Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

کپسول سینابتیک (Cinna Betic): کنترل دیابت و تنظیم قند خون

دارچین ادویه ای است که ریشه باستانی دارد و به عنوان طعم دهنده، چاشنی و در پخت و پز استفاده می شود. همچنین برای کاهش کلسترول خون و برای درمان دیابت استفاده می شود. دارچین از پوست درخت دارچین به دست می آید. کپسول سینابتیک با کرومیوم (Cinna Betic) هیچ عارضه یا عوارض جانبی ندارد و برای تنظیم متابولیسم کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها در بدن و تنظیم قند خون استفاده میشود. مردم از سال ۲۰۰۰ قبل از میلاد در مصر باستان از دارچین استفاده می کردند، جایی که آن را بسیار مورد توجه قرار می دادند. در قرون وسطی برای درمان بیماری هایی مانند سرفه، آرتریت و گلودرد مصرف می کردند. در نشریه جهان شیمی فیزیک از دمنوش دارچین، دیابت و انسولین مقالاتی منتشر شده است. در این مطلب از کپسول سینابتیک اطلاعاتی در اختیار شما قرار میدهیم.

کپسول سینابتیک چیست

کپسول سینابتیک با کرومیوم (Cinna Betic) هیچ عارضه یا عوارض جانبی ندارد و برای تنظیم متابولیسم کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها در بدن و تنظیم قند خون استفاده میشود. این دارو دارای کرومیوم است. از عناصر معدنی مهم در بدن که برای کنترل قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۱ و ۲ لازم است. برای ورود قند به داخل سلولهای بدن انسولین از لوزالمعده ترشح می شود.

ویژگی های محصول کپسول سینابتیک

  • حاوی طعم دهنده پرتغال
  • فاقد شکر
  • حاوی شیرین کننده مصنوعی سوکرالوز

موارد مصرف کپسول سینابتیک

  • سردرد های میگرنی
  • آسم شدید
  • درد و عوارض پیش از قاعدگی
  • درد و کرامپ (گرفتگی های) عضلانی
  • دیابت
  • پوکی استخوان
  • بیماری هایقلبی و عروقی
  • پری اکلامپسی و اکلامپسی
  • سندرم پای بی قرار
  • افزایش فشار خون
  • کرامپ های عضلانی دوران قاعدگی
  • افراد ورزشکار
  • افراد مسن

نحوه مصرف قرص سینابتیک

روزی یک ساشه را در لیوان پر آب حل کرده و مصرف نمایید.

کپسول سینابتیک (Cinna Betic): کنترل دیابت و تنظیم قند خون
کپسول سینابتیک (Cinna Betic): کنترل دیابت و تنظیم قند خون

قرص لاغری سینابتیک

این قرص علاوه بر کنترل قند خون، در سوخت و ساز بدن و متابولیسم کربوهیدرات، چربی و پروتئین موثر است. به علت کاهش تری گلیسرید در کاهش چربی خون و کاهش اضافه وزن موثر است..

احتیاط در مصرف کپسول سینابتیک

در موارد زیر در مصرف این دارو احتیاط کنید:

با دارو های دیورتیک ها مانند لازیکس، داروهای ضد سرطان مانند سیس پلاتین، تتراسیکلین ها، آنتی بیوتیک هایی مانند جنتامایسین تداخل دارد.

در کسانی که به مواد به کار رفته در فرآورده حساسیت دارند باعث عوارض گوارشی می شود.

مصرف زیاد منیزیم اثرات ملین دارد.

افرادی که مشکلات کلیوی و کبدی دارند زیر نظر پزشک مصرف کنند.

بیش از دوز درمانی استفاده نشود.

در صورت فراموشی یک دوز، مصرف دوز بعدی را دوبرابر نکنید.

فواید دارچین

دارچین گیاهی است که به طور سنتی توسط بسیاری از فرهنگ های باستانی استفاده می شود. برای انواع بیماری ها از جمله مشکلات گوارشی، عفونت های ادراری، تسکین علائم سرماخوردگی و آنفولانزا توصیه می شود و خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی قابل توجهی دارد. برخی مطالعات نشان داده اند که دارچین به افراد مبتلا به دیابت کمک می کند تا قند را بهتر متابولیسم کنند.

دارچین یا Cinnamomum Zeylanicum، پوست داخلی یک درخت کوچک همیشه سبز بومی سریلانکا است و در مصر باستان برای مومیایی کردن استفاده می شد. همچنین برای جلوگیری از فاسد شدن به غذا اضافه شد. در طاعون، اسفنج ها را در دارچین و میخک خیس می کردند و در اتاق های بیمار قرار می دادند.

تسکین ناراحتی معده

از عصاره دارچین برای درمان مشکلات گوارشی و کمک به آرام کردن معده استفاده می شود. دارچین یک ماده ضد نفخ است، عاملی که به تجزیه گاز روده کمک می کند که به طور سنتی برای مبارزه با اسهال و حالت تهوع صبحگاهی استفاده می شود. هم در لوله آزمایش و هم برخی مطالعات حیوانی نشان داده اند که دارچین ممکن است به کاهش ناراحتی خفیف شکمی ناشی از گاز اضافی کمک کند. این دارو در سوء هاضمه نفخ، سوء هاضمه همراه با حالت تهوع، قولنج روده و مشکلات گوارشی همراه با شرایط سرماخوردگی و ناتوانی استفاده می شود. به عنوان تسکین دهنده حالت تهوع و استفراغ شناخته شده است و به دلیل قابض بودن خفیف آن به ویژه برای اسهال کودکان استفاده می شود.

کپسول سینابتیک (Cinna Betic): کنترل دیابت و تنظیم قند خون
کپسول سینابتیک (Cinna Betic): کنترل دیابت و تنظیم قند خون

رفع عفونت های ادراری

یک مطالعه آلمانی نشان داد که دارچین عامل اکثر عفونت‌های دستگاه ادراری (باکتری اشریشیا کلی) و قارچ مسئول عفونت‌های مخمری واژن (کاندیدا آلبیکنس) را به طور کامل سرکوب می‌کند.

تاثیر بر سطح قند خون

بر اساس بررسی منبع مورد اعتماد در سال ۲۰۱۵، مطالعات حیوانی نشان داده است که دارچین کاسیا ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد. این بررسی همچنین خاطرنشان کرد که پس از مصرف ۶۰ نفر مبتلا به دیابت نوع ۲ تا ۶ گرم دارچین در روز به مدت بین ۴۰ روز تا ۴ ماه، گلوکز سرم، تری گلیسیرید، کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم و کلسترول تام کمتری داشتند.

دارچین به کاهش سطح گلوکز یا هموگلوبین گلیکوزیله که معیارهای طولانی مدت کنترل قند خون هستند. در افراد مبتلا به این نوع کمک می کند.

برخی مطالعات نشان داده اند که دارچین به افراد مبتلا به دیابت کمک می کند تا قند را بهتر متابولیسم کنند. در دیابت بزرگسالان نوع دوم، لوزالمعده انسولین تولید می کند، اما بدن نمی تواند به طور موثر از آن برای تجزیه قند خون استفاده کند.

دارچین حاوی آنتی اکسیدان گلوتاتیون و نوعی فلاونوئید به نام متیل هیدروکسی چالکون پلیمر است. اعتقاد بر این است که دارچین سلول‌های چربی را بسیار بیشتر به انسولین، هورمونی که متابولیسم قند را تنظیم می‌کند و در نتیجه سطح گلوکز خون را کنترل می‌کند، واکنش نشان می‌دهد.

مصرف ½ تا ¾ قاشق چای خوری دارچین آسیاب شده با هر وعده غذایی ممکن است به کنترل سطح قند خون کمک کند.

به هضم غذا کمک می کند

دارچین دستگاه گوارش را گرم و محرک می کند، در هضم ضعیف، قولنج، گیر کردن، اسهال، تهوع و استفراغ، باد و اتساع مفید است. تانن ها دارای اثر قابض هستند، خونریزی در خونریزی بینی، پریودهای سنگین را از بین می برند و اسهال و احتقان آب مروارید را برطرف می کنند. دارچین حاوی ترکیباتی به نام کاتچین است که به تسکین حالت تهوع کمک می کند. روغن فرار موجود در پوست دارچین همچنین ممکن است با تجزیه چربی ها در طول هضم به بدن در پردازش غذا کمک کند.

بهبود عفونت های قارچی

نتایج اولیه حاصل از مطالعات لوله آزمایش و حیوانات نشان می دهد که عصاره دارچین دارای خواص ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضد انگلی هستند. برای مثال، مشخص شده است که دارچین در برابر کاندیدا آلبیکنس، قارچ مسئول عفونت های مخمری واژن و برفک (عفونت مخمری دهان)، هلیکوباکتر پیلوری (باکتری که باعث زخم معده می شود) و حتی شپش سر، فعال است. قدرت دارچین را بر اکثر مخمرها و قارچ ها نشان داد.

دارچین در برابر نوعی از کاندیدا که بر جریان خون تاثیر می گذارد مؤثر است. این ممکن است به دلیل خواص ضد میکروبی آن باشد. اگر تحقیقات بیشتر این یافته ها را تایید کند، روغن دارچین می تواند در درمان این نوع عفونت نقش داشته باشد.

پیشگیری از بیماری آلزایمر

برخی از مطالعات حیوانی نشان داده اند که دارچین ممکن است به پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک کند. به گفته محققان، یک عصاره موجود در پوست درخت دارچین به نام CEppt حاوی خواصی است که ممکن است از بروز علائم جلوگیری کند.

موش‌هایی که این عصاره را دریافت کردند، کاهش ویژگی‌های آلزایمر مانند پلاک‌های آمیلوئید و بهبود توانایی تفکر و استدلال را تجربه کردند. اگر تحقیقات بیشتر اثربخشی آن را تایید کند، این عصاره  اما نه لزوما دارچین کامل ممکن است در درمان‌های آلزایمر مفید باشد.

محافظت در برابر HIV

در سال ۲۰۰۰، یک منبع معتبر مطالعه از عصاره گیاهان دارویی هند نشان داد که دارچین ممکن است به محافظت در برابر HIV کمک کند.

دانشمندان ۶۹ عصاره را در آزمایشگاه آزمایش کردند. Cinnamomum cassia یا پوست درخت دارچین و Cardiospermum helicacabum که شاخه و میوه دارچین است، در کاهش فعالیت HIV موثرتر بودند.

در یک مطالعه آزمایشگاهی در سال ۲۰۱۶، دانشمندان دریافتند که عصاره ای از دارچین فعالیت ضد HIV را نشان می دهد. این بدان معنا نیست که غذاهای حاوی دارچین می توانند HIV را درمان یا از آن پیشگیری کنند، اما عصاره دارچین می تواند روزی بخشی از درمان HIV شود.

پیشگیری از مولتیپل اسکلروزیس

متخصصان دارچین را برای فعالیت در برابر ام اس آزمایش کرده اند. در یک مطالعه، محققان به موش‌ها مخلوطی از پودر دارچین و آب دادند و آزمایش‌هایی را انجام دادند. دارچین اثر ضد التهابی بر روی سیستم عصبی مرکزی دارد.

کاهش اثرات وعده های غذایی پرچرب

در سال ۲۰۱۱، محققان به این نتیجه رسیدند که رژیم های غذایی غنی از ادویه های آنتی اکسیدانی از جمله دارچین، ممکن است به کاهش پاسخ منفی بدن به خوردن وعده های غذایی پرچرب کمک کند.

شش نفر از غذاهای حاوی ۱۴ گرم مخلوط ادویه استفاده کردند. آزمایش خون نشان داد که فعالیت آنتی اکسیدانی ۱۳ درصد، پاسخ انسولین تا ۲۱ درصد و تری گلیسیرید ۳۱ درصد کاهش یافت.

درمان و التیام زخم های مزمن

تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۵ نشان می دهد که دانشمندان راهی برای بسته بندی ترکیبات ضد میکروبی از نعناع و دارچین در کپسول های کوچکی یافته اند که هم می تواند بیوفیلم های باکتریایی را از بین ببرد و هم به طور فعال باعث بهبودی شود.

کاهش ابتلا به بیماری قلبی عروقی

ترکیبات مختلف در دارچین ممکن است برای سیستم قلبی عروقی مفید باشد. به عنوان مثال، سینمالدئید، فشار خون را در یک مطالعه حیوانی کاهش داد. در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴، موش‌هایی که درمان طولانی‌مدت شامل دارچین و تمرین هوازی دریافت کردند، عملکرد قلب بهتری نسبت به موش‌هایی داشتند که این کار را نکردند.

پیشگیری از سرطان

نویسندگان یک مقاله اشاره می کنند که سینامالدئیدها ممکن است خواص ضد توموری و ضد سرطانی داشته باشند. در این مطالعه، دانشمندان موش های مبتلا به سرطان را با استفاده از عصاره دارچین و هل درمان کردند. آزمایش‌ها سطوح پایین‌تری از استرس اکسیداتیو را در سلول‌های ملانوم موش‌هایی که این درمان را دریافت کردند، نشان داد.

کپسول سینابتیک (Cinna Betic): کنترل دیابت و تنظیم قند خون
کپسول سینابتیک (Cinna Betic): کنترل دیابت و تنظیم قند خون

عوارض کپسول سینابتیک

هنگام مصرف خوراکی: دارچین معمولا در غذاها مصرف می شود. هنگامی که به عنوان دارو استفاده می شود احتمالا بی خطر است. به طور ایمن در دوزهای ۰.۵-۳ گرم در روز تا ۶ ماه استفاده شده است. اما دارچین سیلان زمانی که به مقدار زیاد مصرف شود یا در طولانی مدت استفاده شود، احتمالا بی خطر است. مصرف خوراکی روغن دارچین نیز احتمالا ناامن است. این روغن می تواند تحریک کننده باشد و عوارض جانبی مانند اسهال، استفراغ، سرگیجه، خواب آلودگی و غیره ایجاد کند.

تداخل دارویی کپسول سینابتیک

داروهای دیابت با دارچین تداخل دارند:

دارچین سیلان ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد. مصرف دارچین سیلان همراه با داروهای دیابت ممکن است باعث کاهش بیش از حد قند خون شود.

تداخل داروهای فشار خون بالا با دارچین:

دارچین سیلان ممکن است فشار خون را کاهش دهد. مصرف دارچین سیلان همراه با داروهایی که فشار خون را کاهش می دهند ممکن است باعث کاهش بیش از حد فشار خون شود.

کاربردهای طب سنتی دارچین و فواید سلامتی

از آنجایی که دارچین منشا باستانی دارد، طیف وسیعی از داروهای بهداشتی فولکلور در طول سالیان متمادی استفاده شده است که در فرهنگ های مختلف یافت می شود. در حالی که همه فواید سلامت ادعا شده آن توسط علم پشتیبانی نمی شود، تعدادی از مطالعات علمی که انجام شده است تایید می کند که در واقع برخی از فواید دارویی دارچین وجود دارد.

شرایط دهان: دارچین به طور سنتی برای درمان دندان درد و مبارزه با بوی بد دهان استفاده می شود. دارچین برای ارتقای سلامت کلی و احساس خوب بودن استفاده شده است.

تقویت کننده حافظه: دارچین می تواند عملکرد شناختی و همچنین حافظه را بهبود بخشد.

تصفیه خون: دارچین به از بین بردن ناخالصی ها از خون کمک می کند و اغلب برای جوش ها توصیه می شود. بهبودی را ترویج می کند: دارچین به توقف خونریزی کمک می کند و روند بهبودی را تسهیل می کند.

مقوی گوارشی: دارچین به هضم غذا کمک می کند و برای سوء هاضمه، حالت تهوع، استفراغ، ناراحتی معده، اسهال و نفخ معده موثر است. دارچین همچنین اسیدیته و حالت تهوع صبحگاهی را از بین می برد.

مشکلات تنفسی: دارچین به سرماخوردگی، آنفولانزا، آنفولانزا، گلودرد کمک می کند. قاعدگی زنان: دارچین در تسکین درد و ناراحتی قاعدگی موثر است. در طب هند، دارچین در درمان نفخ، انبوه، آمنوره، اسهال، دندان درد، آمیب، بیماری های قلبی، تب، سرفه، سرماخوردگی، سردرد و بسیاری موارد دیگر استفاده می شود.

آنتی اکسیدان: اعتقاد بر این است که دارچین سرشار از آنتی اکسیدان است. نوشیدن منظم چای دارچین می تواند برای بیماری های مرتبط با استرس اکسیداتیو در انسان مفید باشد.

اثرات دیورتیک: دارچین ماهیتی مدر دارد و به ترشح و دفع ادرار کمک می کند.

میل جنسی را تحریک می کند: همچنین اعتقاد بر این است که دارچین به ترشح شیر مادر کمک می کند.

ترکیبات موجود در دارچین دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد دیابتی و ضد میکروبی هستند و ممکن است از سرطان و بیماری های قلبی عروقی و سایر شرایط محافظت کنند. با این حال، شواهد بیشتری برای تایید فواید دارچین مورد نیاز است.

شرایط نگهداری کپسول سینابتیک

دور از دسترس کودکان و در دمای بالاتر از  ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری نشود.

خرید کپسول سینابتیک

این کپسول را از داروخانه های سراسر کشور خریداری کنید.

قیمت کپسول سینابتیک

قیمت این قرص باتوجه به شرکت سازنده متفاوت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا