Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

در رابطه با فروشگاه ارگانیک چه می دانید ؟

فروشگاه ارگانیک (Organic Store) مغازه ها یا سایت های اینترنتی هستند که اقدام به فروش محصولات ارگانیک می کنند. فروشگاه ارگانیک محلی برای خرید مواد غذایی سالم است و شما می توانید انواع خوراکی ها را از این محل خریداری کنید. برای آگاهی بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

با فراگیری استفاده از محصولات ارگانیک در بین مصرف کنندگان، فروشگاه های مواد غذایی نیز به فکر عرضه این محصولات در مکانی مجزا به نام فروشگاه ارگانیک کردند. این مکانها با کسب مجوز کم کم شروع به فعالیت کردند و با استقبال مردم تعداد فروشگاه های ارگانیک به تدریج افزایش یافت.

علاوه بر فروشگاه های عرضه مواد غذایی به صورت مستقیم سایت های اینترنتی نیز تاسیس شدند و در حال حاضر شما می توانید از طریق فروشگاه ارگانیک اینترنتی محصولاتی که نیاز دارید را سفارش داده و آنها را درب منزل تحویل بگیرید.

خوراکی‌های ارگانیک خام و پخته در این فروشگاه ها عرضه می شود و شما تقریبا هر محصولی را که نیاز دارید می توانید از این فروشگاه ها با قیمت کمی بالاتر از محصولات معمولی خریداری کنید.

معرفی فروشگاه ارگانیک

فروشگاه ارگانیک از نظر تعریف نوعی فروشگاه مواد غذایی است که در درجه اول به فروش غذاهای بهداشتی ، غذاهای ارگانیک ، محصولات محلی و مکمل های غذایی طبیعی می پردازد.

به طور معمول این فروشگاه ها مواد غذایی را با انتخاب گسترده تر یا تخصصی تر از غذاهای معمولی به مشتریان خود ارائه می دهند. به عنوان مثال ورزشکاران و بدنسازان ، افرادی که نیازهای غذایی خاصی دارند ، مانند افرادی که به گلوتن موجود در گندم یا برخی مواد دیگر حساسیت دارند می توانند مواد غذایی مورد نظر خودشان را از این فروشگاه ها تهیه کنند.

در فروشگاه ارگانیک برای افراد مبتلا به دیابت ، افرادی که رژیم های غذایی گیاهی دارند ، وگان ها ، و یا سایر رژیم های غذایی خوراکی های بسیار سالمی وجود دارد.

در فروشگاه ارگانیک مواد غذایی سالم به فروش می رسند. اصطلاح مواد غذایی بهداشتی از دهه ۱۹۲۰ میلادی مورد استفاده قرار گرفته است و به غذاهای خاصی گفته می شود برای سلامتی بسیار مفید هستند اگرچه این اصطلاح تعریف رسمی ندارد.

برخی اصطلاحاتی که با غذاهای سالم در ارتباط  هستند عبارتند از: ماکروبیوتیک ، غذاهای طبیعی ، غذاهای ارگانیک و غذاهای کامل.

ماکروبیوتیک یک رژیم غذایی است که عمدتاً روی غلات کامل متمرکز است. غلات کامل ، به همراه سایر غذاهای کامل با حداقل فرآوری تولید می شوند.

غلات کامل با دارا بودن سبوس ، فیبر و پوست به صورت دست نخورده عرضه شده و مواد مغذی تری به حساب می آیند. غذاهای طبیعی خوراکی هایی هستند که فاقد مواد مصنوعی از جمله نگهدارنده های شیمیایی می باشند.

و در نهایت غذاهای ارگانیک نیز به محصولاتی گفته می شود که بدون استفاده از سموم دفع آفات معمولی و مصنوعی رشد می کنند و باید معیارهای ارگانیک خاصی را رعایت کنند تا سلامتی آنها تائید شود.

در فروشگاه ارگانیک چه محصولاتی به فروش می رسد؟

هدف از تاسیس فروشگاه های ارگانیک عرضه مواد غذایی است که از طریق ارگانیک پرورش یافته اند. محصولات این فروشگاه ها حاصل کشاورزی ارگانیک هستند یعنی در فرآیند تولید آنها هیچ ماده شیمیایی اعم از کود و آفت کش شیمیایی مورد استفاده قرار نگرفته است.

از مهمترین این محصولات این فروشگاه ها می توان به انواع سبزی ها اشاره کرد که به دلیل نداشتن پوستی جهت جدا کردن بطور مستقیم در معرض مواد شیمیایی هستند.

سموم آفت کش بکار رفته برای پرورش این محصولات مستقیما روی برگ ها و ساقه سبزیجات و گیاهان برگ سبز مانند کرفس نشسته و بعضا وارد بافت گیاه شده و با شستشو نیز حذف نمی شوند. بنابراین برای حفظ سلامتی بهترین کار این است که از انواع ارگانیک این محصولات استفاده شود که حاوی هیچ ماده شیمیایی نیستند.

سبزیجات ارگانیک از نظر سطح مواد مغذی ، آنتی اکسیدان و حتی طعم بهتر از محصولات معمولی هستند و مزایای سلامتی آنها نیز قطعا بیشتر خواهد بود.

در رابطه با فروشگاه ارگانیک چه می دانید ؟
در رابطه با فروشگاه ارگانیک چه می دانید ؟

بهتر است بدانید:

برخی دیگر از مواد غذایی پر استفاده مانند سیب زمینی ، خیار و گوجه فرنگی  معمولا با کشاورزی معمولی کشت داده شده و  حاوی آلودگی های شیمیایی فراوانی هستند. در فروشگاه ارگانیک می توانید انواع سالم این مواد غذایی را پیدا کنید.

از بین میوه ها نیز گیلاس ، هلو ،  آلبالو و سایر میوه های فصل تابستان که بدون کندن پوست مصرف می شوند به شدت در معرض خطر آلودگی های شیمیایی قرار دارند.

بقایای آفت کش های موجود در این میوه ها برای سلامتی مضر است و علاوه بر این طعم آنها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. افراد معمولا با مصرف میوه های ارگانیک متوجه خوشمزگی بیشتر آنها نسبت به محصولات عادی خواهند شد زیرا این خوراکی ها فرآیند پرورش را بطور کامل طی کرده اند.

در فروشگاه ارگانیک انواع غلات و گوشت های ارگانیک به فروش می رسد. این محصولات همگی تحت نظارت و با روش پرورش ارگانیک تهیه شده اند و سرشار از آنتی اکسیدان و ریزمغذی های مفید برای ارتقاء سلامت عمومی هستند.

علاوه بر این در فروشگاه ارگانیک انواع مرباها و ترشیجاتی که از محصولات ارگانیک تهیه شده اند به فروش می رسند و افراد می توانند به راحتی هر آنچه که لازم دارند را از این فروشگاه ها تهیه کنند.

چرا قیمت محصولات در فروشگاه ارگانیک بالاتر است؟

با اینکه همه افراد به شدت مایل به استفاده از غذاهای ارگانیک هستند و عموم افراد به دلیل سلامت این خوراکی ها اقدام به خرید آنها می کنند ولی گاهی قیمت بالاتر آنها نسبت به همتایان غیر ارگانیک ممکن است مانع دسترسی همه افراد به این مواد غذایی شود.

خوراکی های ارگانیک به دلیل روش پر زحمت تر و همچنین زمان بیشتری که صرف پرورش آنها می شود بطور طبیعی قیمت بیشتری نسبت به سایر محصولات دارند. به همین جهت فروشگاه های ارگانیک اغلب مکان های گرانتری برای خرید هستند که همه افراد قادر به خرید از آنها نیستند.

ولی به عنوان یک مصرف کننده می توان گفت پرداخت قیمت بالاتر برای حفظ سلامتی ارزش بسیاری دارد و اگر کیفیت و مواد مغذی موجود در مواد غذایی برای شما اهمیت داشته باشد حتما سری به این فروشگاه ها می زنید و اقلامی که هزینه مناسبی دارند را خریداری خواهید کرد.

برای آگاهی از تعداد فروشگاه ارگانیک موجود در شهر خودتان می توانید از اینترنت کمک بگیرید و اگر نمی خواهید در شرایط فراگیری بیماری کرونا از منزل خارج شوید از فروشگاه های اینترنتی خرید کنید.

با خرید از این فروشگاه ها قطعا تعداد آنها بیشتر شده و کشاورزان و تولید کنندگان ترغیب به تولید بیشتر محصولات ارگانیک خواهند شد و افزایش تولید هزینه این محصولات را کاهش خواهد داد و افراد بیشتری می توانند از این مواد غذایی سالم استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا