Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید نایسین | کاربرد نایسین چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد نایسین و موارد مصرف گوناگون آن است.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

همچنین اگر تصمیم به خرید نایسین دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش نایسین در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان نایسین در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت نایسین نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش نایسین به روزرسانی می‌شود.

نایسین متعلق به کلاس آنتی بیوتیک های باکتریوسین است و اولین نگهدارنده طبیعی است که توسط صنعت بیوتکنولوژی تولید شده است. نایسین از رشد باکتریهای گرم مثبت جلوگیری می کند و ده ها سال از است که توسط انسان مورد استفاده قرار می گیرد و برای مصرف بی خطر در نظر گرفته می شود.

نایسین محلول در آب است و بیشترین ثبات را در شرایط اسیدی نشان می دهد. این ترکیب نخستین بار ۳۰ سال پیش به عنوان ماده نگهدارنده در کشور انگلیس معرفی شد و اولین کاربرد آن به عنوان نگهدارنده در پنیرهای فراوری شده بود. ولی از آن به بعد در بسیاری از خوراکیها و نوشیدنی ها مورد استفاده قرار گرفت و اکنون در ۵۰ کشور دنیا به عنوان یک ماده نگهدارنده ایمن مورد استفاده قرار می گیرد.

مراکز خرید و قیمت فروش نایسین در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش نایسین و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان نایسین در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده نایسین در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید نایسین در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش نایسین را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

تولید این ماده با خلوص بالا باعث شده که علاقه به استفاده از این ماده برای درمان زخم های انسانی و کنترل ورم پستان در گاوهای شیری افزایش یابد. نایسین نمونه ای از یک باکتریوسین است، باکتریوسین ها پپتیدهای آنتی باکتریال ریبوزومی سنتز شده توسط باکتریها هستند که نسبت به سایر باکتریهای مرتبط با سویه، قدرت کشندگی دارند.

کاربرد نایسین

این ماده به عنوان نگهدارنده در پنیر فرآوری شده، انواع لبنیات پاستوریزه و سبزیجات کنسرو شده مورد استفاده قرار می گیرد. نایسین اخیرا در محصولات پخته شده داغ، تخم مرغ مایع پاستوریزه و تولید پنیر طبیعی نیز استفاده می شود.

تحقیقات بسیاری در رابطه با خاصیت ضد قارچ نایسین در مواد غذایی صورت گرفته است و کاربرد آن به این منظور نیز پیشنهاد شده است. استفاده از این ترکیب برای کنترل باکتریهای لاکتیک اسید در آبجو، شراب و تولید الکل و خوراکیهایی با Ph پایین مانند سس های سالاد کاملا شناخته شده است.

علاوه بر این اثرات سینرژیک نایسین با شلاتورها و دیگر باکتریوسین ها باعث شده است که این ماده در فرآوری غذاهای جدید با استفاده از تکنولوژی هایی مانند استرلیزاسیون در فشار بالا و الکتروپوریشین مورد استفاده قرار بگیرد.

نایسین یک ماده نگهدارنده طبیعی برای بسیاری از محصولات غذایی است. این باکتریوسین عمدتا در لبنیات و فرآورده های گوشتی مورد استفاده قرار می گیرد و میکروارگانیسم هایی که موجب فساد مواد غذایی می شوند را از بین می برد. این ترکیب می تواند به تنهایی یا همراه با دیگر نگهدارنده ها در مواد غذایی مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

ایمنی و خطرات نایسین

نایسین اولین با در سال ۱۹۲۸ کشف شد و از آن تاریخ تعداد زیادی باکتریوسین که عمدتاً توسط باکتریهای اسید لاکتیک تولید می شوند، شناسایی شدند اما نایسین تنها باکتریوسینی است که خالص سازی شده و به صورت تجاری به عنوان ماده نگهدارنده مورد استفاده قرار می گیرد.

نایسین نگهدارنده ای است که طی تخمیر کنترل شده در محیطی بر پایه شیر تولید می شود. این ماده تاثیری بر عطر و طعم مواد غذایی ندارد و پس از مصرف توسط آنزیم های پروتئاز در بدن تجزیه شده و خاصیت تجمعی ندارد به همین جهت از نظر FDA جزء مواد غذایی ایمن شناخته می شود.

نایسین یک پلی پپتید کاتیونی متشکل از ۳۴ اسید آمینه است که توسط سویه های لاکتوکوکوس لاکتیس تولید شده است و به دلیل طیف مهار کنندگی گسترده در برابر انواع باکتری های گرم مثبت از جمله پاتوژن های غذایی و آلاینده هایی مانند لیستریا مونوسیتوژنز مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

با اینحال استفاده از نایسین به شکل آزاد باعث تخریب، غیرفعالسازی و ظهور سویه های باکتریایی مقاوم به نایسین می شود. بنابراین كپسوله كردن ليپوزومی باعث محافظت آن در برابر مهاركننده ها و تعاملات ناخواسته مي شود و ميل نايسين را به تشکیلات غیر هدف كاهش مي دهد و باعث می شود برای مدت طولانی و با خاصیت رهاسازی کنترل شده در لیپوزوم باقی می ماند و فعالیت ضد میکروبی آن تقویت می شود.

هیچ عارضه جانبی در مطالعات مختلف بررسی سمیت خوراکی نایسین که به مدت ۹۰ روز به رژیم غذایی رت ها اضافه شده بود، مشاهده نشد. بالاترین دوز تست شده این ماده ۲۲۵ میلی گرم / کیلوگرم وزن بدن در روز است که این مقدار نیز هیچ عارضه ای در پی نداشت.

نایسین چیست و چه کاربردی دارد؟
نایسین چیست و چه کاربردی دارد؟

نقش نایسین در نگهداری مواد غذایی

نایسین بعنوان نگهدارنده در تولید محصولات گوشتی، نوشیدنی، لبنیات، پروتئین های گیاهی و غذاهای کنسروی استفاده میشود. نایسین از رشد باکتریهای گرم مثبت و اسپورها و فساد غذاها جلوگیری میکند و مدت زمان نگهداری غذا را بالا میبرد. همچنین سرعت فساد غذا را کم میکند. در غذای کنسروی عمرغذا را بالا میبرد.

نایسین بهترین جایگزین نیتریت سدیم و اسید نیتریک در گوشت است و از رشد کلوستریدیوم و از رشد باکتری های گرم مثبت جلوگیری میکند. لیستریا هنوز هم در شرایط دمای بسیار پایین یافت می شود. از نایسین از رشد لیستریا در بستنی جلوگیری میکند.

ناتامایسین چیست

ناتامایسین یک نگهدارنده طبیعی است که در تولید انواع محصولات غذایی استفاده شده و از رشد مخمرها و کپک جلوگیری میکند. این ماده سبب افزایش طول عمر مواد غذایی می شود.

Nisin چیست

نایسین بعنوان نگهدارنده طبیعی در غذاهای فرآوری و ر تولید مواد غذایی و همچنین برای افزایش ماندگاری غذاها و جلوگیری از رشد باکتری های بیماری زا مصرف میشود. نایسین باکتری های بیماری زا و میکروارگانیسم های گرم مثبت را از بین میبرد.

Nisin A یک آنتی بیوتیک پلی پپتیدی با فعالیت ضد باکتریایی است و توسط لاکتوکوس لاکتیس ساپس سنتز می شود.

طبقه بندی باکتریوسین ها

طبقه بندی باکتریوسین ها شامل سویه های تولید کننده مکانیسم، مقاومت مشترک و مکانیسم کشتن است.

روش طبقه بندی باکتریوسین شامل روش کشتن، ژنتیکی، وزن مولکولی و شیمیایی است.

کلاس Ι باکتریوسین ها: پپتیدهای کوچکی هستند و متشکل از نایسین و سایر ممانعت کننده ها خواهند بود.

کلاسΙΙ باکتریوسین ها: متشکل از پروتیین های کوچک مقاوم به حرارت خواهند بود. کلاس aΙΙ باکتریوسین ها بزرگترین زیر گروه است و شامل سکانس N ترمینال توافقی Tyr-Gly-Asn-Gly-Val-Xaa-Cys است. C ترمینال باعث نفوذپذیر شدن دیواره سلولی هدف خواهد شد.

کلاس bΙΙ باکتریوسین: به دو پپتید برای فعالیت نیاز دارد.

کلاس cΙΙ : دیگر باکتریوسین ها را شامل میشود.

کلاس ΙΙΙ باکتریوسین ها: به حرارت مقاوم نیست و بزرگ است.

باکتریوسین

باکتریوسین ها توسط باکتری سنتز می شوند و خواص انتی بوتیک دارند اما انتی بیوتیک نیست. باکتریوسین ها پلی پپتیدهایی هستند که فعالیت باکتریوسیدالی دارند و توسط ریبوزوم ها سنتز خواهد شد و توسط پروتئازها در دستگاه گوارش هضم می شوند. باکتریوسین ها توسط باکتری تولید شده و از رشد دیگر باکتری ها جلوگیری می کند.

نایسین چیست

نایسین یک ماده تثبیت کننده طبیعی مجاز برای استفاده در صنعت غذا است که برای بالا بردن عمر مفید و از بین بردن عوامل بیماری زا در غذاهای فرآوری شده و منجمد به کار برده می شود. این محصول اغلب در مواد غذایی مانند لبنیات و فرآورده های گوشتی برای مهار میکروارگانیسم های فساد کننده و باکتری هایی مانند لیستریا مونوسیتوژنز به کار برده می شود.

خرید نایسین

خرید نایسین به عنوان یک ماده آنتی بیوتیک با قابلیت نگهدارنده مواد غذایی توسط تولید کنندگان صنایع غذایی انجام می گیرد. این ماده کاملا بی خطر و طبیعی است. اغلب در طی متابولسیم به عنوان تثبیت کننده به پنیرهای فرآوری شده و محصولات گوشتی اضافه می شود.

نایسین دارای خواص اسیدی و مقاومتی بالایی است که حلالیت آن با کاهش ph در آب افزایش پیدا می کند و در صنایع غذایی و تولید محصولاتی مانند نوشیدنی ها، محصولات لبنی، محصولات حاوی پروتئین های گیاهی، مواد غذایی کنسرو شده و همچنین گوشت های فرآوری شده به کار برده می شود.

نایسین (نایزین)

نایسین (نایزین) یک ماده طبیعی با قابلیت تثبیت کنندگی است که در محیط مصنوعی و یا طبیعی به وسیله تخمیر تولید می شود. هنگامی که به عنوان یک عامل نگهدارنده در محصولات غذایی به کار برده می شود از طریق متصل شدن به فسفولیپیدهای آنیونی غشای سلولی همه فعالیت های باکتریایی را متوقف و آنها را از بین می برد.

نایسین از کدام باکتری ها بدست می آید؟

لاکتوکوس لاکتیس سایس باکتری هایی هستند که معمولا برای تخمیر مواد غذایی مانند پنیر به کار برده می شوند که نایسین نیز در همین تخمیر تولید می شود و پس از انجام پردازش های لازم به صورت یک پودر به بازار عرضه می شود.

نایسین در محصولات کنسرو شده و گوشتی با کاهش عملکرد باکتری ها عمرمفید این محصولات غذایی را افزایش می دهد و در مخمرها، بستنی و محصولات لبنی نیز به کار برده می شود.

تولید نایسین

تولید نایسین در محیط مصنوعی و طبیعی انجام میشود. نایسین از طریق تخمیر شیر یا آب پنیر توسط لاکتوکوس لاکتیس ساپس سنتز می شود. مزایای استفاده از این محصول در مواد غذایی شامل افزایش زمان نگهداری محصولات و جلوگیری از رشد باکتری ها و همچنین کاهش حرارت محصولات غذایی در هنگام تولید و در نتیجه کاهش سرعت فساد آنها است.

قیمت نایسین

این آنتی بیوتیک به عنوان یک ماده بی خطر طبیعی در نظر گرفته می شود و به شکل یک پودر قهوه ای تولید و در صنعت غذا هنگام پردازش و تولید محصولات غذایی به مواد تشکیل دهنده اضافه می شود. جهت گرفتن قیمت و خرید نایسین و ناتامایسین و مواد اولیه صنایع غذایی و شیمیایی به وبسایت های معتبر مراجعه کنید.

فروش نایسین

نایسین یک نگهدارنده طبیعی است و فعالیت ضد میکروبی قوی دارد و بر روی باکتری های گرم مثبت موثر است. نایسین علاوه بر استفاده در تولید غذا در بسته بندی مواد غذایی و میکروبیولوژی نیز استفاده می شود. فروش این ترکیب توسط بسیاری از شرکت های تولید و توزیع مواد شیمیایی صورت می گیرد.

 

خرید نایسین

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید نایسین از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید نایسین، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان نایسین را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید نایسین با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا