Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

کاربرد دستکش ضد اسید چیست؟ قیمت خرید و فروش آن

بسیاری از افراد در محیط های صنعتی و شیمیایی مشغول به فعالیت هستند. محیط های صنعتی و آزمایشگاه های شیمیایی در هر جامعه ای ضروری هستند. اما در حین کار در این محیط ها باید جوانب احتیاط را نیز رعایت نمود. از وسایل مورد نیاز در محیط های صنعتی و شیمیایی استفاده از دستکش ضد اسید است. کاربرد دستکش ضد اسید از بروز صدمات به پوست دست پیشگیری می کند. خواص دستکش ضد اسید به گونه ای طراحی شده است که هم در برابر مواد شیمیایی، اسید ها و روغن ها و هم در برابر اجسام سخت و زبر از دست ها محافظت می کند. قیمت دستکش ضد اسید تا حد زیادی به کیفیت و مقاومت آن در برابر مواد شیمیایی وابسته است. خرید و فروش دستکش ضد اسید به راحتی در بازار صورت گرفته و قابل تهیه است.

نشریه علمی جهان شیمی فیزیک قبلا هم به بررسی تجهیزات ایمنی آزمایشگاهی مانند ماسک و دستکش و… پرداخته است. در ادامه این مقاله به بررسی کاربرد و قیمت خرید دستکش ضد اسید می پردازیم. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

دستکش ضد اسید چیست

در میان لوازم ایمنی آزمایشگاهی، دستکش ها همواره جایگاه ویژه ای دارند. دستکش ضد اسید دارای یک روکش pvc است. این روکش آن را در برابر مواد اسیدی، قلیایی، شیمیایی و بیولوژیکی مقاوم نموده است. با کاربرد دستکش ضد اسید می توان از ایجاد آسیب در ناحیه دست پیشگیری نمود. توجه شود که برای به حداقل رسیدن آسیب و عدم ایجاد حساسیت، آستر داخلی دستکش ضد اسید از پنبه نرم یا همان کتان ساخته می شود. خواص دستکش ضد اسید موجب شده است تا این محصول در برابر مواد شیمیایی مختلف مقاومت خوبی داشته باشد. دستکش های ضد اسید طبق جداولی که ارائه می شوند برای محافظت از دست ها در مقابل اسیدهای مختلف به کار می روند.  کاربرد و استفاده از دستکش ضداسید در موارد زیر صورت می پذیرد.

  1. مشتقات نفتی
  2. مواد شیمیایی خورنده
  3. انواع اسید ها و مواد قلیایی
  4. انواع حلال ها
  5. روغن های معدنی و صنعتی
  6. چربی و گریس
  7. کار های دامپروری
  8. دامداری و مرغداری
  9. کشتارگاه و کشاورزی

خواص و مزایا دستکش ضد اسید به دلیل  داشتن یک لایه PVC سمباده گونه در قسمت انتهایی دستکش است که ایمنی پنجه و کف دست را افزایش می دهد. این لایه علاوه بر محافظت امنیتی از پوست دست، در برابر لغزش در کف دست ها نیز مقاومت ایجاد نموده و سطح چنگش برای ایجاد ایمنی بیشتر فراهم می کند. این مزایا دستکش ضداسید شرایط محیطی خشک و مرطوب را فراهم می نماید. البته در تولید این دستکش ها نکات استاندارد وجود دارد که با رعایت آن می توان به تولید دستکش ضد اسیدی دست یافت که علاوه بر به حداقل رساندن آسیب، خستگی و حفظ آسایش دست کار با آن نیز راحت باشد.

کاربرد دستکش ضد اسید چیست؟ قیمت خرید و فروش آن
کاربرد دستکش ضد اسید چیست؟ قیمت خرید و فروش آن

خواص مهم و استاندارد دستکش ضد اسید

این دستکش ها باید استاندارد بوده و مقاومت مطلوبی در برابر خطرات مکانیکی و فیزیکی داشته باشند. یک دستکش ضداسید مناسب باید استاندارد مقاومت در برابر مواد شیمیایی خطرناک را نیز داشته باشد. بنابراین دستکش فوق باید استاندارد های EN388 و EN374 را داشته باشد.

دوام بالا از خواص ضروری دیگر این دستکش هاست. زیرا دستکش هایی که زود خراب شوند صرفه اقتصادی ندارند.

این دستکش ها باید در قسمت داخلی دارای لایه ای لطیف و نرم باشند تا به پوست دست آسیبی وارد نشود.

توجه شود که این دستکش ها در انواع ساق بلند و ساق کوتاه تولید و عرضه می گردند. البته نوع ساق بلند آن ها به دلیل ایجاد پوشش بهتر برای مشاغل در معرض خطر مواد شیمیایی کاربرد بیشتری دارند. انواع دستکش ضداسید با توجه به نوع کار، برای استفاده انتخاب می شوند.

انواع دستکش ضداسید و نحوه انتخاب آن

برای انتخاب این دستکش ها باید نوع فعالیت کاری را در نظر گرفت.

شرایط آب و هوایی نیز در انتخاب نوع مناسب محصول بسیار کمک کننده خواهد بود.

محدوده ای محافظت از دست نیز باید از قبل مشخص باشد.  این بررسی کمک می کند تا مشخص شود به دستکش ضداسید ساق بلند نیاز است یا ساق کوتاه.

ماهیت خطرات انجام کار صنعتی نیز باید مشخص شود. بر حسب خطری که دست ها را تهدید می کند می توان از انواع مناسب خریداری نمود.

کاربرد دستکش ضد اسید

دستکش ها یکی از وسایل ایمنی مهم در آزمایشگاه های صنعتی و شیمیایی محسوب می شوند. این محصولات در برای مواد شیمیایی، اسیدها و روغن ها و اجسام سخت و زبر از دست ها محافظت کرده و مانع آسیب رسیدن به آن ها می شوند. به برخی از موارد استفاده از دستکش ضداسید در ادامه اشاره شده است.

  • استفاده در آزمایشگاه های شیمیایی
  • کاربرد در کارگاه های صنعتی
  • استفاده از دستکش ضد اسید برای حمل و نقل مواد شیمیایی اسیدی
  • در کارهای صنعتی مرتبط با مواد شیمیایی اسیدی
  • در امور بیمارستانی
  • کاربرد در صنایعی مانند صنایع آبکاری
  • استفاده در هنگام کار با حلال های شیمیایی و نفتی
  • مناسب جهت کار با انواع حلال های صنعتی

مزایا دستکش ضد اسید مناسب چیست

انواع مختلفی از دستکش ضد اسید در بازار وجود دارد. در ادامه به برخی از نکات مهم در خرید دستکش ضد اسید اشاره می شود.

  1. جنس دستکش ها بسیار مهم است. این دستکش ها باید از موادی ساخته شوند که در مقابل ساییدگی مقاومت بالایی داشته باشند.
  2. دستکش ضداسید باید ضد ساییدگی و سوراخ شدن باشد، در غیر این صورت مواد اسیدی به داخل آن نفوذ کرده و به پوست دست آسیب وارد می کنند.
  3. این دستکش ها باید به گونه ای طراحی شوند که بدون اینکه فرسوده یا از رده خارج شود، مدت زمانی طولانی بتوان از آن ها استفاده نمود.
  4. در صورت چسبندگی مواد به آن ها نباید باعث ایجاد بوی بد شوند. پیدا کند بوی بد ایجاد نمی کند.
  5. جنس دستکش لطیف و نرم و کار با آن راحت باشد. بعلاوه کف دست را به خوبی پوشش داده و حساسیت هم ایجاد نکند.
  6. در برابر مواد شیمیایی کاملا غیر قابل نفوذ باشد.
  7. دسترسی به آن آسان و به راحتی قابل تهیه باشد.
  8. دارای ضمانت و خدمات پس از فروش مناسبی باشد
  9. علاوه بر کیفیت مطلوب دارای قیمت مناسبی هم باشد.

قیمت دستکش ضد اسید

این دستکش ها از لوازم ایمنی آزمایشگاه های صنعتی و شیمیایی محسوب می شوند. بنابراین انواع مختلفی از آن‌ ها در بازار خرید و فروش یافته می شود. قیمت دستکش ضداسید با توجه به کیفیت و شرکت سازنده می تواند متفاوت باشد. بعلاوه این محصول اگر در انواع خارجی خریداری شود، قیمت های بیشتری را نیز شامل می شود. در خرید محصولات خارجی نرخ ارز بر قیمت کالا بسیار موثر خواهد بود. بنابراین قیمت این کالا در بازار متفاوت است. برای اطلاع دقیق از قیمت این دستکش ها می توانید به فروشگاه های حضوری و یا فروشگاه های اینترنتی مراجعه نموده و در صورت تمایل اقدام به خرید این کالا نمایید. در هنگام خرید دستکش ضد اسید دقت نمایید تا تنها آن را از مراکز معتبر فروش تهیه نمایید.

کاربرد دستکش ضد اسید چیست؟ قیمت خرید و فروش آن
کاربرد دستکش ضد اسید چیست؟ قیمت خرید و فروش آن

خرید و فروش دستکش ضد اسید

خرید و فروش دستکش ضداسید در بازار جهانی بسیار صورت می پذیرد. صنعت در حال پیشرفت است و توجه در ایمنی و سلامت نیز رو به افزایش نهاده است. بنابراین با گسترش آزمایشگاه های صنعتی استفاده از محصولات ایمنی نیز رو به افزایش خواهد بود. برای خرید دستکش ضد اسید می توانید به صورت حضوری و آنلاین اقدام به خرید نمایید. فروش دستکش ضد اسید امروزه به صورت اینترنتی نیز فراهم بوده و به آسانی در دسترس قرار دارد. در خرید این محصولات دقت نمایید و آن را تنها از مراکز فروش معتبر تهیه نمایید.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی کاربرد و خواص دستکش ضد اسید پرداختیم. این دستکش ها در صنایع و آزمایشگاه ها بسیار مورد استفاده قرار گرفته و استفاده از آن ها در سلامتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با کاربرد و استفاده از این دستکش های محافظتی می توان از آسیب رسیدن به پوست دست و صدمات جدی جلوگیری نمود. این دستکش ها انواع مختلفی داشته و توسط شرکت های مختلفی در دنیا تولید می شوند. دستکش های ضد اسید با داشتن یک لایه محافظتی مانع نفوذ مواد شیمیایی به داخل می شوند و به این ترتیب از دست ها محافظت می کنند. قیمت این دستکش ها تا حدود زیادی به کیفیت و شرکت تولید کننده وابسته است.

خرید و فروش این محصول نیز به راحتی و به روش های مختلف حضوری و آنلاین امکان پذیر بوده و قابل تهیه است. توجه شود که نمونه های تولید داخل قیمت پایین تری نسبت به انواع خارجی دارا هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا