تری کلرواتیلن (TCE) یک حلال همه کاره با کاربردهای تجاری گسترده است که عمدتا به دلیل خواص فیزیکی آن است. قدرت حلال بالایی دارد، غیر قابل اشتعال است و عملا در آب نامحلول است. در شرایط عملیاتی از نظر شیمیایی پایدار است. همه اینها به محبوبیت آن به عنوان یک عامل تمیز کننده کمک می کند.

گرمای نهان کم، نقطه جوش کم، ویسکوزیته کم و چگالی بخار بالا TCE آن را برای چربی زدایی بخار قطعات فلزی بدون مشکل در جابجایی ایده آل می کند. TCE به سرعت جایگزین سایر فرآیندهای تمیز کردن مانند تمیز کردن امولسیونی، قلیایی و بخار می شود. خرید و فروش این ماده در جهان بازار گسترده ای دارد و به راحتی در دسترس است.

فروش تری کلرو اتیلن مرک

TCE مرک یکی از مارک های برتر این ماده شیمیایی است. تری کلرو اتیلن مرک مایعی شفاف، تقریبا بی رنگ و فرار با بوی مشخص است. در اتر و الکل بسیار محلول است و با اکثر حلال های آلی قابل اختلاط است در حالی که عملا در آب نامحلول است. این ترکیب در آبگیری و خالص سازی بسیاری از مواد شیمیایی، به عنوان یک واکنش دهنده برای تولید هالوهیدروکربن های مختلف و سایر مواد شیمیایی، به عنوان یک افزودنی برای ترویج پلیمریزاسیون مونومرها و غیره استفاده می شود.

قیمت تری کلرو تری فلورو اتان

تری کلرو تری فلورو اتان یکی از  CFCهای بسیار تولید شده است که به عنوان یک عامل تمیز کننده برای قطعات الکتریکی و الکترونیکی استفاده می شود.

اشتعال پذیری کم و سمیت پایین آن را برای استفاده به عنوان پاک کننده تجهیزات الکتریکی ظریف، پارچه ها و فلزات ایده آل کرده است. این ترکیب به محصولی که تمیز می‌ کند آسیبی نمی ‌رساند، با جرقه مشتعل نمی‌ شود یا با سایر مواد شیمیایی واکنش نشان نمی ‌دهد. تری کلرو تری فلورو اتان در تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی با حلال های دیگر جایگزین شده است.

کاربرد کلرو اتن

بازار کلرو اتن یا پلی وینیل کلراید (PVC) شامل فروش مواد پی وی سی و خدمات مرتبط مورد استفاده در ساختمان و ساخت و ساز، مراقبت های بهداشتی، الکترونیک، خودرو و سایر بخش ها، در محصولاتی از لوله کشی و سایدینگ، کیسه های خون و لوله تا سیم و عایق کابل، اجزای سیستم شیشه جلو است. کلرو اتن یک ترکیب آلی مصنوعی سفید رنگ است که به صورت پودر یا گرانول با چگالی بالا و استحکام ضربه بالا موجود است. پی وی سی معمولا در ساخت و ساز به عنوان عایق سیم های برق استفاده می شود. همچنین به صورت دمشی در بطری های شفاف و شفاف قالب گیری می شود

افزایش تقاضا از سوی صنایعی مانند ساخت و ساز، مراقبت های بهداشتی، بسته بندی به رشد بازار PVC کمک کرد. انتظار می رود نیاز روزافزون به PVC بازار را هدایت کند. پی وی سی سبک وزن و مستحکم است که به شدت در صنعت ساختمان به شکل لوله، پنجره، کفپوش و سقف استفاده می شود.

خرید کلرو اتان

کلرواتان یک عامل آلکیله کننده قوی است که در افزودنی های بنزین، پلاستیک ها، رنگ ها، داروها، بی حس کننده های موضعی و به عنوان مبرد صنعتی استفاده می شود.

تولید کلرواتان و استفاده از آن ممکن است منجر به انتشار آن در محیط و در درجه اول در هوا شود. در هوای محیط، کلرواتان به صورت گاز وجود دارد که در اثر واکنش با رادیکال‌های هیدروکسیل تولید شده به روش فتوشیمیایی با نیمه عمر بیش از ۲۳ روز تجزیه می ‌شود. کلرواتان را می توان با رسوب مرطوب یا خشک از هوا حذف کرد، زیرا فقط به طور متوسط ​​محلول در آب است.

انتظار می رود که در خاک تحرک بسیار بالایی داشته باشد و می تواند توسط آب های زیرزمینی شسته شود و از سطوح مرطوب و خشک خاک تبخیر شود. در آب، انتظار نمی رود که کلرواتان به مواد جامد معلق و رسوب جذب شود یا به طور قابل ملاحظه ای هیدرولیز شود و انتظار می رود که از سطح آب تبخیر شود. غلظت زیستی در موجودات آبزی کم است. راه های اولیه برای قرار گرفتن در معرض کلرواتان انسان، استنشاق و تماس پوستی است.

 

 

خرید تری کلرواتیلن

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید تری کلرواتیلن از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید تری کلرواتیلن، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان بوریک اسید را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید تری کلرواتیلن با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.

 



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

 




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا