Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

شربت پرومیون گیاهان سبز زندگی چیست؟ کاربرد، نحوه مصرف و عوارض آن

شربت پرومیون گیاهان سبز زندگی (Pro mmune) با عصاره های طبیعی پروپولیس و آویشن، اسانس های روغنی اوکالیپتوس، انیسون و نعنا فلفلی مناسب بزرگسالان و کودکان بالای ۶ سال است. اولین علائم سرماخوردگی گرفتگی یا آبریزش بینی، عطسه، و گلودرد است. این شربت حاوی موادی است که التهابات دستگاه تنفس را بهبود داده و به رفع سرفه کمک می‌کند. موجب تقویت سیستم ایمنی و افزایش مقاومت بدن در مقابل بیماری‌ها خواهد شد. اسانس گیاهی این دارو سبب شده طعم شربت مناسب باشد. این شربت تا حدی از ابتلا به آنفولانزا و کرونا جلوگیری خواهد کرد. مانع ابتلای کودکان به عفونت‌های مجاری تنفسی خواهد شد.

التهاب فرآیندی است که در آن سیستم ایمنی بدن با عفونت، آسیب و مواد مضر مقابله می کند. التهاب ریه ممکن است در یک یا هر دو ریه و در نواحی مختلف ریه رخ دهد. همچنین ممکن است ناشی از سایر شرایط سلامتی، استرس یا آلرژن ها باشد.

التهاب ریه می تواند از علل عفونی مانند ذات الریه ناشی از باکتری ها، قارچ ها یا ویروس ها و علل غیر عفونی مانند ذات الریه یا نوعی واکنش آلرژیک ایجاد شود.

این التهاب می تواند حاد (کوتاه مدت) یا مزمن (طولانی مدت) باشد. التهاب حاد به طور ناگهانی اتفاق می افتد و در عرض چند روز تا چند هفته برطرف می شود. التهاب مزمن ریه می تواند به تدریج رخ دهد و بهبودی آن ۶ هفته یا بیشتر طول بکشد. در برخی موارد، سیستم ایمنی بدن شما می تواند به سلول های سالم حمله کند که منجر به التهاب مزمن می شود. در نشریه جهان شیمی فیزیک از دگزامتازون و کپسول هیپوفار مقالات خوبی منتشر شده است. در این مطلب شما را با خواص و موارد مصرف شربت پرومیون گیاهان سبز زندگی (Pro mmune) که سبب تقویت سیستم ایمنی میشود، آشنا میکنیم.

خواص شربت پرومیون (Pro mmune)

شربت پرومیون گیاهان سبز زندگی مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. از مواد موثره آویشن، اوکالیپتوس، انیسون و نعناع فلفلی استفاده شده و این شربت به رفع علائم سرماخوردگی کمک خواهد کرد.

موارد مصرف شربت پرومیون گیاهان سبز زندگی

تقویت عملکرد سیستم ایمنی، پیشگیری و رفع علائم سرماخوردگی، تسکین سرفه، کاهش دهنده التهاب های مجاری تنفسی، تقویت سیستم ایمنی بدن.

شربت پرومیون گیاهان سبز زندگی چیست؟ کاربرد، نحوه مصرف و عوارض آن
شربت پرومیون گیاهان سبز زندگی چیست؟ کاربرد، نحوه مصرف و عوارض آن

روش مصرف شربت پرومیون گیاهان سبز زندگی

۳ بار در روز، هر بار یک قاشق، کودکان بالای ۶ سال سه بار در روز و هر بار یک قاشق چای خوری.

هشدار مصرف شربت پرومیون گیاهان سبز زندگی

افراد مبتلا به آسم و حساس به زنبور عسل یا گرده گیاهان، گیاهان سوزنی برگ، سپیدار صنوبر و سالیسیلات استفادع نشود. این دارو در دوران بارداری، شیردهی و کودکان زیر ۶ سال مصرف نشود.

سرماخوردگی چیست

سرماخوردگی در واقع یک عفونت ویروسی در دستگاه تنفسی فوقانی شماست. سرماخوردگی می تواند توسط بیش از ۲۰۰ ویروس ایجاد شود. شایع ترین راینوویروس ها هستند.

این ویروس ها به راحتی از فردی به فرد دیگر یا سطحی به سطح دیگر منتقل می شوند. بسیاری از این ویروس ها می توانند ساعت ها و حتی روزها روی سطوح زندگی کنند.

اگرچه سرماخوردگی ممکن است رخ دهد اما نکاتی وجود دارد که باید در مورد این بیماری بدانید که می تواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید و از سرماخوردگی های بعدی جلوگیری کنید یا حتی از انتشار ویروس به افراد دیگر جلوگیری شود.

علائم سرماخوردگی چیست

هنگامی که در معرض یک ویروس عامل سرماخوردگی قرار می گیرید، علائم سرماخوردگی معمولا ۱ تا ۳ روز طول می کشد تا ظاهر شوند. علائم سرماخوردگی به ندرت به طور ناگهانی ظاهر می شود.

  • فشار سینوس
  • آبریزش بینی
  • بینی گرفته
  • از دست دادن بویایی یا چشایی
  • عطسه کردن
  • ترشحات آبکی بینی
  • چکه یا زهکشی پس از بینی در پشت گلو
  • چشمان خیس
  • سردرد
  • گلو درد
  • سرفه
  • تورم غدد لنفاوی
  • خستگی یا خستگی عمومی
  • لرز
  • بدن درد
  • تب درجه پایین زیر (۳۸.۹ درجه سانتیگراد)
  • ناراحتی قفسه سینه
  • مشکل در تنفس عمیق

علائم سرماخوردگی معمولا ۷ تا ۱۰ روز طول می کشد. علائم در حدود روز ۵ به اوج خود می رسد و به تدریج بهبود می یابد. با این حال، اگر علائم شما پس از یک هفته بدتر شد یا پس از حدود ۱۰ روز ناپدید نشد، ممکن است شرایط دیگری داشته باشید و ممکن است زمان مراجعه به پزشک فرا رسیده باشد.

شربت پرومیون گیاهان سبز زندگی چیست؟ کاربرد، نحوه مصرف و عوارض آن
شربت پرومیون گیاهان سبز زندگی چیست؟ کاربرد، نحوه مصرف و عوارض آن

عوامل خطر سرماخوردگی

برخی شرایط ممکن است خطر ابتلا به سرماخوردگی را افزایش دهد. این شامل:

فصل سال: سرماخوردگی ممکن است در هر زمانی از سال اتفاق بیفتد، اما در پاییز و زمستان یا در فصول بارانی شایع‌تر است. زمانی که هوا سرد و مرطوب است، زمان بیشتری را در داخل می گذرانیم، که احتمال انتشار ویروس را افزایش می دهد.

سن: کودکان زیر ۶ سال بیشتر در معرض ابتلا به سرماخوردگی هستند. اگر آنها در مهدکودک یا یک مرکز مراقبت از کودک با کودکان دیگر باشند، خطر آنها حتی بیشتر است.

محیط: اگر در اطراف افراد زیادی هستید، مانند هواپیما یا در یک کنسرت، به احتمال زیاد با راینوویروس ها مواجه خواهید شد.

سیستم ایمنی ضعیف: اگر یک بیماری مزمن دارید یا اخیرا بیمار بوده اید، ممکن است احتمال ابتلا به ویروس سرماخوردگی بیشتر باشد.

سیگار کشیدن: خطر سرماخوردگی در افرادی که سیگار می کشند بیشتر است و سرماخوردگی آنها شدیدتر است.

کمبود خواب: خواب نامنظم یا ناکافی می تواند بر سیستم ایمنی بدن شما تاثیر بگذارد، ممکن است شما را مستعد ابتلا به ویروس های سرماخوردگی کند.

نکاتی برای پیشگیری از سرماخوردگی

دست هایتان را بشویید. شستن دست ها با آب و صابون بهترین راه برای جلوگیری از انتشار میکروب هاست. هنگامی که نمی توانید دستتان را بشویید، از ژل ها و اسپری های ضدعفونی کننده دست مبتنی بر الکل به عنوان آخرین راه حل استفاده کنید.

از افراد بیمار دوری کنید. این دلیل شماره یک است که چرا افراد بیمار نباید به سر کار یا مدرسه بروند. انتشار میکروب ها در مکان های تنگ مانند دفاتر یا کلاس های درس بسیار آسان است. اگر متوجه شدید که کسی حالش خوب نیست، برای دوری از او دست به کار شوید. در صورت تماس دست های خود حتما بشویید.

غذاهای غنی از باکتری مفید مانند ماست یا روزانه مکمل پروبیوتیک مصرف کنید.

به صورتت دست نزن: ویروس های سرماخوردگی می توانند روی بدن شما زندگی کنند بدون اینکه شما را بیمار کنند، اما زمانی که دهان، بینی یا چشم های خود را با دست های آلوده لمس کنید، احتمالا بیمار خواهید شد. از دست زدن به صورت خود بپرهیزید یا قبل از انجام این کار دست های خود را بشویید.

نکاتی برای جلوگیری از ابتلا دیگران

دست هایتان را بشویید. شستن دست ها از شما محافظت می کند، اما از دیگران نیز محافظت می کند. هنگامی که دست های خود را می شویید، خطر انتشار ویروس در سایر نقاط خانه، مدرسه یا محل کار خود را کاهش می دهید.

در خانه بمانید. زمانی که شما بیمار هستید یا فرزندتان بیمار است، در صورت امکان در خانه بمانید. شما به بقیه نیاز دارید، و این می تواند به جلوگیری از انتشار ویروس به دیگران کمک کند.

اجتناب از تماس. اگرچه ممکن است نشان دادن عشق به شخص دیگری وسوسه انگیز باشد، اما برای سلامتی خود اوست که در هنگام بیماری از در آغوش گرفتن، بوسیدن یا دست دادن خودداری کنید.

اگر احساس کردید عطسه یا سرفه می آید، دستمال کاغذی بردارید تا آن را بپوشانید. اگر ندارید، در آرنج خود عطسه یا سرفه کنید، نه دستتان. اگر به طور تصادفی از دستان خود استفاده کردید، بلافاصله آنها را بشویید.

به طور منظم دستتان را ضد عفونی کنید. یک ظرف دستمال مرطوب ضد عفونی کننده بردارید و به تمام سطوح لمسی مانند دستگیره در، پیشخوان آشپزخانه، لوازم خانگی و کنترل از راه دور، اگر شما یا فردی در خانه بیمار هستید، سریع تمیز کنید.

شربت پرومیون گیاهان سبز زندگی چیست؟ کاربرد، نحوه مصرف و عوارض آن
شربت پرومیون گیاهان سبز زندگی چیست؟ کاربرد، نحوه مصرف و عوارض آن

تشخیص سرماخوردگی

تشخیص سرماخوردگی بدون عارضه به ندرت نیاز به مراجعه به مطب پزشک دارد. شناخت علائم سرماخوردگی اغلب تنها چیزی است که برای تشخیص بیماری خود نیاز دارید.

اگر علائم شما بدتر شد یا بیش از ۱۰ روز طول کشید، با پزشک قرار ملاقات بگذارید. شما در واقع ممکن است با یک وضعیت سلامت متفاوت روبرو باشید که پزشک شما قادر به تشخیص آن خواهد بود.

اگر سرما خورده اید، می توانید انتظار داشته باشید که ویروس در حدود ۷ تا ۱۰ روز از سیستم شما خارج شود.

اگر پزشک شما سرماخوردگی را تشخیص دهد، احتمالا فقط باید علائم خود را تا زمانی که ویروس فرصتی برای ادامه مسیر خود پیدا کند، درمان کنید. این درمان ها می تواند شامل استفاده از داروهای سرماخوردگی بدون نسخه، هیدراته ماندن و استراحت زیاد باشد.

اگر آنفولانزا دارید، ویروس ممکن است به همان اندازه سرماخوردگی طول بکشد تا کاملا ناپدید شود. اما اگر متوجه شدید علائم شما بعد از روز ۵ بدتر می شود، یا اگر بعد از یک هفته احساس بهتری پیدا نکردید، بهتر است با پزشک خود پیگیری کنید، زیرا ممکن است به بیماری دیگری مبتلا شده باشید.

اگر آنفولانزا دارید، ممکن است از مصرف داروهای ضد ویروسی آنفولانزا در اوایل چرخه ویروس سود ببرید. استراحت و آبرسانی نیز برای افراد مبتلا به آنفولانزا بسیار مفید است. مانند سرماخوردگی معمولی، آنفولانزا فقط به زمان نیاز دارد تا در بدن شما کار کند.

التهاب ریه چیست

التهاب ریه ممکن است در اثر عفونت یا آسیبی که درمان نشده است ایجاد یا بدتر شود یا اگر از قبل یک اختلال ریوی دارید. می تواند منجر به مشکلات ریوی طولانی مدت شود.

علل التهاب ریه

برخی از علل التهاب ریه عبارتند از:

فیبروز کیستیک: یک بیماری ژنتیکی که باعث آسیب ریه و مشکلات تنفسی، عفونت و سایر علائم می شود.

سندرم زجر تنفسی حاد: یک نوع شدید آسیب حاد ریوی ناشی از ضربه، عفونت یا قرار گرفتن در معرض سموم دیگر است. باعث پر شدن مایع در کیسه های هوایی در ریه های شما می شود که باعث کاهش سطح اکسیژن در بدن شما می شود. این یک اورژانس پزشکی است.

آسم: یک بیماری شایع که باعث التهاب ریه می شود و ممکن است توسط آب و هوا، ورزش، آلرژن ها و عوامل دیگر ایجاد شود. باعث سفتی و تورم مجاری هوا می شود و تنفس را سخت می کند.

گروهی از بیماری‌های مزمن ریوی، از جمله آمفیزم (آسیب به کیسه‌های هوایی) و برونشیت مزمن (التهاب لوله‌های برونش)، تنفس را سخت می‌کند. التهاب و آسیب ریه ناشی از قرار گرفتن مکرر در معرض مواد محرک و سموم است.

سندرم شوگرن: یک وضعیت خود ایمنی که می تواند باعث التهاب ریه، خشکی پوست، درد مفاصل و خستگی شود.

قرار گرفتن در معرض سموم: باعث التهاب و آسیب ریه می شود.

برخی از نمونه‌های التهاب عفونی ریه عبارتند از:

  • پنومونی (باکتریایی، قارچی یا ویروسی)
  • کووید -۱۹
  • ویروس تنفسی
  • سیاه سرفه
شربت پرومیون گیاهان سبز زندگی چیست؟ کاربرد، نحوه مصرف و عوارض آن
شربت پرومیون گیاهان سبز زندگی چیست؟ کاربرد، نحوه مصرف و عوارض آن

علائم التهاب ریه

علائم التهاب ریه بسته به علت و شدت التهاب می تواند متفاوت باشد.

برخی از علائم عمومی عبارتند از:

  • سرفه
  • سفتی قفسه سینه و درد هنگام تنفس
  • تب
  • بدن درد
  • فشار خون پایین
  • کمبود اشتها
  • تنگی نفس
  • خستگی
  • خس خس سینه
  • کاهش وزن ناخواسته
  • مشکل خواب

تشخیص التهاب ریه

آزمایشات زیادی وجود دارد که پزشک می تواند برای تشخیص التهاب ریه از آنها استفاده کند. پزشک علائم و انواع آزمایشات شما را با شما در میان می گذارد. انواع تست ها عبارتند از:

  • برونکوسکوپی برای بررسی راه های هوایی شما
  • اشعه ایکس قفسه سینه
  • سی تی اسکن
  • تست کلرید عرق (فیبروز کیستیک)
  • تست عملکرد ریوی: برای بررسی میزان عملکرد ریه های شما
  • آزمایش بزاق
  • کشت خون
  • پالس اکسیمتری برای اندازه گیری سطح اکسیژن خون
  • بیوپسی ریه برای برداشتن نمونه کوچک بافت ریه

داروها برای التهاب ریه

درمان التهاب ریه بر اساس علت التهاب، حاد یا مزمن بودن آن و شدت بیماری شما متفاوت است. داروها ممکن است به التهاب کمک کنند یا علائم مرتبط دیگر مانند درد، مشکلات تنفسی، عفونت، احتقان یا تب را مدیریت کنند.

برخی از اشکال مزمن التهاب ریه (بیماری انسدادی مزمن ریه یا اختلالات خودایمنی (آسم) قابل درمان نیستند، اما در صورت مصرف منظم، درمان‌هایی برای مدیریت یا تسکین علائم وجود دارد.

یک پزشک یا داروساز می تواند در مورد موارد مصرف، عوارض جانبی و سایر اطلاعات مهم در مورد این داروها برای بیماری های مرتبط با ریه به شما بگوید.

چند نمونه از داروهای موجود عبارتند از:

آنتی بیوتیک ها: درمان پنومونی باکتریایی. آنتی بیوتیک ها ممکن است به صورت خوراکی یا داخل وریدی در کلینیک یا بیمارستان برای عفونت های باکتریایی ریه جدی تر تجویز شوند. به عنوان مثال می توان به آزیترومایسین (زیتروماکس)، کلاریترومایسین (بیاکسین)، لووفلوکساسین و آموکسی سیلین اشاره کرد.

ضد قارچ ها: عفونت های قارچی ریه ناشی از هیستوپلاسما کپسولاتوم، قارچ آسپرژیلوس یا سایر اسپورهای قارچی را درمان می کنند. داروها شامل کتوکونازول، ایتراکونازول، آمفوتریسین B، وریکونازول و غیره هستند.

کورتیکواستروئیدها: التهاب را کاهش می دهند و پاسخ ایمنی بدن را کاهش می دهند تا به مدیریت علائم مختلف کمک کنند. به عنوان مثال می توان به کورتیزون، پردنیزون، فلوتیکازون (فلوناز) اشاره کرد. آنها در اشکال مختلف (خوراکی، تزریقی، استنشاقی) در دسترس هستند.

برونکودیلاتورها: به شل شدن عضلات راه هوایی برای بهبود تنفس برای آسم یا COPD کمک می کند. به عنوان مثال می توان به آلبوترول و سالمترول اشاره کرد. آنها در اشکال مختلف، از جمله قرص، استنشاق، محلول نبولایزر و شربت در دسترس هستند.

اصلاح‌کننده‌های لوکوترین: اثرات لکوترین‌ها را محدود یا مسدود می‌کنند، که به بهبود تنفس و خس‌خس سینه در آسم کمک می‌کند.

داروهای بیولوژیک: آنها علائم مزمن مانند تنگی نفس، سرفه و خس خس، پاسخ التهابی بدن را کاهش می دهند. زمانی استفاده می شوند که سایر داروها برای شرایطی مانند آسم یا COPD موثر واقع نشده باشند.

روفلومیلاست: التهاب را تسکین می دهد و به جریان هوا به ریه ها کمک می کند.

داروهای ضد التهاب و مسکن: برای کمک به علائم خفیف التهاب ریه، مانند تب، بدن درد و درد، بدون نسخه در دسترس هستند. به عنوان مثال می توان به استامینوفن و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن و ناپروکسن اشاره کرد. بدون مشورت با پزشک در مورد علائم خود از هیچ محصول بدون نسخه استفاده نکنید.

شربت سرماخوردگی گیاهی

شربت سرماخوردگی گیاهی برای علایم سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی مفید است. از مهمترین دلایل ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا و کرونا، ضعف سیستم ایمنی است.

شربت آویشن

این شریت در بهبود عملکرد سیستم ایمنی و تنفسی نقش مهمی دارد.

شربت نوسکاف

این شربت دارای خواص ضد سرفه است و در بهبود سرماخوردگی مصرف میشود.

شربت سینوپرت

برای رفع التهابات سینوس مصرف میشود.

شرایط نگهداری شربت پرومیون گیاهان سبز زندگی

در جای خشک و دور از دید کودکان نگهداری گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا