Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییغذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید اسید بنزوئیک | کاربرد بنزوئیک اسید چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد اسید بنزوئیک و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید اسید بنزوئیک دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش اسید بنزوئیک در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان اسید بنزوئیک در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت اسید بنزوئیک نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش اسید بنزوئیک به روزرسانی می‌شود.

اسید بنزوئیک (Benzoic acid) یک ترکیب آلی با فرمول شیمیایی C6H5COOH است. اسید بنزوئیک یک اسید کربوکسیلیک آروماتیک است که به صورت کریستال های بی رنگ موجود است. اسید بنزوئیک در الکل، اتر و بنزن بسیار محلول بوده ولی خیلی کم در آب حل می شود. این ماده در قرن شانزدهم از تقطیر خشک صمغ بنزوئین بدست آمد و در سال ۱۸۷۵ خواص ضد قارچی آن کشف شد و برای مدت طولانی در حفظ توت فرنگی مورد استفاده قرار می گرفت.

تولید تجاری این ماده از طریق اکسیداسیون جزئی تولوئن توسط اکسیژن انجام می شود که توسط منگنز یا نفتالین کاتالیز می شود. بنزوات اصطلاحی است که به استر یا نمک های اسید بنزوئیک اطلاق می شود.

این ماده برای تولید فنل و در تهیه پمادهای ضد قارچ استفاده می شود و به عنوان نگهدارنده در صنایع غذایی و برای افزایش ماندگاری لوازم آرایشی و محصولات مراقبت بهداشتی از جمله خمیردندان، دهانشویه و کرم ها مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به شکل اسید هیپوریک پس از ترکیب با گلیسین در کبد از بدن دفع می شود که خیلی سمی نیست.

مراکز خرید و قیمت فروش اسید بنزوئیک در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش اسید بنزوئیک و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان اسید بنزوئیک در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده اسید بنزوئیک در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید اسید بنزوئیک در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش اسید بنزوئیک را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

برخی مواد غذایی مانند میخک، بیشتر انواع توت ها و دارچین بطور طبیعی حاوی اسید بنزوئیک هستند و در نگهداری مواد غذایی مانند سس سالاد، نوشابه، آب میوه و ترشی استفاده می شوند. این ماده در مواد غذایی فرآوری شده برای جلوگیری از رشد باکتریها، قارچ ها و مخمرها مورد استفاده قرار می گیرد.

بنزوئیک اسید چیست

بنزوئیک اسید یکی از ترکیبات پرمصرف در بازارهای تولیدی و مصرفی است. مجموعه ای از کاربردها از نگهدارنده های غذایی گرفته تا مواد دارویی، آرایشی و حتی محصولات لاستیکی را شامل می شود. این ماده کریستالی به رنگ سفید است که در آب نامحلول است و طعم ترش دارد. از نظر ساختار حاوی یک حلقه معطر است و بنابراین به آن اسید بنزوئیک معطر نیز می گویند. به همین دلیل است که این ترکیب بوی مطبوعی دارد. بنزوئیک اسید به طور طبیعی در بسیاری از میوه ها و سبزیجات وجود دارد و مشتقات آن در روغن های ضروری یافت می شود.

بنزوئیک اسید به عنوان نگهدارنده در محصولات غذایی مانند مربا، ژله، آب میوه، ترشیجات، سس ها و نوشابه ها به کار می رود. همچنین به عنوان یک ماده فعال در داروهای ضد قارچی موضعی کاربرد دارد.علاوه بر این، به عنوان یک ماده کمکی در فرمولاسیون های خوراکی مانند قرص ها و کپسول ها استفاده می شود.

فرمول مولکولی بنزوئیک اسید

فرمول مولکولی اسید بنزوئیک C6H5COOH و فرمول تجربی آن C7H6O2 است. ساختار اسید بنزوئیک شامل شش اتم هیدروژن، هفت اتم کربن و دو اتم اکسیژن است. شش حلقه کربنی دارای پیوندهای کووالانسی منفرد و دوگانه متناوب و گروه COOH هستند. ساختار کریستالی تک کلینیک است و دارای شکل مولکولی مسطح با یک گشتاور دوقطبی ۱.۷۲ D در دی اکسان است.

واکنش سوختن بنزوئیک اسید

طی واکنش سوختن اسید بنزوئیک با اکسیژن واکنش می دهد که در نهایت دی اکسید کربن و آب تولید می شود. اکسیداسیون بنزوئیک نیز اسید در دمای ۴۰۰-۳۰۰ درجه سانتی گراد باعث می شود که گروه کربوکسیل از دست برود و فنل تولید شود. در ادامه می توان را فنل را به سیکلوهگزانول و سپس نایلون تبدیل کرد.

تولید کننده اسید بنزوئیک

شرکت های زیادی در سراسر دنیا اسید بنزوئیک را در گرید های مختلف تولید و به بازار عرضه می کنند. خرید از تولید کنندگان داخلی مقرون به صرفه تر است و شما در مدت زمان کوتاهی می توانید این محصول را سفارش داده و در محل مورد نظر خود تحویل بگیرید.

پماد بنزوئیک اسید

بنزوئیک اسید دارویی است که می ‌تواند عفونت ‌ها را کنترل کند. همراه با اسید سالیسیلیک یک پماد ترکیبی ایجاد می کند که برای برخی از مشکلات پوستی استفاده می شود. اسید سالیسیلیک، یک عامل کراتولیتیک است که می ‌تواند پوست ضخیم را نرم و شل کند. این محصول برای عفونت های قارچی استفاده می شود و برای درمان بهتر پوست می تواند منجر به لایه برداری پوست شود.

قیمت اسید بنزوئیک

بازار جهانی اسید بنزوئیک در سال ۲۰۲۲، ۳.۳ میلیارد دلار بوده است و انتظار می رود تا سال ۲۰۳۰ به ۴.۲ میلیارد دلار برسد. بازار جهانی بنزوئیک اسید را بر اساس کاربرد، به مواد غذایی و نوشیدنی، داروسازی، آرایشی و بهداشتی و غیره تقسیم می ‌کند. بخش غذا و نوشیدنی بیشترین سهم این بازار را به خود اختصاص داده است. صنعت داروسازی دومین مصرف کننده اسید بنزوئیک است که بیش از ۳۰ درصد از تقاضای جهانی را در سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص داده است.

افزایش تقاضا برای مواد غذایی و نوشیدنی های فرآوری شده و داروها باعث رشد بازار جهانی اسید بنزوئیک می شود. علاوه بر این، افزایش درآمد قابل تصرف، تغییر سبک زندگی و افزایش جمعیت از دیگر عوامل رشد بازار هستند. با افزایش تقاضا از سوی صنایع مختلف، انتظار می ‌رود که بازار در سال ‌های آینده با سرعت مناسبی رشد کند. این به نوبه خود بر قیمت اسید بنزوئیک تاثیر دارد.

کاربرد اسید بنزوئیک

کاربرد اصلی این ماده در صنعت تولید ترکیبات آروماتیک فنل است. این کار از طریق فرآیندی معروف به دکربوکسیلاسیون اکسیداتیو انجام می شود و دمای ایده آل این فرایند در محدوده ۳۰۰ تا ۴۰۰ درجه سانتی گراد است. همچنین اسید بنزوئیک و نمک‌های آن به عنوان نگهدارنده مواد غذایی در صنایع غذایی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.

بنزوئیک اسید تجاری ارزان و بسیار دسترس پذیر است و از منابع مختلف از جمله بنزیل الکل، بنزیل کلرید و بنزالدئید تولید می شود. این ترکیب همه کاره در محصولات مختلف به خوبی کار می کند. حلالیت این ماده براساس درجه حرارت کمی متفاوت است اما در هنگام افزودن به آب گرم بسیار محلول در نظر گرفته می شود.

این ترکیب در پزشکی نیز کاربرد دارد و به عنوان نگهدارنده در داروها، محصولات کودک، محصولات پوستی، محصولات پاک کننده، محصولات مو و ناخن، صابون ها، محصولات حمام و مواد شوینده استفاده می شود.

اسید بنزوئیک همچنین به جلوگیری از عفونت باکتریایی کمک می کند. این ماده به عنوان یک ضد قارچ برای درمان بیماری هایی مانند کرم حلقه ای و سندرم پای ورزشکاران، درمان سوزش پوست ناشی از نیش حشرات، سوختگی و غیره نیز کاربرد دارد.

این ترکیب محصول فرعی متابولیسم فنیل آلانین در باکتریها است و هنگامی که باکتری‌های روده پلی فنول ها را پردازش می کنند (از میوه ها یا نوشیدنی های مصرف شده) تولید می شود. یکی از مزایای اسید بنزوئیک این است که در مقادیر کم بو و طعم نوشابه ها را تغییر نمی دهد. خواص نگهدارنده این ماده به دلیل توانایی مهار تکثیر بسیاری از میکروارگانیسم ها است.

عوارض جانبی و خطرات اسید بنزوئیک

مطالعات مختلف نشان می دهد که این ترکیب ممکن است به لطف خواص ضد التهابی و ضد میکروبی خود فوایدی برای سلامتی داشته باشد. با این حال، برخی از خطرات و عوارض جانبی آن نیز باید در نظر گرفته شود.

اسید بنزوئیک توسط FDA به عنوان یک ماده ایمن در نظر گرفته می شود و حداکثر مقدار مجاز آن در محصولات غذایی ۰.۱ درصد تعیین شده است. با این وجود در صورت مصرف مداوم غذاهای حاوی این ماده ممکن است عوارضی مشاهده شود.

حلالیت کم این ماده در آب، کاربرد آنرا در محصولات حاوی مقادیر زیاد آب با مشکل مواجه می کند و اکثر اوقات نمک بنزوات سدیم محلول در آب آن استفاده می شود. به عنوان مثال برخی مطالعات نشان داده است که بنزوات سدیم می تواند باعث بیش فعالی در انسان شود. در رابطه با سرطان زایی اسید بنزوئیک باید گفت که این ماده خودش سرطانزا نیست ولی در ترکیب با ویتامین C می تواند بنزن تولید کند که یک ماده سرطان زا است.

 

خرید اسید بنزوئیک

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید اسید بنزوئیک از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید اسید بنزوئیک، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان اسید بنزوئیک را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید اسید بنزوئیک با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا