Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سگ نژاد تریر چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

سگ نژاد تریر از باهوش ترین، شجاع ترین و زیرک ترین در بین سگ های جهان است. نام این سگ ها برگرفته از واژه ترا که در زبان لاتین به معنی زمین است. از جمله مهم ترین فعالیت های این سگ ها شکار حیوانات زیرزمین ازجمله موش، موش خرما و روباه است، برای همین کسایی که خانه های حیاط دار دارند، می توانند این سگ ها را پرورش بدهند. این مقاله ای که در سایت نشریه جهان شیمی فیزیک مطالعه می کنید، شما را با خصوصیات ظاهری، رفتار، تغذیه، نحوه نگهداری، قیمت و خرید سگ نژاد تریراشنا می کند. شما می توانید درباره سایر نژاد های معروف سگ ها از جمله نژاد کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل، سنت برنارد، بیچون فرایز، کوکر اسپانیل، کانگل، داگو آرژانتینو، باکسر، گریت دین، فرنچ بولداگ، کن کورسو، داشهوند، ماستیف تبتی، دالمیشن، لابرادور رتریور، ولش کورگی، بردر کولی، آلاسکن مالاموت، پودل و آلابای صحبت کنیم.

ویژگی های ظاهری سگ نژاد تریر

پوشش و مو

موی این سگ ها خشن و ضخیم است واین ویژگی باعث می شود که در برابر رطوبت خاک مقاومت تر باشند، همچنین توانایی کار کردن در روزهای بارانی را دارند و خیس نمی شوند.

گوش ها

گوش های تریر به حالت صاف و راست است، ازویژگی های بارز او انعطاف پذیری و گشادی دهانه گوش هایشان است که این ویژگی باعث می شود بتوانند به راحتی صدای حیواناتی که زیر خاک فعالیت می کنند را تشخیص دهند و آن ها را شکار کنند.

قد و وزن

قد واندازه این سگ ها دارای تنوع زیادی است و وزن آن ها بین ۵/۲ کیلو گرم تا ۳۲ کیلو گرم متغیر است.

سگ نژاد تریر چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
سگ نژاد تریر چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

انواع سگ نژاد تریر

انواع مختلفی از سگ های تریر، از جمله وست هایلند تریر، جک راسل تریر، استافورد شایرامریکایی، بردر تریر، مالتیز تریر، اسکاتیش تریر و تریر استرالیایی وجود دارند که در ادامه به معرفی برخی از آن ها می پردازیم.

سگ وست هایلند تریر

خاستگاه این سگ به اسکاتلند برمی گردد و امروزه یکی از محبوب ترین و معروف ترین نژاد ها در ایران است. این سگ ها اعتماد به نفس بالایی دارند بامزه هستند که برای جلب توجه دست به انجام کارهای جالبی می زنند. سگ های این نژاد پر انرژی هستند و دوست دارند با اعضای خانواده سرپرستشان زندگی کنند، آن ها اصلا تنهایی را دوست ندارند و با هر دمایی می توانند   خودشان را وفق بدهند.

سگ جک راسل تریر

به قدرت می توان گفت یکی از باهوش ترین نژاد سگ ها است و از این قدرت برای شکار روباه ها استفاده می کنند. خیلی پر انرژی هستند بنابرین باید حتما درست تربیت شوند چون امکان دارد در خانه خرابی زیادی به بار بیاورند. جک راسل تریر ها، سگ های پر سر وصدایی هستند وبا بچه ها زیاد نمی توانند کنار بیایند و چون دارای موهای پر پشتی هستند باید هفتگی نظافت شوند.

سگ باستین تریر

در زمان های قدیم این سگ ها را به عنوان سگ های مسابقه تربیت می کردند ولی امروزه آن ها خیلی با احساس هستند وهمدم خوبی برای صاحبانشان هستند. سگ های این نژاد، جنتلمن امریکایی تلقی می شوند به دلیل لکه های روی پوستشان ما را به یاد کت وشلوار(تاکسیدو) می اندازند. باستین تریر، با اینکه سگ حساسی است و عاشق خانواده، ولی با تنهایی به راحتی کنار می اید. زندگی در محیط های گرم برای این سگ مناسب نیست.

سگ تریراسترالیایی

اوسی نام دیگر این سگ ها است که زیستگاه آنها در استرالیا است. به دلیل نا مناسب بودن آب و هوای استرالیا این نژاد مقاومت بیشتری برای زندگی در این کشور را دارند. از ویژگی های بارز این سگ ها گوش های تیز و راستشان است. این نژاد دارای اندام متوسطی است و یکی از حرف گوش کن ترین نژاد ها محسوب می شود. تریر استرالیایی آدم های غریبه را دوست دارد و بهتر است فعالیت روزانه داشته باشد و بازی کند.

اسکاتیش تریر

نام این نژاد از سگ ها از شهری در اسکاتلند گرفته شده است، برای اولین بار درسال ۱۷۰۰ در استکاتلند پرورش داده شده است و شکارچیان خوبی برای حیواناتی مانند روباه، خرگوش و سمور است . این سگ ها رابطه خوبی با بچه ها ندارند پس بهتر است کسانی که نوزاد و بچه های کوچک دارند، از آن ها نگهداری نکنند. اسکاتیش تریر نژادی است با هیکل قوی و کوچک، ریش ضخیم و ابروهای پر مو، پوزه بلند و دراز، که این ویژگی زیبایی خاصی به حیوان داده است.

موهای این نژاد از سگ ها از دو لایه تشکیل شده است که موهایی که در سطح بیرون است حالت زبر و خشنی دارند و موهای زیرین به حالت نرم و پشمی است. رنگ بدن بیشتر این سگ ها، سیاه و براق است خیلی کم اتفاق می افتد که به رنگ های دیگر دیده شوند. مهم ترین ویژگی موهای آن ها این است که به راحتی خیس نمی شود یعنی به اصطلاح ضد آب هستند.

نظافت برای این نژاد از سگ بسیار اهمیت دارد و باید بهداشت آن ها رعایت شود. برای این  کار بهتر است، که جدولی تنظیم شود تا راحت به نظافت انها رسیدگی شود و زمانی که این سگ ها یک توله کوچک هستند این عادت ها بهتر است شروع شوند. این سگ ها پنجه های حساسی دارند بنابرین باید نظافت زود به زود انها فراموش نشود. چون پوست خشکی دارند، استفاده از شامپو های خشک پیشنهاد می شود. ریزش موی خیلی کمی دارند ولی روزانه موهایشان را باید شانه کنیم و سالی دو بار مو هایشان را باید کوتاه کنیم.

برای اینکه دچار بیماری باکتریای دهان نشوند، حتما باید دو یا سه بار در هفته دندان هایشان مسواک زده شود و برای اینکه دهانشان بوی بدی نگیرد، مسواک زدن روزانه فراموش نشود. از بیماری های رایج  در این نژاد از سگ ها می توان به حساسیت به شپش ها، مشکلات مربوط به فک و بیماری های پوستی اشاره کرد.

امریکن استا فورد شایر تریر

این نژاد از سگ ها دارای هیکل متوسط هستند، قدرت بدنی بالایی دارند و بدنشان عضلانی است. موهای این نژاد از سگ ها کوتاه و صاف بوده و پر جنب وجوش و فعال است. عمر این نژاد از سگ ها بین  ۱۰ تا ۱۲ سال است. سگ های استافورد شایر به نسبت سگ های سالمی هستند ولی می توانند مستعد بیماری هایی از قبیل، بیماری های پوستی، مفصلی، بیماری های قلبی و وراثتی باشند.

نژاد مالتیز تریر

مالتیز تریر سگ خیلی شجاع و نترسی است در عین حال روحیه حساسی دارد. این سگ عاشق مسابقه است و دوست دارد همیشه برنده مسابقه باشد. مالتیز تریر مناسب برای زندگی در اپارتمان است و دوست دارد با خانواده زندگی کند، این سگ ها از تنها زندگی کردن بیزار هستند و زندگی در اب و هوای سرد را دوست ندارد. بازی کردن با بچه ها و سگ های دیگر را دوست دارد ولی با غریبه ها احساس راحتی نمی کند  و نمی تواند رابطه خوبی با آن ها داشته باشد.  اصلاح موهای این سگ، چالش برانگیز است.

سگ نژاد تریر چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
سگ نژاد تریر چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

ویژگی های رفتاری سگ نژاد تریر

این نژاد از سگ ها نیاز به تربیت و پرورش بیشتری دارند، حس استقلال و قدرت زیادی دارند . عاشق این هستند که مستقل رفتار کنند و یکی دیگر از رفتار های این سگ ها عصبانی بودنشون است که این کار را با سر صدای زیادی انجام می دهند. اگر نیاز به شخم زدن زمین دارید بهتر است یک سگ تریر داشته باشید چون این سگ ها عاشق کندن زمین هستند. نکته مهم در مورد رفتار این حیوانات این است که  علاوه بر ژنتیک، محیط و تجربه نیز بر رفتار ان ها تاثیر می گذارد. سگ های نژاد تریر اضطراب خود را با واق واق کردن و قایم کردن چیز هایی در زیر خاک، نشان می دهند.

نوعی از سگ های تریر وجود دارند که سگ های عروسکی هستند. در مسابقات زیبایی شرکت داده می شوند و برای شکار مورد استفاده قرار نمی گیرند ولی از لحاظ روانشناختی خصوصیات مشترکی دارند.

سگ نژاد تریر چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
سگ نژاد تریر چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

قیمت و خرید سگ نژاد تریر

سگ های نژاد تریر انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن ها با توجه به سن و  وضعیت سلامتشان قیمت های متفاوتی دارند. اگر می خواهید یکی از انواع سگ های تریر را بخرید بهتر است به پت شاپ ها مراجعه کنید یا سگ مورد نظرتان را از یک سایت اینترنتی معتبر تهیه کنید. همواره قبل از خرید هر سگی بهتر است او را پیش دامپزشک ببرید و از وضعیت سلامتش مطمئن شوید.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا