Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییغذایی و داروییکشاورزی و دامپروری

قیمت فروش و خرید سولفیت سدیم | کاربرد سدیم سولفیت چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد سولفیت سدیم و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید سولفیت سدیم دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سولفیت سدیم در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سولفیت سدیم در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت سولفیت سدیم نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سولفیت سدیم به روزرسانی می‌شود.

سولفیت سدیم با فرمول شیمیایی Na2SO3 نمک سدیم محلول در اسید سولفور (سولفیت) است که به عنوان ماده نگهدارنده برای حفظ رنگ میوه های خشک و افزایش ماندگاری گوشت در صنایع غذایی استفاده می شود. سولفیت سدیم پودری بی بو و سفید رنگ و نسبتا سمی است که به آرامی در آب فرو رفته و حل می شود.

این ترکیب به عنوان سفید کننده، برای سولفات زدایی و دکلره کردن مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در صنایع غذایی به منظور حفظ ظاهر محصولات غذایی بکار می رود. این ماده همچنین در بسیاری از داروها برای حفظ قدرت و پایداری آنها استفاده می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش سولفیت سدیم در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش سولفیت سدیم و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان سولفیت سدیم در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده سولفیت سدیم در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید سولفیت سدیم در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش سولفیت سدیم را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

کاربرد سولفیت سدیم

سولفیت سدیم در درجه اول در صنعت تولید خمیرکاغذ و کاغذسازی استفاده می شود. این ماده در تصفیه آب به عنوان یک عامل روبنده اکسیژن مورد استفاده قرار می گیرد تا از خوردگی دیگ های بخار جلوگیری کند. این ترکیب در صنعت عکاسی برای جلوگیری از اکسیداسیون محلول ها و تولید محلول شفاف کننده کاربرد دارد.

این ماده در صنعت نساجی به عنوان ماده سفید کننده، دسولفوره و دکلره کننده مورد استفاده قرار می گیرد و در تجارت چرم برای سولفونه کردن عصاره های برنزه کننده کاربرد دارد. یکی دیگر از کاربردهای سولفیت سدیم خالص سازی TNT برای مصارف نظامی است و در صنایع شیمیایی به عنوان عامل سولفوناسیون و سولفومتیلاسیون استفاده می شود. از کاربردهای دیگر این ماده می توان به شناور کردن سنگ معدن، بازیافت روغن، نگهدارنده مواد غذایی و تولید رنگ اشاره کرد.

روش تولید سولفیت سدیم 

این ماده در مقیاس صنعتی با عبور دی اکسید گوگرد از سود سوز آور تولید می شود و در انتهای فرآیند بلورهای سولفیت سدیم شکل می گیرند. این ترکیب کمی ناپایدار است زیرا گاز دی اکسید گوگرد را به آرامی آزاد می کند ولی همین خاصیت باعث می شود به عنوان یک ماده ضد میکروب، آنتی اکسیدان و نگهدارنده در صنایع مختلف مورد استفاده بگیرد.

پردازش این محصول باعث می شود که سولفیت سدیم در دو گرید خوراکی و صنعتی تولید شود. این ماده از نظر FDA ایمن در نظر گرفته می شود و می تواند به عنوان نگهدارنده در مواد غذایی مورد استفاده قرار بگیرد. ولی به عنوان افزودنی جهت اضافه کردن به آب جهت پختن میوه ها، سبزیجات تازه و گوشت خام یا هر منبعی از ویتامین B1 مصرف آن مجاز نمی باشد.

سولفیت سدیم خوراکی

این ترکیب در درجه اول به عنوان افزودنی غذایی برای نگهداری مواد غذایی استفاده می شود. به عنوان مثال برای حفظ میوه های خشک از تغییر رنگ از این ماده استفاده می شود. همچنین فعالیت ضد پلی فنل اکسیداز آن به غذا کمک می کند تا از فساد جلوگیری کند. این ترکیب از قهوه ای شدن میوه ها و سبزیجات مختلف مانند گل کلم جلوگیری می شود. با اینحال باید بدانید که برخی از ویتامین های موجود در غذا با افزودن این ماده از بین می روند.

پودر سولفیت سدیم از کجا بخریم

پودر سولفیت سدیم یک ماده جامد محلول در آب به رنگ زرد کم رنگ است که به عنوان آنتی اکسیدان و نگهدارنده در کاربردهای تجاری استفاده می شود. این ماده در صنعت کاغذ، تصفیه آب و در صنعت عکاسی استفاده می شود و از محلول های توسعه دهنده در برابر اکسیداسیون محافظت می کند. در صنعت نساجی به عنوان یک عامل کاهنده استفاده می شود. شما می توانید این ترکیب شیمیایی را از شرکت های فروشنده مواد شیمیایی به صورت حضوری یا آنلاین خریداری نمایید.

واکنش سولفیت سدیم با اکسیژن

سولفیت سدیم به عنوان یک ماده اکسیژن زدا در صنایع مختلف استفاده می شود. اکسیژن یکی از عوامل مهم خوردگی تجهیزات حفاری و خطوط لوله، بویلرها و غیره است. سدیم سولفیت در واکنش با اکسیژن موجود در سیستم از واکنش آن با دیگر یون های موجود جلوگیری می کنند. از واکنش این ماده با اکسیژن سولفات سدیم تولید می شود

۲Na۲SO۳ + O۲ →۲Na۲SO۴

قیمت سولفیت سدیم

سولفیت سدیم در صنایع غذایی، پارچه و صنایع شیمیایی استفاده می شود. این ترکیب عمدتا برای نگهداری مواد غذایی و به عنوان آنتی اکسیدان  مورد استفاده قرار می گیرد. سدیم سولفیت یک ترکیب معدنی کم هزینه است و سمیت کمی دارد. قیمت این ترکیب شیمیایی بر اساس گرید و برند تولید کننده آن متفاوت است.

متابی سولفیت سدیم

متابی سولفیت سدیم یا پیروسولفیت یک ترکیب معدنی سنتتیک با فرمول Na2S2O5 است. به عنوان یک ضد عفونی کننده، تقویت کننده سلولی و افزودنی استفاده می شود. می توان از متابی سولفیت سدیم غلیظ برای تخلیه کنده درخت استفاده کرد. برخی از مارک ها حاوی ۹۸ درصد متابی سولفیت سدیم هستند و باعث تخریب لیگنین در کنده ها می شوند. علاوه بر این به عنوان یک مکمل در چند قرص، به عنوان مثال، پاراستامول استفاده می شود. از آن به عنوان بازدارنده فرسایش / اکسیژن زدا در صنعت نفت و گاز استفاده می شود. همچنین در صنعت تصفیه آب برای حذف کلر باقی مانده مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید سولفیت سدیم

این ترکیب شیمیایی به طور کلی به شکل پودر، کریستالی و قرص موجود است. سولفیت سدیم یکی از عوامل دکلره‌ کننده است که به‌ طور گسترده توسط شرکت ‌ها استفاده می ‌شود. ماهیت آن کمی قلیایی است. به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی همراه با سولفات سدیم و متا بی سولفیت سدیم برای مصارف صاف کردن و تاب دادن موها استفاده می شود. شما می توانید این ترکیب شیمیایی را در کیسه های ۲۵ کیلویی از شرکت های تولید مواد شیمیایی خریداری کنید.

آنالیز متابی سولفیت سدیم

متابی سولفیت سدیم ترکیبی با فرمول شیمیایی Na2S2O5 و جرم مولکولی ۱۹۰.۱۰ است. این ترکیب با نام های تجاری و آزمایشگاهی پیروسولفیت سدیم، دی سدیم دی سولفیت نیز شناخته می شود. از این ماده به عنوان نگهدارنده غذا و نوشیدنی، ماده ضد عفونی کننده و آنتی اکسیدان استفاده می شود. این ماده قابل اشتعال نیست اما در دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد تحت تاثیر گرما تجزیه می شود و گازهای سمی آزاد می کند. این ترکیب برای فلزات خورنده است و هنگام ذخیره سازی باید دور از فلزات نگهداری شود.

عوارض و خطرات سولفیت سدیم

این ماده با آب داغ، بخار یا اسیدها واکنش می دهد و مواد خورنده خطرناک ایجاد می کند. این ماده وقتی که خورده می شود باعث سوزش معده می شود. به دلیل اکسیداسیون سریع به سولفات اکثر سولفیت ها به خوبی تحمل می شوند مگر اینکه در دوزهای بالا مصرف شوند.

کولیک شدید، اسهال، اختلال در گردش خون، کاهش فعالیت سیستم عصبی مرکزی و حتی مرگ می تواند در اثر مصرف زیاد سولفیت سدیم رخ دهد.

سولفیت سدیم یک ماده کاهنده است و می تواند با مواد اکسید کننده مانند پراکسیدها، اپوکسیدها، اکسواسیدها واکنش نشان دهد. سولفیت سدیم اگر تا مرحله تجزیه شدن گرم شود، بخارات سمی اکسید سدیم و اکسید گوگرد را منتشر می کند.

در صورت تماس این ماده با چشم ها، آنها با آب فراوان و محلول سالین به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه شستشو دهید . در صورت تماس با پوست فورا پوست را با مقدار فراوان آب شستشو دهید و در صورت استنشاق بلافاصله فرد را به محیط باز منتقل کرده و از او بخواهید نفس عمیق بکشد و در حین انجام همه این اقدامات با اورژانس تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید.

 

خرید سولفیت سدیم

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید سولفیت سدیم از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید سولفیت سدیم، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان سولفیت سدیم را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید سولفیت سدیم با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا