Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت ریه

عرق گیاهی برای تقویت ریه یکی ازر وش های کاملا طبیعی و گیاهی است.ریه از مهم ترین بخش های بدن است و نقش مهمی در انتقال اکسیژن به بدن و دفع دی اکسید کربن از بدن دارد. به علاوه ریه ای که در سمت چپ بدن ما قرار دارد نقش فیلتر نمودن لخته های کوچک خون راد ارد.از عواملی که مانع عملکرد طبیعی ریه می شوند، استفاده از دخانیات، آلودگی هوا، استرس و ناراحتی های عصبی، کمبود ویتامین آ و داروهای شیمیایی است.

ازبیماری هایی که مربوط به ریه است می توان به سل، آب آوردن ریه، سینه پهلو، آسم، آمفزیم سرطان ریه اشاره کرد. برای پیشگیری و درمان از بیماری های ریوی می توان از خواص گیاهان داویی استفاده کرد . در مقاله پیش رو از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به معرفی انواع دمنوش و عرق گیاهی پرداخته ایم.

 عرق گیاهی مفید برای ریه

همه اعضای بدن به نوعی به یکدیگر وابسته هستند و عملکرد یکی از آن ها برروی دیگر اعضا تاثیر می گذارد.از این رو بهتر است در نگهداری و سلامت هریک از آنها بسیار دقت کنیم. برخی از گیاهان دارویی باعث افزایش جریان خون به طرف بافت ریه، تحریک بافت ریه‌ و مرطوب سازی هوا می شوند و خون را پاکسازی می کنند و هم چنین باکتری های سیستم تنفسی را از بین می برند و کانال های تنفسی را باز می کند.

عرق نعنا

دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت ریه
دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت ریه

 

در کلان شهر های بزرگ مانند تهران سوخت‌های فسیلی و آلودگی هوا باعث ایجاد تنگی نقس و مشکلات ریوی شده است. استفاد ه از عرق نعنا باعث تسکین دردهای ریوی شده است. نعنا به صورت شکل های مختلف مانند عرق، دمنوش مورد استفاده قرار می گیرد و فواید زیادی را به بدن می رساند.حتی استشمام عطر تند نعناع باعث تسکین بیماری تنفسی می شود. سیستم گردش اکسیژن با مصرف عرق نعنا عملکرد بهتری خواهد داشتو عمل دم و بازدم را آسان تر می کند. ماده منتول موجود در گیاه نعنا باعث تنفس راحت و کاهش ابتلا به بیماری های آسم و تنگی نفس می شود. این عرق هم چنین با داشتن کلسیم و کربوهیدرات، تاثیر بی‌نظیری در رفع تنگی نفس دارد. آنتی اکسیدان های موجود در عرق نعنا باعث ازبین رفتن باکتری های دستگاه تنفس و باز شدن کانال های تنفسی می شود.

عرق آویشن

دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت ریه
دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت ریه

یکی از شناخته شده ترین و قدیمی ترین روش های گیاهی برای درمان مشکلات تنفسی استفاد ه از عرق گیاهی آویشن است. عرق آویشن از عرق های معروف برای درمان بیماری های ریه است. خواص ضد قارچی و ضد عفونی کننده آویشن آن رابه یک آنتی بیوتیک قوی تبدیل کرده است که می تواند باکتری و ویروس های موجود در مجاری تنفسی را ازبین ببرد.

اگر از اختلالات تنفسی مانند آسم مزمن، احتقان، سرماخوردگی، آنفولانزا، برونشیت، سینوزیت یا آلرژی های فصلی رنج می برید، آویشن می تواند راهی برای درمان این بیماری ها باشد چون این گیاه ضد التهاب، از بین برنده خلط مجاری تنفسی ،ضد میکروب است. آویشن با سرماخوردگی نیز مقابله می کند و ضد اسپاسم است و برای همین سرفه را ازبین می برد.

عرق زوفا

این عرق ضد التهابی، ضدعفونی کننده، ضد تب ، ضد گرفتگی، ضد ویروسی است. این گیاه بویی مشابه با رازیانه دارد و برای بهبود عملکرد ریه ها بسیار مفید است. این عرق بهترین درمان برای گلودرد، سینوزیت و برونشیت، آنفولانزا، مننژیت، سرما‌خوردگی و تب است.

عرق اکالیپتوس 

دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت ریه
دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت ریه

از جمله خواص درمانی این عرق مفید برای ریه می توان به آنفولانزا، مننژیت، سرما‌خوردگی، تب، گلودرد، سینوزیت و برونشیت اشاره داشت که به همین جهت به عنوان بهترین عرق گیاهی برای پاکسازی ریه شناخته می شود. هم چنین این عرق برای پاکسازی ریه از خاصیت ضدعفونی کنندگی قوی، ملایم سازی، ضد انگل، تسکین دهنده، ضد گرفتگی، ضد التهاب و ضد ویروسی بسیار خوبی برخوردار می باشد. ماده سینه ‌اوله موجود در اکالیپتوس برای بهبود عملکرد ریه بسیار مفید می باشد. بهترین عرق گیاهی برای ریه شناخته می شود، چرا که سرفه های پی در پی و درد ناشی از آن را آرام می سازد، درمان کننده سینوزیت و برطرف کننده احتقان می باشد، به دلیل برخورداری از خاصیت ضد عفونی کننده، ضد اکسیدانی، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن می باشد. هم چنین بر اساس تحقیقات به عمل آمده روس عصاره این گیاه، باعث جلوگیری از انتشار سلول های سرطانی می گردد.

عرق شیرین بیان 

عرق شیرین بیان از گیاهان مفید برای درمان بیماری های ریوی است. شیرین بیان دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتری ، خلط آور، ضدالتهاب و ضد عفونی کننده است که مجاری تنفسی را ضدعفونی می کند و التهاب گلو را کاهش می دهد. این عرق هم چنین برای درمان سرفه های خشک و مکرر بسیار پرفایده است.

دمنوش گیاهی تقویت ریه

دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت ریه
دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت ریه

چای سبز

دمنوش چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان های و ویتامین های مفید برای بدن است که تاثیر فراوانی برای درمان عفونت‌ها و مشکلات ریوی دارد. با مصرف روزانه چای سبز در کنار چای سیاه می توانید سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید و از ابتلابه بیماری های ریه جلوگیری کنید.

دمنوش زردچوبه و زنجبیل

دمنوش زردچوبه و زنجبیل یکی از بهترین روش های گیاهی و صددرصد طبیعی برای درمان سرفه است. این ترکیب معجزه آسا سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مهم است. این دمنوش خواص ضد التهابی، ضد عفونی کننده قوی دارد و می‌تواند به درمان ریه درگیر کرونا کمک کند.

دمنوش اکالیپتوس

اکالیپتوس دارای خواص ضد باکتریایی، ضدالتهابی، ضد ویروسی و خلط آور است. این گیاه با خواص ضد التهابی خود می تواند آسیب ها و التهابات ریه را کاهش می دهد و موجب تسکین تنفس و گرفتگی عضلات دستگاه تنفسی می شود. همچنین اکالیپتوس درمانگر معجزه آسای آنفولانزا و برونشیت است.

دمنوش گیاه گلاوی

گیاه گلاوی سرشار از آنتی اکسیدان های مفید است و خواص زیادی بر حفاظت از ریه‌ها دارد. این گیاه خواص ضد میکروبی دارد که به درمان ویروس‌های بیماری زا و کاهش عفونت کوک موثر می کند.

داروی گیاهی برای پاکسازی ریه

ریه یکی از مهمترین اندام هایی است که پاکسازی آن می تواند به اکسیژن رسانی بدن کمک کند. اکسیژن رسانی بهتر باعث بهبود عملکرد اندام های مختلف بدن شده و سلامت آنها را ارتقا می دهد. در بین اکسیژن رسانی به مغز بسیار حائز اهمیت است و نقش بسیار مهمی در سلامتی و تصمیم گیری های درست دارد. ریه ها اندام هایی هستند که عملکرد آنها برای حفظ زندگی ما مهم است. اگر ریه ها درست کار نکنند ما در اثر خفگی و کاهش دریافت اکسیژن خواهیم مرد. بنابراین اهمیت این دستگاه کاملا مشخص است.

ترکیبات گیاهی و عرقیات مختلفی برای پاکسازی ریه در طب سنتی توصیه می شود. این ترکیبات با افزایش اکسیژن رسانی به اندام های بدن نقش بسیار مهمی در بهبود سلامتی ما خواهد داشت. آلودگی هایی که ما روزانه در برابر آنها قرار می گیریم همگی ظرفیت تنفسی ما را کاهش می دهند بنابراین پاکسازی ریه برای حذف این آلودگی ها و افزایش ظرفیت تنفسی بسیار مهم است.

دمنوش های شیرین بیان، رنجبیل، مریم گلی، زردچوبه و پونه را می توانید برای پاکسازی ریه مورد استفاده قرار دهید. این ترکیبات را باید بر اساس دستور کارشناس طب سنتی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را از آنها کسب کنید. توجه به این نکته مهم است که گیاهی بودن این ترکیبات نشان دهنده ایمن بودن آنها نیست و شما نمی توانید به مقدار زیاد آنها را مورد استفاده قرار بدهید.

علاوه بر این استفاده از عسل، سوپ ها، تغذیه مناسب، آب و مایعات فراوان در طول روز می تواند به پاکسازی ریه کمک کند و آلودگی ها را برطرف خواهد کرد. این مواد غذایی اخلاط، سرفه و تنگی نفس را برطرف کرده و تنفس شما را راحت تر می کنند. تنفس بهتر یعنی اکسیژن رسانی بهتر همه اندام ها که در نتیجه آن سلامتی فرد بهبود پیدا خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا