Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

چرا کسانی که سیم کشی می کنند از دستکش پلاستیکی استفاده می کنند

کار با برق بسیار خطرناک است و همیشه باید از پوشیدن تجهیزات ایمنی مناسب از جمله دستکش پلاستیکی اطمینان حاصل کنید. دستکش های عایق لاستیکی، احتمالا مهمترین محافظ شخصی هستند که یک برقکار می تواند از آنها استفاده کند. برای اینکه این دستکش ها موثر واقع شوند باید ضخامت بالا، کیفیت دی الکتریک و انعطاف پذیری خوبی داشته باشند.

اگر شما با برق یا سیم کشی سرکار دارید عوامل خطر زیادی وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید. یکی از نگرانی‌ ها حفظ ایمنی و سلامت است زیرا اکثر مردم در گذشته به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی دچار برق گرفتگی شده و مجروح شده اند، حتی برخی از افراد جان خود را نیز از دست داده اند.

به همین دلیل است که باید اطمینان حاصل کنید که ایمنی دستان خود را هنگام کار با برق و سیم کشی به خوبی حفظ می کنید. در این مقاله، برخی از بهترین انواع دستکش پلاستیکی که باید بپوشید تا بتوانید از خود در برابر جرقه‌های الکتریکی در محل کار محافظت کنید خدمت شما معرفی می‌ کنیم.

چرا هنگام سیم کشی و کار با برق باید از دستکش پلاستیکی استفاده کرد؟

انواع دستکش پلاستیکی برای برقکارها و سیم کش ها وجود دارد که می تواند در جلوگیری از آسیب جرقه های الکتریکی به شما کمک کند. در بیشتر موارد، بیشتر این دستکش ها دی الکتریک هستند و به خوبی عایق بندی شده اند تا از شوک الکتریکی جلوگیری کنند.

لاستیک یکی از بهترین مواد نارسانا است و به طور دقیق بهترین ماده برای نجات شما از برق گرفتگی است. هنگام کار با برق حساس ترین قسمتی که در معرض خطر رسانایی الکتریسیته قرار دارد، دستان شما هستند. لاستیک به عنوان رسانای بد الکتریسیته در برابر جریان الکتریکی از بدن شما محافظت می کند. لاستیک به عنوان یک عایق طبیعی عمل می کند و از عبور جریان از پوست شما جلوگیری می کند.

بنابراین استفاده از دستکش پلاستیکی هنگام کار با برق ضروری است زیرا در صورت برق گرفتگی تماس برق با پوست شما را محدود می کند و مسیر جریان برق به بدن شما قطع یا محدود می شود. در نتیجه دستکش پلاستیکی شما را از برق گرفتی و از دست دادن جان، نجات می دهد.

اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که دستکشی که برای سیم کشی یا برق کشی استفاده می کنید، باید ۱۰۰% لاستیک باشد و با مواد دیگری مخلوط نشود. در صورت ناخالصی داشتن و یا معیوب بودن، کار محافظت از شما را به درستی انجام نخواهد داد.

انواع دستکش پلاستیکی

وقتی صحبت از محافظت از دستان شما می شود، دستکش نقش بسیار مهمی دارد. با پوشیدن دستکش، می توانید از صدمات احتمالی دست که ممکن است با بهره وری شما در محل کار تداخل ایجاد کند، جلوگیری کنید. علاوه بر صدمات دست، دستکش به محافظت از دستان شما در برابر مواد شیمیایی مضری که ممکن است منجر به بیماری پوستی شود، نیز کمک می کند. این امر باعث شده است که دستکش ها یکی از اولین خطوط دفاعی در زمینه آسیب دیدگی و سایر پیشگیری از خطرات سلامتی باشند.

از آنجایی که ما فواید مختلف دستکش را بیان کردیم، ضروری است که در اسرع وقت به دنبال یک جفت دستکش مناسب باشید. وقتی صحبت از انتخاب دستکش می شود، انواع مختلفی از دستکش ها از لحاظ جنس وجود دارد که احتمالا با آنها روبرو خواهید شد. برخی از انواع محبوب آنها عبارتند از:

 دستکش لاتکس

دستکش لاتکس یکی از ارزان ترین دستکش های موجود در بازار است. علاوه بر این، آنها در اکثر مکان های کاری بسیار محبوب هستند. در بیشتر موارد، کارمندان مشغول به کار در صنایع پزشکی و غذایی مشغول از این دستکش ها استفاده می کنند. با پوشیدن این دستکش ها می توانید مطمئن باشید که از هر گونه مواد شیمیایی، خطرات زیستی، حلال های مضر و غیره در امان خواهید بود.

بر خلاف دستکش های دیگر، آنها به خوبی در دست جا گرفته و به انگشتان شما اجازه می دهند به خوبی حرکت کنند. اگرچه این دستکش ها می توانند به جلوگیری از برخی از خطرات ذکر شده در بالا کمک کنند، اما برای محافظت در برابر آتش یا گرما ایده آل نیستند. همچنین، هنگام استفاده از ابزارهای تیز، استفاده از آنها ایده آل نیست، زیرا به راحتی سوراخ می شوند. در نهایت ممکن است برای افرادی که با سطوح ساینده کار می کنند، مناسب نباشند.

انواع دستکش پلاستیکی
انواع دستکش پلاستیکی

دستکش های نخی یا پارچه ای

وقتی صحبت از کارهای عمومی می شود این دستکش ها مفید هستند. به طور کلی، آنها در مکان هایی ایده آل هستند که نیازی به محافظت از کاربر ندارند. اگر به دقت بررسی کنید، متوجه می شوید که این دستکش ها ماهیت نازک و سبکی دارند. به طور معمول، آنها ایمنی بسیار کمی به کاربر ارائه می دهند. اکثر مردم معمولا آنها را در مواردی می پوشند که هنگام کار از پارگی یا خراش های جزئی جلوگیری شود.

دستکش چرمی

اگر به دنبال یک جفت دستکش هستید که چسبندگی خوبی داشته باشد و به خوبی عایق بندی شده باشد، دستکش های چرمی بهترین راه حل برای شما هستند. علاوه بر این، آنها عمر طولانی تری نسبت به همتایان خود دارند زیرا آنها ضخیم تر از پارچه های معمولی هستند. در نتیجه می توانید مطمئن باشید که آنها محافظت بسیار خوبی برای چندین سال به شما ارائه می دهند.

دستکش کولار

این دستکش ها بسیار بادوام هستند بنابراین برای کسانی که در صنایع مشغول به کار هستند، گزینه ایده آلی هستند. آنها علاوه بر دوام، سبک وزن نیز هستند. هنگام پوشیدن این دستکش ها، می توانید مطمئن باشید که دستان شما از بریدگی ها و سایر اشکال آسیب در امان خواهند بود.

دستکش آلومینیومی

اگر معمولا در محیطی کار می کنید که شما را در معرض گرمای بیش از حد قرار می دهد، این دستکش ها راه حل نهایی برای شما هستند. خبر خوب این است که این دستکش ها در برابر دمای بالا بسیار مقاوم هستند. در نتیجه، آنها برای آن دسته از کاربرانی که جوشکاری می کنند یا در ریخته گری کار می کنند، ایده آل هستند. این دستکش ها همچنین برای کسانی که در آزمایشگاه کار می کنند، مناسب هستند. می توانید مطمئن باشید که آنها تا دمای ۲۰۰۰ درجه فارنهایت به طور بهینه از دستان شما محافظت می کنند.

دستکش لاستیکی بوتیل

دستکش های فوق برای کاربرانی که با مواد شیمیایی کار می کنند، ایده آل هستند. از آنجایی که آنها از مواد لاستیکی ساخته شده اند، مواد شیمیایی را جذب نمی کنند. در نتیجه دستان شما از مواد شیمیایی مضر در امان خواهند بود. برخی از مواد شیمیایی که این دستکش ها به آنها مقاوم هستند،عبارتند از کتون ها، الکل ها، اسیدها، ترکیبات نیترو، بازها و غیره. علاوه بر مواد شیمیایی، این دستکش ها می توانند در برابر دمای شدید مقاومت کنند. در نهایت، اگر در مکانی کار می کنید که دارای سطوح ساینده است، این دستکش ها ایده آل هستند.

دستکش های مقاوم در برابر سوراخ شدن

با پوشیدن این دستکش ها می توانید از دست های خود در برابر بریدگی، سوراخ شدن و سایر آسیب ها محافظت کنید. از آنجایی که این دستکش ‌ها بافته شده ‌اند، می‌ توانید مطمئن باشید که به منحرف کردن اجسام تیز به شما کمک می ‌کنند. در حالت ایده آل، افرادی که در صنعت ساختمان، انبارها، صنایع غذایی و غیره کار باید از این دستکش ها استفاده کنند.

انواع دستکش پلاستیکی
انواع دستکش پلاستیکی

بهترین دستکش ها برای افرادی که سیم کشی یا برق کشی می کنند

اگر به دنبال بهترین دستکش برای کار با برق هستید، به احتمال زیاد با مدل های مختلفی روبرو خواهید شد. ما تعدادی از بهترین مدل هایی موجود در بازار را برای شما معرفی کرده ایم. این دستکش ها عبارتند از:

دستکش برقی Magid Glove & Safety M-0-11-Y

برای شروع، این دستکش ها از لاتکس طبیعی ساخته شده اند. با پوشیدن این دستکش می توانید مطمئن باشید که در برابر ولتاژ پایین ۰ تا ۱۰۰۰ ولت از شما محافظت می کنند. وقتی صحبت از دوام می شود از این جفت دستکش ناامید نخواهید شد. آنها در واقع می توانند برای سال های زیادی دوام بیاورند بنابراین ارزش خرید را دارد.

پوشیدن این دستکش ها جدا از دوا، آن ها بسیار راحت است. بنابراین، می ‌توانید ساعت‌ های طولانی آن‌ ها را بدون نیاز به برداشتن هر از چند گاهی بپوشید. وقتی صحبت از ظاهر بیرونی به میان می آید، این دستکش ها روکش صافی دارند. این دستکش ها، زرد رنگ هستند و حتی از فاصله دور هم دیده می شود.

آنها همچنین در چندین اندازه موجود هستند. بنابراین، سایز مناسب خود را از دست نخواهید داد. این دستکش ها تمام استاندارد های لازم مربوط به OSHA را دارند.

دستکش های کارKlein Tools 40082 Lineman

این دستکش از مواد مختلفی از جمله چرم، نئوپرن، نایلون و اسپندکس ساخته شده است. این مواد به ترتیب ۸۵%، ۵%، ۵% و ۵% درصد، این دستکش را تشکیل می دهند. توجه به این نکته ضروری است که این دستکش ها ساخت ایالات متحده آمریکا هستند. بنابراین اگر قصد خرید این دستکش را دارید، باید از سایت های اینترنتی اقدام به خرید کنید.

برخلاف مدل های دیگر، این دستکش ها دارای سرآستین های چرمی ۴ اینچی و نئوپرن هستند. وقتی صحبت از دوام به میان می ‌آید، این دستکش‌ ها به لطف بند انگشت‌ های دو ردیفی ‌شان بسیار با دوام هستند. این دستکش ها با یک وصله لوگوی Klein lineman عرضه می شوند.

دستکش کار Maxiflex 34-874 Ultimate Nitrile Grip

برخلاف دستکش های دیگر، این دستکش ها دارای پوشش نیتریل هستند که با روغن های سبک سازگار است. علاوه بر این، پوشش نیتریل چسبندگی عالی و مقاومت در برابر سایش را فراهم می کند. برای جلوگیری از ورود زباله به دستکش، این دستکش ها با مچ بافتنی عرضه می شوند.

علاوه بر این، دستکش ها از مواد تنفسی ساخته شده اند که پوشیدن آنها را راحت تر می کند. در واقع، حتی اگر سال‌ ها آن ‌ها را بپوشید، عرق نخواهید کرد. این دستکش ‌ها علاوه بر اینکه از مواد قابل تنفس ساخته شده‌ اند، به خوبی در دست ها جا می ‌شوند و از نظر طبیعت سبک وزن هستند. این دستکش ها برای سیم کشی و برق کشی بسیار مناسب هستند.

دستکش عایق ولتاژ لاستیکی مشکی

این دستکش ها همراه با یک جفت محافظ چرمی و یک کیف دستکش برای نگهداری ارائه می شوند. تا جایی که به حفاظت در برابر ولتاژ بالا مربوط می شود، هر جفت از این دستکش ها قادرند کاربر را در برابر ولتاژهای بالای ۱۰۰۰ ولت محافظت کنند. خبر خوب این است که این دستکش ها آزمایش شده اند و در نتیجه بسیار موثر هستند. در واقع آنها مهری دارند که نشان می دهد همه این استانداردها را رعایت می کنند.

توجه داشته باشید که این دستکش برای کاربرانی که در کارگاه های ساختمانی، نیروگاه های تولید برق و به طور کلی در مکان هایی که دارای ولتاژ بالا هستند، بسیار ایده آل هستند. این دستکش ها در اندازه های مختلف عرضه می شوند. شما می توانند برای مدت طولانی از این دستکش استفاده کنید. از آنجایی که آنها می توانند سال ها دوام بیاورند، مطمئنا ارزش پولی را که هزینه می کنید، خواهند داشت.

دستکش نخی با روکش فوم نیتریل

این دستکش ها هم برای کارهای برقی و هم برای کارهای تعمیر و نگهداری ایده آل هستند. بنابراین، اگر هر یک از این کارها را انجام می دهید، می توانید به راحتی از این دستکش ها استفاده کنید. علاوه بر این، آنها با در نظر گرفتن راحتی کاربر ساخته شده اند، زیرا با مواد تنفسی ساخته شده اند. بنابراین، حتی زمانی که آنها را برای ساعات طولانی استفاده می کنید، زیاد عرق نمی کنند.

وقتی صحبت از مراقبت و نگهداری می شود، تمیز کردن و نگهداری این دستکش ها آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر چند وقت یکبار آنها را بشویید و خشک کنید. آنها همچنین چسبندگی و مهارت خوبی را ارائه می دهند. در واقع، حتی زمانی که در یک محیط لغزنده کار می کنید، چسبندگی عالی ارائه می دهند. این دستکش ها در نهایت دوام بالایی نیز دارند و می توانند نیازهای شما را برآورده کنند.

دستکش مقاوم در برابر قوس الکتریکی و شعله

اگر به دنبال دستکش های مقاوم در برابر شعله هستید، این دستکش ها بهترین گزینه برای شما هستند. توجه داشته باشید که این دستکش ها مورد آزمایش قوس الکتریکی نیز قرار گرفته اند و بسیار موثر بوده اند. این دستکش ها علاوه بر مقاوم بودن در برابر آتش، دارای پوشش نئوپرن نیز هستند که باعث می‌شود چسبندگی و راحتی مورد نیاز را ارائه دهند.

این دستکش ها خاصیت ضد الکتریسیته ساکن نیز دارند زیرا آنها با فیلامنت کربن پراکنده الکترواستاتیک عرضه می شوند. در نهایت، این دستکش ها در برابر برش نیز مقاوم هستند. بنابراین هنگام استفاده از این دستکش ها، دستان شما عاری از بریدگی، آتش سوزی و حتی جرقه های الکتریکی خواهد بود.

دستکش عایق پلاستیکی ESA SUPPLIES

همانطور که از نام آن پیداست، این دستکش ها از جنس لاستیکی هستند. علاوه بر این، آنها عایق بسیار خوب الکتریسته هستند. در مورد اندازه، توجه داشته باشید که آنها در یک سایز آزاد عرضه می شوند.

وقتی صحبت از دوام می شود، این دستکش ها بسیار با دوام هستند و شما می توانید سال ها از آن ها استفاده کنید. علاوه بر این، هنگام کار با برق از ولتاژ بالای ۱۰۰۰ ولت در امان خواهید بود. بنابراین، دستان شما حتی با لمس سیم در هنگام سیم کشی در محل کار ایمن خواهند ماند.

انواع دستکش پلاستیکی
انواع دستکش پلاستیکی

ویژگی هایی که قبل از خرید دستکش پلاستیکی باید به آنها توجه کنید

از آنجایی که ما انواع دستکش‌ های مناسب برای سیم کشی را معرفی کرده‌ ایم هنگام خرید باید به برخی از ویژگی ها توجه داشته باشید. برخی از ویژگی های مهم که شما باید به آن توجه داشته باشید، عبارتند از:

جنس مواد

یکی از فاکتورهای کلیدی که باید هنگام خرید این دستکش ها برای سیم کشی بررسی کنید، جنس استفاده شده در ساخت آن ها است. در حالت ایده آل، باید از مواد با کیفیت بالا ساخته شده باشند تا بتوانند محافظت لازم را در برابر جرقه های الکتریکی ارائه دهند. همچنین باید توسط متخصصان نیز تایید شده باشند. دستکش های مورد استفاده در سیم کشی و برق کشی، باید از مواد غیر رسانا و غیر قابل اشتعال ساخته شوند.

برای مثال دستکش لاستیکی برای این کار مناسب است. لاستیک به عنوان یک محافظت بسیار خوب در برابر آتش و حتی جرقه های الکتریکی شناخته شده است. برای کسب نتایج مطلوب، باید دستکش هایی با پوسته بیرونی لاستیکی را خریداری کنید. این دستکش باید دارای روکش پلاستیکی یا پشمی باشد، تا کاربر راحت بتواند با آنها کار کند.

باید عایق باشند

با پوشیدن دستکش های عایق برق، می توانید مطمئن باشید که دستانتان حتی هنگام کار در مناطقی که جریان برق وجود دارد، ایمن خواهند بود. نمونه بارز این دستکش ها آنهایی هستند که از مواد لاستیکی ساخته شده اند.

وقتی صحبت از عایق می شود، معمولا دستکش های مختلف برچسب متفاوتی دارند. در بیشتر موارد، برچسب ‌ها معمولا دارای کد رنگی هستند و کلاس واقعی دستکش را نشان می‌ دهند. آن دسته از دستکش هایی که برچسب آنها دارای کد «Class 00» است، کمترین سطح عایق را دارند.

در بیشتر موارد، چنین دستکش هایی دارای برچسبی به رنگ بژ هستند. برای کسب نتایج بهتر، باید دستکش هایی را انتخاب کنید که عایق بالایی دارند. هر چه یک جفت دستکش عایق تر باشد، محافظت بیشتری را ارائه می دهد. این دستکش‌ ها علاوه بر محافظت لازم، شما را گرم نگه می ‌دارند و به شما امکان می ‌دهند حتی در زمستان نیز راحت با آنها کار کنید.

اندازه دستکش

دستکش های کار، معمولا در اندازه های مختلف ارائه می شوند. در حالت ایده آل، باید یک جفت دستکش انتخاب کنید که به خوبی روی دستان شما قرار بگیرد. دستکشی که برای دستان شما خیلی بزرگ باشد، می تواند باعث بروز حوادث در محل کار شود.

در عین حال، اگر دستکش برای دستان شما خیلی تنگ است، باعث می شود هنگام کار احساس ناراحتی کنید. بنابراین برای انتخاب سایز صحیح، باید اندازه های دست ها به خصوص انگشت اشاره و کف دست را اندازه گیری کنید. با این کار شما قادر خواهید بود، یک محصول مناسب انتخاب کنید.

آیا تمیز کردن و نگهداری آن آسان است؟

اگر چه دستکش های الکتریکی محافظت زیادی در برابر جرقه های الکتریکی دارند، اما برای عملکرد مناسب نیاز به تمیز کردن و نگهداری نیز دارند. مراقبت مناسب از این دستکش ها باعث می شود، عمر آنها طولانی تر باشد. بنابراین به شما این امکان را می دهد، در دراز مدت پول بیشتری پس انداز کنید.

به عنوان مثال، اگر یک دستکش عایق برق خریداری کرده اید، ضروری است که هر شش ماه یکبار آنها را بررسی و بازرسی کنید. به این ترتیب می توانید تشخیص دهید که آیا دستکش ها مشکل دارند یا خیر.

نحوه بررسی دستکش پلاستیکی
نحوه بررسی دستکش پلاستیکی

قیمت دستکش

هر یک جفت دستکش عایق برق قیمت مخصوص به خود را دارد. قیمت برخی از مدل ها بیشتر از بقیه است. به عنوان مثال، اگر یک جفت دستکش دارای ویژگی های پیچیده باشد، می توانید قیمت آن بیشتر از نمونه معمولی آن خواهد بود. بنابراین باید برای خرید این دستکش ها، بودجه تعیین کنید.

از آنجایی که شما دستکش‌ هایی می‌ خواهید که عمر طولانی ‌تری داشته باشند و ارزش هزینه کردن را داشته باشند، نباید کیفیت را نادیده بگیرید. شما می توانید برای اطلاع از قیمت و مقایسه این دستکش ها، به سایت های اینترنتی یا فروشگاه های ابزار مراجعه کنید.

برق کارها باید از چه دستکش هایی استفاده کنند؟

در حالت ایده ‌آل، برق ‌کارها باید دستکش‌ های محافظ چرمی را قبل از دستکش ‌های عایق الکتریکی معمولی بپوشند. به این ترتیب دستان برقکار از بریدگی، ساییدگی و حتی جرقه های الکتریکی در امان خواهند بود. به یاد داشته باشید که اگر دستکش عایق برق سوراخ شود، دست برقکار در خطر برق گرفتگی قرار خواهد گرفت. در نتیجه، دستکش های محافظ چرمی برای جلوگیری از چنین مشکلاتی استفاده می شوند و مفید هستند.

چگونگی بررسی دستکش های عایق برق

برای اینکه دستکش ‌ها، بتوانند محافظت لازم را برای شما به ارمغان بیاورند، باید در هر زمان بین استفاده به خوبی از آن ‌ها مراقبت و نگهداری شوند. بازرسی قبل از استفاده شامل بررسی انواع آسیب های احتمالی باشد. به دنبال سوراخ‌ ها، پارگی‌ ها، آسیب ‌های ناشی از اشعه ماوراء بنفش و هرگونه نشانه ‌ای از آسیب یا خرابی احتمالی شیمیایی باشید.

فرآورده های نفتی می توانند انواع آسیب ها را در دستکش ها ایجاد کنند. هنگام کار با این نوع محصولات، دستکش ها را به دقت بررسی کنید. اولین نشانه آلودگی احتمالی شیمیایی، تورم در ناحیه آلوده است.

دستکش ایمنی الکتریکی و سایر تجهیزات حفاظتی ارزان نیستند. بسیاری از شرکت‌ ها این موارد را برای شما فراهم می ‌کنند، اما اگر مجبور باشید خودتان آن‌ ها را بخرید، ممکن است وسوسه شوید که هزینه کمتری کنید. ممکن است فکر کنید که دستکش های محافظ چرمی هدر دادن پول هستند و ممکن است وسوسه شوید که فقط دستکش های لاستیکی را بخرید. دستکش های لاستیکی عایق هستند، اما برای محافظت در برابر آسیب های دیگر مانند بریدگی و خراش به دستکش چرمی نیاز دارید. بنابراین بهتر است مقداری بیشتری هزینه کنید و از سلامتی خودت به خوبی محافظت کنید.

سخن پایانی

ایمن بودن به عنوان یک سیم کش یا برقکار باید در صدر فهرست اولویت های شما در محل کار باشد. با سرمایه‌ گذاری مناسب روی دستکش‌ هایی عایق برق، می ‌توانید مطمئن باشید که دست‌ هایتان از جرقه ‌های الکتریکی، گرمای بیش از حد و سایر خطراتی که ممکن است منجر به آسیب ‌دیدگی دست شما شوند، در امان هستید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مدلی را انتخاب کنید که متناسب با بودجه شما بوده و از شما به خوبی محافظت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا