Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و داروییکشاورزی و دامپروری

قیمت فروش و خرید مالتیتول | کاربرد مالتیتول چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد مالتیتول و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید مالتیتول دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش مالتیتول در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان مالتیتول در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت مالتیتول نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش مالتیتول به روزرسانی می‌شود.

مالتیتول یک قند الکلی است که به طور طبیعی در بعضی از میوه ها و سبزیجات یافت شده و به عنوان کربوهیدرات در نظر گرفته می شود. مالتیتول سنتتیک یک قند مصنوعی است که به جای شکر در تولید خوراکی‌هایی با کالری کمتر جهت حفظ سلامتی افراد در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر قدرت شیرین کنندگی، مالتیتول و سایر قندهای الکلی به حفظ رطوبت مواد غذایی کمک کرده و از قهوه ای شدن آنها جلوگیری می کنند. این ماده در داروسازی نیز کاربرد دارد و برای بهبود طعم شربت های دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت خرید و فروش مناسب پودر مالتیتول سبب شده به عنوان طعم دهنده، فرمولاسیون کمکی، جاذب رطوبت، شیرین کننده مغذی، تثبیت کننده، قوام دهنده و بهبود دهنده سطح و بافت مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

مراکز خرید و قیمت فروش مالتیتول در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش مالتیتول و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان مالتیتول در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده مالتیتول در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید مالتیتول در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش مالتیتول را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

این قند باعث طعم بد دهان پس از مصرف نمی شود و برای کاهش وزن و مدیریت دیابت می تواند به شما کمک کند. مالتیتول برخلاف سایر قندها و شیرین کننده ها توسط باکتری‌های موجود در دهان قابل استفاده نیست بنابراین باعث پوسیدگی دندان ها نخواهد شد. به همین جهت آن را در فرمولاسیون آدامس، دهان‌شویه و خمیردندان مورد استفاده قرار می دهند.

کاربرد مالتیتول 

پودر مالتیتول یکی از اعضاء خانواده شیرین کننده هایی است که به عنوان پلی اول یا قند الکلی شناخته می شوند. این قند بسیار شبیه ساکارز است و ۹۰% ساکارز شیرینی دارد.

مالتیتول با هیدروژناسیون مالتوز که از نشاسته بدست می آید، تولید می شود. این ترکیب مانند سایر پلی اول ها، قهوه ای یا کاراملی نمی شود. شیرینی زیاد مالتیتول اجازه می دهد تا از آن به تنهایی و بدون نیاز به شیرین کننده های دیگر استفاده شود و اثر خنک کننده این قند در دهان در مقایسه با سایر پلی اول های دیگر بسیار کمتر است.

اگرچه پودر مالتیتول غالباً به عنوان جایگزین قندها در تولید غذاهای بدون قند مورد استفاده قرار می گیرد ولی ممکن است از آن برای جایگزینی چربی ها نیز استفاده شود زیرا باعث ایجاد بافت خامه ای در مواد غذایی می شود.

مالتیتول به ویژه در تولید شیرینی ها از جمله آب نبات های بدون قند، آدامس، شکلات ها، کالاهای پخته شده و بستنی بسیار مفید است و به عنوان یک ماده خوشبو کننده، مرطوب کننده یا نرم کننده در محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

مانیتول چیست

مانیتول یک الکل یا پلی ال قند طبیعی است که ۵۰ درصد قند شیرینی دارد. عمده کاربردهای نهایی آن در بخش های دارویی و غذایی است. از اثر خنک کنندگی آن برای پوشاندن طعم های تلخ استفاده می شود. به دو صورت پودر یا گرانول در بازار موجود است. کاربردهای رایج آن در صنایع غذایی، صنعتی، سورفکتانت ها، داروسازی، مراقبت شخصی و غیره است.

سوربیتول

سوربیتول از نظر شیمیایی نسبتا خنثی است و یک ماده شیمیایی پایدار است که انتظار می‌ رود تقاضای بالایی داشته باشد زیرا به راحتی می ‌توان آن را در سایر محصولات غذایی بدون مختل کردن دستور ترکیب کرد. با توجه به خواص بی نظیر و مفید سوربیتول در افزایش بافت، کاربردهای متنوعی از جمله ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی دارد. سوربیتول یک محصول واسطه است که تقاضای آن تا حد زیادی به تقاضا برای محصولات نهایی در صنایع کاربردی آن بستگی دارد. انتظار می ‌رود در دسترس بودن منابع نشاسته ‌ای مانند سیب ‌زمینی و ذرت در هند، چین و برزیل برای تولید آن مفید باشد.

سوربیتول چیست

سوربیتول، یک ترکیب کریستالی با طعم شیرین است که در برخی میوه ها یافت می شود. سوربیتول در واقع یک قند الکلی است که بدن انسان به آرامی آن را متابولیزه می کند. سوربیتول برای ایجاد طعم و شیرینی استفاده می شود. بازار جهانی سوربیتول بر اساس نوع به سوربیتول مایع و سوربیتول پودر/کریستال تقسیم می شود. بر اساس کاربردها بازار این شیرین کننده به قنادی، نانوایی، مواد غذایی منجمد، مکمل های غذایی، نوشیدنی ها، داروها، لوازم آرایشی و مراقبت شخصی تقسیم می شود.

سوکرالوز چیست

سوکرالوز یک شیرین کننده مصنوعی است که ماندگاری بیشتری نسبت به سایر جایگزین های قند دارد و تصور می شود شیرین تر از شکر باشد. این شیرین کننده از مواد طبیعی موجود در طبیعت یا به طور مصنوعی با استفاده از مواد شیمیایی ساخته می شود. چاقی، دیابت و سندرم متابولیک به دلیل ارتباط آنها با دریافت کالری نامتعادل، همگی به مسائل مهم سلامت عمومی تبدیل شده اند. جایگزین های قند نقش اساسی در کاهش کالری به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی برای مبارزه با شرایط ذکر شده در بالا دارند.

قیمت مالتیتول

بازار جهانی مالتیتول، بر اساس کاربرد (محصولات تخمیری، آب نبات های سخت، پرکننده خامه، شکلات، روکش، آدامس، پرکننده میوه، بستنی، فوندانت)، کانال توزیع (مبتنی بر فروشگاه، سوپرمارکت ها و هایپرمارکت ها، فروشگاه های رفاه، فروشگاه های بزرگ، بر اساس فروشگاه آنلاین)، فرم (پودر، شربت، کریستال) و صنعت مصرف کننده نهایی (غذا و نوشیدنی، داروسازی، آرایشی و بهداشتی، محصولات مراقبت از دهان) تقسیم می شود. قیمت این ترکیب بر اساس نوع و برند تولید کننده آن متفاوت است.

خرید مالتیتول

مالتیتول اساسا یک جایگزین قند است که شیرینی مشابه قند سفره اما با کالری کمتری دارد. در نتیجه از مالتیتول برای جایگزینی شکر استفاده می شود. نام شیمیایی مالتیتول ۴-O-glucopyranosyl-D-sorbitol است. مالتیتول دارای خواصی مشابه ساکارز است و می تواند شیرینی در محدوده ۷۰ تا ۹۰ درصد ایجاد کند. مالتیتول در صنایع مختلف مانند غذا و نوشیدنی، داروسازی، لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از دهان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

افزایش روزافزون دیابت، اختلالات قلبی و مشکل قند بالا منجر به تقاضای محصول بدون قند می شود که عامل اصلی رشد بازار مالتیتول و خرید بیشتر این ماده است. شما برای خرید این شیرین کننده می توانید به سایت های فروش افزودنی های غذایی مراجعه کنید.

فروش مالتیتول

بر اساس شکل، بازار جهانی خرید و فروش مالتیتول به پودر و شربت تقسیم می شود. انتظار می رود بخش پودر بیشترین سهم بازار را در طول دوره پیش بینی داشته باشد. رشد تقاضا برای محصولات بدون قند یکی از عوامل اصلی هدایت بازار مالتیتول است. مالتیتول مبتنی بر پودر به طور گسترده در صنعت داروسازی استفاده می شود. پودر مالتیتول دارای فواید خاصی برای سلامتی مانند دوستدار دندان، کالری کمتر و انتشار انرژی آهسته و شاخص گلیسمی پایین است. انتظار می رود بخش شربت در طول دوره پیش بینی با CAGR قابل توجهی رشد کند. از شربت مالتیتول در صنعت نوشابه استفاده می شود.

عوارض جانبی و مضرات مالتیتول

این ترکیب در بسیاری از محصولات فاقد قند یافت می شود بنابراین افراد مبتلا به دیابت باید به خاطر داشته باشند که مالتیتول هم یک کربوهیدرات است و می تواند بر روی قندخون آنها تاثیر بگذارد.

مانند شکر، مالتیتول هم حاوی کالری است ولی بدن کل کالری موجود در آنرا همچون آسپارتام و آس سولفام جذب نمی کند با این وجود این ماده در هر گرم حدود ۲ تا ۳ کالری تولید می کند که در مقایسه با چهار کالری در هر گرم قند، مقدار آن کمتر است.

بعد از خوردن این قند برخی از افراد درد معده و نفخ را تجربه می کنند. در عین حال مالتیتول می تواند به عنوان یک ملین عمل کند و باعث اسهال شود که این مسئله بستگی به مقدار مصرف آن و واکنش بدن شما نسبت به این قند دارد.

FDA از تولید کنندگان خواسته که محصولات حاوی بیش از ۵۰ گرم مالتیتول یا سایر قندهای الکلی را با هشداری در مورد اثرات ملین این خوراکی‌ها در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.

مالتیتول به صورت گرانول، پودر و مایع (شربت) موجود است. اگر از آن برای شیرین کردن چای یا قهوه استفاده کنید، فرم مایع آن بهتر از اشکال دیگر عمل خواهد کرد.

 

خرید مالتیتول

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید مالتیتول از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید مالتیتول، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان مالتیتول را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید مالتیتول با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا