Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

بهبود عملکرد قلب وکاهش فشار خون با مصرف کپسول هیپوفار (Hypophar)

کپسول هیپوفار (Hypophar) با مواد موثره برگ گیاه زیتون فرموله شده است. مهمترین ماده مؤثره آن اولئوروپئین است. مواد موثره برگ زیتون اثرات ضد آریتمی در بیماران با اختلال ریتم قلب دارد و سبب افزایش جریان خون عروق کرونر می شود. برگ زیتون سبب کاهش کلسترول، TGو LDL شده و از تصلب شرائین جلوگیری می کند. فلاونوئیدهای برگ زیتون با اثرات آنتی اکسیدان آسیب های رادیکال های آزاد را کاهش می دهند.

خاصیت آنتی اکسیدانی برگ زیتون بیشتر از گیاه خار مریم و چای سبز است. قدرت آنتی اکسیدانی اولئوروپین بیشتر از ویتامین C و E است. اثرات درمانی برگ زیتون در بیماری های قلبی و عروقی بعلت وازودیلاتوری، ضد تجمع پلاکتی، ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی است. اثرات درمانی برگ زیتون در دیابتی ها از طریق افزایش جذب گلوکز محیطی، افزایش سطح انسولین که مجموعا سبب کاهش سطح گلوکز خون می شود. نشریه جهان شیمی فیزیک از قرص اسپیروویت و هپاتوهیل مقالات خوبی انتشار داده است. در این مطلب شما را با موارد مصرف کپسول هیپوفار (Hypophar) آشنا میکنیم.

قرص هیپوفار (کپسول هیپوفار)

کپسول هیپوفار برای کاهش فشار خون در مبتلایان به پر فشاری خون تولید شده است. مهمترین ماده موثره زیتون در کاهش فشارخون، اولئوروپین است. میزان آن در برگ زیتون بیشتر از سایر قسمت های گیاه است. اولئوروپین از راه مهار کانال کلسیمی نوع L و با مهار ACEباعث گشاد شدن عروق و کاهش فشار خون سیستولی و دیاستولی می شود.

بهبود عملکرد قلب وکاهش فشار خون با مصرف کپسول هیپوفار (Hypophar)
بهبود عملکرد قلب وکاهش فشار خون با مصرف کپسول هیپوفار (Hypophar)

مواد موثره برگ گیاه زیتون در هیپوفار ۲۵۰

کپسول هیپوفار ۲۵۰ از مواد موثره برگ گیاه زیتون بر مبنای دوز استاندارد فرموله شده است. مواد موثره برگ گیاه زیتون دارای اثرات زیر است :
پیشگیری از آترواسکلروز
پیشگیری و کنترل فشار خون
کاهش کلسترول،  TGو LDL
کاهش قند خون
آنتی اکسیدان قوی
تقویت سیستم ایمنی

موارد مصرف کپسول هیپوفار (Hypophar)

بهبود عملکرد دستگاه قلبی عروقی وکاهش فشار خون است.

مکانیسم اثرات کپسول هیپوفار

کپسول هیپوفار دارای اثرات زیر است:

پیشگیری از آترواسکلروز

از عوامل اولیه و شروع آترواسکلروز، اختلال در سلولهای اندوتلیال دیواره داخلی شریانها است. مواد موثره برگ زیتون با مکانیسم های چندگانه و اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی از بروز اختلالات جلوگیری میکند. ترکیبات پلی فنل در برگ زیتون از چسبیدن گلبول های سفید و پلاکتها به دیواره داخلی شریان ها و تشکیل پلاکهای اولیه و تجمع پلاکتها و از تنگ شدن و انسداد عروق جلوگیری می کند.

پیشگیری و کنترل فشار خون

مهمترین ماده مؤثره زیتون الئوروپین است. میزان آن در برگ زیتون بیشتر از سایر قسمت های گیاه است. الئوروپین از طریق مهار کانال کلسیمی و با مهارACE  سبب کاهش فشار خون سیستولی و دیاستولی می شوند.
فلاونوئیدهای برگ زیتون اثرات آنتی اکسیدانی دارند و آسیبهای رادیکالهای آزاد را کاهش می دهند. خاصیت آنتی اکسیدانی برگ زیتون بیشتر از گیاه خار مریم و چای سبز است. قدرت آنتی اکسیدانی اولئوروپین بیشتر از ویتامینهای C وE است. ترکیبات لوتئولین و اولئانولیک اسید برگ زیتون سبب کاهش سطح گلوکز خون می شود. مواد موثره برگ زیتون اثرات پیشگیری از تجمع چربیها در کبد دارد.

روش و مقدار مصرف کپسول هیپوفار

برای پیشگیری روزانه ۱-۲ عدد کپسول، برای درمان روزانه ۳-۴ کپسول طبق نظر پزشک و حداکثر دوز روزانه ۸ عدد کپسول است. کپسول ها همراه با غذا مصرف شود.

بهبود عملکرد قلب وکاهش فشار خون با مصرف کپسول هیپوفار (Hypophar)
بهبود عملکرد قلب وکاهش فشار خون با مصرف کپسول هیپوفار (Hypophar)

فشار خون چیست

فشار خون با اندازه گیری فشار خون سیستولیک و دیاستولیک تعیین می شود. فشار خون سیستولیک، (عدد بیشتر)، نیرویی را که قلب شما در هر بار تپش بر دیواره شریان های شما وارد می کند، اندازه گیری می کند. فشار خون دیاستولیک، (عدد کمتر)، نیرویی را که قلب شما در بین ضربان‌ها بر دیواره‌های شریان‌هایتان وارد می‌کند، اندازه‌گیری می‌کند.

اندازه گیری فشار خون به چهار دسته کلی تقسیم می شود، از فشار خون طبیعی تا مرحله ۲ فشار خون بالا. سطح فشار خون شما تعیین می کند که چه نوع درمانی ممکن است نیاز داشته باشید. برای اندازه‌گیری دقیق فشار خون، پزشک باید قرائت‌های شما را بر اساس میانگین دو یا چند فشار خون در سه یا بیشتر ویزیت مطب ارزیابی کند.

اگر بزرگسال هستید که در ۱۰ سال آینده خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ۱۰ درصد یا بالاتر دارید، یا اگر به بیماری مزمن کلیوی، دیابت یا بیماری عروق کرونر مبتلا هستید، هدف درمانی شما کمتر از ۱۳ روی ۸ میلی متر جیوه است. اگر یک فرد بالغ سالم ۶۵ ساله یا بالاتر هستید، هدف درمانی شما نیز کمتر از ۱۳ روی ۸  میلی متر جیوه است.

اگر فشار خون شما نرمال است. یک سبک زندگی سالم می تواند از بروز فشار خون بالا یا سایر مشکلات سلامتی جلوگیری کند یا آن را به تاخیر بیندازد. اگر فشار خون شما طبیعی نیست، یک سبک زندگی سالم اغلب همراه با دارو می تواند به کنترل آن کمک کند و خطر عوارض تهدید کننده زندگی را کاهش دهد.

اگر نارسایی قلبی دارید، به احتمال زیاد فشار خون بالا نیز دارید. حدود دو سوم افرادی که قلبشان به دلیل این عارضه قادر به پمپاژ خون کافی نیست، دارای فشار خون بالا هستند.

فشار خون بالا

فشار خون بالا یک عامل خطر اصلی برای نارسایی قلبی است. این به این دلیل است که نیرویی که به دیواره‌های شریان‌های شما فشار می‌آورد، بسیار قوی است. این فشار به شریان‌های شما آسیب می‌زند و باعث ایجاد پارگی‌های ریز در آن‌ها می‌شود و می‌تواند به بافت زخم تبدیل شود، که باعث آسان‌تر شدن کلسترول، چربی و سایر موارد می‌شود. که باعث باریک شدن و سفت شدن عروق شما می شود.

با گذشت زمان، این موارد جریان خون را در عروق شما سخت تر می کند. قلب شما را مجبور می کند که بیشتر از حد معمول کار کند. پس از مدتی خون را به خوبی پمپ نمی کند.

این خستگی، تنگی نفس و سایر علائمی را به همراه دارد که افراد مبتلا به نارسایی قلبی با آن مواجه هستند.

علائم فشار خون بالا

اکثر افراد مبتلا به فشار خون بالا هیچ علامت یا علامتی ندارند، حتی اگر فشار خون به سطوح خطرناکی برسد. تعداد کمی از افراد مبتلا به فشار خون بالا ممکن است سردرد، تنگی نفس یا خونریزی از بینی داشته باشند. اما این علائم و نشانه‌ها مشخص نیستند و معمولا تا زمانی که فشار خون بالا به مرحله شدید یا تهدید کننده زندگی نرسد، رخ نمی‌دهند.

علل فشار خون بالا

دو نوع فشار خون بالا وجود دارد:

فشار خون اولیه

برای بیشتر بزرگسالان، هیچ دلیل قابل شناسایی برای فشار خون بالا وجود ندارد. این نوع فشار خون بالا که فشار خون اولیه (ضروری) نامیده می شود، به تدریج در طی سالیان متمادی ایجاد می شود.

فشار خون ثانویه

برخی از افراد به دلیل یک بیماری زمینه ای فشار خون بالا دارند. این نوع فشار خون بالا که فشار خون ثانویه نامیده می شود، تمایل دارد به طور ناگهانی ظاهر شود و باعث افزایش فشار خون نسبت به فشار خون اولیه شود. شرایط و داروها مختلف می توانند منجر به فشار خون ثانویه شوند، از جمله:

  • آپنه انسدادی خواب
  • بیماری کلیوی
  • تومورهای غده فوق کلیوی
  • مشکلات تیروئید
  • برخی از نقایصی که با آنها متولد شده اید (مادرزادی) در رگ های خونی
  • برخی داروها مانند قرص های ضد بارداری، داروهای سرماخوردگی، ضداحتقان ها، مسکن های بدون نسخه و برخی از داروهای تجویزی
  • کوکائین و آمفتامین ها
بهبود عملکرد قلب وکاهش فشار خون با مصرف کپسول هیپوفار (Hypophar)
بهبود عملکرد قلب وکاهش فشار خون با مصرف کپسول هیپوفار (Hypophar)

عوامل خطر فشار خون بالا

فشار خون بالا خطرات زیادی دارد، از جمله:

سن: ابتلا به فشار خون بالا با افزایش سن زیاد می شود. تا ۶۴ سالگی در مردان شایع تر است. زنان بعد از ۶۵ سالگی بیشتر مبتلا به فشار خون بالا میشوند.

نژاد: فشار خون بالا به ویژه در میان مردم آفریقایی رایج است که اغلب در سنین پایین‌تر از سفیدپوستان ایجاد می‌شود. عوارض جدی مانند سکته مغزی، حمله قلبی و نارسایی کلیه نیز در افراد آفریقایی شایع تر است.

سابقه خانوادگی: فشار خون بالا معمولا در خانواده ها دیده می شود.

اضافه وزن یا چاق بودن: هر چه وزن شما بیشتر باشد، خون بیشتری برای تامین اکسیژن و مواد مغذی به بافت هایتان نیاز دارید.

هرچه ضربان قلب شما بیشتر باشد، قلب شما باید با هر انقباض سخت‌تر کار کند و نیروی وارده بر شریان‌های شما قوی‌تر می‌شود. عدم فعالیت بدنی نیز خطر اضافه وزن را افزایش می دهد.

استفاده از تنباکو: نه تنها سیگار کشیدن یا جویدن تنباکو بلافاصله فشار خون شما را به طور موقت افزایش می دهد، بلکه مواد شیمیایی موجود در تنباکو می تواند به دیواره رگ های شما آسیب برساند. می تواند باعث باریک شدن رگ ها و افزایش خطر بیماری قلبی شود.

نمک (سدیم) زیاد در رژیم غذایی: سدیم زیاد در رژیم غذایی می تواند سبب حفظ مایعات در بدن شود.

پتاسیم بسیار کم در رژیم غذایی شما پتاسیم به تعادل میزان سدیم در سلول های شما کمک می کند. تعادل پتاسیم برای سلامت قلب مهم است.

استرس: سطوح بالای استرس می تواند منجر به افزایش موقت فشار خون شود. عادات مرتبط با استرس مانند خوردن بیشتر، استفاده از تنباکو منجر به افزایش بیشتر فشار خون میشود.

برخی شرایط مزمن ممکن است خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزایش دهند، از جمله بیماری کلیوی، دیابت و آپنه خواب.

گاهی اوقات بارداری باعث افزایش فشار خون نیز می شود.

کودکان ممکن است در معرض خطر باشند. برای برخی از کودکان، فشار خون بالا ناشی از مشکلات کلیه یا قلب است. اما برای تعداد فزاینده ای از کودکان، عادات سبک زندگی ضعیف – مانند رژیم غذایی ناسالم و ورزش نکردن به فشار خون بالا کمک می کند.

عوارض فشار خون بالا

فشار بیش از حد بر دیواره های شریان شما ناشی از فشار خون بالا می تواند به رگ های خونی و همچنین اندام های شما آسیب برساند. هر چه فشار خون شما بالاتر باشد و هر چه مدت طولانی تری کنترل نشود، آسیب بیشتر می شود. فشار خون بالا کنترل نشده می تواند منجر به عوارضی از جمله:

حمله قلبی یا سکته مغزی: فشار خون بالا می تواند باعث سخت شدن و ضخیم شدن شریان ها (آترواسکلروز) شود که می تواند منجر به حمله قلبی، سکته یا سایر عوارض شود.

آنوریسم: افزایش فشار خون می تواند باعث ضعیف شدن و برآمدگی رگ های خونی شود و آنوریسم ایجاد کند. اگر آنوریسم پاره شود، می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

نارسایی قلبی: برای پمپاژ خون در برابر فشار بالاتر در عروق، قلب باید سخت تر کار کند. این باعث ضخیم شدن دیواره های اتاق پمپاژ قلب می شود (هیپرتروفی بطن چپ). در نهایت، عضله ضخیم شده ممکن است برای پمپاژ خون کافی برای رفع نیازهای بدن شما مشکل داشته باشد، که می تواند منجر به نارسایی قلبی شود.

رگ های خونی ضعیف و باریک در کلیه های شما: این می تواند از عملکرد طبیعی این اندام ها جلوگیری کند.

ضخیم شدن، باریک شدن یا پاره شدن رگ های خونی در چشم. می تواند منجر به از دست دادن بینایی شود.

سندرم متابولیک: این سندرم گروهی از اختلالات متابولیسم بدن شما است، از جمله افزایش اندازه دور کمر، تری گلیسیرید بالا، کاهش کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (کلسترول خوب)، فشار خون بالا و سطح انسولین بالا. این شرایط احتمال ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و سکته را افزایش می دهد.

مشکل در حافظه یا درک: فشار خون بالا کنترل نشده همچنین ممکن است بر توانایی شما در فکر کردن، به خاطر سپردن و یادگیری تأثیر بگذارد. مشکلات حافظه یا درک مفاهیم در افراد مبتلا به فشار خون بالا شایع تر است.

سکته مغزی: جریان خون به مغز را قطع کرده و می تواند سبب زوال عقل عروقی شود.

پنج محدوده فشار خون

پنج محدوده فشار خون که توسط انجمن قلب آمریکا به رسمیت شناخته شده است عبارتند از:

فشار خون معمولی

اعداد فشار خون کمتر از ۸۰/۱۲۰ میلی متر جیوه در محدوده طبیعی در نظر گرفته می شوند. اگر فشارخون شما در این دسته قرار می‌گیرد، عادت‌های مفید برای قلب مانند پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم را رعایت کنید.

افزایش فشار خون

افزایش فشار خون زمانی است که خوانش ها به طور مداوم بین ۱۲۰-۱۲۹ سیستولیک و کمتر از ۸۰ میلی متر جیوه دیاستولیک باشد. افراد مبتلا به فشار خون بالا احتمالا به فشار خون بالا مبتلا می شوند مگر اینکه اقدامات لازم برای کنترل این بیماری انجام شود.

مرحله ۱ فشار خون بالا

مرحله ۱ فشار خون بالا زمانی است که فشار خون به طور مداوم بین ۱۳۰-۱۳۹ سیستولیک یا ۸۰-۸۹ میلی متر جیوه دیاستولیک متغیر است. در این مرحله از فشار خون بالا، پزشکان احتمالا تغییرات سبک زندگی را تجویز می کنند و ممکن است بر اساس خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی آترواسکلروتیک مانند حمله قلبی یا سکته، داروهای فشار خون را اضافه کنند.

مرحله ۲ فشار خون بالا

مرحله ۲ فشار خون بالا زمانی است که فشار خون به طور مداوم در محدوده ۱۴۰/۹۰ میلی متر جیوه یا بالاتر است. در این مرحله از فشار خون بالا، پزشکان احتمالا ترکیبی از داروهای فشار خون و تغییر سبک زندگی را تجویز می کنند.

بحران فشار خون بالا

این مرحله به مراقبت پزشکی نیاز دارد. اگر فشار خون شما به طور ناگهانی از ۱۸۰/۱۲۰ میلی متر جیوه فراتر رفت، پنج دقیقه صبر کنید و سپس دوباره فشار خون خود را آزمایش کنید. اگر خوانش شما هنوز به طور غیرعادی بالاست، با پزشک خود تماس بگیرید. ممکن است دچار یک بحران فشار خون شده باشید.

اگر فشار خون شما بالاتر از ۱۸۰/۱۲۰ میلی متر جیوه است و نشانه هایی از آسیب احتمالی اندام مانند درد قفسه سینه، تنگی نفس، کمردرد، بی حسی/ضعف، تغییر در بینایی یا مشکل در صحبت کردن را تجربه می کنید، منتظر نمانید تا ببینید آیا فشار شما خود به خود پایین می آید با اورژانس تماس بگیرید.

عوارض هیپوفار

افرادی که به خانواده زیتون حساسیت دارند ممکن است حساسیتی داشته باشند که باید مصرف دارو را قطع کنند. مصرف دارو در مبتلایان به سنگ کیسه صفرا سبب ایجاد کولیک صفراوی میشود، بهتراست مصرف نشود. افرادی که محدودیت مصرف مایعات دارند مصرف دارو مجاز نیست.

تداخلات دارویی کپسول هیپوفار

بعلت کاهندگی فشارخون و ضد لخته بودن این دارو، مصرف این دارو با داروهای کاهنده فشارخون و رقیق کننده های خون باید با مشورت پزشک باشد. از مصرف در بارداری و شیردهی خودداری شود.

قرص هیپوتازون ۱۵ برای چیست

این قرص در پیشگیری از قند خون و کنترل دیابت مصرف میشود.

میگرافار

این قرص برای تسکین سردردهای میگرنی و تهوع مصرف میشود.

عصاره برگ زیتون داروکده

عصاره برگ زیتون کاهنده فشار خون و تب است.

شرایط نگهداری کپسول هیپوفار

در مکان خشک و خنک و دور از نور نگهداری گردد.

قیمت کپسول هیپوفار

قیمت این کپسول با توجه به شرکت سازنده اش متفاوت است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: میوه گریپ فروت

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا