Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید ضدکف غیر سیلیکونی | کاربرد ضدکف غیرسیلیکونی چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد ضدکف غیر سیلیکونی و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید ضدکف غیر سیلیکونی دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش ضدکف غیر سیلیکونی در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان ضدکف غیر سیلیکونی در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت ضدکف غیر سیلیکونی نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش ضدکف غیر سیلیکونی به روزرسانی می‌شود.

ضدکف‌ها نوعی ماده شیمیایی هستند که از ایجاد کف ناخواسته در بسیاری از فرآیندهای صنعتی جلوگیری می‌کنند. انواع مختلفی از ضد کف ها وجود داشته که بر حسب نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد ضد کف به‌ویژه در صنعت نفت و گاز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از خواص ضد کف غیر سیلیکونی این است که موجب ترکیدن حباب های آب و نابودی کف می‌گردد. انواع ضد کف سیلیکونی در بازار خرید و فروش به‌صورت ترکیبی، امولسیون و پودر موجود بوده و قابل تهیه است. از مزایا ضد کف غیر سیلیکونی این است که می‌توان از آن در محیط های آبی و هم غیر آبی استفاده نمود. قیمت ضد کف سیلیکونی در بازار متنوع بوده و تحت تاثیر کیفیت و شرکت تولید کننده قرار دارد. در ادامه این مقاله به کاربرد ضد کف غیر سیلیکونی و موارد مصرف آن می‌پردازیم.

نشریه علمی جهان شیمی فیزیک قبلا هم به بررسی بسیاری از ترکیبات مفید در صنعت مانند سولفونات کلسیم، کات کبود و… پرداخته است. در این مقاله به بررسی کاربرد و نحوه خرید و فروش ضد کف غیر سیلیکونی پرداخته می شود. با ما همراه باشید.

مراکز خرید و قیمت فروش ضدکف غیر سیلیکونی در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش ضدکف غیر سیلیکونی و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان ضدکف غیر سیلیکونی در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده ضدکف غیر سیلیکونی در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید ضدکف غیر سیلیکونی در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش ضدکف غیر سیلیکونی را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

قیمت خرید و فروش ضد کف چیست

کف از عوامل نامطلوبی است که بازدهی تولید را در صنایع مختلف کاهش می‌ دهد. تولید کف در بسیاری از صنایع مشکلات زیادی را در فرآیند تولید ایجاد نموده و بنابراین اثرات نامطلوبی را بر صنعت مربوطه تحمیل می‌ کند. بنابراین استفاده از انواع ضد کف غیر سیلیکونی و سیلیکونی در صنایع، امری ضروری به نظر می ‌رسد.

ضد کف غیر سیلیکونی چیست؟ قیمت خرید و فروش
ضد کف غیر سیلیکونی چیست؟ قیمت خرید و فروش

طی فرآیند های فرآوری مواد غذایی، تخمیر، نساجی، تولید مواد شیمیایی، تولید چسب، رنگ و رزین و چاپ جوهر ممکن است کف ایجاد شود. کف می تواند حین اختلاط، پر کردن ظروف از محصول، فرآیند تقطیر، فیلتراسیون، رقیق سازی، رفلاکس و… رخ دهد. ایجاد کف در طی این فرآیندها کف موجب کاهش بازده تجهیزات شده و بنابراین هزینه‌‌ های گزافی را به صنایع وارد می کند. بنابراین اقدامات کنترلی برای حذف کف در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است. برای از بین بردن این پدیده از انواع ضد کف غیر سیلیکونی و سیلیکونی استفاده می شود.

انواع ضد کف غیر سیلیکونی

  • پودری
  • تخمیری
  • ضد کف های روغنی
  • ضد کف رابر
  • انواع ضد کف های الکلی
  • ضد کف های خوراکی که در صنایع غذایی استفاده می شوند.
  • انواع ضد کف هایی که در صنایع کاغذ سازی از آن ها استفاده می شود.
  • ضد کف لاتکس

خواص ضد کف غیر سیلیکونی خوب

  1. اثر بخشی و کارایی مناسبی داشته باشد.
  2. فراریت آن کم باشد.
  3. از پایداری شیمیایی مطلوبی برخوردار باشد.
  4. غیرسمی بوده و با محیط زیست سازگاری داشته باشد.
  5. در نهایت قیمت مناسبی داشته و از نظر اقتصادی به‌صرفه باشد.
  6. کف را در مدت زمان کوتاهی حذف نماید.
  7. در محدوده های متفاوت pH عملکرد مطلوبی داشته باشد.
  8. غیر قابل اشتعال
  9. غیر قابل انفجار
  10. قدرت بالا

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های ضد کف غیر سیلیکونی

نام انگلیسی Defoamer
شکل ظاهری مایع زرد روشن
سایر نام ها آنتی فوم غیر سیلیکونی

تفاوت ضد کف سیلسکونی و غیر سیلیکونی

فروش ضد کف های پایه سیلیکونی

آنتی فوم های سیلیکونی در بسیاری از صنایع نظیر تولید رزین های امولسیونی، پالایش نفت، حفاری و دیگر فرآیند های شیمیایی نظیر صنعت نساجی قابل استفاده هستند. از جمله مزایای ضد کف های سیلیکونی می توان به عدم ایجاد خوردگی در تجهیزات مورد استفاده، عدم فراریت و بازدهی بالای آن برای از بین بردن کف اشاره کرد.

کاربرد ضد کف سیلیکونی

  1. فرایند های تولید مواد دارویی و غذایی
  2. صنایع پتروشیمی
  3. سموم و مواد شیمیایی دفع آفات کشاورزی
  4. مواد شوینده و پاک کننده
  5. صنعت نساجی و چرم
  6. صنایع تولید رنگ و مواد پوشش دهنده
  7. تولید کاغذ
  8. واحدهای تصفیه پساب

کاربرد ضد کف غیر سیلیکونی

ضد کف غیر سیلیکونی یا آنتی فوم‌ پایه آبی از انواع مختلفی از مواد ساخته می شوند که در پایه ای آبی به راحتی حل می گردند. ساختار ضد کف غیر سیلیکونی از زنجیر های بلند الکل های چرب، صابون های اسید چرب یا استرها تشکیل یافته است.

ضد کف غیر سیلیکونی چیست؟ قیمت خرید و فروش
ضد کف غیر سیلیکونی چیست؟ قیمت خرید و فروش

قیمت خرید ضد کف های پایه غیر آبی

ضد کف های غیر آبی را می توان در محیط های غیر آبی همانند حلال های آلی و روغن های معدنی به کار برد. در ادامه به برخی از این ترکیبات اشاره شده است.

  • هیدروکربن های نامحلول
  • پلی دی متیل سیلوکسان
  • الکل ها
  • استئارت ها
  • گلایکول ها

پرسش های رایج در مورد ضدکف غیر سیلیکونی

قیمت خرید ضدکف غیر سیلیکونی در بازار به چه عواملی بستگی دارد؟
قیمت خرید و فروش ضدکف غیر سیلیکونی به عواملی مثل نرخ دلار، درصد خلوص، برند تولید کننده، مرغوبیت و سود فروشنده بستگی دارد. برای اطلاع از آخرین قیمت ضدکف غیر سیلیکونی می ‌توانید با فروشندگان معرفی شده در این مقاله تماس بگیرید.

انتخاب ضد کف مناسب

ضد کف‌ها از ترکیبات شیمیایی هستند که استفاده از آن ها به کنترل و جلوگیری از کف‌‌ زایی محلول و همین طور کاهش حجم کف منجر می شود. در واقع کاربرد ضد کف غیر سیلیکونی قادر است اثرات نامطلوب ناشی از کف را خنثی نماید. کف‌ها در فرآیند های صنعتی مشکلات جدی را ایجاد خواهند نمود. ایجاد نقص در پوشش‌های سطح، جلوگیری از پر شدن کامل ظروف بسته بندی و افزایش احتمال سرریز شدن آن ها تنها بخشی از مشکلات ایجاد کف است. بنابراین صنایع برای اینکه بتوانند از این مشکلات ممانعت کنند، باید از انواع ضد کف مناسب استفاده نمایند.

برای انتخاب بهترین ضد کف غیر سیلیکونی یا سیلیکونی، باید هر کدام را به صورت جداگانه توسط روش های آزمایشگاهی ارزیابی نمود. معمولا در فرآیند های صنعتی چندین ضد کف آزمایش شده و نوع، مقدار مورد نیاز و هزینه آن جهت نتایج مطلوب مورد بررسی قرار می گیرد. در نهایت ضد کفی انتخاب می شود که علاوه بر خواص مطلوب صرفه اقتصادی مطلوبی نیز داشته باشد.

عملکرد ضد کف غیر سیلیکونی

ماده شیمیایی یعنی همان محلول ضد کف غیر سیلیکونی در لایه سطحی قرار می گیرد. این ماده به صورت نیرویی مقاوم به درون لایه غشا ورود کرده و باعث ضعیف شدن حباب های آب می شوند. در همین هنگام کف شروع می کند به تخلیه شدن. درواقع مماس شدن ذرات معلق به یکدیگر درنهایت منجر به ترکیدن حباب های کف خواهند شد. جالب است بدانید کل این فرآیند تنها طی چند ثانیه رخ خواهد داد.

کاربرد ضد کف غیرسیلیکونی

از جمله کاربردهای آنتی کف غیر سیلیکونی می توان به خنثی نمودن و جلوگیری از ایجاد کف در رنگ های اکریلیک پایه آب اشاره نمود. کاربرد ضد کف سیلیکونی جهت کنترل کف در بسیاری از موارد صورت می پذیرد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره شده است.

  1. واشرهای اسپری صنعتی
  2. برج های خنک کننده
  3. کارخانه های کاغذ سازی
  4. کنترل کف پساب
  5. درمان غرفه رنگ

برخی از ضد کف غیر سیلیکونی مخصوص ترکیبات روغنی هستند. ضد کف های نفتی دارای حامل روغن هستند. این روغن می تواند روغن معدنی، نباتی، سفید و… باشد. یک ضد کف بر پایه روغن همچنین حاوی موم و یا سیلیس آب گریز بوده و برای تقویت عملکرد استفاده می شود. ضد کف غیر سیلیکونی انواعی از ضدکف ها هستند و در از بین بردن کف سطحی بهترین عملکرد را خواهند داشت.

تفاوت ضد کف و سرکوب کننده کف

ضد کف ها به مخلوط واکنش افزوده می‌ شوند و از تولید کف در حین فرایند های شیمیایی جلوگیری می کنند. اما مواد سرکوب کننده کف در فرآیند هایی استفاده می شوند که امکان افزودن ضد کف وجود ندارد، اما در حین فرآیند کف تولید شده است. برای اینکه فرآیند صنعتی به خوبی پیش رود، کف باید به روشی حذف گردد. در این موارد مواد سرکوب کننده یا مهارکننده کف استفاده می شوند تا کف را حذف نموده و بازدهی فرآیند صنعتی مورد نظر را افزایش دهند.

فروش ضد کف الکلی

ضد کف الکلی یک نوع ضدکف بر پایه اسید چرب است که فاقد عوارض جانبی و سازگار با محیط زیست بوده و از طریق بی ثبات کردن دیواره حباب های سازنده کف یا فوم در سیستم های بر پایه الکل باعث شکسته شدن پیوندهای مولکولی شده و درنتیجه کف یا فوم را حذف می کند. این ماده به دلیل داشتن ویژگی هایی مانند کمک به پراکندگی سریع و همگن، جلوگیری از ایجاد مجدد کف یا فوم و همچنین ایجاد چسبندگی مناسب و شناور کردن روغن بر روی سطح و همچنین کنترل کف در محصولات آرایشی و بهداشتی و ساخت الکل، صنعت ساختمان، پتروشیمی و کاغذسازی مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت ضد کف سیلیکونی

ضد کف سیلیکونی یک ماده پرکاربرد در طیف وسیعی از صنایع مانند نفت و گاز و همچنین بسیاری از برنامه های نظامی و صنعتی است که به صورت گالن و بشکه های ۲۰ و ۵۰ و ۲۲۰ لیتری در بازار به فروش می رسد. این ماده اغلب به منظور کاهش نوسان و ارتعاش مضر و همچنین کنترل جریات، دما و ابزار کنترل فشار مورد استفاده قرار می گیرد. البته کاربرد عمده ضدکف سیلیکونی در صنعت نفت و گاز است که برای جداسازی نفت و گاز استفاده می شود. به این صورت که با کنترل نفت خام و جلوگیری از تبدیل شدن آن به فوم می تواند در حفظ حداکثر ظرفیت جداسازی و خروجی کمک کند.

تولید ضد کف

ضد کف به عنوان یک ماده شیمیایی و یک ماده افزودنی کمکی از ایجاد فوم و کف در محصولات و مایعات صنعتی جلوگیری می کند. برای تولید ضد کف معمولا از روغن های قطبی مانند روغن سیلیکون و روغن های غیر قطبی مانند الکل های چرب، پراکنده ساز ها وامولسیفایر استفاده می شود. ضد کف ها به دسته های ضدکف سیلیکونی، برپایه روغن، پودری، آبی تقسیم می شوند که هریک با توجه به ویژگی ها و خواص خود در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. بطور کلی هدف از تولید ضد کف بالابردن کیفیت محصولات و جلوگیری از ایجاد کف، حباب و فوم است.

فروش ضد کف خوراکی

ضد کف خوراکی یک ماده افزودنی خوراکی و کاملا مقرون به صرفه است و با داشتن مزایایی مانند قدرت پراکندگی سریع، پایداری مناسب و انحلال راحت در آب و همچنین پایداری در دمای متفاوت در صنایع غذایی و دارویی استفاده می شود. این ضد کف در پروسه تولید مواد غذایی کفی که به دلیل همزدن و جوشاندن و مخلوط کردن بر روی مایعات به وجود می آید و موجب پایین آمدن کیفیت و ظرفیت محصول می شود را از بین می برد. این محصول که در بشکه های پلی اتیلنی به بازار عرضه و به فروش می رسد علاوه بر صنایع غذایی در سایر صنایع نیز به کار برده می شود.

فروش ضد کف خارجی

ضد کف به عنوان یک ترکیب شیمیایی و یک افزودنی اغلب با شکست سلول های حباب موجود بر روی سطح محصولات، آنها را از بین برده و از تشکیل دوباره آنها نیز جلوگیری می کند. امروزه انواع مختلفی از ضد کف با برندهای مختلف توسط کشورهای مختلف تولید و در بازارهای جهانی به فروش می رسد. ضد کف ها با توجه به خواص ویژه خود در صنایع مختلف مانند غذا و دارو، پالایش نفت و حفاری، واحدهای تصفیه پساپ و تولید کاغذ و مواد شوینده و رنگ استفاده می شوند. بنابراین وجود ضد کف ها به عنوان یک عنصر مهم برای بالابردن کیفیت و راندمان تولید، حیاتی و ضروری است.

قیمت ضد کف پایه آب

ضد کف پایه آب از مواد اولیه ای تهیه می شود که به راحتی قابلیت حل شدن در یک پایه آبی را داشته باشد. این ضد کف به دلیل داشتن ویسکوزیته پایین به راحتی بر روی سطح پخش شده و در نتیجه کف را از بین می برد. وجود این کف ها بر روی محصولات تولیدی موجب ایجاد نقص در پوشش سطحی می شود که بر روی کیفیت و ظرفیت محصولات تاثیر مستقیمی دارد. این نوع ضد کف به عنوان یک ماده افزودنی در صنعت کاغذسازی و خمیر کاغذ، نساجی و تولید رنگ و شوینده های دوغاب های صنعتی و همچنین صنعت معدن و تولید چسب قابل استفاده است و در اندازه های مختلف به بازار عرضه و به فروش می رسد.

خرید ضد کف طبیعی

ضدکف یک ماده شیمیایی است که به منظور کنترل و از بین بردن حباب ها، کف هایی که در طی پروسه تولید محصولات به وجود می آیند به کار می رود. یک ضد کف طبیعی که اغلب به عنوان یک ماده افزودنی مجاز در صنعت غذا و دارو استفاده می شود شیرین بیان است. این ماده خوراکی و طبیعی به دلیل خواص فعالیت سطحی، پایین بودن کشش سطحی و همچنین ویسکوزیته پایین و مقرون به صرفه بودن در صنایع مختلف استفاده می شود. علاوه بر این استفاده از این ضد کف طبیعی با کمک به بالا بردن راندمان تولید برروی محصولات تاثیر مستقیم نداشته و همچنین کاملا با محیط زیست سازگار است.

قیمت خرید ضد کف پودری

ضد کف پودری نوعی ضد کف است که اغلب حاوی سیلیس است و به دلیل داشتن قابلیت هایی مانند جلوگیری از تجمع و گلوله شدن سیمان و سایر مواد پودری صنعتی و کاهش میزان کف و همچنین به دلیل اینکه می توان آن را در انواع سیمان استفاده کرد اغلب در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. این ضد کف به محصولات پودری مانند سیمان و گچ اضافه شده و از ایجاد حباب و کف در سطح این مواد جلوگیری می کند. به دلیل اینکه استفاده از ضد کف پودری کاملا اقتصادی و مقرون به صرف است علاوه بر صنعت ساخت و ساز در تولید مواد شوینده نیز از این ماده استفاده می شود.

شرایط نگهداری از ضد کف غیر سیلیکونی

  • این ترکیبات باید در دمای اتاق و در محیط های بسته نگهداری شود.
  • این محصولات باید به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شوند.
  • زمان نگهداری این محصولات بین ۶ الی ۱۲ ماه بعد از تاریخ تولید است.
  • از یخ زدگی این محصولات باید جلوگیری نمود.

عوارض و خطرات ضد کف

هر ماده شیمیایی به موازات فوایدی که دارد ممکن است معایبی را هم در بر داشته باشد. ضد کف ها نیز همین گونه اند. در ادامه به برخی از عوارض احتمالی مصرف ضد کف غیر سیلیکونی اشاره شده است.

  • در صورت تماس این ترکیبات با پوست ممکن است تحریکات چشمی ایجاد گردد. بنابراین نباید با چشم تماس یابد.
  • تماس طولانی مدت با این ترکیبات ممکن است باعث بروز سوزش در پوست شود. بنابراین طی کار با این محصولات باید از تجهیزات محافظتی مناسب استفاده نمود.
  • در صورت برقراری تماس تصادفی با این ترکیبات، نواحی که تماس پیدا نموده است را با آب خنک به خوبی شست و شو دهید. در صورت ادامه تحریکات پوستی به پزشک مراجعه نمایید.
  • بعد از دست زدن به این محصول، دست های خود را به خوبی شستشو دهید.

قیمت ضد کف غیر سیلیکونی

انواع مختلفی از ضد کف غیرسیلیکونی در بازار عرضه می شود. هریک از این ضد کف ها با توجه به خواصی که دارند می توانند در صنایع مختلفی استفاده می شوند. انواع مختلف این محصولات از قیمت های مختلفی نیز برخوردارند. قیمت ضد کف غیر سیلیکونی به کیفیت و وزن خریداری شده نیز وابسته است.

فروش ضد کف غیر سیلیکونی

این محصولات در وزن های کم تا زیاد به صورت های مایع و پودری به فروش می رسند. برای اطلاع از قیمت این ترکیبات می توانید به فروشگاه های معتبر فروش مواد شیمیایی مراجعه نمایید. همچنین برای آگاهی از قیمت می توانید با شرکت های فروشنده تماس حاصل نمایید.

ضد کف غیر سیلیکونی چیست؟ قیمت خرید و فروش
ضد کف غیر سیلیکونی چیست؟ قیمت خرید و فروش

خرید و فروش ضد کف غیر سیلیکونی

خرید فروش ضد کف ها در بازار جهانی بسیار صورت می پذیرد. زیرا این ترکیبات از ترکیبات مهم صنعتی بشمار می آیند. این ترکیبات تقریبا در بیشتر صنایع استفاده شده و بنابراین تقاضا برای این ترکیبات در بازار زیاد است. برای خرید انواع ضد کف سیلیکونی می توانید به صورت حضوری و آنلاین اقدام به خرید نمایید.

سخن آخر
در این مقاله به بررسی انواع ضد کف های غیر سیلیکونی و موارد مصرف آن ها پرداختیم. ضد کف های غیر سیلیکونی کاربرد های متنوعی در صنایع مختلف داشته و بنا بر نیاز توسط صنایع خریداری و مصرف می شوند. قیمت این محصولات به عوامل مختلفی وابسته است. محصولات وارداتی قیمت بالاتری نسبت به محصولات تولید داخل دارند. خرید و فروش این محصولات به دلیل افزایش تقاضا در بازار جهانی در حال پیشرفت بوده و بسیار صورت می پذیرد. این محصولات در عین فواید می توانند دارای عوارضی هم باشند. بنابراین در حین استفاده از آن ها باید جوانب اطمینان را رعایت نمود.

خرید ضدکف غیر سیلیکونی

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید ضدکف غیر سیلیکونی از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید ضدکف غیر سیلیکونی، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان ضدکف غیر سیلیکونی را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید ضدکف غیر سیلیکونی با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا