Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

خواص گیاه فاسوخ مغربی چیست و چه کاربردی در علوم غریبه دارد؟

گیاه فاسوخ مغربی دارای خواص بی نظیری برای سلامتی است. فاسوخ صمغ گرفته شده از این گیاه است که یکی از صمغ های بسیار کم یاب و با ارزش است که در طب سنتی از آن به عنوان انرژی زا، محرک جنسی، ضد عفونی کننده و … استفاده می شود. از این گیاه در علوم غریبه، دفع انرژِ بد، باطل کردن نحسی و افزایش رزق و روزی استفاده می شود. در این مقاله از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک درباره خواص گیاه فاسوخ مغربی و مضرات آن صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی گیاه فاسوخ مغربی

گیاهی بوته مانند و چند ساله است. ساقه های آن باریک و پوشیده از تارهای ریز و پنبه ای رنگ است و ارتفاع آن حدود ۲ متر است. ریشه گیاه راست و ضخیم و به شکل مخروط است. برگ های گیاه نسبتا پهن و دراز است که دارای دمبرگ است. گل های آن کوچک، سفید و بدون دمگل است و میوه آن بیضی شکل و قهوه ای رنگ و دو فندوقه است.

صمغ گیاه فاسوخ مغربی

خواص گیاه فاسوخ مغربی چیست و چه کاربردی در علوم غریبه دارد؟
خواص گیاه فاسوخ مغربی چیست و چه کاربردی در علوم غریبه دارد؟

گیاه فاسوخ مغربی گیاهی خودرو است که دارای برگ های پهنی است. ساقه های این گیاه بلند است. در شاخ و برگ و ریشه این گیاه شیره شیری رنگی قرار دارد که بر اثر دخالت عوامل طبیعی و انسانی و یا به واسطه حیوانات و حشرات به آن خراش وارد می شود و به بیرون ترشح می شود، که بعد از مدتی که در مجاورت هوا قرار بگیرد، به صورت قطرات اشک در آمده و سفت می شود. رنگ آن از سفید شیری تا قهوه ای دارچینی است و به آن صمغ گیاه فاسوخ مغربی می گویند. این صمغ طعم تلخ و بویی معطر دارد

خاستگاه گیاه فاسوخ مغربی

این گیاه در آسیا به ویژه در هند و در کشور ایران در استان های اصفهان، قزوین،سمنان،سیستان و بلوچستان،کرمانشاه یافت میشود.

طبیعت گیاه فاسوخ مغربی

 طبق نظر حکمای طب سنتی طبیعت آن گرم و خشک است.

ترکیبات شیمیایی  گیاه فاسوخ مغربی

گالاکتوز، آرابینوز، رامنوز، گلوکورونیک اسید و یک کتون در آن تشخیص داده شده است.

خواص گیاه فاسوخ مغربی

خلط آور طبیعی

خواص گیاه فاسوخ مغربی چیست و چه کاربردی در علوم غریبه دارد؟
خواص گیاه فاسوخ مغربی چیست و چه کاربردی در علوم غریبه دارد؟

گیاه فاسوخ مغربی خاصیت خلط آوری دارد. ترکیبات خلط آور با رقیق کردن خلط ،به تخلیه خلط از مجاری تنفسی کمک می کند و سرفه را راحت تر می کند.  سرفه کردن خلط  از شدت احتقان قفسه سینه می کاهد . سرفه کردن مواد عفونی و زائد مانند باکتری ها و ویروس ها را کاهش می دهد و خطر عفونت را کمتر می کند. از گیاه فاسوخ مغربی برای کاهش احتقان ناشی از سرما خوردگی و آنفولانزا  نیز استفاده می کنند.

 گیاهی آنتی بیوتیکی و ضدعفونی کننده

این گیاه خواص فراوانی دارد و می توان گفت که یکی از گرانبهاترین گیاهان دارویی روی زمین است . این گیا هرا می توان یک آنتی بیوتیک طبیعی دانست به دلیل اینکه دارای ترکیبات آنتی باکتریال و ضدعفونی کننده است و محرک سیستم ایمنی بدن است و برای سیستم گوارشی و تنفسی بدن مناسب است. گیاه فاسوخ مغربی درمان کننده نزله و زکام و آسم است و برای برونشیت های مزمن ، تنگی نفس مفید است.

تسکین و بهبود درد استخوان

خواص گیاه فاسوخ مغربی چیست و چه کاربردی در علوم غریبه دارد؟
خواص گیاه فاسوخ مغربی چیست و چه کاربردی در علوم غریبه دارد؟

درد مفاصل و استخوان بسیاری از افراد را دچار ناراحتی کرده است. درد مفاصل ممکن است زود گذر باشد و به سرعت خوب شود. گاهی اوقات بیماری های مختلف باعث ایجاد درد استخوان و مفاصل هستند. بیماری های شایع مانند نقرس، آرتروز،آرتریت روماتوئید علت درد مفاصل و استخوان ها هستند. در طب سنتی از گیاهان مفیدی برای کاهش درد استخوان و مفاصل استفاده می کنند. گیاه فاسوخ مغربی خواص ضد التهاب و ضد درد دارد و باعث التیام درد می شود.

بهبود مشکلات گوارشی

عوامل زیادی  مانند افزایش گاز روده، سنگینی معده بعد از خوردن هر وعده غذایی، عفونت های انگلی، زخم معده، یبوست باعث سوزش معده و نفخ آن می شود. گیاه فاسوخ مغربی از بهترین گزینه برای تسکین بیماری‌های گوارشی است و در رفع گاز و کاهش نفخ معده بسیار مؤثر است. این گیاه هم چنین کرم روده را می کشد.

کاربرد در علوم غریبه و دعا نویسی

گیاه فاسوخ مغربی از مهمترین و کمیاب ترین بخورات در زمینه علوم غریبه و دعانویسی است. از سوزاندن صمغ فاسوخ مغربی بوی ملایم و مطبوعی در فضای اتاق پخش می شود. از بخور این صمغ بای ابطال سحر، افزایش روزی و دفع انرژی منفی استفاده می شود.

موارد منع مصرف

مصرف این گیاه برای خانم‌های باردار و مادران شیرده ممنوع است.  اگر در مصرف آن زیاده روی شود و بیش تر از دوز استاندارد استفاده شود باعث باز شدن دهانه‌ی عروق ممکن است تعادل جریان خون را مختل سازد و سبب ایجاد خون در ادرار می‌شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا