Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیغذایی و داروییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید کربومر | کاربرد کربومر چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد کربومر و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید کربومر دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش کربومر در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان کربومر در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت کربومر نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش کربومر به روزرسانی می‌شود.

کربومر چیست و چه کاربردهایی دارد؟ اصطلاحی است که برای یک سری از پلیمرهایی ساخته شده از اسید اکریلیک بکار می رود. کربومر پودری سفید رنگ و کرکی است که اغلب به عنوان ژل در محصولات آرایشی و مراقب شخصی مورد استفاده قرار می گیرد.

کربومر در طیف گسترده ای از انواع محصولات پوست ، مو، ناخن و همچنین مواد ضدعفونی کننده مورد استفاده قرار می گیرد. این مواد توانایی جذب و ابقاء آب را دارند و در صورت پراکندگی در آب می توانند تا ۱۰۰۰ برابر حجم اصلی خودشان متورم شوند.

این ترکیبات به عنوان قوام دهنده به کنترل ویسکوزیته و غلظت مواد آرایشی کمک می کنند. کربومر ها برای انتشار و تعلیق مواد جامد نامحلول در مایع مورد استفاده قرار گرفته و از جدا شدن روغن و بخش های مختلف یک مایع محلول جلوگیری می کنند.

مراکز خرید و قیمت فروش کربومر در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش کربومر و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان کربومر در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده کربومر در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید کربومر در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش کربومر را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

بطورکلی کربومرها در فرمولاسیون ترکیبات ژل مانند استفاده می شوند زیرا می توانند موقع حل شدن در آب کلوئید و شبه موسیلاژها را تشکیل دهند. در محصولات آرایشی کربومرها گاهی اوقات با اعداد ۹۱۰، ۹۳۴، ۹۴۰، ۹۴۱ و P934 مورد استفاده قرار می گیرند که این اعداد نشان دهنده وزن مولکولی ویژه و ترکیب پلیمری آنهاست.

کربومرها در تولید مرطوب کننده صورت، ضد آفتاب، شامپو، محصولات ضد پیری، کرم دور چشم، پاک کننده ها و اسکراب ها مورد استفاده قرار می گیرند.

متغیر بودن مقدار کربومر مورد استفاده در یک محصول به تولید کننده این امکان را می دهد که محصولی به سفتی ژل مو یا لوسیونی رقیق تولید کند. همچنین برای کاهش مشکلات گرد و غبار در طول فاز تولید کربومر می توانید از انواع گرانول استفاده کنید.

ویژگی های کربومر چیست

پلیمر های کربومر از اکریلیک اسید و پلی اتیلن ساخته می شوند که از نظر شیمیایی مشابه هستند اما از نظر وزن مولکولی و ویسکوزیته باهم متفاوت دارند.

کربومرها در حالت مایع بی رنگ بوده و به سادگی در آب حل می شوند و بوی مشخصی دارند. این ترکیبات با الکل ها، اترها و کلروفرم نیز محلول تشکیل می شوند.

هنگامی که یک پلیمر کربومر در محلول آبی با pH خنثی قرار می گیرد، بسیاری از زنجیره های جانبی آن پروتون خود را از دست می دهند و بار منفی به دست می آورند به همین دلیل کربومر می تواند آب را جذب و ابقا کند و به عنوان ژل یا ماده قوام دهنده مورد استفاده قرار می گیرد.

کربومرها وزن مولکولی بالایی دارند و بسته به درجه انشعاب گریدهای مختلفی دارند که هریک اهمیت و کاربرد خاصی دارد. این پلیمرها پس از خنثی سازی نسبت به برش حساس تر می شوند و بطورکلی نسبت به UV حساس هستند و باید همراه با ترکیبات ضد UV در ژل ها مورد استفاده قرار بگیرند.

این ترکیبات در داروسازی به عنوان ماده کمکی، امولسیفایر، ماده ژل ساز، تثبیت کننده سوسپانسیون و مواد اتصال دهنده قرص ها مورد استفاده قرار می گیرند. کربومرها معمولاً در خمیر دندان و ژل ها، لوسیون های پوستی و برخی از قطره های چشمی مورد استفاده قرار می گیرند.

خواص ویژه این پلیمرها باعث کنترل رهاسازی و بهبود دسترس پذیری بیولوژیک آنها می شود. این ترکیبات از نظر فیزیولوژیکی بی اثر و غیرحساسیت زا هستند و از پایداری حرارتی عالی برخوردارند بنابراین می توانند به صورت خوراکی یا موضعی مورد استفاده قرار بگیرند.

عوارض جانبی و خطرات کربومر

علاوه بر استفاده در محصولات مراقبت شخصی، این پلیمرها دارای طیف گسترده ای از مصارف تجاری و صنعتی هستند مثلا به عنوان حامل رایحه در عطرها، تولید باند های پزشکی و پانسمان های زخم و ژل های مقاوم در برابر آتش مورد استفاده قرار می گیرند.

این ترکیبات از نظر FDA ایمن در نظر گرفته می شوند اما در غلظت های بالا می توانند باعث سوزش پوست و چشم ها هستند. بلع محلول های غلیظ کربومرها نیز منجر به سوختگی شدید دهان و دستگاه گوارش خواهد شد.

بررسی ها نشان می دهد کاربرد کربومر در محصولات آرایشی – بهداشتی بی خطر است و به نظر نمی رسد که این ماده تاثیری روی پوست بگذارد زیرا در معرض هوا خشک می شود و شما متوجه آن نخواهید شد.

اما در بررسی مطالعات حاد دهانی و پوستی نشان داده شده است که کربومرها پتانسیل کمی برای سمیت نوری دارند و در هنگام قرار گرفتن در معرض نور تا غلظت های ۱۰۰٪ می توانند باعث تحریک پوست و حساسیت زایی شوند.

جالب است بدانید که کربومرها برای اغلب فلزات از جمله فولاد، مس، برنج، و نقره بسیار خورنده هستند ولی با فولاد ضد زنگ سازگاری دارند.

خرید کربومر ۹۴۰

کربومر ۹۴۰ یک پودر سفید با بوی خفیفی استیک مانند است. این یک پلیمر پلی آکریلات است که می تواند ویسکوزیته بالایی ایجاد کند و می تواند یک ژل شفاف را تشکیل دهد. کاربردهای مهمی مانند غلیظ کننده و تعلیق دارد. فرآیند کوتاهی دارد (بدون چکه) و یک ماده ساده با پایداری خوب است. کربومر۹۴۰ به طور گسترده در محصولات ژل های شفاف، اسانس ها و کرم ها و ژل های هیدروالکلی استفاده می شود. به ویژه برای محصولات بسیار شفاف مناسب است.

فروش کربومر ترکیه

کربومر ترکیه دارای ویژگی های رئولوژی کوتاه، ویسکوزیته بالا، شفافیت بالا، مقاومت یونی کم و مقاومت برشی است. نقش آن در محصول عمدتا در سه جنبه منعکس می شود: ضخیم شدن، سوسپانسیون و امولسیون. این ماده نمی تواند ویسکوزیته بالاتری تولید کند که اگر محتوای آن بسیار کم باشد (دوز معمولی ۰.۲۵-۰.۵٪ است). کربومر ترکیه می تواند به عنوان یک عامل سوسپانسیون عالی برای تعلیق اجزای نامحلول در سیستم استفاده شود. همچنین می توان از آن به عنوان امولسیفایر برای امولسیون سازی و تثبیت در فاز روغن/آب استفاده کرد.

خرید کربومر ۹۸۰

کربومر۹۸۰ یک پلیمر اصلاح کننده و ضخیم کننده است که شفافیت خوبی دارد و بطور گسترده در کرم‌های مراقبت از پوست، ژل‌های شستشوی دست، ضد آفتاب، عطرهای بدون الکل، نرم‌ کننده‌های مو و سایر مواد شیمیایی روزانه استفاده می‌ شوند. کربومر ۹۸۰ در کشاورزی در کنترل محصول و تغذیه حیوانات و د نساجی در مراقبت از پارچه و خشکشویی و منسوجات و در صنعت پزشکی در تهیه بعضی از داروها و تجهیزات پزشکی استفاده می شود.

قیمت کربومر

کربومر یک مولکول بزرگ است که توانایی جذب و حفظ مقادیر زیادی آب را دارد. در مراقبت از پوست، از آن به عنوان یک امولسیفایر برای کمک به تثبیت و غلیظ شدن محلول ها با قابلیت حل شدن مواد مختلف استفاده می شود. کربومر به کنترل قوام و جریان لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی کمک می کند و همچنین به لوسیون ها، کرم ها و ژل ها بافتی صاف و ابریشمی می بخشد. باتوجه به کاربرد این ماده در صنایع مختلف اغلب تولید کنندکان قیمت های متفاوتی را به خریداران اعلام می کنند.

قیمت پودر کربومر

پودر کربومر به صورت پودرهای سفید و کرکی در بازار یافت می شوند. آنها توانایی جذب، حفظ آب و متورم شدن چندین برابر حجم اولیه خود را دارند. کدهای کربومر (۹۱۰، ۹۳۴، ۹۴۰، ۹۴۱ و ۹۳۴P) نشانه ای از وزن مولکولی و اجزای خاص پلیمر هستند. این محصول یک آلیل ساکارز با پیوند اکریلیک یا پلیمر آلیل اتر پنتا اریتریتول است. قیمت هر یک از این پودرها باتوجه به وزن و اجزا و کاربرد متفاوت است.

فروش جایگزین کربومر

متیل سلولز اتر، اتر سلولزی بی بو و غیر سمی است که از سلولز طبیعی از طریق یک سری پردازش های شیمیایی تولید می شود. این ترکیب یک جایگزین مناسب برای کربومر است. این اتر سلولزی حلالیت مناسبی در آب دارد و دارای خواص ضخیم کننده، چسبندگی، پخش کننده، امولسیون کننده، فیلم، معلق، جذب ژل و خواص کلوئیدی محافظ فعالیت سطحی و حفظ خواص عملکرد رطوبت است.

فروش کربومر ایرانی

کربومر ایرانی پلیمرهایی هستند که به عنوان عامل غلیظ کننده در صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند. این کربومرها برای استفاده در لوازم آرایش بی‌ خطر هستند و هیچ عارضه جانبی ندارند. کربومرها برای همه انواع پوست قابل استفاده هستند و به صورت پودرهای سفید کرکی به سایر مواد موجود در محصولات اجازه می دهند تا برای انجام کار با هم کاملا مخلوط شوند.

خرید سنتز کربومر

کربومر به عنوان یک عنصر قوام دهنده می تواند آب را جذب کرده و نگه دارد و تا چندین برابر حجم اولیه خود متورم شود. سنتز کربومر در یک فرآیند متقاطع با توجه به ویژگی های رئولوژیکی و درجه همبستگی و شرایط تولید در یک حلال آروماتیک انجام می گیرد. سنتز کربومر در این حلال که مونومرها و سایر مواد افزودنی باید در آن محلول باشند از طریق پلیمریزاسیون رسوبی و در کنار رادیکال آزاد انجام می شود که البته محصول بدست آمده نامحلول است. در گذشته از بنزن به عنوان حلال استفاده می شد اما با توجه به نگرانی های بهداشتی مخلوط های اتیل استات و سیکلوهگزان به عنوان جایگزین استفاده می شوند.

فرق کارباپول و کربومر

کربومر به عنوان یک ماده بی خطر و پایدار، دارای ویسکوزیته بالا است و به صورت مایع یا پودر به فروش می رسد. اما کارباپول پرکاربردترین نوع کربومر و فرم پودری کربومر است که در آب و الکل و گلیسیرین قابل انحلال است و یک ژل شفاف ایجاد می کند. کارباپول که به عنوان نام تجاری کربومر نیز شناخته می شود اغلب برای نگه داری رطوبت و به عنوان قوام دهنده و امولسیون کننده در بسیاری از داروها و مواد آرایشی مرتبط با پوست و مو استفاده می شود. کربومر انواع متفاوتی دارد که هر یک با توجه به کاربرد در شرایط خاص تولید و در صنعت دارو، پزشکی، خوراکی و صنعتی به کار برده می شود.

خرید کربومر مایع

کربومر مایع یک محلول بی رنگ و دارای بوی خاص است که در آب و الکل ها، اترها قابل انحلال بوده و یک محلول غیر فرار را به وجود می آورد. این نوع از کربومر تنها با فولاد ضدزنگ سازگار بوده و با سایر فلزات واکنش می دهد و باعث خوردگی آنها می شود. همچنین در محلول با pH خنثی، پلیمر آنیونی تشکیل می دهد که در نتیجه می تواند آب را جذب کند و به عنوان ژل یا حجم دهنده مورد استفاده قرار می گیرد. این شکل از کربومر اغلب به عنوان یک عنصر مهم و جاذب آب و برای ایجاد بافت لطیف و یکنواخت در محصولاتی مانند ژل های دارویی و محصولات آرایشی و شامپوها مورد استفاده قرار می گیرد.

تولید کربومر

کربومر یک ترکیب شیمیایی و یک مولکول بزرگ است که از منومرهای اکریلیک اسید که مواد بسیار کوچکی هستند به همراه پلی اتیلن به وجود می آید. البته این مواد تشکیل دهنده وزن مولکولی و ویسکوزیته متفاوتی دارند و فقط از نظر خواص شیمیایی مشابه هستند. در واقع ساختار این ماده از یک پلیمر وینیل و گروه کربوکسیل اکتیو تشکیل شده که با داشتن خواصی مانند ویسکوزیته بالا و همچنین بالابودن ظرفیت معلق بودن و پراکنده شدن زیاد و همچنین به عنوان عامل حجیم کننده دارای جریان کوتاه در صنایع مختلف به عنوان یک عنصر کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های کربومر

نام انگلیسی Carbomer
فرمول شیمیایی C3H4O2
چگالی ۱.۱۵ گرم بر میلی لیتر
نام تجاری پلی اکریلیک اسید

کاربرد کربومر

کربومر یک پلیمر و یک ماده جاذب رطوبت و یک ماده غلیظ کننده است که برای بالا بردن و کنترل حفظ رطوبت و ایجاد قوام و ماندگاری بیشتر و همچنین به دلیل داشتن خواص امولسیون کنندگی در بسیاری از صنایع به کار می رود. این ترکیب شیمیایی در انواع لوسیون، کرم و ژل های بهداشتی و موبرها و همچنین محصولا مراقبت پوست و مو و محصولات دفع کننده حشرات موجود است. حتی نوع خوراکی آن در صنعت دارو مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده همچنین قابلیت بسیار کمی برای ایجاد حساسیت دارد و بطور کلی به عنوان یک ماده ایمن در محصولات آرایشی و بهداشتی و دارویی در نظر گرفته می شود.

روش ساخت کربومر

کربومر توسط پلیمریزاسیون رسوبی با رادیکال آزاد که در حلال های آلی انجام می شود، سنتز می شوند. ۵-۸ حلال‌ برای این فرآیند به‌ گونه ‌ای انتخاب می ‌شوند که مونومرها، آغازگرها و سایر افزودنی ‌ها در محیط واکنش محلول باشند، اما محصول پلیمری به دست آمده قابل حل نیست. از نظر تاریخی، بنزن حلال ترجیحی برای سنتز تجاری کربومرها بود. با این حال، به دلیل نگرانی‌ های بهداشتی و ایمنی مرتبط با بنزن، سیستم ‌های حلال جایگزین، مانند n-هگزان یا مخلوط‌های اتیل استات و سیکلوهگزان، امروزه به جای بنزن برای ساخت کربومر استفاده می ‌شوند.

قیمت کربومر

کربومرها خواص سوسپانسیون و تثبیت عالی را در طیف وسیعی از صنایع، از جمله کاربردهای به عنوان سورفکتانت و امولسیون ‌ها، ارائه می‌ کند. در صنعت آرایشی و بهداشتی این پلیمرها برای کاربردهای با pH پایین سوسپانسیون و ضخیم‌ کننده را فراهم می کنند. با توجه به خواص فراوان کربومرها به عنوان یک عامل ژل کنندگی، تولیدکنندگان در صنعت آرایشی و بهداشتی خریداران عمده کربومر هستند.

پرسش های رایج در مورد کربومر

از کجا می ‌توانم مراکز خرید و فروش کربومر را در تهران و شهرستان ‌ها پیدا کنم؟
سایت جهان شیمی به عنوان مرجع قیمت و فروش کربومر در ایران، خریداران کربومر در نقاط مختلف کشور را به فروشندگان حرفه‌ ای، مجرب و کارآزموده متصل می ‌کند. لیست این فروشندگان را می توانید در این مقاله مشاهده کنید.

فروش کربومر

کربومر ها اصلاح‌ کننده‌های رئولوژی کارآمد و مؤثر، مزایای ضخیم ‌کنندگی، تعلیق و تثبیت عالی را ارائه می ‌کنند و طیف گسترده ای از ویژگی های جریان را ارائه می دهد که امکان فرمولاسیون طیف گسترده ای از اشکال محصول را فراهم می کند. به همین دلیل اغلب از آنها در محصولاتی مانند مواد شوینده لباسشویی، پاک کننده های سطوح سخت، جلا دهنده ها و محافظ ها، مراقبت از ظروف، مراقبت از خودرو، مراقبت از هوا، باتری ها و محصولات کشاورزی فرموله می شوند. با توجه به کاربردهای فراوان کربومر به صورت انبوه به فروش می رسد.

کاربرد کربومر

کربومر برای فرمولاسیون موضعی و مناسب برای تهیه ژل، کرم و عامل کوپلینگ استفاده می شود. کربومر اغلب در لوسیون، کرم و ژل موضعی استفاده می شود. در یک محیط خنثی، سیستم کربومر یک ماتریس ژل عالی با ظاهر کریستالی و حس لامسه خوب است، بنابراین کرمر ژل ایرانی بومر برای تهیه کرم یا ژل مناسب است. به عنوان یک پلیمر مصنوعی با وزن مولکولی بالا به عنوان ضخیم کننده، پخش کننده، معلق کننده و امولسیون کننده در داروها و لوازم آرایشی استفاده می شود.

کربومر ژل ایران

کربومر ژل ایران یک عامل ژل کننده و تثبیت کننده است که به محصولات آرایشی بافت نرم و لطیف ارائه می دهد. این کربومر ایرانی یک امولسیون ساده را به مراقبت از پوست دلپذیر، مرطوب کننده و با قابلیت استفاده آسان تبدیل می کند. با اکثریت قریب به اتفاق مواد آرایشی سازگار است، در برابر تنش های شیمیایی و فیزیکی بسیار مقاوم است. این عامل ژل کننده یک شبکه در اطراف ذرات روغنی تشکیل می دهد و از پیوستن آنها به یکدیگر جلوگیری می کند تا اطمینان حاصل شود که امولسیون ها در طول زمان پایدار می مانند.

خرید کربومر

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید کربومر از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید کربومر، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان کربومر را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید کربومر با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی امید

فروش انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع غذایی و ارایه محصولات تخصصی گروه رنگ های غذایی و اسانس ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا