Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

کاربرد مستر بچ پوششی چیست؟

امروزه با رشد علم و پیشرفت تکنولوژی تحول مطلوبی در صنایع ایجاد شده است. صنایع تولید پلاستیک همواره یکی از صنایع مهم بشمار می آیند. در صنعت تولید پلاستیک کاربرد مستر بچ پوششی از اهمیت زیادی برخوردار است. از خواص مستر بچ پوششی استفاده می شود تا مقاومت محصولات پلاستیکی افزایش یافته و در مقابل نور خورشید نفوذ ناپذیر گردد. انواع مستر بچ پوششی به صورت رنگی نیز وجود داشته و بنابراین پوششی رنگی بر پلاستیک ایجاد می کنند. مزایا و خواص مستر بچ پوششی به گونه ای است که توانسته با پیشرفت خود صنعت تولید پلاستیک و پلیمر را دگرگون نماید. قیمت مستر بچ پوششی به عوامل مختلفی وابسته است که در ادامه این مقاله بررسی می گردد. خرید و فروش مستر بچ پوششی در بازار جهانی بسیار صورت می پذیرد. زیرا مستر بچ پوششی از ترکیبات صنعتی مهم در صنایع تولید پلاستیک بشمار می آید.

نشریه علمی جهان شیمی فیزیک قبلا هم به بررسی ترکیبات صنعتی مهم مانند پلیمر، پلاستیک و… پرداخته است. در ادامه این مقاله به کاربرد مستر بچ پوششی می پردازیم. با ما همراه باشد.

مستر بچ پوششی چیست

در صنعت تولید پلاستیک به مستربچ هایی که با افزودن به مواد پلیمری لایه ای پوشاننده بر روی آن ها قرار می دهد، مستربچ پوششی گفته می شود. کاربرد مستر بچ پوششی در محصولات پلاستیکی موجب می شود تا این محصولات از حالت شیشه ای خارج شده و از نفوذ نور خورشید حفظ شوند. کاربرد خواص مستر بچ پوششی در صنایع پلاستیک از اهمیت بالایی برخوردار است. در صنعت تولید پلاستیک برای کارایی بیشتر و ایجاد خواص بهبود دهنده برای فروش بیشتر به ترکیباتی نیاز است که بتوانند کیفیت پلاستیک تولید شده را افزایش دهند.

کاربرد مستر بچ پوششی چیست؟
کاربرد مستر بچ پوششی چیست؟

در فرایند ادغام، ترکیب مواد پلیمری با مواد آلی به راحتی صورت نمی پذیرد. بنابراین برای اینکه این فرآیند راحت تر صورت پذیرد، از انواع مستر بچ پوششی استفاده می شود. خواص مصرف مستر بچ پوششی می تواند در توزیع مناسب و تسهیل فرآیند تولید کمک کننده باشد. از مهم‌ترین مزایا مستربچ پوششی این است که با استفاده از ترکیبات و خواص بی نظیرش یک لایه محافظتی در محصولات پلاستیکی ایجاد می کند که با نور خورشید مقابله خواهد نمود. این خاصیت بی نظیر مستربچ پوششی کاربرد های فراوانی در تولید محصولات پلیمری دارد.

خواص مستر بچ پوششی صنعتی چیست

از خواص مستر بچ های صنعتی استحکام بالای آن هاست. از مستربچ پوششی در صنعت خودرو سازی و ساختمان سازی و صنایع مشابه استفاده می شود. انواع مستربچ بر اساس پایه پلیمری دارای تنوع در تولید هستند. انواع مستربچ امروزه از کاربرد های فراوانی برخوردار شده اند.

پایه پلیمری، مواد شیمیایی (افزودنی) و عامل سازگارکننده بخش های تشکیل دهنده مستربچ هستند. کاربرد پلیمر ها و مستربچ پوششی در صنایعی مانند چاپ و بسته‌ بندی کاربرد فراوانی دارند.

کاربرد پلمیر های مختلف در صنایع بستگی به خواص مورد نیاز برای تولید محصولات دارد. در واقع از هر پلیمر در هر صنعت نمی توان بهره برد. زیرا هیچ پلیمری دقیقا تمام خواص مورد نظر را در محصول ایجاد نمی کند. کاربرد و استفاده از مستربچ پوششی می تواند بسیاری از خواص مورد نظر تولید کنندگان را به محصول مورد نظر بیفزاید. مستربچ پوشی در واقع به ترکیب ترکیباتی مانند انواع رنگ‌ ها و تقویت‌ کننده‌ ها و افزودنی ‌ها با پلیمر پایه شناخته می شود.

بخش های مختلف مستر بچ

مستربچ ۳ بخش اصلی را شامل می شود. در این مقاله برای آشنایی بیشتر با فواید مستربچ پوششی به بررسی بخش های مستربچ می پردازیم. با ما در نشریه علمی جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

پلیمر پایه

پایه پلیمری در مستر بچ اغلب از نوع پلی:‌ اتیلن،‌ پروپیلن، ‌استایرن و اتیلن وینیل و پلیمر‌ آلكیدی می باشد. در برخی از موارد ممکن است انواعی از سایر پلیمر ها نیز مورد استفاده قرار گیرند.

افزودنی

برای این که پلیمر خواص مورد انتظار را به محصول منتقل کند، باید ترکیباتی به آن ها به آن ها افزوده شود. پیگمنت‌ ها و پرکننده ‌ها و افزودنی‌ های بهبود دهنده خواص از جمله افزودنی های مورد استفاده در این موارد هستند. جالب است بدانید هر چه درصد افزودنی مستربچ در یک کاربرد ویژه افزایش پیدا کند، به همان اندازه میزان مصرف مستربچ پوششی نیز کاهش خواهد یافت. در واقع هرچه کیفیت محصول بالا تر باشد مقدار مورد نیاز از آن کاهش خواهد یافت.

سازگارکننده

استفاده از سازگار کننده مناسب در مستربچ پوششی امری مهم است. افزودنی با پلیمر مذاب که سازگار با ماده نهایی است ترکیب شده و ترکیب حاصل به ماده نهایی اضافه خواهد شد. این بهترین روش است تا افزودنی به پایه پلیمر اضافه گردد.

کاربرد مستر بچ پوششی در صنعت

امروزه مستربچ ها یک عضو جدانشدنی در فرایند تولید محصولات پلاستیکی است که رشد روز افزون کیفیت و تنوع این محصولات دنیای صنعت پلاستیک را متحول کرده است. مستربچ ها محصولاتی هستند که در آن پیگمنت ها (پودر رنگ) با مواد آلی و دیگر مواد افزودنی طی فرایندی مذاب شده و با یک ترموپلاستیک پایه مخلوط می‌شود. این پایه ترموپلاستیک می‌تواند یکی از انواع پلی‌ اتیلن ها، پلی‌ پروپلین پلی‌ استاین و دیگر پلیمر های صنعتی باشد.

فواید مصرف مستر بچ پوششی

مستربچ پوششی همان‌طور که از نامش پیداست در صنعت پلاستیک به مستربچ هایی گفته می شود که با افزوده شدن به مواد پلیمری یک لایه پوشاننده را بر روی آن‌ ها قرار می‌ دهد. این جمله بدان معناست که مستربچ پوششی محصولات پلاستیکی را از حالت شیشه ای خود خارج کرده و با لایه پوشاننده از عبور نور خورشید جلوگیری می‌کند. وجود مستربچ پوششی در صنعت پلاستیک بسیار حائز اهمیت است همان‌ طور که می دانید پلیمر ها به تنهایی پاسخگوی نیاز های موجود در صنعت تولیدات پلاستیکی نیستند . این مواد برای کارایی بیشتر و برخورداری از خواص مورد نظر تولیدکنندگان نیازمند مواد آلی دیگر نیز هستند. جهت رسیدن به تولیدات پلاستیکی در فرایند ادغام، مواد آلی به راحتی خاصیت ترکیب با مواد پلیمری را ندارند به منظور تسهیل این کار در صنعت انواع مستربچ ها به خصوص مستربچ پوششی در توزیع مناسب و تسهیل فرایند تولید شده‌اند.

مستربچ پوششی با استفاده از ترکیبات خود می‌تواند یک لایه محافظ را برای مقابله با نور خورشید به محصولات پلاستیکی بدهد که این خاصیت در انواع تولیدات پلیمری کاربرد های فراوانی دارد.

دلایل کاربرد مستر بچ پوششی در صنعت

کاربرد مستربچ پوششی را در بیشتر صنایع می توان مشاهده نمود. صنایعی مانند لوله سازی، خودرو سازی و بسته بندی از فواید مستر بچ پوششی بهره می برند.

خواص مستر بچ پوششی منجر شده است تا کاربرد آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار باشد. از فواید و مزایا مستر بچ پوششی استفاده می شود تا از نفوذ نور خورشید به محصولات ممانعت شود. این خواص به‌ویژه در صنایع غذایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در بیشتر موارد لازم است تا در بسته بندی های مواد غذایی از ورود نور خورشید جلوگیری شود. زیرا نفوذ نور خورشید در بسیاری از محصولات غذایی می تواند منجر به فساد آن گردد.

در واقع مواد غذایی تولید و عرضه شده در بازار مواد غذایی ممکن است به دلیل اشعه های مضر نور خورشید و رطوبت و دمای بالا ارزش غذایی خود را از دست داده و دچار فساد شوند. استفاده از مستر بچ پوششی در صنایع غذاییی از نفوذ نور خورشید، گرما و رطوبت به مواد غذایی جلوگیری کرده و بنابراین به حفظ کیفیت مواد غذایی کمک خواهد نمود.

در کاربرد مستربچ پوششی باید توجه نمود که هرچه درصد پوشش دهی بالاتر باشد، عملکرد مناسب‌تری از آن مشاهده خواهد شد.

مستر بچ پوششی رنگی چیست

تولید مستربچ های رنگی به دلیل تغییر رنگ پلیمرها صورت گرفته است. اما از این  مستربچ ها امروزه به عنوان یک مستربچ پوششی کاربرد دارند. مستربچ پوششی و رنگی سفید با تیتان بالا قادر است در مواد و ظروف پلاستیکی، رنگ دهی و پوشش دهی بسیار مطلوبی ایجاد کند. میزان پوشش دهی در مستربچ پوششی را می توان با افزایش درصد رنگ افزایش داد. از دیگر فواید مصرف مستر بچ پوششی رنگی علاوه بر پوشش دهی بالا، افزایش زیبایی ظاهری محصولات تولیدی است.

مستربچ پوششی رنگی از رنگ‌دانه، پخش کننده و عامل حمل کننده تشکیل یافته است.

خواص مستر بچ پوششی مطلوب

  • منحصر به فرد بودن رنگ محصول
  • میزان مصرف پایین که موجب صرفه اقتصادی آن می گردد.
  • درصد افزودنی مناسب
  • غلظت یکنواخت

انواع مستر بچ

  1. مستر بچ شفاف کننده
  2. رنگی
  3. مستر بچ تمیز کننده
  4. مستربچ مشکی
  5. انواع مستربچ ضد بخار
  6. مستربچ سفید
  7. ضد حریق، مستربچ لیز کننده
  8. مستربچ آنتی اکسیدان
  9. مستر بچ ضد الکتریسیته ساکن
  10. مستربچ پایدار کننده در برابر اشعه ماورا بنفش
  11. و…
کاربرد مستر بچ پوششی چیست؟
کاربرد مستر بچ پوششی چیست؟

مستربچ پلی کربنات چیست

پلی کربنات ها به عنوان پلیمر سازگار با محیط زیست شناخته شده و از پرکاربرد ترین های صنعت هستند. پایداری و استحکام حرارتی بالا از خواص این نوع پلیمرهاست. این ترکیبات در بطری‌های غذای کودک و تولید قطعات خودرو کاربرد فراوانی دارند. میزان مصرف این ترکیبات در حال افزایش بوده و کاربرد های متنوعی جدیدی از این محصول دیده می شود.

مستر بچ (PET)

این نوع مستربچ پوششی از رایج ترین موارد مورد استفاده در صنعت است. خواص این مستربچ پوششی مانعی عالی در برابر آب و رطوبت بوده که به دلیل داشتن مقاومت بالا برای تولید بطری های پلاستیکی نوشابه های گازدار مورد استفاده قرار می گیرد.

مقدار مصرف مستر بچ پوششی

میزان مصرف انواع مستربچ در محصولات تولیدی بر اساس نیاز می‌تواند متغیر باشد. پارامتر مهم در کنار کیفیت مستربچ، اقتصادی بودن آن است. تولید کننده برای یک فروش موفق باید از مواد اولیه و تجهیزات فرایندی مناسب استفاده کند تا محصولی بر اساس نیاز بازار تولید و عرضه گردد. انواع مستر بچ ها قیمتی به مراتب بالاتر از مواد اولیه دارند. در بسیاری موارد مصرف کننده ممکن است تمایلی به استفاده از مستر بچ در محصول خود نداشته باشد. اما با کاربرد انواع با کیفیت مستربچ پوششی می توان هزینه های تولید را کاهش و استهلاک تجهیزات و کیفیت نهایی محصول را تا حد زیادی افزایش داد.

قیمت مستر بچ پوششی

قیمت مستربچ پوششی بسیار متنوع بوده و تا حد زیادی به کیفیت آن وابسته است. در استفاده از انواع مستربچ پوششی کیفیت و شرکت سازنده است که قیمت این محصول پرکاربرد صنعتی را تعیین می کند. شرکت های زیادی اقدام به تولید مستر بچ پوششی نموده اند که هر یک با توجه به خواص و کیفیت محصولات خود، قیمت های متفاوتی بر آن ها نهاده اند. مستربچ پوششی هم به صورت واردات و هم به صورت تولید داخل در بازار خرید و فروش مواد شیمیایی عرضه می گردد.

برای اطلاع از قیمت مستربچ پوششی می توانید به سایت های معتبر فروش این محصول مراجعه نموده و در صورت تمایل اقدام به خرید نمایید. در رابطه با محصولات وارداتی نرخ ارز نیز یک فاکتور مهم در قیمت مستر بچ پوششی به شمار می آید.

کاربرد مستر بچ پوششی چیست؟
کاربرد مستر بچ پوششی چیست؟

خرید و فروش مستر بچ پوششی

خرید و فروش مستر بچ پوششی در بازار جهانی رونق زیادی دارد. زیرا مستربچ ها از ترکیبات مهم صنعتی بشمار می آیند. جالب است بدانید که خرید مستر بچ توسط بسیاری از صنایع صورت می پذیرد. برای خرید مستر بچ می توان به روش های مختلفی اقدام نمود. فروش مستربچ پوششی به صورت حضوری و آنلاین امکان پذیر است. البته در خرید مستربچ پوششی باید دقت نمود تا تنها از منابع معتبر فروش تهیه شود. زیرا معمولا کیفیت مستربچ پوششی برای صنایع بسیار اهمیت دارد و تهیه آن از مراکز غیر معتبر می تواند به تولید محصولاتی بی کیفیت منجر شود. بنابراین خرید مستربچ پوششی را تنها از مراکز و سایت های معتبر فروش انجام دهید.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی کاربرد مستربچ پوششی و انواع آن پرداختیم. همچنین فواید و مزایا استفاده از این ماده پراهمیت صنعتی نیز به خوبی شرح داده شد. این ترکیب در انواع مختلف تولید شده و کاربرد مستر بچ پوششی در بسیاری از صنایع صورت می گیرد. کیفیت این محصول امری بسیار مهم در استفاده از آن تلقی می گردد. قیمت این ماده نیز تا حدود زیادی به کیفیت آن بستگی دارد و با قیمت های مختلفی در بازار خرید و فروش می گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا