Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

تفاوت زیتون سبز و سیاه چیست؟ فواید آن برای بدن

برخی از زیتون های نابالغ سبز هستند و با رسیدن سیاه می شوند. برخی دیگر حتی زمانی که کاملاً رسیده باشند سبز می مانند. تفاوت زیتون سبز و زیتون سیاه در چیست؟

زیتون یک افزودنی خوش طعم و خوشمزه به وعده های غذایی یا پیش غذا است. کربوهیدرات کمی دارند اما چربی های سالم زیادی دارند.

گنجاندن این میوه هسته دار در برنامه روزانه شما بسیار مفید بوده و یک مکمل عالی برای یک رژیم غذایی سالم و مبتنی بر غذاهای کامل است.

جالب است بدانید در منطقه مدیترانه، ۹۰ درصد زیتون ها برای تهیه روغن زیتون استفاده می شود.

این مقاله هر آنچه که باید در مورد زیتون بدانید را به شما می گوید. پس تا انتها با نشریه علمی جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

زیتون

زیتون میوه های کوچکی هستند که روی درختان زیتون (Olea europaea) رشد می کنند.

آنها متعلق به گروهی از میوه ها به نام دروپس یا میوه های هسته دار هستند و مربوط به انبه، گیلاس، هلو، بادام و پسته هستند.

زیتون سرشار از ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان های قوی است. مطالعات نشان می دهد که آنها برای قلب مفید هستند و ممکن است از پوکی استخوان و سرطان محافظت کنند.

چربی های سالم موجود در زیتون برای تولید روغن زیتون، یکی از اجزای اصلی رژیم غذایی فوق العاده سالم مدیترانه ای استخراج می شوند.

زیتون اغلب در سالاد، ساندویچ و تاپناد میل می شود. وزن زیتون به طور متوسط حدود ۳ تا ۵ گرم است.

تفاوت بین زیتون سبز و سیاه بسیار اندک است که در ادامه این تفاوت ها را بررسی می کنیم.

زیتون سیاه چیست؟

زیتون سیاه میوه زیتون رسیده بومی مکزیک، آمریکای مرکزی، شمال آمریکای جنوبی و دریای کارائیب است. که یک میوه گرمسیری با نام علمی Olea europaea می باشد. این میوه هسته دار است، درست مانند آلو، هلو، گیلاس، انبه و لیچی.

میوه های جوان زیتون سبز رنگ هستند و پس از رسیدن سیاه می شوند. زیتون سیاه بسیار متنوع است و می توان آن را در بسیاری از غذاها مانند ماکارونی، سالاد، خورش، پیتزا و تخته های غذاخوری گنجانید. مهمتر از همه، می توان زیتون سیاه را به عنوان پیش غذا به صورت خام مصرف کرد.

زیتون سیاه شکلی بیضی دارد و طول آن تا نیم اینچ می رسد. در مقایسه با زیتون های سبز نارس، زیتون سیاه از نظر بافت نرم تر و از نظر طعم غنی تر و گوشتی تر است.

زیتون سبز چیست؟

زیتون سبز به میوه های نارس زیتون اطلاق می شود که رنگ سبزی دارند. در مقایسه با زیتون های سیاه رسیده، طعم این زیتون های خام بسیار تلخ است. بنابراین زیتون سبز معمولا پس از فرآوری مصرف می شود. این کار عمدتاً با ترشی یا پخت آنها انجام می شود.

اکثر زیتون های سبز به روغن زیتون تبدیل می شوند. تولیدکنندگان روغن زیتون، زیتون های سبز تازه کنده شده را قبل از اینکه در روغن آب کنند، خیس می کنند. اما گاهی اوقات زیتون سبز را با مدت زمان نگهداری طولانی تری نگهداری می کنند تا بعداً از آنها در وعده های غذایی لذت ببرند. این بیشتر در غذاهای مدیترانه ای قابل مشاهده است. به عبارت ساده، زیتون سبز قبل از رسیدن کامل برداشت می شود، بنابراین طعم مشخصی دارد.

تفاوت زیتون سبز وسیاه چیست؟ فواید و موارد مصرف زیتون
تفاوت زیتون سبز وسیاه چیست؟ فواید و موارد مصرف زیتون

ارزش غذایی زیتون

زیتون حاوی ۱۱۵ تا ۱۴۵ کالری در هر ۳.۵ اونس (۱۰۰ گرم) یا حدود ۵۹ کالری برای ۱۰ زیتون است.

حقایق تغذیه ای برای ۳.۵ اونس (۱۰۰ گرم) زیتون رسیده و کنسرو شده عبارتند از:

کالری: ۱۱۵

آب: ۸۰%

پروتئین: ۰.۸ گرم

کربوهیدرات: ۶.۳ گرم

شکر: ۰ گرم

فیبر: ۳.۲ گرم

چربی: ۱۰.۷ گرم

اشباع: ۱.۴۲ گرم

تک غیراشباع: ۷.۸۹ گرم

اشباع نشده: ۰.۹۱ گرم

چربی موجود در زیتون

زیتون حاوی ۱۱ تا ۱۵ درصد چربی است که ۷۴ درصد آن اسید اولئیک است که نوعی اسید چرب تک غیراشباع است. این جزء اصلی روغن زیتون است.

اسید اولئیک با چندین فواید سلامتی از جمله کاهش التهاب و کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط است. حتی ممکن است به مبارزه با سرطان کمک کند.

کربوهیدرات و فیبر

کربوهیدرات ها ۴ تا ۶ درصد از زیتون ها را تشکیل می دهند که آنها را میوه ای کم کربوهیدرات می کند.

بیشتر این کربوهیدرات ها فیبر هستند. در واقع، فیبر ۵۲ تا ۸۶ درصد از کل محتوای کربوهیدرات را تشکیل می دهد.

بنابراین محتوای خالص کربوهیدرات قابل هضم، بسیار کم است. با این حال، زیتون هنوز منبع نسبتاً ضعیفی از فیبر است، زیرا ۱۰ زیتون تنها حدود ۱.۵ گرم را تامین می کند.

ویتامین ها و مواد معدنی

زیتون منبع خوبی از چندین ویتامین و مواد معدنی است که برخی از آنها در طول فرآوری اضافه می شوند. ترکیبات مفید این میوه عبارتند از:

ویتامین E. غذاهای گیاهی پرچرب معمولاً حاوی مقادیر بالایی از این آنتی اکسیدان قوی هستند.

اهن. زیتون سیاه منبع خوبی از آهن است که برای گلبول های قرمز خون برای انتقال اکسیژن مهم است.

مس. این ماده معدنی ضروری اغلب در رژیم غذایی معمولی غربی وجود ندارد. کمبود مس ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد.

کلسیم. فراوان ترین ماده معدنی در بدن شما، کلسیم است که برای عملکرد استخوان، ماهیچه و اعصاب ضروری است.

سدیم. اکثر زیتون ها حاوی مقادیر زیادی سدیم هستند زیرا در آب نمک یا آب شور بسته بندی می شوند.

تفاوت زیتون سبز وسیاه چیست؟ فواید و موارد مصرف زیتون
زیتون سیاه

سایر ترکیبات گیاهی

زیتون سرشار از بسیاری از ترکیبات گیاهی، به ویژه آنتی اکسیدان ها است، از جمله:

اولئوروپین. این فراوان ترین آنتی اکسیدان در زیتون تازه و نارس است. که با بسیاری از مزایای سلامتی مرتبط است.

در طول رسیدن زیتون، اولئوروپئین به هیدروکسی تیروزول تجزیه می شود.که یک آنتی اکسیدان قوی نیز می باشد.

تیروسول. این آنتی اکسیدان که بیشتر در روغن زیتون رایج است، به اندازه هیدروکسی تیروزول قوی نیست. با این حال، ممکن است به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند.

اسید اولئانولیک این آنتی اکسیدان ممکن است به جلوگیری از آسیب کبدی، تنظیم چربی خون و کاهش التهاب کمک کند.

کوئرستین. این ماده مغذی ممکن است فشار خون را کاهش داده و سلامت قلب را بهبود بخشد.

تفاوت های زیتون سبز و سیاه

زیتون سیاه نمادی برای پیچیدگی و زرق و برق است و لذتی دوچندان به شما می دهد. آنها به طور گسترده ای برای معطر کردن زندگی شما استفاده می شوند و لحظات جادویی و به یاد ماندنی را برای شما رقم می زنند.

زیتون سیاه از نظر رنگ، ویژگی، منشاء، اندازه و طعم متفاوت است، اما همه آنها یک چیز مشترک دارند و آن این است که منبع عالی ویتامین ها هستند و مطالعات کارشناسان برجسته سلامت سبک زندگی نشان داده است که رژیم غذایی با مقدار زیادی زیتون سیاه منجر به کاهش خطر پیری زودرس و بهبود کیفیت کلی زندگی می شود.

رسیده بودن عامل تفاوت زیتون سبز و سیاه

اولین و عمده ترین تفاوت بین زیتون سبز و سیاه، ضریب رسیده بودن این دو است. زیتون های سبز خیلی زودتر از زیتون های سیاه چیده می شوند، بنابراین نابالغ هستند. زیتون سیاه که به عنوان زیتون رسیده نیز شناخته می شود، در نهایت برای مدت طولانی تری روی درخت باقی می ماند. در واقع زیتون سبز و سیاه روی یک درخت می رویند! زیتون‌ها وقتی نارس می‌شوند سبز می‌شوند و به تدریج به رنگ قرمز، ارغوانی در می‌آیند و در نهایت با رسیدن به رنگ سیاه می‌رسند.

بافت

بافت یکی از تفاوت زیتون سبز و سیاه است. از آنجایی که زیتون سبز در زمان چیدن نارس است، سفت تر و متراکم تر است در حالی که سیاه نرم تر است. همچنین، آنها نسبت به زیتون سبز خشک تر هستند.

رنگ

زیتون سیاه پس از رسیدن زیتون به بلوغ کامل و کاملاً رسیده رنگ تیره می یابد. سبزه ها قبل از رسیدن به بلوغ برداشت می شوند. نارس می مانند.

طعم

همه زیتون ها قبل از فرآوری حاوی گلوکزید هستند که طعم تلخی به آن ها می دهد و با جوانه های چشایی شما ناسازگار می شود. طعم یکی از تفاوت زیتون سبز و سیاه است. با این حال، این را می توان از طریق پخت، آبکش کردن، تخمیر با یک ماده قلیایی مانند لیمو خنثی کرد. زیتون سیاه طعم گوشتی و کمی میوه ای دارد.

با این حال، سبزها طعم بسیار تلخ، خام، تند و شوری به دلیل شور شدن دارند. بیشتر مردم طعم سیاه را به سبز ترجیح می دهند. آنها طعم را بسیار غنی و صاف توصیف می کنند.

روغن زیتون

همچنین زیتون سیاه به دلیل بلوغ دارای روغن بیشتری است و عمدتاً برای استخراج روغن زیتون استفاده می شود.

مصارف آشپزی

زیتون سبز به صورت خام برای تزیین مارتینی و حتی گاهی سالاد مخصوصاً سالاد تخم مرغ استفاده می شود. آنها حتی به صورت ساده به عنوان تنقلات روی میز مصرف می شوند. آنها هرگز پخته نمی شوند یا حرارت داده نمی شوند زیرا طعم قوی آنها می تواند بر طعم سایر مواد غلبه کند. در حالی که، زیتون سیاه به طور گسترده ای در سالاد، پیتزا، پاستا و غذاهای مدیترانه ای استفاده می شود. آنهایی که در قوطی بسته بندی می شوند معمولاً قبل از استفاده پخته می شوند.

تفاوت زیتون سبز وسیاه چیست؟ فواید و موارد مصرف زیتون
زیتون سبز

ارزش غذایی تفاوت زیتون سیاه و زیتون سبز

از آنجایی که هر دو روی یک درخت رشد می کنند، ارزش غذایی هر دو تقریبا یکسان است. با این حال، تنها تفاوت ممکن است در محتوای سدیم پس از فرآوری باشد، که می تواند تا دو برابر میزان سدیم موجود در زیتون سیاه تیمار شده باشد. آنها برای برخی از افراد مبتلا به فشار خون بالا یا مشکلات کلسترول انتخاب بسیار سالمی نیستند.

سبزها دارای محتوای نمک بالایی هستند. همچنین، نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که زیتون های سبز اغلب بدون هسته و با هالاپینو، پیاز، فلفل قرمز، آنچوی و سیر پر می شوند که بسیار مغذی تر از سیاه است.

فواید زیتون برای سلامتی

زیتون جزء اصلی رژیم غذایی مدیترانه ای است. آنها با بسیاری از فواید سلامتی، به ویژه برای سلامت قلب و پیشگیری از سرطان مرتبط هستند.

خواص آنتی اکسیدانی

آنتی اکسیدان های رژیمی نشان داده اند که خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی و سرطان را کاهش می دهند.

زیتون سرشار از آنتی اکسیدان است و فواید سلامتی آن از مبارزه با التهاب تا کاهش رشد میکروارگانیسم ها را شامل می شود.

یک مطالعه نشان داد که خوردن بقایای خمیر زیتون به طور قابل توجهی باعث افزایش سطح گلوتاتیون در خون می شود، که یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها در بدن شما است.

بهبود سلامت قلب

کلسترول و فشار خون بالا هر دو از عوامل خطر بیماری قلبی هستند.

اسید اولئیک، اسید چرب اصلی در زیتون، با بهبود سلامت قلب مرتبط است. ممکن است سطح کلسترول را تنظیم کند و از کلسترول LDL (بد) در برابر اکسیداسیون محافظت کند.

علاوه بر این، برخی از مطالعات اشاره می کنند که زیتون و روغن زیتون ممکن است فشار خون را کاهش دهند.

تفاوت زیتون سبز وسیاه چیست؟ فواید و موارد مصرف زیتون
زیتون سبز و فواید ان برای قلب

بهبود سلامت استخوان

پوکی استخوان با کاهش توده استخوانی و کیفیت استخوان مشخص می شود.که می تواند خطر شکستگی را افزایش دهد.

نرخ پوکی استخوان در کشورهای مدیترانه ای کمتر از بقیه اروپا است، که منجر به این گمانه زنی می شود که زیتون ممکن است در برابر این وضعیت محافظت کند.

نشان داده شده است که برخی از ترکیبات گیاهی موجود در زیتون و روغن زیتون به جلوگیری از دست دادن استخوان در مطالعات حیوانی کمک می کنند.

در حالی که مطالعات انسانی وجود ندارد، مطالعات حیوانی و داده‌هایی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای را به کاهش نرخ شکستگی مرتبط می‌کند امیدوارکننده است.

پیشگیری از سرطان

زیتون و روغن زیتون معمولا در منطقه مدیترانه مصرف می شود، جایی که میزان سرطان و سایر بیماری های مزمن کمتر از سایر کشورهای غربی است.

بنابراین، ممکن است زیتون به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند.

این ممکن است تا حدی به دلیل محتوای بالای آنتی اکسیدان و اسید اولئیک آنها باشد. مطالعات لوله آزمایش نشان می دهد که این ترکیبات چرخه زندگی سلول های سرطانی در سینه، روده بزرگ و معده را مختل می کنند.

با این حال، مطالعات انسانی برای تایید این نتایج مورد نیاز است. در این مرحله، مشخص نیست که آیا خوردن زیتون یا روغن زیتون تاثیری بر سرطان دارد یا خیر.

فواید روغن زیتون

روغن زیتون فوق بکر با کیفیت فوق العاده سالم است. به دلیل آنتی اکسیدان های قوی، برای قلب، مغز، مفاصل و موارد دیگر مفید است.

در واقع، ممکن است سالم ترین چربی روی کره زمین باشد. در ادامه همراه باشید تا این فواید را جزئی تر بررسی کنیم.

تفاوت زیتون سبز وسیاه چیست؟ فواید و موارد مصرف زیتون
روغن زیتون

 روغن زیتون سرشار از چربی های تک غیراشباع سالم است

روغن زیتون روغن طبیعی استخراج شده از زیتون، میوه درخت زیتون است.

حدود ۱۴ درصد از روغن را چربی اشباع شده تشکیل می دهد، در حالی که ۱۱ درصد آن چند غیراشباع است، مانند اسیدهای چرب امگا ۶ و امگا ۳

اما اسید چرب غالب در روغن زیتون یک چربی تک غیراشباع به نام اسید اولئیک است که ۷۳ درصد از کل محتوای روغن را تشکیل می دهد.

مطالعات نشان می دهد که اسید اولئیک التهاب را کاهش می دهد و حتی ممکن است اثرات مفیدی بر روی ژن های مرتبط با سرطان داشته باشد.

چربی های تک غیراشباع نیز در برابر حرارت بالا کاملاً مقاوم هستند و روغن زیتون فرابکر را به گزینه ای سالم برای پخت و پز تبدیل می کند.

کاهش ابتلا به  سرطلان با روغن زیتون

سرطان یکی از شایع ترین علل مرگ و میر در جهان است.

مردم کشورهای مدیترانه ای کمتر در معرض خطر ابتلا به برخی سرطان ها هستند و بسیاری از محققان معتقدند که روغن زیتون ممکن است دلیل آن باشد.

آنتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون می توانند آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد را کاهش دهند، که اعتقاد بر این است که عامل اصلی سرطان است.

بسیاری از مطالعات لوله آزمایش نشان می‌دهند که ترکیبات موجود در روغن زیتون می‌توانند با سلول‌های سرطانی مبارزه کنند.

تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا روغن زیتون در واقع خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد مورد نیاز است.

روغن زیتون دارای خواص ضد التهابی قوی است

تصور می‌شود که التهاب مزمن عامل اصلی بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری قلبی، سندرم متابولیک، دیابت نوع ۲، آلزایمر، آرتریت و حتی چاقی است.

روغن زیتون فرابکر می تواند التهاب را کاهش دهد، که ممکن است یکی از دلایل اصلی فواید آن برای سلامتی باشد.

اثرات ضد التهابی اصلی توسط آنتی اکسیدان ها انجام می شود. کلیدی در میان آنها اولئوکانتال است که نشان داده شده است مانند ایبوپروفن، یک داروی ضد التهابی عمل می کند.

برخی از دانشمندان تخمین می زنند که اولئوکانتال موجود در ۳.۴ قاشق غذاخوری (۵۰ میلی لیتر) روغن زیتون فوق بکر اثری مشابه ۱۰ درصد از دوز مصرفی ایبوپروفن برای بزرگسالان دارد.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که اسید اولئیک، اسید چرب اصلی روغن زیتون، می تواند سطوح نشانگرهای التهابی مهم مانند پروتئین واکنشی C (CRP) را کاهش دهد.

تفاوت زیتون سبز وسیاه چیست؟ فواید و موارد مصرف زیتون
گلدان درختچه زیتون

اثرات روغن زیتون برای جلوگیری از سکته های مغزی

سکته مغزی به دلیل اختلال در جریان خون به مغز شما به دلیل لخته شدن خون یا خونریزی ایجاد می شود.

در کشورهای توسعه یافته، سکته مغزی پس از بیماری قلبی دومین علت شایع مرگ و میر است.

رابطه بین روغن زیتون و خطر سکته مغزی به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است.

یک بررسی بزرگ از مطالعات روی ۸۴۱۰۰۰ نفر نشان داد که روغن زیتون تنها منبع چربی تک غیراشباع است که با کاهش خطر سکته و بیماری قلبی مرتبط است.

در بررسی دیگری که روی ۱۴۰۰۰۰ شرکت‌کننده انجام شد، کسانی که روغن زیتون مصرف می‌کردند در مقایسه با کسانی که روغن زیتون مصرف نمی‌کردند در معرض خطر بسیار کمتری برای سکته بودند.

فواید روغن زیتون برای بیماری های قلبی

بیماری قلبی شایع ترین علت مرگ و میر در جهان است (۱۶).

مطالعات مشاهده ای که چند دهه پیش انجام شد نشان داد که بیماری قلبی در کشورهای مدیترانه کمتر شایع است.

این اتفاق منجر به تحقیقات گسترده ای در مورد رژیم غذایی مدیترانه ای شد که اکنون نشان داده شده است که به طور قابل توجهی روغن زیتون خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

روغن زیتون فرابکر یکی از اجزای اصلی این رژیم است که به طرق مختلف در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند.

التهاب را کاهش می دهد، از کلسترول بد LDL در برابر اکسیداسیون محافظت می کند، پوشش رگ های خونی شما را بهبود می بخشد و ممکن است به جلوگیری از لخته شدن بیش از حد خون کمک کند.

همچنین نشان داده شده است که فشار خون را کاهش می دهد، که یکی از قوی ترین عوامل خطر برای بیماری قلبی و مرگ زودرس است. در یک مطالعه، روغن زیتون نیاز به داروهای فشار خون را تا ۴۸ درصد کاهش داد

کاهش وزن با روغن زیتون

مصرف بیش از حد چربی باعث افزایش وزن می شود.

با این حال، مطالعات متعدد رژیم غذایی مدیترانه ای، غنی از روغن زیتون، را با اثرات مطلوب بر وزن بدن مرتبط کرده اند.

در یک مطالعه ۳۰ ماهه روی بیش از ۷۰۰۰ دانشجوی اسپانیایی، مصرف زیاد روغن زیتون با افزایش وزن ارتباطی نداشت.

علاوه بر این، یک مطالعه سه ساله روی ۱۸۷ شرکت‌کننده نشان داد که رژیم غذایی غنی از روغن زیتون با افزایش سطح آنتی اکسیدان‌ها در خون و همچنین کاهش وزن مرتبط است.

تفاوت زیتون سبز وسیاه چیست؟ فواید و موارد مصرف زیتون
روغن زیتون

اثر روغن زیتون بر الزایمر

بیماری آلزایمر شایع ترین بیماری تخریب کننده عصبی در جهان است.

یکی از ویژگی های کلیدی آن تجمع پلاک های به اصطلاح بتا آمیلوئید در داخل سلول های مغز شما است.

یک مطالعه روی موش ها نشان داد که ماده ای در روغن زیتون می تواند به حذف این پلاک ها کمک کند.

علاوه بر این، یک مطالعه انسانی نشان داد که یک رژیم غذایی مدیترانه ای غنی از روغن زیتون برای عملکرد مغز مفید است.

به خاطر داشته باشید که تحقیقات بیشتری در مورد تأثیر روغن زیتون بر آلزایمر مورد نیاز است.

کاهش خطرات دیابت نوع ۲ با روغن زیتون

به نظر می رسد روغن زیتون در برابر دیابت نوع ۲ بسیار محافظت کننده است.

چندین مطالعه روغن زیتون را با اثرات مفید بر قند خون و حساسیت به انسولین مرتبط کرده اند.

یک کارآزمایی بالینی تصادفی شده روی ۴۱۸ فرد سالم اخیراً اثرات محافظتی روغن زیتون را تأیید کرد.

در این مطالعه، رژیم غذایی مدیترانه ای غنی از روغن زیتون خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا بیش از ۴۰ درصد کاهش داد.

افزایش انتی اکسیدان ها در بدن با روغن زیتون

روغن زیتون فوق بکر نسبتاً مغذی است.

جدا از اسیدهای چرب مفید، حاوی مقادیر کمی ویتامین E و K است.

اما روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است.

این آنتی اکسیدان ها از نظر بیولوژیکی فعال هستند و ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهند.

آنها همچنین با التهاب مبارزه می کنند و به محافظت از کلسترول خون شما در برابر اکسیداسیون کمک می کنند – دو مزیتی که ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد.

تفاوت زیتون سبز وسیاه چیست؟ فواید و موارد مصرف زیتون
درخت زیتون

روغن زیتون می تواند به درمان آرتریت روماتوئید کمک کند

آرتریت روماتوئید یک بیماری خود ایمنی است که با مفاصل تغییر شکل یافته و دردناک مشخص می شود. اگرچه علت دقیق آن به خوبی شناخته نشده است، اما سیستم ایمنی بدن شما به اشتباه به سلول های طبیعی حمله می کند.

به نظر می رسد مکمل های روغن زیتون نشانگرهای التهابی را بهبود می بخشد و استرس اکسیداتیو را در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید کاهش می دهد.

روغن زیتون زمانی که با روغن ماهی که منبع اسیدهای چرب امگا ۳ ضد التهابی است، ترکیب شود، بسیار مفید به نظر می رسد.

در یک مطالعه، روغن زیتون و ماهی به طور قابل توجهی قدرت دست، درد مفاصل و سفتی صبحگاهی را در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید بهبود بخشیدند.

روغن زیتون دارای خواص آنتی باکتریال است

روغن زیتون حاوی بسیاری از مواد مغذی است که می توانند باکتری های مضر را مهار یا از بین ببرند.

یکی از این باکتری ها هلیکوباکتر پیلوری است، باکتری که در معده شما زندگی می کند و می تواند باعث زخم معده و سرطان معده شود.

مطالعات لوله آزمایش نشان داده است که روغن زیتون فرابکر با هشت سویه از این باکتری مبارزه می کند که سه مورد از آنها به آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند.

یک مطالعه روی انسان نشان داد که ۳۰ گرم روغن زیتون فوق بکر، که روزانه مصرف شود، می تواند عفونت هلیکوباکتر پیلوری را در ۱۰ تا ۴۰ درصد از افراد در کمتر از دو هفته از بین ببرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا