Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

پروتئین بیف (Beef Protein) چیست؟ مزایا و موارد مصرف آن

پروتئین واحد ساختمانی بدن است. پروتئین مهمترین ماکروملکول بدن است. در ساخت عضلات، محافظت از بدن و کنترل وزن بدن حائز اهمیت است. اگر نیمی از غذای مصرفی پروتئین باشد. رشد عضلات بهتر میشود. مصرف پروتئین بیف (Beef Protein) سبب شده تراکم استخوان‌ زیاد شود. مصرف پروتئین با حجم عضله ارتباط دارد. هر چقدر پروتئین بدن کم شود، حجم عضلات هم کم خواهد شد.

در نشریه جهان شیمی فیزیک در مورد پروتئین ها، ماهیچه ها و پروتئین وی مقالات خوبی منتشر شده است. در این مقاله شما را با پروتئین بیف آشنا میکنیم.

پروتئین بیف (Beef Protein) چیست

با افزایش مصرف پروتئین بیف قدرت عضلانی و حجم عضلات بالا میرود. پروتئین بیف سبب کاهش وزن میشود. با مصرف پروتئین بیف سوخت و ساز زیاد شده و کالری بیشتری میسوزد و باعث لاغری خواهد شد. پروتئین بیف منبع خوب کاهش وزن و عضله سازی در ورزشکاران است.

عضله از پروتئین تشکیل شده و مانند بسیاری از بافت ها عضلات مانا بوده و در حال بازسازی هستند. به جز ورزشکاران افرادی که از لحاظ فیزیکی فعال‌ هستند و افراد مسن و افراد بیماری به پروتئین بیف نیاز خواهند داشت. پروتئین اثر منفی بر کلیه سالم ندارد. مصرف پروتئین بیف در جلوگیری از پوکی استخوان موثر است.

پروتئین بیف و ورزشکاران

مکمل پروتئین وی و کازئین سال های زیادی توسط ورزشکاران مصرف میشد. امروزه مکمل های پروتئینی غیر از لبنیات بنام پروتئین بیف تولید شده و در دسترس بدنسازان قرار میگیرد. پروتئین بیف مناسب افرادی است که به لاکتوز مکملهای کازئین حساسیت دارند.

پروتئین بیف (Beef Protein) چیست؟ مزایا و موارد مصرف آن
پروتئین بیف (Beef Protein) چیست؟ مزایا و موارد مصرف آن

فرآیند تولید پودر پروتئین بیف

پودرهای پروتئین بیف در فرایند هیدرولیزاسیون گوشت گاو بدست می آید. پروتئین بیف جدا می شود. طی فرایندی چربی اضافی و کلسترول حذف میخواهد شد.گوشت گاو تمام آمینواسیدهای ضروری و بی سی ای ای را دارد. گوشت گاو غنی از کراتین است. تولید انرژی و انقباض در عضلات را در انقباض های کوتاه و شدید زیاد کرده است. سبب افزایش قدرت و حجم عضله میشود.

گوشت گاو پس از طی فرایند آنزیمی کنترل شده پروتئین هضم شده با ارزش بیولوژیکی بالایی و قابل آنابولیک تولید میشود.

بسیاری از مکملهای پروتئین بیف از ژلاتین ساخته می شوند. در صنعت برای تولید آن از امحا و احشای داخلی دام، لیگامنت، تاندون، استخوان، پوست و لاشه دام، تحت مراحلی فیلتر شده و مایعی غلیظ حاصل خشک شده و به پودر تبدیل میشود.

مقایسه پروتئین بیف با پروتئین وی

پروتئین بیف با پروتئین وی از نظر ارزش بالای بیولوژیک و نسبت های آمینواسیدها، بعنوان مکمل پروتئین نامیده میشوند. Beef Protein مزیت مهمی در مقایسه با پروتئین وی دارند.

در پروتئین وی نسبت به نوع و ترکیب طعم دهنده استفاده می شود. مقدار قند محصولات می تواند زیاد باشد.

اما مکمل Beef Protein، قند کمتری دارد. عدم وجود پروتئین لبنی در مکمل پروتئین بیف سبب مشکلات گوارشی ناشی از حساسیت لاکتوز نخواهد شد.

مکمل های بیف، به عنوان پروتئین بیف ایزوله یا پروتئین بیف کنستانتره، قابل مصرف برای ورزشکاران است. بعنوان مکمل های جدیدی شناخته شده است.

Beef Protein بهتر از پروتئین وی نیست. در مقایسه با پروتئین آب پنیر، دارای فراهمی زیستی کمتر و محتوای لوسین کمتری است. پروتئین آب پنیر اگرچه، طعم بهتری دارد و در هنگام تکان دادن با شیر یا آب مخلوط پذیری بیشتری دارد.

Beef Protein خیلی خوب است. دارای پروتئین بالا از پروتئین وی و کربوهیدرات ها و چربی های پایین را نیز کاهش می دهد.

پروتئین بیف (Beef Protein) چیست؟ مزایا و موارد مصرف آن
پروتئین بیف (Beef Protein) چیست؟ مزایا و موارد مصرف آن

علت برتری پروتئین بیف

از آنجایی Beef Protein، محصولی تازه در بازار است. نیاز به تحقیقات گسترده ای برای حمایت از کارایی این محصول وجود دارد.

یک مطالعه بالینی جنبه های مثبت این محصولات را نشان داده است. تحقیقاتی که نتایج آن در کنفرانس بین المللی سالیانه تغذیه ورزشی در آســتین تگزاس نیز ارائه شد.

تیم تحقیقاتی دانشگاه تامپا فلوریدا ۲ وعده از پروتئین بیف ایزوله یا پروتئین وی ایزوله را بعد از تمرین به ورزشکاران دادند. پس از مدتی متوجه افزایش قدرت عضلاتی در برنامه ۸ هفتــه ای شده اند.

محققان با دستگاه اشــعه ایکس تغییرات ترکیب بدنــی ورزشکاران را ارزیابی کردند. نتایج نشان داد هم افرادی که با پروتئین بیف ایزوله و با پروتئین وی ایزوله تغذیه کرده بودند. حجم عضلانی آنها بیشتر شده بود. مصرف دو وعده پروتئین بیف ایزوله یا وی سبب افزایش حجم عضلات در ورزشکاران می شود.

مقایسه مکمل آب پنیر با مکمل پروتئین بیف

در مقایسه با آب پنیر، مکمل پروتئین بیف در مقابل آب پنیر حاوی لبنیات نیست. بنابراین برای افرادی که به لبنیات حساسیت دارند انتخاب ایده آل است. همچنین حاوی کلسترول یا کربوهیدرات نسبت به پروتئین آب پنیر نیست. مکمل Beef Protein معمولا حاوی پروتئین بیشتری نسبت به آب پنیر است. و برای افرادی که رژیم پالئو دارند. قابل قبول است.

ترکیبات مکمل پروتئین بیف

بهترین گزینه برای مکمل Beef Protein،گاو تغذیه شده با علوفه است. به گفته موسسه پزشکی، مصرف روزانه پروتئین ما در بزرگسالان باید حدود ۱ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن باشد. این بستگی به سطح فعالیت ما دارد. ورزشکاران ممکن است روزانه ۳.۵ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن مصرف کنند.

Beef Protein بدن حاوی اسیدهای آمینه ای است که به راحتی جذب می شوند. این اسیدهای آمینه عبارتند از:

  • آرژنین
  • گلیسین
  • آلانین
  • اسید گلوتامیک
  • پرولین
  • لوسین
  • والین
  • ایزولوسین
پروتئین بیف (Beef Protein) چیست؟ مزایا و موارد مصرف آن
پروتئین بیف (Beef Protein) چیست؟ مزایا و موارد مصرف آن

بهترین پودر پروتئین بیف چیست

پودر Beef Protein مناسب کسانی است که به دنبال عضله سازی و مزایای سلامتی هستند. پودر پروتئین بیف ای که از گاو تغذیه شده با علوفه، یعنی گاوی که تغذیه واقعی دارد. برای افرادی که رژیم پالئو یا کتو دارند. یک محصول بدون کربوهیدرات، بدون چربی، بدون گلوتن، بدون لبنیات و بدون سویا را به بازار ارائه می دهد. بهترین مکمل است.

پودر Beef Protein پروتئینی است که از قسمت هایی از گاو گرفته شده است. اغلب از سم، استخوان، پوست، بافت همبند، مفاصل، رباط ها و پوست بدن ناشی می شود. به صورت پودر خرد می شود. به راحتی می توان آن را با شیک های خوش طعم مخلوط کرد تا سریع پروتئین را به بدن برساند.

اهمیت بارز و شاخص پودر پروتئین بیف

ما به عنوان یک ورزشکار بدنبال هر چیزی که حاوی پروتئین باشد هستیم. برای انتخاب بهترین گزینه، ما چندین گزینه از پودر Beef Protein را با دقت بررسی کردیم. اگر قصد دارید پودر پروتئین گوشت گاو خود را پیدا کنید، ما به شما را کمک می کنیم که این کار را انجام دهید. به عنوان حداقل، یک مکمل باید موارد زیر را داشته باشد:

  • برچسب های واضح نشان می دهد که چه مقدار مواد مغذی در هر دوز وجود دارد.
  • لیست کامل مواد فعال روی کالا
  • لیست کامل سایر مواد تشکیل دهنده. در مورد اجزای ذکر شده که ناآشنا هستند تحقیق کنید.
  • نظرات مثبت برای مکمل و شرکت در سایت شرکت سازنده

هنگامی که جایگزین پروتئین آب پنیر به بازار می آید که ادعا می کند بسیار شبیه به محتوای پروتئین بالا و مشخصات آمینو اسید چشمگیر است، ما نمی توانیم بنشینیم و مصرف نکنیم.

مزایای Beef Protein

  • پروتئین خالص گوشت گاو
  • طعم بسیار لذیذ
  • موثر در سنتز عضله
  • وجود پروتئین هیدرولیز در محصول
پروتئین بیف (Beef Protein) چیست؟ مزایا و موارد مصرف آن
پروتئین بیف (Beef Protein) چیست؟ مزایا و موارد مصرف آن

اهمیت پروتئین بیف در سلامتی

در میان انواع گوشتها، گوشت گاو پادشاه است. ۱۰ ماده مغذی ضروری گوشت گاو است که پروتئین یکی از قابل توجه ترین آنها است. در حقیقت، یک وعده پخت گوشت گاو ۵۰ گرم ۵۰ درصد از ارزش روزانه (۲۵ گرم) این ماده مغذی مهم را تامین می کند. آن را به یک منبع عالی تبدیل می کند.

افرادی که از رژیم غذایی با پروتئین بالاتر (حدود ۳۰ درصد کالری روزانه از پروتئین) استفاده می کنند. احساس رضایت بیشتری می کنند، ممکن است به جلوگیری از پرخوری کمک کند.

پروتئین به حمایت از بدنهای قوی و لاغر کمک می کند. خوردن حداقل ۴ اونس پروتئین با کیفیت بالا از غذاهایی مانند گوشت گاو در هر وعده غذایی به بدن شما انرژی لازم برای یک شیوه زندگی فعال را می دهد.

پروتئین ممکن است به کاهش چربی کمک کند. تحقیقات نشان داده است که ورزش با رژیم غذایی با پروتئین بیشتر برای کنترل وزن موثرتر است. گوشت گاو آمینو اسیدهای لازم برای ساخت و بازسازی عضلات را فراهم می کند.

ویژگی مهم Beef Protein

یک همبرگر معمولی ۴ اونسی که ۸۵ درصد چربی دارد. ارزش غذایی آن حدود ۲۴۳ کالری، ۱۷ گرم چربی، ۶ گرم چربی اشباع، ۷۷ میلی گرم است. کلسترول و ۲۱ گرم پروتئین. در حالی که یک پودر پروتئین گوشت گاو ۱۱۰ کالری ،۰ چربی ، ۰ کلسترول و ۲۴ گرم پروتئین ارائه می دهد.

بهترین چیز در مورد پودر Beef Protein این است که به ما اجازه می دهد از مزایای گوشت گاو بدون معایب احتمالی گوشت قرمز مانند چربی اشباع شده بالا یا عوامل سرطان زا لذت ببریم. اما، دقیقا چیست و آیا بهترین گزینه برای شما است؟ پودر پروتئین بیف یکی از مزایای آن را جایگزینی برای مکمل های شیر یا پروتئین بر اساس آب پنیر برای کسانی است که در تحمل لاکتوز مشکل دارند.

Beef Protein منبع کامل پروتئین برای هر رژیم غذایی است. بدین معنی که کل اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن شما را تامین می کند.

موارد مصرف پودر پروتئین بیف

پودر Beef Protein برای موارد زیر استفاده می شود:

  • رشد ماهیچه
  • کاهش وزن
  • رشد مو، پوست و ناخن
  • مصونیت در برابر بیماری
  • کنترل فشار خون
  • استخوان های سالم
  • جلوگیری از شکستگی در افراد مسن

بسیاری از پودرهای Beef Protein فاقد چربی و فاقد کلسترول هستند. پودر پروتئین بیف سرشار از کلاژن است. آهن را تامین می کند که برای انتقال اکسیژن به سراسر بدن مهم است. از خستگی در هنگام ورزش جلوگیری می کند. پودر پودر پروتئین بیف کمک می کند تا کراتین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. طبق یک مطالعه بیوشیمیایی، به ورزشکاران در تمرینات شدید کمک می کند.

پروتئین بیف (Beef Protein) چیست؟ مزایا و موارد مصرف آن
پروتئین بیف (Beef Protein) چیست؟ مزایا و موارد مصرف آن

اهمیت پروتئین بیف خالص

پروتئین بیف ۱۰۰ درصد هیدرولیزه و خالص میشود. به‌ صورت طبیعی و بدون هورمون سنتز می‌شود. پروتئین بیف ۱۰۰ درصد ۹ آمینو اسید مفید برای ورزش پرورش اندام دارد. Beef Protein تمام مشخصه های پروتئین شیر را دارد. اما پروتئین بیف سبب حساسیت گوارشی در افراد نمیشود. این مکمل اهمیت زیر را دارد:

  • حفظ و افزایش حجم عضلات
  • سلامت بدن در افراد مسن
  • افزایش تراکم استخوان‌
  • عضله سازی

ترکیبات پروتئین بیف 

  • پروتئین
  • کربوهیدرات
  • نمک
  • فیبر
  • چربی

نحوه مصرف پروتئین بیف 

روزانه ۳۰ گرم پروتئین بیف را در ۲۵۰ میلی‌لیتر آب حل کنید و بعد از ورزش میل کنید.

هشدار مصرف پروتئین بیف 

در صورت هرگونه حساسیت به پزشک بروید. هشدارهای روی کالا مطالعه شود. بیش از میزان دوز مصرف نکنید. قبل از مصرف با مربی یا کارشناس تغذیه مشاوره کنید .
افراد نامناسب برای مصرف پروتئین بیف افراد زیر هستند:

  • افراد زیر ۱۸ سال
  • در صورت آلرژی به شیر، بادام، سویا یا تخم مرغ
  • افراد تحت درمان
  • بیماران خاص
  • خانم های باردار

شرایط نگهداری پروتئین بیف 

دور از دسترس اطفال، دور از تابش نور آفتاب. در جای خشک و خنک ذخیره و حفاظت شود. پس از مصرف درب قوطی را محکم ببندید.

پروتئین بیف (Beef Protein) چیست؟ مزایا و موارد مصرف آن
پروتئین بیف (Beef Protein) چیست؟ مزایا و موارد مصرف آن

انواع پروتئین عضلانی در ماهیچه

پروتئین های ماهیچه های اسکلتی بر اساس حلالیت در غلظت های مختلف نمک به سه دسته تقسیم می شوند: میوفیبریلار (۵۰-۶۰٪)، سارکوپلاسمی (۳۰٪) و استرومال (۱۰-۲۰٪).

پروتئین های انقباضی، ساختاری و تنظیم کننده، پروتئین های میوفیبریلار را تشکیل می دهند.

میوزین و اکتین پروتئین های انقباضی هستند. رشته های نازک و ضخیمی را تشکیل می دهند. انقباض و آرامش ماهیچه های اسکلتی را تنظیم می کنند. تروپونین و تروپومیوزین دو پروتئین تنظیم کننده انقباض هستند. تیتین، نبولین، a-actinin ، b-actinin،tropomodulin ،desmin ، filamin، C-protein، H-protein و myomesin از جمله پروتئین های ساختاری هستند.

پروتئین انقباضی عضلات

پروتئین اصلی باند A میوزین است. یک پروتئین رشته ای که رشته های ضخیم سلول های ماهیچه ای را تشکیل می دهد. ساختار چهارگانه یک مولکول میوزین از شش زیر واحد تشکیل شده است: دو زنجیره سنگین میوزین، دو زنجیره سبک مهم میوزین و دو زنجیره سبک تنظیم کننده میوزین.

اکتین کروی و اکتین رشته ای دو نوع اکتین هستند. رشته های نازک را تشکیل می دهند. G اکتین به صورت رشته ای دو رشته ای و پیچ خورده پلیمریزه می شود تا F  اکتین تشکیل شود. تروپومیوزین و تروپونین به F-actin متصل می شوند.

اکتین در طول انقباض ماهیچه ای به میوزین متصل می شود. پل های متقاطع آکتومیوزین را ایجاد می کند. ATPase میوزین را فعال می کند. باعث میوزین می شود که رشته های نازک را به سمت خط M بکشد و سارکومر را کوتاه می کند.

پروتئین تنظیم کننده عضلات

تروپومیوزین و تروپونین دو پروتئین مهم هستند. انقباض و آرامش عضلات را کنترل می کنند. آنها با رشته های اکتین تعامل می کنند تا محل اتصال میوزین را مسدود کرده و از فعال شدن ATPase آکتومیوزین در غیاب یون کلسیم جلوگیری کنند.

تروپومیوزین یک پروتئین پیچ خورده است. از دو زیر واحد پلی پپتیدی a-helix تشکیل شده است. به عنوان  a- و b-tropomyosin شناخته می شوند. مولکولهای تروپومیوزین سر تا دم به رشته های F-actin متصل می شوند. مجتمع های تروپونین، شامل تروپونین، تروپونین I و تروپونین T هستند، به هر مولکول تروپومیوزین متصل شده اند.

تروپونین C به عنوان محل اتصال کلسیم عمل می کند. تروپونین T مجموعه تروپونین را به تروپومیوزین متصل می کند. تروپونین I، هنگامی که به اکتین متصل می شود، فعالیت ATPase آکتومیوزین را مهار می کند.

یون های کلسیم در غلظت های بالای یون کلسیم به تروپونین C متصل می شوند. باعث تغییر شکل در مجموعه تروپومیوزین-تروپونین و دررفتن تروپونین I می شود و سبب شده اکتومیوزین ATPase روی انقباض ماهیچه ها عمل کند.

پروتئین ساختاری عضلات

ساختار رشته ای Myofibril و یکپارچگی آن توسط پروتئین های ساختاری تنظیم می شود. تیتین، به عنوان کانکتین شناخته می شود. ستون فقرات رشته های نوار A-thick است. همچنین به عنوان یک فنر مولکولی در نوار I عمل می کند و در حین انقباض عضله به سارکومر کشش می بخشد.

نبولین پروتئینی ساختاری طول رشته های نازک را کنترل می کند.

اجزای اصلی دیسک Z a-Actinin است که اکتین را به دیسک Z پشتیبانی و متصل می کند.

هترودایمر b-Actinin ، همچنین به عنوان پروتئین CapZ شناخته می شود. از زیر واحدهای a و b تشکیل شده است. در دیسک Z به a-actinin متصل می شود. از تشکیل شبکه های رشته های اکتین جلوگیری می کند.

تروپومودولین، تروپومیوزین و اکتین را متصل می کند. در حالی که طول رشته های نازک را با تنظیم میزان مونومرهای G-actin موجود تنظیم می کند.

دزمین و فیلامین برای اتصال میوفیبریل ها به سارکولما و تثبیت ساختار ماهیچه ها ضروری هستند.

پروتئینهای متصل کننده به میوزین پروتئین C و پروتئین H در باند A رشته های ضخیم موجود هستند. تصور می شود که تراز و ثبات رشته های ضخیم توسط این پروتئین ها کمک می شود.

پروتئین خط اصلی M میوزین است. کنترل تیتین و میوزین و همچنین حفظ ساختار رشته های ضخیم را کنترل می کند.

قیمت مکمل پروتئین بیف

همه فکر کنیم مکمل Beef Protein از بهترین گوشت گاو تهیه شده. قیمت هر کیلو گوشت گاو در مقایسه با لبنیات زیاد است. پس هزینه گوشت بیشتر است. پس مقرون به صرفه نیست برای تولید پروتئین بیف، فقط از قسمتهای باکیفیت گوشت گاو استفاده شود.

کلام آخر

پروتئین اسید آمینه‌های ضروری بدن است. سلولهای بدن ما آن را نمیسازد. پس از راه تغذیه وارد بدن میشود. در مصرف پروتئین بیف دقت کنید. مکمل پروتئین بیف باید اسید آمینه‌های ضروری را داشته باشد. خوشبختانه پروتئین‌ بیف تمام این ویژگی‌ها را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا