Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
رنگ و رزینغذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید کالیفن (رزین گام) | کاربرد کالیفن چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد کالیفن و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید کالیفن دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش کالیفن در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان کالیفن در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت کالیفن نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش کالیفن به روزرسانی می‌شود.

کالیفن یا کالیفون یا رزین گام صمغی است که از گونه های مختلفی از درختان مخروطی بدست می آید . کالیفن بسته به روش پردازش به سه نوع تقسیم می شود که شامل روزین صمغ، روزین چوب و روزین tall-oil هستند.

کالیفون یک ماده پرکاربرد است که در همه چیز وجود دارد. این ماده در لوازم آرایشی، محصولات پاک کننده و راکت های تنیس استفاده می شود و آلرژی نسبت به آن بسیار شایع است.

رزین های گیاهی از نظر ترکیب با شیره و سایر ترشحات گیاهی متفاوت هستند. شیره گیاه بیشتر نقش تغذیه ای دارند ولی رزین ها با عملکردهای محافظتی از گیاهان حمایت می کنند و در صورت آسیب دیدن گیاه راه ورود ارگانیسم ها به گیاه را مسدود می کنند. علاوه بر این رزین ها خواص ضدعفونی کننده دارند و نگهدارنده آب هستند.

مراکز خرید و قیمت فروش کالیفن در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش کالیفن و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان کالیفن در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده کالیفن در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید کالیفن در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش کالیفن را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

اصطلاح رزین در دنیای پیشرفته نیز استفاده می شود و برای انواع رزین های مصنوعی مانند اپوکسی که خصوصیات فیزیکی مشابهی دارند، بکار می رود ولی هیچ رابطه ای با رزین های مشتق از گیاهان ندارند. روزین ها که کالیفون نیز نامیده می شوند به رزین های تقطیر شده کاج، سرو و صنوبر و بطورکلی درختان مخروطی گفته می شود.

روش تولید کالیفون

۳ روش برای تهیه کالیفن یا کالیفون یا رزین گام وجود دارد که منجر به تولید اشکال مختلف روزین می شود. روزین صمغ رایج ترین نوع است که از درختان زنده به صورت شیره گرفته می شود و سپس برای تولید روغن ترپانتین و روزین صمغ تقطیر می شوند.

از تقطیر چوب کاج های مرده نیز می توان روزین چوب را بدست آورد ولی به دلیل بازدهی پایین این روش خیلی کم مورد استفاده قرار می گیرد. سرانجام روزین tall oil نوعی ماده فرآوری شده است که از ساقه درخت بدست می آید که بیشتر آن سلولز است و برای تولید کاغذ مورد استفاده قرار می گیرد.

روزین صمغ برای تولید چسب و موم بهداشتی، جوهر چاپ، رنگ سازی، کاغذ سازی، به عنوان لعاب در داروسازی و صنایع بهداشتی، تولید شوینده دهان و دندان، حذف لایه های اکسید شده از سطح فلزات و به عنوان جلا و پولیش دهنده فلزات مورد استفاده قرار می گیرد.

قرص کالیفن

قرص کالیفن نام تجاری دیکلوفناک پتاسیم است. دیکلوفناک یک قرص ضدالتهاب غیر استروئیدی، غیر مخدر است که برای بیماری های مختلف از جمله دردهای عضلانی، التهابات مفصلی و غیره توسط پزشک تجویز می شود. پیش از مصرف این قرص حتما عوارض جانبی و تداخلات دارویی آن را در نظر بگیرید.

قیمت کالیفون

روزین یا کالیفون عمدتا به شکل مشتقات در نمک های قلیایی اسیدهای رزینی که به صابون ها اضافه می شود و نمک های منگنز که به عنوان خشک کن استفاده می شوند، بکار می رود. استفاده از روزین در اروپا به شکل ترکیباتی مانند استرهای رزین، در تثبیت نوشابه ها، روغن های گیاهی و امولسیون شده که طعم ها و عطرها در آنها حل می شود، مجاز است. این تضمین می کند که با گذشت زمان امولسیون از بخش آبی جدا نمی شود تا فاز بالایی با چگالی کمتر تشکیل شود.

کالیفن اندونزی

کالیفن یا صمغ روزین یک صمغ ترشحی است که از درختان کاج استخراج می شود. این صمغ حاوی اسید آبیاتیک، اسید پالئوستریک و اسید نئوآبتیک است. تأثیر آن بر پایداری فیزیکی روغن غلیظ در امولسیون‌ های آب است و برای تهیه نانوذرات رزین حاوی هیدروکورتیزون نیز استفاده می شود. کالیفن اندونزی در کیسه ها و بشکه ها با وزن مختلف برای کاربرد در صنایع خرید و فروش می شود.

کلیفون ویولن چیست

کلیفون ویولن برای اصطکاک بر روی سیم های سازها استفاده می شود. همچنین برای ایجاد یک ماده چسبناک با روغن بذر کتان مخلوط شده و برای چند ساعت جوشانده می شود، سفت می شود و باعث ایجاد یک ماده چسبناک می شود. در زمان های قدیم از آن برای ساختن ماسک های نمایشی استفاده می شد.

کلیفون کمانچه

کلیفون کمانچه یک رزین است که برای ایجاد اصطکاک کمان بر روی سیم های کمانچه استفاده می شود. این رزین کوچک می تواند اصطکاک تارهای کمان را افزایش دهد و آنها را به صحبت وادار کند تا کمک خوبی برای عملکرد بهتر شما باشد. به قول معروف، یک ابزار مفید برای یک مرد خوش دست است. این ترکیب برای افزایش اصطکاک روی تارهای کمان اعمال می شود. همچنین در رقص کلاسیک به عنوان یک ضد لغزش برای کفش ها چه نوک تیز و چه نیمه نوک استفاده می شود. همچنین برای تمرین انواع خاصی از ورزش های هوایی مانند رقص با میله مورد استفاده قرار می گیرد.

 رزین گام خوراکی

کالیفون به عنوان رزین گام خوراکی از درختان کاج برگ بلند جمع آوری می شود، سپس با مواد دیگر مخلوط می شود تا یک عامل غلیظ کننده به نام صمغ استر تشکیل شود. در صنایع غذایی به عنوان E915 شناخته می شود. این صمغ اغلب برای غلیظ کردن یا تثبیت محصولات غذایی مانند آدامس یا بستنی استفاده می شود، اما برای نوشیدنی ها بسیار غلیظ است. هنگامی که استر کلوفون چوب با گلیسرول ترکیب می شود، به عنوان یک تثبیت کننده مناسب است.

اگرچه آب و روغن با هم مخلوط نمی شوند، اما می توان آنها را در یک امولسیون مخلوط کرد. به عنوان مثال، سس مایونز، امولسیون روغن و سرکه یا آب لیمو است که از زرده تخم مرغ به عنوان امولسیفایر استفاده می کند. در مورد نوشیدنی ‌های طعم ‌دار میوه، افزودن گلیسرول استر کلوفون به روغن‌ های میوه اجازه می ‌دهد در حالت تعلیق در هنگام مخلوط شدن با آب باقی بمانند. این بدان معناست که یک قوطی نوشابه با طعم پرتقال دارای طعم ثابت پرتقال است، نه یک لایه روغن پرتقال که روی آب گازدار شناور باشد. بدون کلوفون به عنوان یک تثبیت کننده، روغن طعم دهنده در نهایت جدا می شود و نوشیدنی ناخوشایند می شود.

خرید کالیفن

از نقطه نظر فیزیکی، روزین به عنوان یک توده صمغی شفاف، با رنگی که می تواند از زرد کم رنگ تا کهربایی تیره، از قطعات نیمه شفاف و شکننده در دمای اتاق متفاوت باشد، ارائه می شود. همچنین طعم و بوی سقز کمی دارد و اگر حرارت داده شود به راحتی ذوب می شود. روزین همچنین در آب نامحلول است اما در اتانول، اتر، استون، کلروفرم، اسانس سقز، اسید استیک، بنزن، محلول های قلیایی و به طور کلی در حلال های آلی حلالیت بالایی دارد.

روزین در ساخت رنگ‌ ها، صابون‌ ها، چسب‌ ها، سطح درزبندی، روان ‌کننده‌ها، جوهرها، موم آب ‌بندی، برای عایق ‌های الکتریکی، به‌ عنوان یک اکسید ‌زدا در جوشکاری قلع و در صنعت نساجی برای به دست آوردن پارچه‌ های غیرقابل چروک و مشمع کف اتاق استفاده می ‌شود. برای خرید کالیفن می توانید به شرکت های خرید و فروش مواد شیمیایی مراجعه کنید.

فروش کالیفن

کالیفن که به نام های روزین، صمغ یونانی، رزین ویولن، رزین لاستیکی نیز شناخته می ‌شود، یک رزین گیاهی است که قوام جامد و رنگ اخرایی زرد، شفاف دارد. این رزین نام خود را از شهر باستانی ایونی کولوفون گرفته است. روزین باقیمانده تقطیر سقز است. از نظر شیمیایی حدود ۹۰ درصد از اسیدهای رزینی اسید ابیتیک (C20H30O2)، ۱۰ درصد بقیه اسید دی هیدروآبیتیک (C20H32O2) و اسید دهیدروآبیتیک (C20H28O2) هستند. فروش کالیفن برای مقاصد مختلفی در سراسر جهان فروخته می شود.

ویژگی های کالیفن

کالیفن شامل ترکیب پیچیده ای از اسیدهای رزین (تقریباً ۹۰%)، الکلهای دی ترپن، آلدهیدها و هیدروکربنها (حدود ۱۰٪) است. ترکیب کالیفن برحسب نوع گونه ای که از آن به دست می آید، فرایندهای پردازشی و شرایط نگهداری متفاوت است. علاوه بر این به دلیل قرار گرفتن در معرض هوا مواد اکسیده شده نیز در کالیفن وجود دارد.

کالیفن ویژگیهای خاصی دارد که باعث طیف گسترده کاربردهای آن در صنایع مختلف می شود. اول اینکه می تواند به عنوان امولسیفایر و قوام دهنده استفاده شود. کالیفن با اینکه خواص اسیدی دارد ولی باعث خوردگی نمی شود و در بسیاری از واکنش های شیمیایی قابل استفاده است. کالیفن اصلاح شده و اصلاح نشده در تولید بسیاری ازمحصولات استفاده می شود.

در طب غربی این ماده برای تولید نخ بخیه، نوار چسب و داروهای موضعی مورد استفاده قرار می گیرد. لوازم آرایشی و بهداشتی از جمله ریمل، رژگونه و رژ لب نیز حاوی کالیفون هستند.

عوارض جانبی کالیفون

کالیفون باعث واکنش های آلرژیک در افراد حساس می شود که شامل درماتیت تماسی حاد آلرژیک، مشکل در تنفس، آسم، سوزش چشم و آبریزش بینی است. درماتیت در هر ناحیه ای تماس پوستی رخ داده باشد، اتفاق می افتد و باعث قرمزی ، التهاب و خارش پوست می شود.

با پیشرفت واکنش آلرژیک ممکن است تاول به وجود بیاید و حتی شدیدتر شود. اگر قرار گرفتن در معرض کالیفن ادامه یابد، ممکن است درماتیت با پوست ضخیم و لایه لایه ایجاد شود. بنابراین در صورت رخ دادن اولین واکنش آلرژیک تماس را قطع کرده و در صورت عدم بهبود به پزشک مراجعه کنید.

 

خرید کالیفن

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید کالیفن از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید کالیفن، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان کالیفن را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید کالیفن با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا