Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص آلگومد D مکملی عالی برای کنترل وزن، درمان دیابت و کبد چرب

قرص آلگومد D دارویی دیگر از خانواده آلگومد است. علاوه بر جلبک کلرلا، حاوی ۱۰۰ واحد ویتامین دی ۳ و ۲۵/۱ میکروگرم ویتامین ب ۱۲ است. مصرف روزانه این دارو علاوه بر تامین نیاز بدن به ویتامین‌ها از بروز انواع بیماریها پیشگیری میکند. این مکمل حاوی ویتامین‌ها و مواد آنتی اکسیدان و ضد التهاب با پشتوانه علمی است. کلرلا (Chlorella pyrenoidosa)  در آب شیرین رشد می کند. برای تغذیه و دارو استفاده می شود.

کلرلا منبع خوبی از پروتئین، چربی، کربوهیدرات، فیبر، کلروفیل، ویتامین ها و مواد معدنی است. کلرلا برای جلوگیری از کمبود آهن در دوران بارداری استفاده می شود. برای بهبود افسردگی، دردهای قاعدگی، فیبرومیالژیا، کلسترول بالا و سایر شرایط مصرف می شود. جلبک کلرلا غنی از ویتامین‌ها، املاح، پروتئین و اسیدهای چرب امگا است و سبب سلامتی و تقویت عمومی بدن و پیشگیری از بیماری‌ها و سرطان‌ها می‌شود. کمبود ویتامین D سبب مشکلاتی در بدن می‌شود. شما این ویتامین را از مواد غذایی و نور خورشید دریافت میکنید. از مزایای ویتامین D می‌توان به درمان کم‌کاری غدد پاراتیروئید و ثبات سطح ph  خون اشاره کرد. نشریه جهان شیمی فیزیک از انواع مکمل ها مانند نیستاتین و بی سی ای ای مقالات خوبی انتشار داده است. در این مطلب شما را با قرص آلگومد D آشنا میکنیم.

قرص آلگومد D

قرص آلگومد D مکملی عالی برای کاهش و کنترل وزن، درمان دیابت و کبد چرب  است. این مکمل از جلبک تک سلولی کلرلا تهیه میشود. حاوی فیبر و املاح معدنی مانند مس، روی، کلسیم، مینزیم ، آهن  و ویتامین های آ، ث، کا و ای است.

ویژگی های جلبک کلرلا بر سلامتی

جلبک سبز رنگ و تک سلولی کلرلا در آبهای شیرین زندگی میکند. کلرلا هم اندازه گلبول قرمز است. سموم حاصله از سرب، دی اکسید کربن، جیوه را از غشای سلولی جذب می کند. این جلبک تک سلولی  مواد سرطان‌زا را از بدن دفع میکند. استفاده از این دارو در دوران بارداری سبب افزایش هوش جنین و رشد بسیار خوب اش میشود. عصاره CVE در جلبک، سیستم ایمنی را تقویت و بهبود عملکرد کبدی، کاهش فشار خون و تنظیم قندخون می شود.

قرص آلگومد D مکملی عالی برای کنترل وزن، درمان دیابت و کبد چرب
قرص آلگومد D مکملی عالی برای کنترل وزن، درمان دیابت و کبد چرب

ویژگی های قرص آلگومد D

  • بهبود عملکرد قلب و عروق
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • آنتی اکسیدان و ضدالتهاب
  • کمک به درمان کبد چرب
  • افزایش سوخت و ساز
  • کمک به درمان دیابت
  • کاهش و کنترل وزن
  • اثرات سم زدایی
  • کاهش و کنترل وزن همراه با ویتامین دی برای کمک به حفظ سلامتی بدن
  • کمک به درمان دیابت
  • کمک به درمان کبد چرب
  • آنتی اکسیدان و ضدالتهاب
  • تامین نیاز روزانه به ویتامین D
  • افزایش سوخت و ساز
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • سم زدا
  • بهبود عملکرد قلب و عروق

مقدار مصرف قرص آلگومد D

هر بسته قرص آلگومد حاوی ۶۰ قرص است. مقدار مصرف روزانه آن بسته به شرایط هر فرد ۲ تا ۴ قرص متفاوت است. در هر زمانی شما می‌توانید آلگومد را مصرف کنید. بهتر است آلگومد را در ۲ نوبت بصورت میان وعده و با یک لیوان آب مصرف کنید.

نحوه مصرف قرص آلگومد D

در هر زمانی از ‌روز  آلگومد را مصرف کنید. بهتر است در ۲ نوبت بصورت میان وعده مصرف شود.

موارد مصرف قرص آلگومد D

کاهش و کنترل وزن، درمان دیابت، درمان کبد چرب، غنی از آنتی اکسیدان و ضدالتهاب است. افزایش سوخت و ساز، تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود عملکرد قلب و عروق است.

هشدار در مصرف قرص آلگومد D

قرص آلگومد D مکمل تغذیه ای است. برای تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری ها نیست. در صورت مصرف با دارویی دیگر با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

قرص آلگومد D مکملی عالی برای کنترل وزن، درمان دیابت و کبد چرب
قرص آلگومد D مکملی عالی برای کنترل وزن، درمان دیابت و کبد چرب

جلبک کلرلا چیست

جلبک های مغذی ممکن است به کلسترول بالا، هپاتیت C و سرطان کمک کنند. کلرلا یک جلبک سبز روشن است که از ۵۰ درصد پروتئین تشکیل شده است. همچنین سرشار از آهن، فیبر، ویتامین‌های B، کربوهیدرات‌های پیچیده، چربی‌های غیراشباع چندگانه و آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند لوتئین و ویتامین C است. ظاهرا دارای فواید زیادی است، از جمله در درمان کلسترول بالا، سرطان و هپاتیت سی بیش از ۳۰ نوع مختلف کلرلا وجود دارد که رایج ترین آنها کلرلا ولگاریس و کلرلا پیرنوئیدوزا هستند.

کلرلا به عنوان یک منبع غذایی جایگزین از دهه ۱۹۴۰ مورد بررسی قرار گرفت. در حالی که در ژاپن به عنوان غذا استفاده می شود، کلرلا به عنوان یک مکمل غذایی مصرف می شود. در سال های اخیر، کلرلا به عنوان یک غذا به بازار عرضه شده و به شکل قرص، عصاره، گرانول و پودر برای درمان طیف گسترده ای از بیماری ها به فروش می رسد.

کلرلا برای چه مواردی استفاده می شود

طرفداران طب جایگزین ادعا می کنند که کلرلا می تواند به تقویت ایمنی و ترویج سم زدایی سلول ها کمک کند. اعتقاد بر این است که این خواص به مزایای بالقوه فراوانی از جمله پیشگیری یا درمان موارد زیر تبدیل می شوند:

  • سرطان
  • سرماخوردگی
  • یبوست
  • بیماری دیورتیکول
  • فیبرومیالژیا
  • فشار خون بالا
  • کلسترول بالا
  • بیماری التهابی روده
  • سندرم متابولیک
  • پانکراتیت
  • هپاتیت ویروسی

کلسترول بالا

بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ در Nutrition Journal منتشر شد، دوز روزانه ۴۱۶ میلی‌گرم کلرلا باعث بهبود سطح چربی خون در ۶۲ بزرگسال با کلسترول نسبتا بالا شد. نه تنها کاهش قابل توجهی در کلسترول تام، تری گلیسیرید و کلسترول بد وجود داشت، بلکه در کلسترول خوب نیز افزایش یافت.

در مقایسه با یک گروه همسان از بزرگسالان که دارونما دریافت کردند، شرکت‌کنندگانی که کلرلا دریافت کردند، چربی خون آنها کم شد. این اثر به مقادیر بالای کاروتنوئید کلرلا نسبت داده شد، آنتی اکسیدانی که می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.

هپاتیت C

یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ در مجله جهانی گوارش نشان می دهد که کلرلا ممکن است با کاهش سطح التهاب کبد به مدیریت عفونت مزمن هپاتیت C کمک کند.

به هجده بزرگسال مبتلا به عفونت مزمن هپاتیت C دوز ۳۰ میلی لیتری عصاره کلرلا دو بار در روز همراه با دوز ۱۵۰۰ میلی گرمی قرص کلرلا دو تا سه بار در روز داده شد. پس از ۱۲ هفته، شرکت کنندگان کاهش قابل توجهی در التهاب کبد که با تست آسپارتات آمینوترانسفراز و آلانین آمینوترانسفراز اندازه گیری شد، تجربه کردند. چیزی که کلرلا تغییر نداد، بار ویروسی هپاتیت C بود، به این معنی که کلرلا علائم التهابی بیماری کبدی را کاهش داد اما هیچ کاری برای درمان عفونت زمینه ای انجام نداد.

قرص آلگومد D مکملی عالی برای کنترل وزن، درمان دیابت و کبد چرب
قرص آلگومد D مکملی عالی برای کنترل وزن، درمان دیابت و کبد چرب

بارداری

همچنین شواهدی وجود دارد، هرچند اندک، مبنی بر اینکه کلرلا می تواند خطر یک عارضه بالقوه خطرناک حاملگی به نام پره اکلامپسی را کاهش دهد. در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۰ در مجله غذای گیاهی برای تغذیه انسان، محققان ژاپنی به ۷۰ زن باردار دوز روزانه ۶ گرم (۶۰۰۰ میلی‌گرم) مکمل کلرلا یا دارونما دادند. درمان از هفته ۱۲ تا ۱۸ بارداری شروع شد و تا زمان زایمان ادامه داشت.

در مقایسه با گروه دارونما، زنانی که کلرلا دریافت کردند، سطوح هموگلوبین قابل توجهی در سه ماهه دوم و سوم بارداری خود داشتند. علاوه بر این، آن‌ها میزان کمتری از ادم (تورم بافت)، پروتئینوری (پروتئین در ادرار) و فشار خون بارداری (فشار خون بالا) داشتند که همگی نشان‌دهنده کاهش خطر پره اکلامپسی هستند. کلرلا همچنین یک منبع طبیعی بی خطر از فولات، ویتامین B12 و آهن است که همه آنها در دوران بارداری به ویژه مورد نیاز هستند.

سرطان

هر چقدر هم که دور از ذهن به نظر برسد، کلرلا ممکن است خواص ضد توموری داشته باشد که ممکن است روزی منجر به تولید داروهای جدید ضد سرطان شود. طبق مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۹ در مالزی، موش‌های مبتلا به سرطان کبد ناشی از مواد شیمیایی (کارسینوم سلول‌های کبدی) با غلظت‌های مختلف عصاره کلرلا ولگاریس درمان شدند. موش های دیگر تحت درمان قرار نگرفتند و به عنوان گروه کنترل مورد استفاده قرار گرفتند

پس از سه ماه، موش‌های تحت درمان با کلرلا سطوح کاسپاز ۸ را افزایش دادند، پروتئینی که آپوپتوز را تقویت می‌کند (فرایندی طبیعی که در آن سلول‌های پیرتر می‌میرند تا با سلول‌های سالم جدید جایگزین شوند). با سرطان، آپوپتوز مختل می‌شود و به سلول‌های سرطانی اجازه می‌دهد بدون کنترل رشد کرده و تکثیر شوند.

در مقایسه با موش‌های تیمار نشده، موش‌های تحت درمان با عصاره کلرلا به طور قابل‌توجهی سطوح کاسپاز ۸ بالاتری داشتند. علاوه بر این، همزمان با دوز عصاره کلرلا افزایش یافت.

هنگامی که در زیر میکروسکوپ مشاهده می شود، بافت های کبد گرفته شده از موش های تحت درمان با کلرلا رشد سلول های تومور (تکثیر) بسیار کندتری را نسبت به موش های درمان نشده نشان می دهد.

عوارض جانبی احتمالی قرص آلگومد D

کلرلا به طور کلی بی خطر و قابل تحمل در نظر گرفته می شود. با این اوصاف، کلرلا می تواند عوارض جانبی به خصوص در هفته های اول درمان ایجاد کند. این شامل:

  • نفخ شکم
  • تغییر رنگ سبز مدفوع
  • حالت تهوع
  • گرفتگی معده
  • اسهال

کلرلا همچنین ممکن است باعث حساسیت به نور شود و خطر آفتاب سوختگی را افزایش دهد. برای کمک به کاهش این اثر، از کرم ضد آفتاب زیاد استفاده کنید و از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید خودداری کنید.

افرادی که به کپک حساسیت دارند ممکن است به کلرلا نیز حساسیت داشته باشند. برای ایمن بودن، دوز کمتری از کلرلا را مصرف کنید و ۲۴ تا ۴۸ ساعت صبر کنید تا ببینید آیا علائم آلرژی ایجاد شده است یا خیر. اگر به ید حساسیت دارید، نگرانی های مشابهی اعمال می شود زیرا کلرلا به خصوص ید بالایی دارد.

با توجه به اینکه مصرف بیش از حد ید می تواند باعث بدتر شدن علائم پرکاری تیروئید در افراد مبتلا به کم کاری تیروئید شود، محتوای بالای ید برای افراد مبتلا به بیماری تیروئید نیز خطراتی را ایجاد می کند.

قرص آلگومد D مکملی عالی برای کنترل وزن، درمان دیابت و کبد چرب
قرص آلگومد D مکملی عالی برای کنترل وزن، درمان دیابت و کبد چرب

تداخل دارویی قرص آلگومد D

در صورت مصرف دارویی، قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید. کلرلا حاوی مقادیر زیادی ویتامین K است که می تواند لخته شدن خون را تقویت کند و اثر رقیق کننده های خون مانند کومادین (وارفارین) و پلاویکس (کلوپیدوگرل) را کاهش دهد.

کلرلا همچنین دارای اثر تحریکی بر روی سیستم ایمنی است و از نظر تئوری می تواند اثربخشی داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مورد استفاده برای درمان سرطان و بیماری های خود ایمنی را تضعیف کند. اگر از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده می کنید، برای ایمن بودن، از کلرلا اجتناب کنید.

آماده سازی کلرلا

محصولات کلرلا را می توان به راحتی به صورت آنلاین و همچنین در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی طبیعی و فروشگاه های متخصص در مکمل های غذایی تهیه کرد. هیچ دستورالعملی برای استفاده مناسب از کلرلا وجود ندارد. اکثر قرص های مکمل در فرمولاسیون های ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی گرمی ارائه می شوند. دوزهای حداکثر ۶۰۰۰ میلی گرم در روز تا ۲۴ هفته به طور ایمن استفاده شده است، حتی در دوران بارداری.

در صورت وجود، با کمترین دوز ممکن شروع کنید و به تدریج آن را افزایش دهید. انجام این کار ممکن است به شما در جلوگیری از عوارض جانبی دستگاه گوارش کمک کند.

قرص ها ساده ترین شکل کلرلا برای استفاده هستند زیرا دوز آن کنترل شده و ثابت است. اگر از پودر یا مایع استفاده می کنید، از اندازه گیری های دقیق استفاده کنید تا از مصرف کم یا بیش از حد آن جلوگیری کنید. پودر کلرلا را می توان با آب، آب میوه، ماست و اسموتی مخلوط کرد، اما توجه داشته باشید که بوی و طعم کمی جلبک دریایی دارد. پختن کلرلا از ارزش غذایی آن نمی کاهد.

قرص آلگومد برای مو

این دارو سرشار از ویتامین های مورد نیاز بدن است و برای سلامت مو لازم و ضروری است.

قرص آلگومد برای چاقی

این قرص بعلت داشتن مواد مغذی نیاز بدن به انواع مواد غذایی را برطرف کرده و سبب احساس سیری در فرد میشود.

قرص آلگومد و کم کاری تیروئید

این قرص در بهبود مشکلات تیروئید و کاهش وزن نقش مهمی دارد.

قرص آلگومد برای کبد چرب

این قرص در کاهش کلسترول کبد و بهبود کبد چرب نقش مهمی دارد.

قرص آلگومد برای لاغری

مصرف منظم این قرص در طول ۱۶ هفته، سبب کاهش چربی همراه با کاهشش سطح کلسترول و گلوکز خون می‌شود. این قرص به کاهش وزن و چربی‌سوزی کمک زیادی می‌کند. وجود انواع مواد مغذی در این قرص سبب شده در صورت مصرف ناشتا، علاوه بر سیری، انرژی برای شروع روز را بدست آورید.

قرص آلگومد در شیردهی

کاروتنوئیدهای شیر مادر پیش ساز ویتامین A برای نوزادان است و در سلامتی شیرخواران تاثیر زیادی دارد.
مصرف روزانه آلگومد در دوران شیردهی سبب افزایش ترکیبات مغذی در شیر مادر و تقویت سیستم ایمنی نوزاد می شود.

انواع قرص آلگومد

قرص آلگومد ۱۰۰ عددی: محصول کشور آلمان و قوی‌ترین مکمل تغذیه‌ای است. قرص آلگومد فورت ۶۰ عددی: یک مکمل عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. قرص آلگومد فولیک ۶۰ عددی: از مکمل‌های گیاهی عالی است. در افزایش انرژی و از بین بردن خستگی، جلوگیری از ابتلا به سرطلان، تقویت سیستم ایمنی بدن، تامین ویتامین‌ها و پروتئین‌ها مورد نیاز بدن، درمتان کم خونی، مبارزه کردن با رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از تخریب‌ آن‌ها به سلول‌های بدن، بهبود عملکرد سیستم عصبی مفید است. آلگومد آبی: در سلامت استخوان‌ها و مفاصل نقش بسیار مهمی دارد.

عوارض قرص آلگومد

آلگومد عوارض خاصی ندارد، اما ممکن است مشکلاتی در گوارش و اسهال، نفخ، تغییر رنگ مدفوع به سبز و تهوع ایجاد گردد.

قبل از مصرف این دارو به پزشک خود مشورت کنید. آلگومد دارای ویتامین K است. زنان باردار با پزشک مشورت کنند سپس دارو را مصرف کنند.

نگهداری قرص آلگومد D

قرص آلگومد ویتامین دی را به دور از نور خورشید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا