Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص جویدنی هپاتوهیل: درمان کمکی اختلالات کبد

قرص جویدنی هپاتوهیل (Hepatoheal Chewable) حاوی فلاونوئیدها، آنتوسیانین‎ ها و ۶۲ میکروگرم سیانیدین ۳- گلیکوزید در هر قرص است. قرص جویدنی هپاتوهیل یکی از محصولات گیاهی مناسب برای مقابله با مشکلات کبدی و بهبود عملکرد طبیعی کبد و کمک به درمان هپاتیت و کبد چرب است. کبد عضو اصلی متابولیسم بدن انسان است که تمام مواد مغذی قابل جذب از آن عبور می کند. بنابراین، سلامت تغذیه ما تا حد زیادی به کبد بستگی دارد. امروزه بیشتر مواد مغذی تحت فرآیندهای مختلفی قرار می گیرند و این گونه غذاهای فرآوری شده حاوی مواد شیمیایی بسیاری مانند نگهدارنده ها، افزودنی های رنگی، طعم دهنده های غذا و همچنین بقایای آفت کش ها و هورمون های رشد هستند که برای کبد مضر است و عامل بیماری های کبدی هستند. حتی یک اختلال خفیف کبد منجر به خستگی شدید، احساس طعم بد در دهان، از دست دادن اشتها و بیزاری از غذا می شود.

کبد علاوه بر فیلتر کردن سموم از بدن به خون. به هضم غذا و ذخیره انرژی در بدن کمک می کند. بنابراین حفظ سلامت کبد و سم زدایی آن امری مهم و ضروری است و نیاز به مراقبت بیشتری دارد. این محصول به حفظ سلامت و عملکرد طبیعی کبد کمک می کند. این محصول دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی برای سلامت کبد است. همچنین این محصول از افزایش سطح آنزیم های کبدی به دلیل استفاده از داروهای کاهنده چربی جلوگیری می کند.

علاوه بر این قرص جویدنی هپاتوهیل تقویت کننده عملکرد کبد، این محصول از تجمع چربی در کبد و متابولیسم انسان جلوگیری می کند. بدنسازان از این کپسول برای دوره های پاکسازی و تنظیم آنزیم های کبدی استفاده می کنند. این کپسول کاملا گیاهی است. نشریه جهان شیمی فیزیک از انواع داروها مانند نیستاتین، متفورمین و فاموتیدین مطالبی منتشر کرده است. در این مطلب شما را با قرص جویدنی هپاتوهیل (Hepatoheal Chewable) آشنا میکنیم.

محتویات قرص جویدنی هپاتوهیل

قرص جویدنی هپاتوهیل (Hepatoheal Chewable) حاوی ۶۲ میلی گرم سیانیدین ۳ گلیکوزید (ترکیبات موثر فلاونوئیدها، آنتوسیانین ها) است.

"<yoastmark

قرص هپاتوهیل برای چیست

درمان اختلالات کبدی مانند هپاتیت مزمن B و فیبروز کبدی

درمان اگزما، یبوست، هموروئید و واریس

تنظیم متابولیسم کربوهیدرات

دارای خواص آنتی اکسیدانی

تحریک متابولیسم کبدی

نحوه مصرف قرص هپاتوهیل

بزرگسالان و بالای ۱۲ سال: سه بار در روز و هر بار ۱ تا ۲ قرص قبل از غذا به درستی جویده شود.

سنین ۶ تا ۱۲ سال: سه بار در روز، هر بار یک قرص قبل از غذا جویده شود.

سنین زیر ۶ سال: سه بار در روز، هر بار نصف قرص قبل از غذا جویده شود.

کودکان زیر سه سال باید قرص ها را به صورت خرد شده دریافت کنند.

زمان بهبودی بیماری های مزمن بر اساس نظر پزشک مشاور می باشد. اگر فراموش کردید که یک نوبت از این محصول استفاده کنید، مصرف بعدی محصول را دوبرابر نکنید.

زمان مصرف قرص هپاتوهیل

هر بار یک قرص قبل از غذا جویده شود.

عوارض قرص هپاتوهیل 

موردی گزارش نشده است.

هپاتوهیل یا لیورگل

قرص لیورگل حاوی عصاره خار مریم و سیلی مارین است به بهبود هپاتیت مزمن، بهبود کبد چرب و محافظت از کبد موثر است. هپاتوهیل و لیورگل از نظر کیفی تفاوت ندارند. شما با توجه به سازگاری‌ بدن خود یکی از این محصولات را انتخاب کنید.

"<yoastmark

قرص هپاتوهیل و لاغری

یکی از کاربردهای قرص هپاتوهیل ارتباط اش با لاغری است. این قرص سرشار از آنتی اکسیدان است. می تواند تا حدودی سبب کاهش وزن شود. اما طبیعتا نمی توان آنرا به عنوان قرص لاغری گیاهی معرفی کرد.

کبد و مشکلات کبدی

کبد بزرگترین عضو بدن است. به صرفه جویی در انرژی و از بین بردن سموم کمک می کند. کبد همچنین نقش مهمی در فرآیند گوارش و هضم دارد و به تبدیل ریزمغذی های حیاتی به اشکال و اشکال قابل استفاده برای بدن کمک می کند و بیش از ۵۰۰ عملکرد مختلف را انجام می دهد. بنابراین کبد یک عضو مهم برای سلامتی است و استفاده از مکمل های تقویت کننده کبد می تواند به این منظور کمک کند.

مشکلات کبدی شامل مجموعه ای از بیماری ها و اختلالات است که به بافت یا عملکرد کبد آسیب می رساند و عمدتا بافت کبد در تماس با ویروس ممکن است ملتهب شود. مهم ترین عوامل ایجاد کننده بیماری های کبدی عبارتند از هپاتیت A، B و C، مصرف الکل و استفاده بیش از حد از مسکن ها.

قرص هپاتوهیل برای کبد چرب

تجمع چربی در سلول های کبد می تواند منجر به التهاب این سلول ها شود. هنگامی که اختلال ایجاد می شود، چربی در کبد رسوب می کند و باعث کبد چرب می شود. کبد طبیعی در هر ۱۰۰ گرم وزن، حدود پنج گرم چربی دارد. زمانی که مقدار چربی بیش از پنج درصد وزن آن افزایش یابد به آن کبد چرب می گویند. کبد قادر به تولید مثل خود است. وجود ۲۰ تا ۲۰ درصد کل کبد برای حفظ زندگی کافی است. اما با خارج کردن آن از بدن، در عرض ۲۴ ساعت مرگ رخ می دهد. مصرف قرص هپاتوهیل برای بهبود کبد چرب مصرف میشود.

محدودیت در مصرف قرص جویدنی هپاتوهیل

در صورت وجود هر نوع حساسیت یا آلرژی به اجزا محصول.

واکنش های آلرژیک در موارد و موقعیت های بسیار نادر رخ می دهد. در این صورت مصرف محصول باید قطع شود و با پزشک خود مشورت کنید. در صورت بروز هر نوع عارضه جانبی، با پزشک یا متخصص داروسازی خود مشورت کنید.

بارداری و شیردهی: همانند سایر داروها، مصرف این فرآورده در دوران بارداری و شیردهی باید پس از مشورت با پزشک یا متخصص داروسازی انجام شود.

"<yoastmark

مکانیسم اثر قرص جویدنی هپاتوهیل

  • تحریک متابولیسم کبد
  • درمان کمکی برای اختلالات کبدی مانند هپاتیت، به ویژه هپاتیت مزمن B و فیبروز کبدی

فرم دوز قرص جویدنی هپاتوهیل

۲۰۰ قرص جویدنی – ۲۵۰ میلی گرم

نحوه و مقدار مصرف قرص جویدنی هپاتوهیل

۲ روز دو بار ۱ قرص غذای جویده شده. حداقل مدت زمان ۴ هفته.

فارماکولوژی و مکانیسم عمل قرص جویدنی هپاتوهیل

کبد عضو اصلی متابولیسم بدن انسان است که تمام مواد مغذی قابل جذب از آن عبور می کند. بنابراین، سلامت تغذیه ما تا حد زیادی به کبد بستگی دارد. امروزه بیشتر مواد مغذی تحت فرآیندهای مختلفی قرار می گیرند و این گونه غذاهای فرآوری شده حاوی مواد شیمیایی بسیاری مانند نگهدارنده ها، افزودنی های رنگی، طعم دهنده های غذا و همچنین بقایای آفت کش ها و هورمون های رشد هستند که برای کبد مضر هستند. چنین موادی عامل بیماری های کبدی هستند. حتی یک اختلال خفیف کبد منجر به خستگی شدید، احساس طعم بد در دهان، از دست دادن اشتها و بیزاری از غذا می شود.

توت فرنگی سرشار از فلاونوئیدها و ترکیبات آنتی اکسیدانی است. همچنین به عنوان یک پاک کننده متابولیک و محرک کبد در نظر گرفته می شود. شاخه های انگور متابولیسم کربوهیدرات ها را تنظیم می کنند. همچنین اثربخشی آن برای انسان به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی آن است که با مطالعات انجام شده بر روی ۱۱ نوع انگور نشان داده شده است. این پتانسیل آنتی اکسیدانی ممکن است به دلیل وجود ترکیبات فنل و فلاونوئید در تاک باشد. بنابراین با توجه به ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در قرص جویدنی هپاتوهیل به بدن و کبد در برابر عوامل مضر کمک می کند.

یک مطالعه اثر محافظتی کبدی عصاره اتانولی برگ و شاخه های درخت انگور و چهار جزء مختلف آن را بر سمیت حاد کبد موش ناشی از تتراکلرید کربن مورد بررسی قرار داد. این مطالعه نشان داد که عصاره اتانولی برگ و سرشاخه تاک با دوز ۱۲۵ میلی‌گرم بر کیلوگرم (خوراکی) بسیار موثر بوده و با دوز ۸۳ میلی‌گرم بر کیلوگرم خواص آنتی‌اکسیدانی و محافظ کبدی قابل‌توجهی نشان می‌دهد.

برای بررسی اثربخشی درمان‌های طبیعی بر روی ۱۰ کودک (۲ دختر و ۸ پسر) ۳ تا ۱۱ ساله مبتلا به هپاتیت مزمن نوع B، در یک دوره ۱۲ ماهه این دارو را در بیماران مبتلا به هپاتیت مزمن نوع B تجویز شد. به صورت تزریق زیر جلدی در دو قسمت بازو و فرآورده هپاتودورون (نمونه خارجی قرص هپاتوهیل از برگ و شاخه های درخت انگور به همراه توت فرنگی) به صورت خوراکی تجویز شد. بیماران هر سه ماه یکبار مورد بررسی بالینی قرار گرفتند و آنزیم‌های کبدی، فعالیت DNA پلیمراز ویروس هپاتیت B و نشانگرهای ایمنی سلولی و ویروس هپاتیت B هر شش ماه یکبار بررسی می‌شد.

بر اساس نتایج این مطالعه، اثربخشی از همان ابتدای درمان آشکار شد و درمان به مدت دوازده ماه ادامه یافت. هپاتیت مزمن نوع B با اختلال در عملکرد سیستم ایمنی سلولی همراه است و این داروهای طبیعی می توانند ایمنی سلولی را در بیماران مبتلا به هپاتیت B مزمن تقویت کنند. همچنین به نظر می رسد این داروهای طبیعی از تکثیر ویروس هپاتیت B جلوگیری کرده و ویروس را از بین می برند. از تمام سلول های عفونی کبد.

در یک مطالعه in vivo، اثرات ضد دیابتی و آنتی اکسیدانی برگ و شاخه های تاک در موش های صحرایی دیابتی مورد بررسی قرار گرفت. برای ارزیابی اثرات ضد تب و ضدالتهابی عصاره متانولی برگ درخت انگور (با دوزهای ۱۰۰، ۲۰۰، ۴۰۰ میلی لیتر بر کیلوگرم) در موش صحرایی، اثر تب بر و ضد تب مورد بررسی قرار گرفت. عصاره متانولی برگ انگور اثرات ضدالتهابی و تب بر و وابسته به دوز معنی‌دار داشت که کمتر از استامینوفن یا دیکلوفناک بود. همچنین در نتیجه مصرف خوراکی این عصاره با دوز ۲۰۰۰ میلی لیتر بر کیلوگرم، سمیت حاد بعدی مشاهده نشد. نتایج این مطالعه نشان داد که عصاره متانولی برگ درخت انگور دارای اثرات تب بر و ضد التهابی است.

"<yoastmark

قرص جویدنی هپاتوهیل (مقوی کبد)

امروزه غذا در حال گذراندن فرآیندهای زیادی است و حاوی مواد شیمیایی بسیار مضر برای کبد است، به طوری که حتی یک اختلال خفیف کبد نیز می تواند باعث خستگی مفرط، طعم بد در دهان و بی اشتهایی شود.

توت فرنگی سرشار از فلاونوئیدها و ترکیبات آنتی اکسیدانی است، بنابراین می تواند به عنوان یک پاک کننده متابولیک و محرک عملکرد کبد عمل کند. همچنین، شاخه های تاک متابولیسم کربوهیدرات ها را تنظیم می کند، بنابراین به کبد کمک می کند تا با عوامل مضر مقابله کند.

یک مطالعه بالینی نشان داد که این داروی طبیعی می تواند ایمنی سلولی را در بیماران مبتلا به هپاتیت B مزمن بهبود بخشد، تکثیر ویروس هپاتیت B را متوقف کند و ویروس را به طور کامل از سلول های کبدی آلوده حذف کند. در کارآزمایی بالینی دیگری بر روی ۱۰ کودک مبتلا به هپاتیت مزمن نوع B، با استفاده از ترکیب توت فرنگی و برگ و شاخه های درخت انگور به مدت ۱۲ ماه، فعالیت DNA پلیمراز ویروس هپاتیت B از ۴۱۲۱.۸ cpm به ۷۸۵ cpm کاهش یافت.

درمان مشکل کبدی با قرص جویدنی هپاتوهیل

در برخی موارد، اختلالات کبدی ذخیره گلبول های قرمز خون را در خون فرد مبتلا کاهش می دهد و باعث خستگی و ناراحتی در قسمت بالای شکم می شود. رسوب چربی در کبد می تواند باعث ضعف، بی اشتهایی، حالت تهوع، احساس ناراحتی در معده و کبد بزرگ شود. علائمی مانند رنگ پوست، ناخن ها و چشم ها می تواند نشانه ای از مشکل کبدی باشد. کاهش وزن ناگهانی، خونریزی بینی و حالت تهوع، استفراغ می تواند یکی دیگر از علائم عملکرد نامناسب کبد باشد. مقوی کبد و جلوگیری از آسیب رساندن به این قسمت مهم بدن مهم است.

کبد همچنین یک غده است، زیرا در تولید و ترشح صفرا نقش دارد. در قسمت فوقانی حفره شکم قرار دارد و قفسه سینه از آن محافظت می کند. کبد از دو لوب اصلی تشکیل شده است که هر کدام از لوب های کوچکتر ساخته شده اند. سلول های کبدی دو منبع مختلف برای تامین خون دارند. یکی از شریان های کبدی که خون بدون اکسیژن را از قلب می برد و دیگری به ورید باب که خون و مواد مغذی را از دستگاه گوارش به سلول های کبد می رساند.

توت فرنگی و انگور در قرص جویدنی هپاتوهیل

توت فرنگی می تواند التهاب معده را تسکین دهد و کبد را تقویت کند. توت فرنگی حاوی انواع ویتامین های A، B، C است. توت فرنگی را تقویت کننده کبد می نامند. به دلیل داشتن ویتامین C و فیبرهای غذایی خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. یعنی مقابله با رادیکال های آزاد.

توت فرنگی یکی از میوه های رنگی حاوی آنزیم ها، کلروفیل، کاروتنوئیدها و بیوفلاونوئیدها است. این ترکیبات به حفظ سلامت کبد و پاکسازی روده ها کمک می کند. توت فرنگی به دلیل داشتن اسید سالیسیلیک دارای خواص درمانی نیز می باشد. این ترکیب بر عملکرد کبد و کلیه ها تاثیر می گذارد و باعث تمیز شدن آنها می شود.

توت فرنگی سرشار از فلاونوئیدها و ترکیبات آنتی اکسیدانی است. همچنین به عنوان یک پاک کننده متابولیک و محرک کبد در نظر گرفته می شود. شاخه های انگور متابولیسم کربوهیدرات ها را تنظیم می کنند. همچنین اثربخشی آن برای انسان به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی آن است که با مطالعات انجام شده بر روی ۱۱ نوع انگور نشان داده شده است. این پتانسیل آنتی اکسیدانی ممکن است به دلیل وجود ترکیبات فنل و فلاونوئید در تاک باشد. بنابراین با توجه به ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در قرص جویدنی هپاتوهیل، کبد را در برابر عوامل مضر ایمن می کند.

یک مطالعه اثر محافظتی کبدی عصاره اتانولی برگ و شاخه های درخت انگور و چهار جزء مختلف آن (CHCL3، EtOAc، n-BuOH و اجزای آبی باقیمانده) را بر سمیت حاد کبد موش ناشی از تتراکلرید کربن (CCL4) مورد بررسی قرار داد. این مطالعه نشان داد که عصاره اتانولی برگ و سرشاخه تاک با دوز ۱۲۵ میلی‌گرم بر کیلوگرم (خوراکی) بسیار مؤثر بوده و n-BuOH با دوز ۸۳ میلی‌گرم بر کیلوگرم خواص آنتی‌اکسیدانی و محافظ کبدی قابل‌توجهی نشان می‌دهد.

محل نگهداری قرص جویدنی هپاتوهیل

قرص جویدنی هپاتوهیل  باید دور از دسترس و دید کودکان نگهداری شود. باید در دمای ۱۵-۲۰ درجه سانتیگراد و در ظرف کاملا در بسته نگهداری شود. از مصرف داروی تاریخ مصرف گذشته جلوگیری کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا