Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قیمت فروش و خرید اسید فولیک | کاربرد فولیک اسید چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد اسید فولیک و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید اسید فولیک دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش اسید فولیک در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان اسید فولیک در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت اسید فولیک نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش اسید فولیک به روزرسانی می‌شود.

اسید فولیک (Folic acid) فرم سنتتیک فولات و یک ویتامین محلول در آب است که به عنوان ویتامین B9 نیز شناخته می شود. ویتامین B9 به طور طبیعی در مواد غذایی وجود ندارد. این ویتامین اغلب به مکمل های دارویی و محصولات فرآوری شده مانند نان و غلات اضافه می شود.

اسید فولیک به بدن شما کمک می کند سلول های جدید بسازد و آن ها را حفظ کند. این ویتامین همچنین به جلوگیری از تغییر در DNA که منجر به سرطان می شود، کمک می کند. به عنوان دارو برای درمان کمبود ویتامین و انواع خاصی از کم خونی (کاهش گلبول های قرمز) استفاده می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش اسید فولیک در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش اسید فولیک و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان اسید فولیک در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده اسید فولیک در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید اسید فولیک در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش اسید فولیک را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

کاربردهای اسید فولیک چیست

این ویتامین گاهی همراه با سایر داروها برای درمان کم خونی پرنیسوز، آپلاستیک یا نرموسیتیک استفاده می شود. با این حال نمی تواند کمبود ویتامین B12 را درمان می کند. اسید فولیک برای تقویت مواد غذایی بهتر از سایر اشکال فولات است؛ زیرا بسیاری از محصولات غنی شده مانند نان و ماکارونی تحت تاثیر دمای بالا پخته می شوند.

این ویتامین برای استفاده در غنی سازی مواد غذایی ایده آل است؛ زیرا نسبت به انواع فولات موجود در مواد غذایی طبیعی، در مقابل گرما مقاوم تر است. گرما و نور به راحتی می توانند انواع فولات موجود در مواد غذایی طبیعی را تجزیه کنند. مصرف این ویتامین ممکن است باعث کاهش ابتلا به افسردگی شود. در دوران بارداری و شیردهی می تواند از ابتلا نوزاد به اوتیسم جلوگیری کند.

قرص اسید فولیک خارجی

از آنجایی که مکمل فولات ساختار پیچیده ای ندارد، لذا کشور سازنده در کیفیت این مکمل تاثیری نخواهد داشت. در صورتی که باردار هستید یا قصد باردار شدن دارید، تنها نکته مهم توجه به دوز استفاده از مکمل اسید فولیک است. از همین رو، زیر نظر پزشک اقدام به مصرف کنید.

در رابطه با ایرانی یا خارجی بودن این مکمل حساسیتی نداشته باشید. نمونه های ایرانی این محصول نیز عملکرد لازمه را از خود به نمایش خواهند گذاشت.

اسید فولیک چیست؟
اسید فولیک چیست؟

مقدار مصرف اسید فولیک

سطح پایین فولات در هفته های اول بارداری با نقص لوله عصبی در نوزادان از جمله ناهنجاری های مغزی، ستون فقرات و یا نخاع در ارتباط است. مصرف این ویتامین در دوران بارداری این خطرات را کاهش می دهد. تحقیقات نشان داده است که مصرف مقدار بالای ویتامین B9 در انسان ممکن است از برخی سرطان ها از جمله سرطان سینه، روده، ریه و لوزالمعده جلوگیری کند. این مسئله به احتمال زیاد به دلیل نقش فولات در بیان ژن (کنترل روشن یا خاموش بودن ژن ها) است. برخی محققان معتقدند که پایین بودن سطح این ماده می تواند خطر رشد غیر طبیعی سلول ها و ابتلا به سرطان را افزایش دهد. سطح پایین فولات باعث تشکیل DNA ناپایدار می شود که به راحتی قابل تجزیه است و خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

با این حال، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد در افراد مبتلا به سرطان یا تومور، مصرف مقدار بالای این ویتامین ممکن است رشد تومور را افزایش دهد. مکمل های اسید فولیک همچنین با افزایش بروز برخی از انواع سرطان ها مرتبط هستند. تحقیقات بیشتری برای درک اینکه چگونه اسید فولیک مکمل ممکن است در طولانی مدت خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد، مورد نیاز است.

توصیه می شود زنان در سنین باروری روزانه حداقل ۴۰۰ میکروگرم و حداکثر ۱۰۰۰ میکروگرم فولات مصرف کنند. با این حال، دریافت ۴۰۰ میکروگرم فولات از طریق رژیم غذایی دشوار است. شما می توانید علاوه بر مصرف یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از فولات طبیعی، هر روز ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک را همراه با یک مولتی ویتامین حاوی ویتامین B9 مصرف کنید.

برای افراد بالای ۱۴ سال، میزان روزانه ۴۰۰ میکروگرم توصیه شده است. اگر می خواهید از این ویتامین برای کودکان خود استفاده کنید، بهتر است مقدار مصرف توسط پزشک تعیین شود.

زمان مصرف اسید فولیک

یکی از بیشترین سوالاتی که در زمینه مصرف اسید فولیک مطرح می شود این است که بهترین زمان استفاده از این ویتامین چه موقعی از روز است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت این که اسید فولیک را چه زمانی از روز مصرف کنید تفاوتی ندارد؛ تنها موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اسید فولیک باید با فاصله ای حداقل یک الی دو ساعته از مصرف غذا، چای و لبنیات مصرف شود.

عوارض اسید فولیک

گاهی ممکن است بانوان باردار در مصرف فولات زیاده روی کنند؛ این موضوع می تواند عوارض بی شمار و جبران ناپذیری برای جنین به همراه داشته باشد. از جمله عوارض مصرف زیاد اسید فولیک بر جنین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ابتلا به اوتیسم

کند شدن رشد مغزی در جنین

افزایش وزن و چاقی در دوران کودکی

افزایش مقاومت به انسولین در کودکی و حتی اوایل نوجوانی

نقص در لوله های عصبی جنین

یکی از عواملی که سبب بروز عوارض فولات می شود این است که فولیک اسیدی که به صورت دارویی به بدن وارد می شود، متفاوت از نوع طبیعی آن تجزیه و جذب خواهد شد. این ویتامین اگر به صورت مکمل مصرف شود، به جای جذب از روده، از طریق کبد جذب و تجزیه می شود. این نوع جذب، با سرعت کندتری رخ می دهد و سبب تجمع و بالا رفتن برخی مواد در خون می شود. از همین رو، برای مادر و جنین بسیار خطرناک است.

به طور کلی عوارض این ویتامین برای افراد بزرگسال خطرناک نیست. این عوارض به نفخ شکمی، حالت تهوع، سرگیجه، استفراغ، باد معده و بی خوابی محدود می شود. در صورت مشاهده این علائم بهتر است به پزشک مراجعه نمایید.

اسید فولیک قبل از بارداری

پزشکان آغاز مصرف فولات حداقل یک ماه پیش از بارداری را ضروری می دانند. این ویتامین نقش مهمی در شکل گیری سیستم عصبی جنین بر عهده دارد. در صورتی که مصرف ویتامین B9 یک ماه پیش از بارداری آغاز شده و تا پایان سه ماهه ی نخست ادامه یابد، می تواند خطر بروز نقص در لوله های عصبی را به طور چشمگیری کاهش دهد. همچنین از بروز کم خونی در نوزاد نیز جلوگیری به عمل می آورد.

علائم کمبود ویتامین B9 در بدن مادر بسیار نامحسوس بوده و بیشترین اثر را بر روی جنین خواهد گذاشت. لذا مصرف این ویتامین را زیر نظر پزشک و تا زمان توصیه شده توسط او ادامه دهید.

اسید فولیک چیست؟
اسید فولیک چیست؟

اسید فولیک برای مردان

ارتباط مستقیمی میان ناهنجاری های ساختار اسپرم و میزان مصرف فولات وجود دارد. در صورتی که مردان در سنین باروری از اسید فولیک استفاده کنند، میزان بروز نقایص لوله های عصبی مانند اسپاینابیفیدا، به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت. مصرف این ویتامین برای مردان، از مشکلاتی که در ادامه نام برده ایم، جلوگیری به عمل می آورد:

افسردگی

بیماری های قلبی

ریزش بیش از حد موها

مشکلات باروری

اسید فولیک برای چیست

اسید فولیک به طور کلی به شکل مکمل های غذایی یا در غذاهای غنی شده مصرف می شود. در دوران بارداری برای رشد موثر لوله عصبی که مغز و نخاع را تشکیل می دهد، ضروری است. به نظر می رسد «نقص لوله عصبی» مانند اسپینا بیفیدا در نوزادان با «نقص متابولیک» در متابولیسم فولات در مادر مرتبط است. این بدان معناست که حتی اگر مادر اسید فولیک را در رژیم غذایی به اندازه کافی دریافت کند، بدن او نمی تواند به طور موثر از آن استفاده کند.

مصرف اسید فولیک اضافی در زمانی که لوله عصبی در حال شکل گیری است می تواند احتمال نقص لوله عصبی نوزاد را کاهش دهد. با این حال، لوله عصبی خیلی زود در دوران بارداری (حدود یک ماه پس از لقاح) تشکیل می شود. به زنان توصیه می شود ۱۲ هفته قبل از بارداری اسید فولیک مصرف کنند و تا هفته ۱۲ بارداری مصرف مکمل های اسید فولیک را ادامه دهند.

علاوه بر این، اسید فولیک برای تشکیل گلبول های قرمز ضروری است و نشان داده شده است که سطح اسید آمینه (هوموسیستئین) را کاهش می دهد. این کاهش ممکن است اثر محافظتی در برابر بیماری قلبی داشته باشد. اسید فولیک همچنین به سلامت مغز، عملکرد سیستم ایمنی و همچنین به کاهش خستگی کمک می کند.

قرص اسید فولیک

قرص اسید فولیک شکل مصنوعی فولات است. یکی از مزایای قرص اسید فولیک این است که به عنوان مکمل به صورت تک مکمل است به راحتی مصرف می شود. در حالی که قرص اسید فولیک در آزمایشگاه ساخته می شود تا ساختار شیمیایی مشابهی با فولات داشته باشد، اما یکسان نیست. در واقع، یکی از معایب اصلی مکمل های اسید فولیک این است که جذب موثر آنها برای بدن ما سخت است. فولات طبیعی موجود در غذاها برای بدن راحت ‌تر جذب می‌ شود، در حالی که اسید فولیک نیاز به یک مرحله پردازش اضافی در کبد دارد تا قبل از اینکه بدن بتواند از آن استفاده کند، به فولات تبدیل شود.

قرص اسید فولیک برای چیست

رژیم غذایی فاقد غذاهای غنی از فولات می تواند منجر به کمبود فولات شود. کمبود فولات می تواند باعث بروز برخی از مشکلات سلامتی جدی شود. مصرف قرص اسید فولیک یک راه عالی برای افزایش فولات و جلوگیری از کمبود فولات است، به خصوص هنگام تلاش برای باردار شدن و در اوایل بارداری، زیرا همانگونه که در بالا ذکر شد می تواند به جلوگیری از نقایص مادرزادی کمک کند.

شواهد نشان می دهد که فولات برای سلامت مغز ضروری است (در تمام گروه های سنی، به ویژه افراد مسن). قرص های اسید فولیک برای درمان افرادی که از آلزایمر و زوال عقل رنج می برند، استفاده شده است و شواهدی وجود دارد که نشان می دهد افراد مسنی که مقادیر زیادی اسید فولیک مصرف می کنند شانس کمتری برای ابتلا به آلزایمر دارند.

فولات و اسید فولیک همچنین با تجزیه هموسیستئین، اسید آمینه ای که ممکن است به دیواره داخلی شریان ها آسیب برساند، خطر قلبی را کاهش می دهند. این نوع آسیب می تواند خطر سکته مغزی یا حمله قلبی را افزایش دهد. یک بررسی که شامل ۳۰ مطالعه با بیش از ۸۰۰۰۰ شرکت ‌کننده بود، نشان داد که قرص های اسید فولیک منجر به کاهش ۴ درصدی در خطر کلی بیماری قلبی و کاهش ۱۰ درصدی در خطر سکته می ‌شود.

بهترین نوع اسید فولیک

مکمل های اسید فولیک اغلب برای جلوگیری از کمبود فولات استفاده می شود. در حالی که طیف گسترده ای از مکمل های اسید فولیک در بازار وجود دارد، بهترین انتخاب ها از نظر خلوص و ایمنی توسط پزشک برای شما تجویز می شود.

کمبود اسید فولیک

در قسمت های بالاتر به صورت خلاصه عوارض کمبود ویتامین B9 را در بدن شرح دادیم. در این قسمت علائم کمبود این ویتامین و عوارض ناشی از آن را به صورت گزینه وار برای شما شرح دادیم تا به طور دقیق از اهمیت مصرف آن در رژیم غذایی خود با خبر شوید.

علائم کمبود اسید فولیک به شرح زیر گزارش شده اند:

دردهای دهانی

افزایش موهای خاکستری

خستگی

مشکلات رشد در کودکان و نوجوانان

زبان ملتهب

بدن درد

اختلالات شناختی

مشکلات هاضمه

ضعف حس چشایی

اسهال

بی اشتهایی مزمن

آشفتگی در خواب

رنگ پریدگی

زودرنجی

سردرد

در صورتی که به دنبال کمبود اسید فولیک دچار کم خونی شده باشید، علائم زیر را مشاهده می کنید:

ضعف

خستگی مداوم

رخوت

ناتوانی بدنی

پوست رنگ پریده

نفس تنگی

به طور کلی کمبود اسید فولیک به دلیل مشکل در تغذیه، برخی بیماری ها و مصرف برخی داروها رخ می دهد. در صورتی که هر یک از علائم بالا را تجربه کردید، بهتر است برای بررسی مشکل به پزشک مراجعه نمایید.

روش صحیح مصرف اسید فولیک

همان طور که گفتیم، بهتر است این مکمل با فاصله یک الی دو ساعت بعد از غذا، چایی و لبنیات مصرف شود. از آن جایی که فولات یک ویتامین محلول در آب است، در بدن تجمع نکرده و به راحتی از طریق ادرار دفع می شود.

روش صحیح مصرف این مکمل ارتباط مستقیمی با تجویز پزشک دارد. در صورتی که چند دوز از این مکمل در طول روز برای شما تجویز شده است، توجه کنید که آن را حداقل نیم ساعت بعد از غذا مصرف کنید. مصرف این مکمل بهتر است با یک لیوان آب باشد. توجه داشته باشید اگر پزشک تشخیص کمبود ویتامین ۹ B برای شما نداده است، از مصرف خودسرانه آن جلوگیری کنید.

اسید فولیک چیست؟
اسید فولیک چیست؟

هشدار و توصیه در مورد اسید فولیک

اگر به این ویتامین آلرژی دارید نباید آن را به عنوان دارو مصرف کنید. قبل از مصرف B9 در صورت ابتلا به بیماری های کلیوی، عفونت، اعتیاد به الکل یا اتانول یا هر نوع کم خونی با پزشک مشورت کنید.

در مورد مصرف اسید فولیک در دوران بارداری یا هنگام شیردهی با پزشک خود مشورت کنید. در صورت شیردهی به کودک ممکن است شما نیازمند مقدار متفاوتی از این ویتامین باشید؛ بنابراین پیش از مصرف آن با پزشک مشورت کنید.

FDA سازمان غذا و دارو (آمریکا) این ویتامین را در دسته A داروهای بارداری طبقه بندی می کند. بنابراین انتظار نمی رود برای جنین مضر باشد. شما در دوران بارداری باید میزان مصرف اسید فولیک را برای پیشگیری از ناهنجاری های نخاعی در جنین افزایش دهید.

در صورت مصرف بیش از حد این ویتامین ممکن است عوارضی مثل بی حسی یا سوزن سوزن شدن، درد دهان و زبان، ضعف، احساس سردرگمی، احساس خستگی یا مشکل در تمرکز را تجربه کنید.

بالا بودن اسید فولیک خون

برای این که بدانید میزان اسید فولیک بدن شما چقدر است باید آزمایش خون بدهید. این آزمایش باید توسط پزشک تجویز شود. به طور کلی میزان طبیعی اسید فولیک در خون به شرح زیر گزارش شده است:

در بخش مایع  پلاسمای خون

بالغین: ۳–۱۳ (ng/mL) یا ۷–۳۰ (nmol/L) (SI units)

اطفال: ۵–۲۱ ng/mL یا ۱۱–۴۷ nmol/L

 در گلبول های قرمز

بالغین: ۱۴۰–۶۲۸ ng/mL یا ۳۱۷–۱۴۲۲ nmol/L (SI units)

اطفال: بیش از ۱۶۰ ng/mL یا بیش از ۳۶۲ nmol/L

در صورتی که میزان فولات خون از حدود تعیین شده بیشتر باشد، از مصرف مکمل های اسید فولیک خودداری کنید. به توصیه های پزشک در این زمینه توجه ویژه داشته باشید.

 

خرید اسید فولیک

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید اسید فولیک از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید اسید فولیک، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان اسید فولیک را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید اسید فولیک با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا