Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

محافظت از کبد با قرص لیو ۵۲ دی اس هیمالیا (Himalaya Liv.52 DS)

قرص لیو ۵۲ دی اس هیمالیا (Himalaya Liv.52 DS) با حفاظت از بافت اصلی کبد و افزایش سلول‌های کبدی، فعالیت کبد را بهبود میدهد. فعالیت آنتی پرواکسیداتیو لئو از نقص غشای سلولی جلوگیری و دوره بهبود را سریع میکند و سبب برگشت فعالیت کبدی می‌شود.

این دارو حذف استالدهید را سرعت میدهد. از آسیب کبدی الکل جلوگیری میکند. فعالیت چربی سوزی در افراد الکلی را کم میکند. از فیلتراسیون چربی جلوگیری میشود. از سیروز کبدی در الکلی ها جلوگیری میکند. سطح سیتوکروم ۴۵۰ را تنظیم میکند. این مکمل سبب افزایش اشتها و بهبود هضم و جذب شده و افزایش وزن می‌شود. بدنسازان و ورزشکارانی که داروهای استروئیدی مصرف می‌کنند. باید با مکمل گیاهی، کبد خود را پاک کنند و برای کارکرد طبیعی کبد را لازم است. از انواع مکملها مانند نیستاتین، بی سی ای ای و سی ال ای در نشریه جهان شیمی فیزیک مقالاتی منتشر شده است. در این مطلب شما را با قرص لیو ۵۲ دی اس هیمالیا (Himalaya Liv.52 DS) آشنا میکنیم.

قرص لیو ۵۲ دی اس هیمالیا (Himalaya Liv.52 DS)

قرص لیو ۵۲ دی اس هیمالیا منشا گیاهی دارد. این مکمل سبب بازگشت آنزیم‌های کبدی میشود. کبد را از مواد سمی و مضر پاک می‌کند .سطح سرمی کلسترول، لیپوپروتئین‌ها، فسفولیپیدها، تری گلیسریدها را در حد طبیعی نگه می‌دارد. کاملا گیاهی و بدون ضرر است. بدنسازان از این قرص برای پاکسازی و تنظیم‌ آنزیم های کبدی استفاده میکنند.

مواد تشکیل دهنده قرص لیو ۵۲

مواد تشکیل دهنده قرص لیو ۵۲: میکر و کریستالین سلولز، سدیم کربوکسی متیل سلولز، منیزیم استئارات، کراس پویدون، سیلیکون دی اکسید کلوئیدال، هیدروکسی پروپیل متیل سلولز E-۱۵، اتیل سولز، پلی اتیلن گلیکول، ایزوپروپیل الکل، پلی وینیل الکل، تالک، کوپلیمر متا کریلیک اسید و اتیل آکریلات، پلی سوربات ۸۰، بیکربنات سدیم است.

محافظت از کبد با قرص لیو 52 دی اس هیمالیا (Himalaya Liv.52 DS)
محافظت از کبد با قرص لیو ۵۲ دی اس هیمالیا (Himalaya Liv.52 DS)

وظایف کبد 

کبد مرکز متابولیک بدن و نقش مهمی در سوخت و ساز بدن مانند گوارش دارد. مهم‌ترین وظایف کبد تصفیه سموم است. وظایف دیگر کبد موارد زیر است:

  • تولید پروتئین مورد نیاز پلاسماهای خون
  • تنظیم آمینواسیدهای بدن
  • ذخیر پروتئین برای سنتز هموگلوبین
  • تبدیل آمونیاک سمی به اوره
  • تنظیم میزان لخته شدن خون
  • پاکسازی خون

شایع‌ترین نشانه‌های مسمومیت کبد

مهمترین علل مسمومیت کبد: زردی رنگ پوست، تغییر رنگ ادرار و مدفوع، درد مدام شکم، رفلاکس مدام اسید معده، اسهال مدام، خستگی مفرط، بی‌اشتهایی، تورم بدن، سردرد مزمن و مشکلات پوستی مانند خشکی پوست است.

مشکلات کبدی و علل آنها

کبد شما یک اندام حیاتی است که صدها کار مرتبط با متابولیسم، ذخیره انرژی و فیلتر کردن مواد زائد را انجام می دهد. این به شما کمک می کند تا غذا را هضم کنید، آن را به انرژی تبدیل کنید و انرژی را تا زمانی که به آن نیاز دارید ذخیره کنید. فیلتر کردن مواد سمی از جریان خون.

بیماری کبد یک اصطلاح کلی است که به هر وضعیتی که بر کبد شما تاثیر می گذارد اشاره دارد. این شرایط ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شوند، اما همه آنها می توانند به کبد شما آسیب برسانند و بر عملکرد آن تاثیر بگذارند.

ویژگی های قرص لیو ۵۲ دی اس هیمالیا (Himalaya Liv.52 DS)

افزایش عملکرد کبدی با محافظت از بافت کبد و ارتقا و بهبود بافت سلول‌های کبدی

جلوگیری از پیشرفت بیماری و آسیب کبد در شرایط سیروز کبدی

درمان کمکی ناشی از پرتو درمانی و شیمی درمانی

دفع سریع استالدئید در بیماری کبد الکلی

درمان کم اشتهایی و کاهش وزن

مؤثر در درمان بیماری کبدی

مصرف قرص لیو ۵۲ دی اس هیمالیا (طریقه مصرف قرص liv.52 ds)

برای هپاتیت ویروسی: دو عدد قرص روزی دو بار به مدت شش هفته، یک عدد روزی دو بار به مدت ۲ تا ۳ ماه.

برای سیروز کبدی : ۲ عدد قرص روزی دو تا سه بار به مدت ۶ تا ۱۲ ماه

برای بهبود هپاتیت مزمن فعال: ۲ قرص روزی دو بار به مدت ۶ ماه

آسیب کبدی ناشی از الکل: ۲ قرص دو بار در روز در یک ماه، یک قرص روزی ۲ بار

محافظت از کبد با قرص لیو 52 دی اس هیمالیا (Himalaya Liv.52 DS)
محافظت از کبد با قرص لیو ۵۲ دی اس هیمالیا (Himalaya Liv.52 DS)

عوارض قرص لیو ۵۲ دی اس هیمالیا

قرص لیو ۵۲ دی اس هیمالیا مکمل غذایی است و برای تشخیص، درمان و پیشگیری بیماری نیست .
زیر ۱۸ سال مصرف ننمایند .
اگر به شیر، بادام، سویا یا تخم مرغ حساسیت دارید قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید .
بیش از میزان دوز روی محصول مصرف نکنید .
افراد تحت درمان، بیماری خاص یا خانم های باردار بدون اجازه پزشک مصرف نکنند .
قبل از مصرف با مربی، پزشک و یا متخصص تغذیه مشورت شود .

قرص liv.52 ds برای چیست

این قرص برای بهبود مشکلات کبدی استفاده میشود.

بهترین زمان مصرف قرص لیو ۵۲ دی اس

بهتر است مطابق با دستور پزشک و طبق شرایط بیماری خود مصرف کنید.

علائم کلی بیماری کبدی چیست

علائم بیماری کبد بسته به علت زمینه ای متفاوت است. چند علامت کلی می تواند نشان دهنده نوعی آسیب شدید کبدی باشد. این شامل:

  • پوست و چشم های مایل به زرد که به نام یرقان شناخته می شود
  • مدفوع رنگ پریده، خونی یا سیاه رنگ
  • بزرگ شدن معده به دلیل آسیت، که ممکن است دراز کشیدن یا غذا خوردن را ناراحت کند
  • انسفالوپاتی، یک مشکل مغزی که منجر به تغییرات قابل توجهی در خلق و خو، خواب و شناخت می شود

برخی از مشکلات رایج کبد چیست

بسیاری از شرایط می توانند بر کبد شما تأثیر بگذارند. در اینجا به برخی از اصلی ترین آنها نگاهی می اندازیم.

محافظت از کبد با قرص لیو 52 دی اس هیمالیا (Himalaya Liv.52 DS)
محافظت از کبد با قرص لیو ۵۲ دی اس هیمالیا (Himalaya Liv.52 DS)

هپاتیت کبدی

هپاتیت به عنوان التهاب کبد تعریف می شود. هنگامی که این التهاب توسط یک ویروس ایجاد می شود، به آن هپاتیت ویروسی می گویند. هپاتیت می تواند باعث آسیب کبدی شود و عملکرد کبد شما را آنطور که باید دشوار کند.

بیشتر انواع هپاتیت های ویروسی مسری هستند، اما می توانید با واکسینه شدن برای انواع A و B و انجام سایر اقدامات پیشگیرانه، از جمله استفاده از کاندوم در حین رابطه جنسی و استفاده نکردن از سوزن مشترک، خطر خود را کاهش دهید.

پنج نوع هپاتیت عبارتند از:

هپاتیت A: هپاتیت A معمولا از طریق تماس با غذا یا آب آلوده منتقل می شود. علائم ممکن است بدون درمان برطرف شوند، اما بهبودی ممکن است چند هفته طول بکشد.

هپاتیت B: این نوع هپاتیت ویروسی می تواند حاد (کوتاه مدت) یا مزمن (طولانی مدت) باشد. از طریق مایعات بدن مانند خون و منی پخش می شود. در حالی که هپاتیت B قابل درمان است، هیچ درمانی برای آن وجود ندارد. درمان زودهنگام برای جلوگیری از عوارض کلیدی است، بنابراین اگر در معرض خطر هستید بهتر است غربالگری های منظم را انجام دهید.

هپاتیت C: هپاتیت C اغلب از طریق تماس با خون فرد مبتلا به هپاتیت C منتقل می شود. اگرچه اغلب در مراحل اولیه علائمی ایجاد نمی کند، اما در مراحل بعدی می تواند منجر به آسیب دائمی کبد شود.

هپاتیت D: این یک شکل جدی از هپاتیت است که فقط در افراد مبتلا به هپاتیت B ایجاد می شود – به خودی خود قابل ابتلا نیست. همچنین می تواند حاد یا مزمن باشد.

هپاتیت E: هپاتیت E معمولاً در اثر نوشیدن آب آلوده ایجاد می شود. معمولاً طی چند هفته خود به خود و بدون هیچ گونه عارضه ماندگاری از بین می رود.

بیماری کبد چرب

تجمع چربی در کبد منجر به بیماری کبد چرب میشود. دو نوع بیماری کبد چرب وجود دارد. این دو نوع می توانند به تنهایی ظاهر شوند یا می توانند همپوشانی داشته باشند:

بیماری کبد چرب الکلی که در اثر مصرف زیاد الکل ایجاد می شود.

بیماری کبد چرب غیر الکلی که توسط عوامل دیگری ایجاد می شود که کارشناسان هنوز در تلاش برای درک آن هستند.

بدون مدیریت، هر دو نوع بیماری کبد چرب می توانند باعث آسیب کبدی شوند و منجر به سیروز و نارسایی کبد شوند. رژیم غذایی و سایر تغییرات سبک زندگی اغلب می تواند علائم را بهبود بخشد و خطر عوارض را کاهش دهد.

شرایط خود ایمنی

شرایط خودایمنی شامل حمله سیستم ایمنی به اشتباه به سلول های سالم بدن شما می شود.

چندین بیماری خودایمنی شامل حمله سیستم ایمنی به سلول های کبد می شود، از جمله:

هپاتیت خود ایمنی این وضعیت باعث می شود سیستم ایمنی بدن شما به کبد شما حمله کند و در نتیجه التهاب ایجاد شود. بدون درمان، می تواند منجر به سیروز و نارسایی کبد شود.

سیروز صفراوی اولیه: این در نتیجه آسیب به مجاری صفراوی در کبد شما است که باعث تجمع صفرا می شود. PBC می تواند در نهایت منجر به سیروز و نارسایی کبدی شود.

کلانژیت اسکلروزان اولیه این وضعیت التهابی باعث آسیب تدریجی به مجاری صفراوی شما می شود. آنها در نهایت مسدود می شوند و باعث تجمع صفرا در کبد می شوند. این می تواند منجر به سیروز یا نارسایی کبد شود.

محافظت از کبد با قرص لیو 52 دی اس هیمالیا (Himalaya Liv.52 DS)
محافظت از کبد با قرص لیو ۵۲ دی اس هیمالیا (Himalaya Liv.52 DS)

شرایط ژنتیکی

چندین بیماری ژنتیکی که از یکی از والدین خود به ارث می برید نیز می توانند بر کبد شما تاثیر بگذارند:

هموکروماتوز باعث می شود بدن شما آهن بیشتری نسبت به نیاز خود ذخیره کند. این امر در صورت عدم مدیریت می تواند در مدت زمان طولانی منجر به آسیب شود.

بیماری ویلسون باعث می شود که کبد شما مس را به جای آزاد کردن آن در مجاری صفراوی جذب کند. در نهایت، کبد شما ممکن است بیش از حد آسیب ببیند که مس بیشتری را ذخیره کند، و به آن اجازه می دهد در جریان خون شما حرکت کند و به سایر قسمت های بدن از جمله مغز شما آسیب برساند.

کمبود آلفا-۱ آنتی تریپسین زمانی رخ می دهد که کبد شما نتواند به اندازه کافی آلفا-۱ آنتی تریپسین، پروتئینی که به جلوگیری از تجزیه آنزیم ها در بدن شما کمک می کند، بسازد. این وضعیت می تواند باعث بیماری ریه و همچنین بیماری کبد شود. هیچ درمانی وجود ندارد، اما درمان می تواند کمک کند.

بیماری کبدی ناشی از دارو

همانطور که در یک منبع مورد اعتماد در سال ۲۰۱۹ مشاهده شد، ممکن است با قرار دادن بیش از حد آن در معرض داروها و مکمل های خاص به کبد شما آسیب برساند. در بسیاری از مواقع با قطع مصرف دارو، این آسیب قابل جبران است. اما اگر ادامه پیدا کند، آسیب می تواند مزمن شود.

سرطان کبد

سرطان کبد ابتدا در کبد شما ایجاد می شود. اگر سرطان در جای دیگری از بدن شروع شود اما به کبد گسترش یابد، سرطان ثانویه کبد نامیده می شود. شایع ترین نوع سرطان کبد، کارسینوم سلول های کبدی است. تمایل دارد به صورت چندین لکه کوچک سرطان در کبد شما ایجاد شود، اگرچه می تواند به صورت یک تومور منفرد نیز شروع شود.

عوارض سایر بیماری های کبدی، به ویژه آنهایی که درمان نمی شوند، ممکن است در ایجاد سرطان کبد نقش داشته باشند.

سیروز کبدی

سیروز به جای زخمی اطلاق می شود که در نتیجه بیماری های کبدی و سایر علل آسیب کبدی مانند اختلال مصرف الکل ایجاد می شود. فیبروز کیستیک و سیفلیس ممکن است منجر به آسیب کبدی و در نهایت سیروز شود. اگرچه این دو علت بسیار کمتر شایع هستند.

کبد شما می تواند در پاسخ به آسیب بازسازی شود، اما این فرآیند معمولا منجر به ایجاد بافت اسکار می شود. هر چه بافت اسکار بیشتری ایجاد شود، عملکرد صحیح کبد برای شما سخت تر می شود.

سیروز در مراحل اولیه خود اغلب با رفع علت زمینه ای قابل درمان است. اما بدون مدیریت، می تواند به عوارض دیگری منجر شود و زندگی را تهدید کند.

نارسایی کبدی

نارسایی مزمن کبد معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که بخش قابل توجهی از کبد شما آسیب دیده و نمی‌تواند به درستی کار کند. به طور کلی، نارسایی کبد مربوط به بیماری کبد و سیروز به کندی اتفاق می افتد. در ابتدا هیچ علامتی نداشته باشید. اما با گذشت زمان، ممکن است متوجه موارد زیر شوید:

  • زردی
  • اسهال
  • گیجی
  • خستگی و ضعف
  • حالت تهوع

از سوی دیگر، نارسایی حاد کبد به طور ناگهانی و اغلب در پاسخ به مصرف بیش از حد یا مسمومیت اتفاق می افتد.

عوامل خطر بیماری های کبدی

برخی عوامل می توانند احتمال ابتلا به برخی بیماری های کبدی را افزایش دهد. عوامل خطر عبارتند از:

  • سوزن های مشترک
  • خالکوبی یا سوراخ کردن بدن با سوزن های غیر استریل
  • داشتن شغلی که در آن در معرض خون و سایر مایعات بدن هستید
  • داشتن رابطه جنسی بدون استفاده از محافظت در برابر عفونت های مقاربتی
  • زندگی با دیابت یا کلسترول بالا
  • داشتن سابقه خانوادگی بیماری کبدی
  • زندگی با وزن اضافی
  • قرار گرفتن در معرض سموم یا آفت کش ها
  • مصرف برخی مکمل ها یا گیاهان دارویی، به ویژه در مقادیر زیاد
  • مخلوط کردن برخی داروها با الکل
  • مصرف بیش از دوز توصیه شده برخی داروها
محافظت از کبد با قرص لیو 52 دی اس هیمالیا (Himalaya Liv.52 DS)
محافظت از کبد با قرص لیو ۵۲ دی اس هیمالیا (Himalaya Liv.52 DS)

پیشگیری از بیماری کبد

در حالی که نمی توان از همه بیماری ها یا آسیب های کبدی پیشگیری کرد، انتخاب سبک زندگی می تواند تفاوت بزرگی در حفظ سلامت کبد ایجاد کند. مانند عوامل خطر در بالا، بسیاری از روش‌های پیشگیری شامل تصمیم‌گیری در مورد رژیم غذایی و فعالیت بدنی است. شما می توانید با موارد زیر به پیشگیری از بیماری کبد کمک کنید:

  • خوردن یک رژیم غذایی مغذی که شامل مقدار زیادی میوه، سبزیجات، پروتئین بدون چربی و غلات کامل است
  • افزایش فعالیت بدنی
  • محدود کردن الکل
  • پرهیز از سیگار و مصرف مواد
  • حفظ وزن متوسط
  • تعامل محتاطانه با مواد شیمیایی سمی مانند پاک کننده های آئروسل، اسپری های حشرات و سایر محصولات پاک کننده
  • استفاده از کاندوم یا سایر روش های مانع در حین رابطه جنسی

برای انجام آزمایشات فیزیکی سالانه از جمله آزمایش خون به پزشک مراجعه کنید

درمان بیماری های کبدی

بسیاری از بیماری های کبدی مزمن هستند، به این معنی که سال ها طول می کشد و ممکن است هرگز از بین نرود. اما حتی بیماری های مزمن کبدی معمولا قابل مدیریت هستند.

برای برخی افراد، تغییر سبک زندگی برای کنترل علائم کافی است. اینها شامل موارد زیر است:

  • حفظ وزن منتاسب
  • نوشیدن آب بیشتر

اتخاذ یک رژیم غذایی مناسب برای کبد که شامل فیبر فراوان است و در عین حال از چربی های ناسالم، شکر تصفیه شده و نمک اجتناب می کند. بسته به شرایط خاص کبدی که دارید، پزشک ممکن است تغییرات رژیم غذایی دیگری را توصیه کند. بسته به شرایطی که بر کبد شما تاثیر می گذارد، ممکن است به درمان پزشکی نیز نیاز داشته باشید، مانند:

  • داروهای ضد ویروسی برای درمان هپاتیت
  • استروئیدها برای کاهش التهاب کبد
  • داروی فشار خون
  • آنتی بیوتیک ها
  • داروهایی برای هدف قرار دادن علائم خاص، مانند خارش پوست
  • ویتامین ها و مکمل ها برای تقویت سلامت کبد

در برخی موارد، ممکن است برای برداشتن تمام یا بخشی از کبد به جراحی نیاز داشته باشید. به طور کلی، پیوند کبد تنها زمانی انجام می شود که سایر گزینه ها ناموفق باشند.

قیمت قرص liv.52 ds

قیمت قرص لیو ۵۲ دی اس هیمالیا با توجه به شرکت سازنده و نوسانات ارز متفاوت است.

لیو ۵۲ یا لیورگل

هر دو این داروها برای بهبود مشکلات کبدی و کبد چرب مصرف میشود.

شرایط نگهداری قرص لیو ۵۲ دی اس هیمالیا

دور از نور و در دمای ۱۵ تا ۲۵ درجه و دور از دسترس کودکان نگهداری شود. برای مصرف این فراورده در دوران بارداری و شیردهی با پزشک مشورت کنید. مقدار توصیه شده دوز را افزایش ندهید. این دارو برای تشخیص، پیشگیری یا درمان نیست.

ایا قرص لیو ۵۲ چاق کننده است

قرص لیو ۵۲ یک داروی گیاهی محافظ و ترمیم کننده کبد است. این قرص کبد را سم زدایی کرده و بدون هیچ ضرری باعث می شود کبد بیماران مبتلا به هپاتیت و سیروز بهبود یابد. همانطور که می دانید کبد یکی از مهمترین اندام های بدن است و حفظ سلامت آن باعث سلامت عمومی ما می شود. کبد به شدت مستعد ابتلا به بیماری های مختلف بوده و رژیم غذایی فرد مستقیما کبد را تحت تاثیر قرار می دهد. مثلا افرادی که الکل مصرف می کنند بافت کبد آنها دچار مشکل می شود و کارایی خود را از دست می دهد.

استفاده از مکمل های محافظت از کبد کمک می کند بافت کبد از آسیب قرص و دارو و همچنین الکل به دور بماند. همچنین در صورت آسیب دیدن باعث ترمیم شده و مانع از بین رفتن بافت کبد می شود. قرص لیو ۵۲ یکی از مکمل های بسیار مفید برای حفظ کارایی و بهبود عملکرد این عضو مهم است.

قرص لیو ۵۲ باعث چاقی نمی شود اما تحقیقات نشان داده است در افراد بی اشتها به دلیل مشکلات کبدی ممکن است باعث افزایش اشتها شده و تاحدودی باعث افزایش وزن شود. برای جلوگیری از اضافه وزن در حین مصرف این قرص می توانید فیبر بیشتری در رژیم غذایی خودتان استفاده کنید. در عین حال کالری مصرفی خود را کنترل کرده و با فعالیت بدنی بیشتر وزن خود را کنترل نمایید.

توجه داشته باشید که مصرف قرص لیو ۵۲ سلامت عمومی شما را بهبود می بخشد به همین دلیل شما می توانید بیش از گذشته فعالیت بدنی داشته باشید. فعالیت بدنی با کاهش چربی و کلسترول خون همچنین از بروز کبد چرب جلوگیری خواهد کرد.

این قرص را با تجویز پزشک می توانید چند دوره تا حصول بهبودی مورد مصرف قرار دهید. دوز مصرفی را کاملا رعایت کنید و از مصرف بیش از حد آن خودداری کنید زیرا ممکن است عوارض جانبی بدی در پی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا