Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیتصفیه آبصنایع شیمیاییغذایی و داروییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید کلرید کلسیم | کاربرد کلرید کلسیم چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد کلرید کلسیم و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید کلرید کلسیم دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش کلرید کلسیم در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان کلرید کلسیم در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت کلرید کلسیم نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش کلرید کلسیم به روزرسانی می‌شود.

کلرید کلسیم یا کلسیم کلراید یک ترکیب معدنی با فرمول شیمیایی CaCl2 است که در آب بسیار محلول است. کلرید کلسیم در دمای اتاق به شکل جامدی بلوری و سفید رنگ بصورت پودری یا پرک با خلوص ۷۷% یا ۹۴ % معمولا” است و یک نمک بسیار مهم است که کاربردهای خانگی و صنعتی بسیار زیادی دارد.

کلرید کلسیم معمولاً یک جامد هیدراته با فرمول عمومی CaCl2 (H2O) x است که در آن x می تواند ۰،۱، ۲، ۴ و ۶ باشد. این ترکیبات عمدتاً برای یخ زدایی و کنترل گرد و غبار استفاده می شوند.

این ترکیب به صورت پودری بی بو و شور مزه است که نقطه ذوب آن ۷۸۲ و نقطه جوش آن بالای ۱۶۰۰ درجه سانتی گراد است.

کلسیم کلراید در استخرهای شنا و تأسیسات تصفیه آب استفاده می شود و به عنوان خشک کن نیز در آزمایشگاه ها و کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. کلرید کلسیم همچنین در صنایع متالورژی، حفاری چاه نفت، صنایع تولید لاستیک، کاغذ و رنگسازی کاربرد دارد.

مراکز خرید و قیمت فروش کلرید کلسیم در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش کلرید کلسیم و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان کلرید کلسیم در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده کلرید کلسیم در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید کلرید کلسیم در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش کلرید کلسیم را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

از آنجاییکه کلرید کلسیم آب را به خوبی جذب می کند و در حین این واکنش گرما ایجاد می کند، برای تسریع روند سخت شدن سیمان در دماهای پایین، آن را به بتن اضافه می کنند.

 

 

کاربرد کلرید کلسیم

کلرید کلسیم کاربردی مشابه با کلرید سدیم دارد و از آن به عنوان یک افزودنی غذایی، نگهدارنده مواد غذایی، یخ زدایی جاده ها در زمستان و به عنوان آب نمک در کارخانه های سردسازی استفاده می شود.

این ماده به عنوان رطوبت گیر در بسته بندی مواد غذایی جهت افزایش ماندگاری و جلوگیری از خراب شدن خوراکی ها مورد استفاده قرار می گیرد. در صنعت نفت و گاز کلرید کلسیم برای افزایش چگالی آب نمک جامد و مهار تورم رس در مایعات حفاری استفاده می شود .

این ماده باعث سخت شدن آب استخر می شود و بدین ترتیب باعث کاهش فرسایش بتن بکار رفته در بدنه استخر می شود. کلرید کلسیم یک ماده خورنده است و زنگ زدگی را تسریع می کند بنابراین نباید در اطراف فلزات از آن استفاده کرد.

خرید و کلرید کلسیم کاربرد خانگی کلراید کلسیم 

کلسیم کلراید بیشتر به دلیل خاصیت جذب رطوبت در خانه مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید در کمد و کابینت از آن استفاده کنید . این ماده در ترکیب با جوش شیرین برای از بین بردن بوهای ناخوشایند بسیار موثر است.

کاربرد کلرید کلسیم در صنایع غذایی و قیمت خرید کلرید کلسیم

کلرید کلسیم یک ماده افزودنی غذایی رایج و بی خطر است. این ماده قوام پنیر توفو و میوه و سبزیجات کنسروی را افزایش می دهد و راهی برای تقویت طعم شور ترشی ها بدون اضافه کردن سدیم اضافی است که برای سلامت مضر است.

کلسیم کلراید یک افزودنی رایج در نوشیدنی های ورزشی است زیرا وقتی در آب حل می شود به یون های کلسیم مثبت و کلر منفی تبدیل می شود و الکترولیتی قدرتمندتر از کلرید سدیم ایجاد می کند.

قابلیت جداسازی کامل یونهای این ترکیب در آب باعث ایجاد طعم شور آن می شود بنابراین می توان به عنوان جایگزین نمک سفره از آن استفاده کرد.

عوارض جانبی و خطرات خرید کلسیم کلراید

کلسیم کلراید در مقادیر معمولی که در مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد، سمی نیست. اما خطر اصلی آن به دلیل خاصیت خشک کنندگی آن و واکنش گرمازا هنگام حل شدن در آب است. بنابراین، هنگامی که در فرم جامد با پوست مرطوب یا چشم ها در تماس باشد، می تواند باعث تحریک شدید و سوختگی خفیف شود.

بلع مقدار زیاد این ماده می تواند منجر به حالت تهوع، استفراغ و درد شکم شود. علاوه بر این قرار گرفتن در معرض کلرید کلسیم برای مدت طولانی باعث مشکلات تنفسی و آسیب ریوی خواهد شد.

فروش کلرور کلسیم

کلرور کلسیم یک ترکیب شیمیایی معدنی با فرمول مولکولی CaCl2 است. در دماها و فشارهای معمولی جامد مایل به سفیدی است. کلرور کلسیم اغلب در یک محلول آبی یافت می شود زیرا در آب بسیار حلال است.

از آنجایی که کلرید کلسیم موجود در آب نمک تشکیل می دهد یک محلول الکترولیت تولید می کند. قرار دادن مواد در معرض محلول آبی حاوی کلرور کلسیم، احتمال و سرعت خوردگی را افزایش می دهد.

کلرید کلسیم در طیف وسیعی از صنایع استفاده می شود. از این ماده برای ساخت عوامل یخ زدایی جاده و آب نمک استفاده می شود. سایر برنامه های کاربردی رایج عبارتند از:

  • کنترل گرد و غبار
  • خشک شدن
  • رطوبت گیرهای مبتنی بر نمک
  • کلسیفیه کردن آب آکواریوم
  • افزایش سختی آب در استخرهای شنا
  • افزودنی مواد غذایی

قیمت خرید کلرید کلسیم ۷۷% پرک

کلرید کلسیم ۷۷% پرک یکی از انواع این ترکیب شیمیایی است که توسط شرکت های مختلف تولید و به بازار عرضه می شود. شما می توانید از این ترکیب شیمیایی برای مقاصد مختلف استفاده نمایید.

قیمت فروش کلرید کلسیم ۹۴% پودری

کلرید کلسیم ۹۴% پودری نوعی کلرور کلسیم با درصد خلوص بالاست که در بازار موجود است. از این ترکیب شیمیایی می توان در صنایع مختلف استفاده کرد.

فروش کلرید کلسیم در پنیر

کلرید کلسیم یک عنصر ضروری برای دستور پخت پنیر است. این ترکیب یک محلول مبتنی بر نمک است که پنیرسازان از آن برای بازگرداندن تعادل کلسیم در شیر با پیشرفت دستورالعمل‌ های دستور غذا استفاده می‌کنند.

هر زمان که از شیر پاستوریزه، هموژنیزه یا خریداری شده در فروشگاه برای تهیه پنیر استفاده می کنید، تقریباً همیشه لازم است کلرید کلسیم اضافه کنید. فرآیندهای تولیدی که شیر را برای مصرف یا نگهداری طولانی مدت بی‌خطر می‌سازد، همچنین می‌تواند بر خواص لخته شدن آن تأثیر بگذارد.

تفاوت بین شیر با کلرید کلسیم و زمانی که در دسترس نیست متوجه خواهید شد. پس از اینکه مایه پنیر را به دستور غذا اضافه کردید، محصولاتی که از فروشگاه خریداری می‌شوند به دلیل تغییرات معدنی که در طول گرم شدن اتفاق می‌افتند، انعقاد کمتری دارند. پنیرسازها برای تهیه پنیر شیر بز نیز از کلرید کلسیم استفاده می کنند.

اگرچه CaCI2 در درجه اول برای متعادل کردن شیر بیش از حد گرم شده استفاده می شود تا برای تهیه پنیر مفید باشد، اما می تواند برای تامین هموستاز به آب نمک اضافه شود. برخی از گونه های پنیر به پوشش آب شور نیاز دارند تا از لزج شدن یا ذوب شدن بیرونی هنگام انجام فرآیند نگهداری جلوگیری شود.

هنگامی که کلرید کلسیم را به آب نمک اضافه می کنید، از ورود کلسیم اضافی مخلوط به پنیر جلوگیری می کند. این بدان معناست که مشکلات کمتری با ذوب و نرم شدن دارید.

خرید کلرید کلسیم کشاورزی

کلسیم (Ca) نقش مهمی در فیزیولوژی گیاه از جمله دخالت در پاسخ به تنش شوری دارد و فرآیندهای متعددی را کنترل می‌ کند. برای غلبه بر تاثیر منفی شوری بالا، افزودن کلسیم مکمل به محیط رشد به عنوان یک عامل بهبود دهنده می تواند ضروری باشد.

کلرید کلسیم به عنوان یک کود مفید است، زیرا ریزمغذی های ضروری را برای رشد و نمو سالم گیاه فراهم می کند. این کود برای تامین کلسیم جهت رشد میوه ها، کاهش پوسیدگی میوه ها و سبزیجات پس از برداشت و برای به تاخیر انداختن پیری و غیره مفید است.

به احتمال زیاد گیاهان با استفاده از این کود آسیب نمی بینند مگر اینکه از مقادیر بیش از حد استفاده شود. کلسیم به شکل پکتات کلسیم مسئول نگه داشتن دیواره های سلولی گیاهان است. هنگامی که کلسیم کمبود داشته باشد، بافت های جدید مانند نوک ریشه، برگ های جوان و نوک ساقه اغلب به دلیل تشکیل نامناسب دیواره سلولی، رشد انحرافی را نشان می دهند.

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های کلرید کلسیم

نام انگلیسی Calcium chloride
فرمول شیمیایی CaCl2
جرم مولی ۱۱۰.۹۸ g/mol
نقطه ذوب ۷۷۲ °C
نقطه جوش ۱,۹۳۵ °C

قیمت کلرید کلسیم خوراکی

کلرید کلسیم به عنوان سفت کننده و قوام دهنده غذاها استفاده می شود و به ویژه در هنگام کنسرو کردن سبزیجات و دیگر انواع غذاها به همین دلیل مفید است. کلرید کلسیم همچنین جاذب رطوبت است بنابراین به عنوان یک خشک کننده استفاده می شود. این خاصیت زمانی مفید است که آن را در ظروف حاوی پودرهایی قرار دهید که باید خشک بمانند.

قیمت کلرید کلسیم صنعتی

کلرید کلسیم صنعتی در تولید پلاستیک ها و در کپسول های آتش نشانی، در تصفیه فاضلاب و نرم کننده پارچه استفاده می شود. این ترکیب در نرم کردن گوشت و سبزیجات و میوه های کنسرو شده و تولید پنیر در صنایع غذایی استفاده می شود. همچنین به عنوان یک عامل یخ زدایی در جاده ها، پیاده روها و پیاده روها در طول زمستان استفاده می شود.

علاوه بر این، در صنعت ساخت و ساز به عنوان یک شتاب دهنده بتن برای ایجاد استحکام اولیه بالا با سرعت بخشیدن به فرآیند هیدراتاسیون و در بخش معدن به عنوان یک ماده تعمیر و نگهداری برای ساخت جاده های حمل و نقل به دلیل ماهیت لطیف آن در جذب رطوبت از هوا و افزودن تراکم به جاده تاثیر کاربرد دارد.

فروش کلرید کلسیم ایرانی

کلرید کلسیم ایرانی یکی از انواع این ماده شیمیایی است که در بازار موجود است و نسبت به انواع خارجی قیمت بسیار مناسب تری دارد و به راحتی در دسترس است.

پرسش های رایج در مورد کلرید کلسیم

چرا فروشندگان کلرید کلسیم در سایت جهان شیمی مورد اعتماد هستند؟
خریداران کلرید کلسیم می ‌دانند که پیدا کردن شرکت‌های بازرگانی خوشنام و باتجربه فروش کلرید کلسیم، کار راحتی نیست. به همین دلیل کارشناسان جهان شیمی با بررسی پیوسته شرکت ‌های متقاضی، فروشندگانی معتبر، مورد اعتماد و باسابقه را به خریداران کلرید کلسیم معرفی می ‌کنند.

قیمت خرید کلرید کلسیم چینی

کلرید کلسیم چینی یکی از انواع وارداتی این ماده شیمیایی است که در گریدهای مختلف در بازار موجود است. شما می توانید آن را به صورت آنلاین به راحتی سفارش دهید.

لیست قیمت کلرید کلسیم در بتن

این نرکیب به عنوان تسریع کننده در بتن استفاده می شود. یک شتاب دهنده معمولاً مقاومت را افزایش می دهد و کمک می کند بتن زودتر سخت شود.

قیمت کلرید کلسیم

قیمت کلرید کلسیم به فاکتورهای متعددی از جمله نوسانات قیمت ارز و همچنین خلوص این ماده شیمیایی بستگی دارد. برای آگاهی از قیمت این ماده شیمیایی می توانید به فروشگاهای اینترنتی مواد شیمیایی مراجعه کنید.

طرز تهیه محلول کلرید کلسیم

این ترکیب معمولاً از سنگ آهک با استفاده از فرآیند Solvay تولید می شود که شامل ترکیب آب نمک و سنگ آهک برای تولید خاکستر سودا و کلرید کلسیم است. همچنین می توان آن را می توان با ترکیب سنگ آهک و اسید هیدروکلریک نیز تولید کرد.

کاربرد کلرید کلسیم

کلرید کلسیم (CaCl2) نمک کلسیم اسید هیدروکلریک است. این ترکیب برای حفظ سطح کلسیم در آب، به عنوان یک عامل خشک کننده برای ذوب یخ، برای تقویت بتن استفاده شود و در کپسول های آتش نشانی نیز کاربرد دارد.

این ماده در پیاده روها، جاده ها و در پارکینگ ها به عنوان عامل یخ زدا استفاده می شود. این کار را با کاهش نقطه ذوب آب انجام می دهد تا یخ تشکیل نشود.

این ترکیب به عنوان یک افزودنی در کپسول های آتش نشانی استفاده می شود. پس از انقضا، خاموش کننده های فولادی ضد زنگ با کلرید کلسیم نباید آزمایش یا تعویض شوند، بلکه از بین بروند.

قیمت کلرید کلسیم خوراکی

کلرید کلسیم خوراکی یک ماده سفید و بدون بو است که به اشکال متفاوت بنا به نیاز مصرف کنندگان و به عنوان یک دارو در صنعت داروسازی استفاده و قیمت گذاری می شود. کلرید کلسیم خوراکی به عنوان دارو در دسته پادزهرها قرار گرفته است که می تواند به تنهایی و یا همراه با سایر داروها استفاده شود. این ترکیب برای درمان مصرف بیش از حد کلسیم، درمان فشار خون بالا، کاهش علائم هیپوکلسمی و آریتمی استفاده می شود. در صنایع غذایی برای جلوگیری از خشک شدن و خراب شدن مواد غذایی در بسته بندی های مواد غذایی به کار برده می شود.

تولید کلرید کلسیم

کلرید کلسیم یک ماده پرکاربرد است که تولید کننده ها به دو روش آن را تولید و به فروش می رسانند. روش اول که اغلب مورد استفاده قرار می گیرد یک روش سازگار با محیط زیست است. این روش با استفاده از واکنش کلسیم کربنات و اسید هیدروکلریک صورت می گیرد که با توجه به خلوص این ماده می توان کلرید کلسیم خالص تهیه کرد. روش دوم که در برخی از کشورها مانند آمریکا انجام می گیرد استفاده از نمک های طبیعی موجود در کف دریاچه های نمک و رسوبات نمکی است که پس از تصفیه آنها کلرید کلسیم تولید می شود. البته این روش بسیار کم هزینه است اما خلوص پایینی دارد.

فروش کلرید کلسیم

فروش کلرید کلسیم توسط فروشگاه ها و سایت های معتبر مواد شیمیایی با درصدهای خلوص و اشکال مختلف صورت می گیرد. شما می توانید برای مقاصد مختلف آن را تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید.

کلسیم کلرید در آب

کلسیم به راحتی در آب تجزیه می شود و یون های کلسیم و کلرید را تشکیل می دهد. کلسیم باعث رشد گیاهان می شود و کلرید یک ریز مغذی مهم برای گیاهان است و در فتوسنتز نقش دارد.

خرید کلرید کلسیم

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید کلرید کلسیم از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید کلرید کلسیم، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان کلرید کلسیم را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید کلرید کلسیم با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی امید

فروش انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع غذایی و ارایه محصولات تخصصی گروه رنگ های غذایی و اسانس ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا