Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

قیمت فروش و خرید هیپوکلریت سدیم | کاربرد هیپوکلریت سدیم آب ژاول

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد هیپوکلریت سدیم (آب ژاول) و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید هیپوکلریت سدیم دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش هیپوکلریت سدیم در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان هیپوکلریت سدیم در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت هیپوکلریت سدیم نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش هیپوکلریت سدیم به روزرسانی می‌شود.

هیپوکلریت سدیم (Sodium hypochlorite) که با نام های آب ژاول، مایع سفیدکننده و وایتکس شناخته می شود یک ترکیب شیمیایی با فرمول NaClO است. هیپوکلریت سدیم یک محلول رقیق سبز مایل به زرد است که به عنوان ماده ضد عفونی کننده و سفید کننده خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

این ترکیب در حالت محلول ناپایدار است و به راحتی تجزیه شده و کلر آزاد می کند که عنصر اصلی سازنده آن است. در واقع، هیپوکلریت سدیم قدیمی ترین و هنوز هم مهمترین سفید کننده حاوی کلر است.

مراکز خرید و قیمت فروش هیپوکلریت سدیم در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش هیپوکلریت سدیم و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان هیپوکلریت سدیم در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده هیپوکلریت سدیم در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید هیپوکلریت سدیم در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش هیپوکلریت سدیم را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

خاصیت خورندگی، دسترس پذیری برای همه و محصولات واکنشی آن هنگام مخلوط شدن با دیگر مواد شوینده مانند اسیدها یا آمونیاک که باعث تولید دود سمی می شود، ممکن است سلامتی افراد را به خطر بیاندازد. در ادامه این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک با این ماده بیشتر آشنا شوید.

 

 

کاربردهای هیپوکلریت سدیم چیست

بطور کلی سفید کننده خانگی، یک محلول حاوی ۲-۸٪ هیپوکلریت سدیم است که برای کاهش سرعت تجزیه به آن هیدروکسید سدیم اضافه می شود.

این ماده دارای خواص لکه بری است و می تواند برای از بین بردن لکه های قارچ ها، لکه های دندان ناشی از فلوروز و لکه های روی ظروف، به ویژه مواردی که در اثر تانن های موجود در چای ایجاد می شود، مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین از آن در شوینده های لباسشویی و به عنوان پاک کننده سطحی نیز استفاده می شود.

اثرات سفید کننده، تمیز کننده، رفع کننده بو و خورندگی این ترکیب به دلیل اکسیداسیون و هیدرولیز (صابونی شدن) است. آلودگی های ارگانیک که در معرض هیپوکلریت قرار می گیرند در آب حل شده و غیر فرار می شوند که این امر باعث کاهش بو و تسهیل رفع آنها می شود.

آب ژاول به صورت محلول طیف گسترده ای از فعالیت ضد میکروبی را نشان می دهد و در مراکز بهداشتی و درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده بسته به نوع مصرف با درصد های مختلف در آب حل می شود.

محلول کلرین قوی محلول ۰.۵% هیپوکلریت است که برای ضد عفونی نواحی که با مایعات بدن آلوده می شود، مورد استفاده قرار می گیرد.

محلول کلرین ضعیف محلول ۰.۰۵٪ هیپوکلریت است که برای شستن دست ها استفاده می شود، اما به طور معمول با گرانول‌های هیپوکلریت کلسیم تهیه می شود.

مایعات حاوی هیپوکلریت سدیم به عنوان تمیز کننده و ضد عفونی کننده خانگی مثلا برای تمیز کننده توالت و حمام استفاده می شوند.

هیپوکلریت سدیم با غلظت های ۰.۵٪ تا ۵.۲۵٪ ارگانیسم های بیماری زا را بطور کامل از بین می برد. در غلظت های کم این ماده عمدتا بافت های نکروتیک را حل می کند. در غلظت های بالاتر نیز بافت های حیاتی و گونه های باکتریایی را حل کرده و از بین می برد.

آب ژاول یا هیپوکلریت سدیم به عنوان ماده سفید کننده در صنایع نساجی، مواد شوینده و صنایع کاغذ و خمیر کاغذ استفاده می شود. همچنین از این ماده به عنوان ماده اکسید کننده برای محصولات ارگانیک استفاده می شود.

در صنعت پتروشیمی، از هیپوکلریت سدیم در پالایش محصولات نفتی استفاده می شود. مقادیر زیادی نیز به عنوان ماده ضد عفونی کننده در تصفیه آب و فاضلاب و تجهیزات بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

در فرآوری مواد غذایی از آب ژاول برای ضدعفونی کردن تجهیزات آماده سازی مواد غذایی، در فرآوری میوه و سبزیجات، تولید قارچ، تولید گوشت گاو و طیور، تولید شربت افرا و فرآوری ماهی استفاده می شود.

قیمت هیپوکلریت سدیم

قیمت هیپوکلریت سدیم با توجه به خلوص آن و وزن بسته بندی که به بازار عرضه شده است، متفاوت است. این ترکیب شیمیایی به عنوان یک ماده دارای خواص پاک کنندگی بسیار قوی در منزل و صنایع مختلف استفاده می شود. محلول های حاوی هیپوکلریت سدیم به راحتی می توانند لکه های ظروف را از بین ببرند و به عنوان یک ماده موثر برای ضدعفونی کردن حمام و سرویس بهداشتی نیز به کار برده می شود. این ترکیب دارای غلظت های متفاوت است که هریک از این غلظت ها نیز کاربرد خاصی دارد به عنوان مثال محلول ۱۲ درصد آن اغلب در تصفیه آب قابل استفاده است.

خرید هیپوکلریت سدیم

برای خرید این ماده در غلظت های مختلف می توان به نمایندگی مجاز تولید کننده این محصول مراجعه کرد و آن را با غلظت مورد نظر خریداری کرد. این محصول یک محلول زردرنگ است که بویی شبیه سفید کننده معمولی دارد و اغلب برای مصارف خانگی استفاده می شود. این ترکیب به دلیل داشتن مزایایی مانند قابلیت ضدعفونی کنندگی بسیار بالا، توانایی از بین بردن آلودگی ها در حجم های مختلف و ضدعفونی کردن سطوح در صنایع مختلف به کار برده می شود.

تولید کننده هیپوکلریت سدیم

تولید کنندگان هیپوکلریت سدیم در کشور ما این محصول را با غلظت های مختلف و حتی به صورت سفارشی تولید و به بازار عرضه می کنند. این ماده شیمیایی که دارای ظاهری زرد رنگ و با بوی بسیار تند است اغلب به عنوان ضدعفونی کننده استفاده می شود. هیپوکلریت سدیم یک محلول فرار است که خاصیت گندزدایی خود را با استفاده از تولید کلر آزاد بدست می آورد و به همین دلیل در مقابل نور و حرارت به آرامی خاصیت پاک کنندگی خود را ازدست می دهد. این محصول در صنعت نساجی برای سفید کردن الیاف، سفید کننده برای خمیر کاغذ در صنعت کاغذ سازی، استخراج طلا و همچنین به عنوان استریل کننده و از بین برنده بوی بد اغلب استفاده می شود.

هیپوکلریت سدیم اسید یا باز

هیپوکلریت سدیم ماده ای است که از طریق الکترولیز آب نمک غلیظ و سپس ترکیب شدن در آب بدست می آید و دارای بوی بسیار تند و تحریک کننده دستگاه تنفسی است. این ماده دارای خاصیت خورندگی بسیار بالایی است به همین اغلب گمان می کنند که این ماده یک اسید است. اما در واقع هیپوکلریت سدیم یک باز و یا یک ماده قلیایی است که PH آن بیش از ۷ است ولی به دلیل خاصیت خورندگی بالا به شدت می تواند در صورت تماس مستقیم و طولانی به پوست آسیب برساند. همچنین این ماده یک اکسید کننده قوی است که با کاهش دهنده ها می تواند وارد واکنش شود و به عنوان یک ماده فرار طبقه بندی می شود.

پودر هیپوکلریت سدیم

پودر هیپوکلریت سدیم پودری سفید رنگ با بوی تند کلر است که پرمصرف ترین نوع آن حاوی ۳۳ درصد کلر است. این ماده هنگامی که در غلظت هایی بین ۱ % تا ۳ % استفاده می شود دارای قدرت ضدعفونی کنندگی بالایی است که می تواند میکروارگانیسم های مضر را به راحتی از بین ببرد. این پودر اغلب برای ضدعفونی کردن به منظور رعایت بهداشت و همچنین به عنوان خوشبو کننده در مکان های عمومی استفاده می شود. تنها مشکل این پودر ضدعفونی کننده این است که نمی توان برای مدت طولانی آن را نگهداری کرد زیرا کلر موجود در آن به عنوان یک ماده فرار از بین می رود و با از دست رفتن کلر خاصیت ضدعفونی کننده این ماده نیز از بین می رود.

هیپوکلریت سدیم جامد

هسپوکلریت سدیم جامد یک ترکیب شیمیایی ناپایدار با قابلیت انفجار است که در دمای بالا تجزیه می شود و به کلرات سدیم و کلرید سدیم تبدیل می شود. این ماده اغلب به عنوان یک عامل ضدعفونی کننده با قابلیت از بین بردن میکروب ها در بیمارستان ها و مراکز درمانی و در محلول داکین به کار برده می شود. علاوه بر این در تصفیه آب و فاضلاب و برای از بین بردن لکه ها و بهتر شستن لباس ها نیز استفاده می شود. این ترکیب جامد به عنوان یک عامل گند زدا در استخرهای شنا و به عنوان خوشبوکننده و تمیز کننده در محصولات شوینده و لکه برها نیز استفاده می شود.

هیپوکلریت سدیم در دندانپزشکی

هیپوکلریت سدیم در دندانپزشکی به صورت محلولی با غلظت ۵.۲۵% استفاده می شود که قبل از پرکردن دندان برای تمیز کردن دندان و شستشوی لثه به کار برده می شود. همچنین به منظور ضدعفونی کردن و تمیز کردن کانال و ریشه دندان ها و برای از بین بردن باکتری های مضر دندان استفاده می شود. این محصول در اندازه های ۲۲۰ میلی لیتر و ۱ میلی لیتر به بازار عرضه شده است که تنها برای مصارف دندانپزشکی کاربرد دارد. البته این ماده در مقدار بسیار کم استفاده می شود زیرا می تواند موجب آسیب شدید به غشا و بافت های دهانی شود.

خطرات و عوارض هیپوکلریت سدیم

محلول های حاوی بیش از ppm 500 کلر برای بعضی از فلزات، آلیاژها و بسیاری از ترموپلاستیک ها (مانند رزین استیل) خورنده هستند و سریعا باید برطرف شوند. بنابراین ضد عفونی کردن با سفیدکننده گاهی اوقات با ضد عفونی با اتانول ادامه می یابد.

هرگز هیپوکلریت سدیم و آمونیاک را با هم مخلوط نکنید زیرا با انجام این کار یک گاز خطرناک تولید می شود که به طور بالقوه منجر به مشکلات تنفسی و خفگی خواهد شد.

از بلع و تماس هیپوکلریت سدیم با چشم یا پوست خودداری کنید زیرا بسته به غلظت می تواند باعث تحریک خفیف تا سوختگی شدید شود.

در صورت بلع این ماده فوراً به مراکز درمانی مراجعه کنید. اگر فرد مبتلا هوشیار است، به او شیر یا آب بدهید و او را وادار به استفراغ نکنید و به دنبال فوریت های پزشکی باشید.

در صورت تماس این ماده شیمیایی با پوست یا چشم باید بلافاصله با آب فراوان شستشو داده شوند. در صورت استنشاق بخارات هیپوکلریت سدیم  محل را ترک کرده و به دنبال هوای تازه باشید و از کپسول اکسیژن استفاده کنید.

جالب است که این ماده با اثرات زیست کشی قوی تاثیرات زیست محیطی محدودی دارد زیرا یون های هیپوکلریت قبل از جذب توسط موجودات زنده از بین می روند.

با اینحال یکی از نگرانی های عمده ناشی از استفاده از هیپوکلریت سدیم این است که تمایل به تشکیل ترکیبات آلی کلر دار مقاوم  از جمله سرطان زا های شناخته شده دارد که توسط ارگانیسم ها قابل جذب بوده و وارد زنجیره غذایی می شوند.

این ترکیبات ممکن است در زمان ذخیره سازی و استفاده خانگی و همچنین در طی مصارف صنعتی تشکیل شود. بنابراین باید مقرراتی برای دفع این ماده در سراسر جهان وضع شود تا سلامتی انسان ها را تحت تاثیر قرار ندهد.

خرید هیپوکلریت سدیم

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید هیپوکلریت سدیم از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید هیپوکلریت سدیم، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان هیپوکلریت سدیم را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید هیپوکلریت سدیم با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا