Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

تقویت سیستم ایمنی با قرص اسپیروویت (Spiruvit)

قرص اسپیروویت (Spiruvit) غنی از آنتی‌اکسیدان طبیعی و مواد مغذی است. در سم‌زدایی و عملکرد ورزشی، کنترل کلسترول خون و بهبود عملکرد گوارشی، محافظت از کبد و بهبود آبریزش بینی نقش مهمی دارد. برای تامین پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در رژیم‌های ورزشی، کنترل وزن و گیاهخواری عالی است. در تقویت سیستم ایمنی و افزایش مقاومت در برابر بیماری‌ها، آنتی‌اکسیدان قوی برای پیشگیری از پیری زودرس، ابتلا به انواع سرطان‌ و بیماری‌های قلبی- عروقی موثر است. نشریه جهان شیمی فیزیک از مکمل سی ال ای و قرص لیوروفیت مقالات خوبی انتشار داده است. این باز در مورد قرص اسپیروویت (Spiruvit) اطلاعات کاملی در اختیارتان قرار میدهیم.

قرص اسپیروویت چیست

قرص اسپیروویت (Spiruvit) مناسب برای رژیم گیاهخواری و غنی از پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. منبع مغذی برای ورزشکاران است. این مکمل سوخت‌وساز بدن را افزایش میدهد، به تقویت بافت ماهیچه کمک کرده و سبب بهبود عملکرد ورزشی میشود.

روش مصرف قرص اسپیروویت (Spiruvit)

بزرگسال: ۱ تا ۱۰ قرص. کودکان: ۱ تا ۳ قرص. اگر برای اولین بار از اسپیروویت استفاده می کنید، از یک قرص شروع کنید و دوز را هر دو روز یک بار، به اندازه یک قرص زیاد کنید.

زمان مصرف قرص اسپیروویت

اسپیروویت را با آب سرد یا گرم قبل یا بعد و حتی همراه غذا میل کنید. نیم ساعت بعد از مصرف اسپیروویت از نوشیدنی چای، قهوه و نوشیدنی های الکلی و غیرالکلی پرهیز شود. نیم لیتر آب در روز مصرف شود. ورزشکاران اسپیروویت خود را نیم ساعت قبل از ورزش میل کنند.آخرین دوز با زمان خواب ۴ ساعت فاصله داشته باشد.

تقویت سیستم ایمنی با قرص اسپیروویت (Spiruvit)
تقویت سیستم ایمنی با قرص اسپیروویت (Spiruvit)

موارد منع مصرف قرص اسپیروویت

سازمان غذا و داروی ایالات متحده FDA اسپیرولینا را تنظیم نمی کند، اما یک بررسی در سال ۲۰۱۴ اشاره می کند که اسپیرولینا توسط اکثر مردم به خوبی تحمل می شود، بنابراین عوارض جانبی قابل توجهی ایجاد نمی کند. ایده خوبی است که قبل از مصرف یک مکمل غذایی جدید، از جمله اسپیرولینا، هرگونه تداخل دارویی را با پزشک بررسی کنید. فرد مبتلا به بیماری فنیل کتونوری و آنهایی که به هرکدام از اجزای اسپروویت حساسیت دارند. منع مصرف دارو را دارند. در دوران بارداری و شیردهی از مصرف مکمل‌های اسپیرولینا پرهیز شود. بیماران خودایمنی و افرادی که داروهای رقیق‌کننده خون مصرف میکنند قبل از مصرف با پزشک مشورت کنند. این دارو مکمل غذایی است. برای تشخیص، پیشگیری یا درمان نیست.

جلبک اسپیرولینا

اسپیرولینا جلبک سبز آبی است. سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین های B، بتاکاروتن و ویتامین E است. این جلبک برای استفاده هم به عنوان مکمل غذایی و هم به عنوان یک غذای کامل کشت می شود. اسپیرولینا منبع خوبی از پروتئین گیاهی است و تصور می‌شود فواید سلامتی دیگری نیز دارد که برخی از آنها ثابت شده‌اند و برخی دیگر ثابت نشده‌اند.

اسپیرولینا نوعی جلبک سبز آبی است که افراد می توانند آن را به عنوان مکمل غذایی مصرف کنند. مردم اسپیرولینا را به دلیل داشتن مواد مغذی عالی و فواید سلامتی یک ماده فوق العاده می دانند.

اسپیرولینا دارای محتوای پروتئین و ویتامین بالایی است که آن را به یک مکمل غذایی عالی برای افرادی که رژیم های گیاهخواری یا وگان دارند تبدیل می کند.

مزایای جلبک اسپیرولینا

تحقیقات نشان می دهد که اسپیرولینا دارای خواص آنتی اکسیدانی و مبارزه با التهاب و همچنین توانایی کمک به تنظیم سیستم ایمنی است. در ادامه این مقاله به معرفی مزایای بالقوه آن میپردازیم.

 مشخصات غذایی قرص اسپیروویت (Spiruvit)

اسپیرولینا سرشار از پروتئین و ویتامین است. مصرف اسپیرولینا یکی از راه های مکمل پروتئین و ویتامین در رژیم غذایی افراد بدون عوارض جانبی قابل توجه است. یک قاشق غذاخوری یا ۷ گرم اسپیرولینا خشک حاوی:

  • ۲۰ کالری
  • ۰۲ گرم پروتئین
  • ۶۷ گرم کربوهیدرات
  • ۵۴ گرم چربی
  • ۸ میلی گرم کلسیم
  • ۲ میلی گرم آهن
  • ۱۴ میلی گرم منیزیم
  • ۸ میلی گرم فسفر
  • ۹۵ میلی گرم پتاسیم
  • ۷۳ میلی گرم سدیم
  • ۷ میلی گرم ویتامین C

همچنین حاوی تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات و ویتامین های B-6، A و K است. مصرف اسپیرولینا، به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل، ممکن است به فرد کمک کند که به خوبی تغذیه شود.

تقویت سیستم ایمنی با قرص اسپیروویت (Spiruvit)
تقویت سیستم ایمنی با قرص اسپیروویت (Spiruvit)

قرص اسپیروویت برای لاغری

اگر افراد کالری کمتری نسبت به مصرف خود مصرف کنند، معمولا می توانند وزن خود را کاهش دهند. اسپیرولینا یک ماده غذایی پرمغذی و کم کالری است. حاوی مقدار زیادی مواد مغذی در مقدار کمی پودر است. مصرف اسپیرولینا در رژیم غذایی ممکن است به کاهش وزن افراد بدون از دست دادن تغذیه کمک کند.

نتایج یک کارآزمایی دوسوکور کنترل شده با دارونما در سال ۲۰۱۶ نشان می دهد که اسپیرولینا ممکن است به مدیریت وزن کمک کند. در این مطالعه، افرادی که اضافه وزن داشتند و به طور منظم به مدت ۳ ماه اسپیرولینا مصرف می کردند، شاخص توده بدنی یا BMI بهبود یافته بودند.

قرص اسپیروویت برای بهبود سلامت روده

اسپیرولینا به دلیل ساختاری که در آن سلول ها دیواره های سخت و فیبری ندارند به راحتی قابل هضم است. یک مطالعه سال ۲۰۱۷ بر روی موش ها نشان می دهد که اسپیرولینا ممکن است باکتری های سالم روده را در طول فرآیند پیری حفظ کند. اسپیرولینا حاوی فیبر زیادی نیست، بنابراین گنجاندن سایر غذاهای مفید برای روده و فیبر بالا در رژیم غذایی ضروری است.

قرص اسپیروویت برای مدیریت دیابت

اسپیرولینا به عنوان راهی برای مدیریت علائم دیابت است. اما قبل از اینکه پزشکان آن را توصیه کنند به تحقیقات بیشتری نیاز است. یک مطالعه مروری در سال ۲۰۱۸ نشان داد که مکمل اسپیرولینا به طور قابل توجهی سطح گلوکز خون افراد ناشتا را کاهش می دهد. قند ناشتا یک مشکل در افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ و ۲ است. مکمل اسپیرولینا به کنترل دیابت کمک میکند.

این نتایج نشان می دهد که اسپیرولینا به عنوان یک غذا برای حمایت از مدیریت دیابت نوع ۲ امیدوار کننده است. یک مطالعه حیوانی در سال ۲۰۱۷ از این ایده حمایت می کند که اسپیرولینا ممکن است به مدیریت دیابت کمک کند. در این مطالعه، محققان به موش های مبتلا به دیابت نوع ۱ عصاره اسپیرولینا را به صورت خوراکی دادند. در نتیجه، موش ها موارد زیر را نشان دادند:

  • کاهش قند خون
  • سطح انسولین بالاتر
  • بهبود نشانگرهای آنزیم کبدی

خواص آنتی اکسیدان اسپیرولینا در درمان دیابت نوع ۱ مفید است.

قرص اسپیروویت برای کاهش کلسترول

مطالعات نشان می دهد که قرص اسپیروویت برای می توانند کلسترول تام را کاهش دهند. مصرف عصاره اسپیرولینا ممکن است به کاهش سطح کلسترول کمک کند. کلسترول یک چربی ناسالم در خون افراد است که متخصصان پزشکی آن را با بیماری قلبی مرتبط می دانند.

یک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز در سال ۲۰۱۶ منبع معتبر نشان می دهد که مصرف مکمل های اسپیرولینا ممکن است تاثیر مثبتی بر چربی های خون، که چربی های موجود در خون هستند، داشته باشد. در این مطالعه، اسپیرولینا به طور قابل توجهی کلسترول تام را کاهش داد. در حالی که کلسترول خوب را افزایش داد. محققان دریافتند که مصرف ۱ گرم اسپیرولینا در روز، کلسترول کل شرکت کنندگان را پس از ۳ ماه کاهش می دهد.

قرص اسپیروویت برای کاهش فشار خون

همانطور که در بالا توضیح داده شد، اسپیرولینا ممکن است کلسترول را کاهش دهد، و همچنین شواهدی وجود دارد که می تواند به کنترل فشار خون فرد کمک کند. یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۶ نشان داد که مصرف منظم اسپیرولینا به مدت ۳ ماه باعث کاهش فشار خون افراد در هنگام اضافه وزن و فشار خون بالا می شود.

قرص اسپیروویت برای پیشگیری از بیماری قلبی

فشار خون بالا و سطح کلسترول هر دو با بیماری قلبی مرتبط هستند. از آنجایی که اسپیرولینا ممکن است هر دوی این عوامل خطر را کاهش دهد، آیا ممکن است به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند؟

یک بررسی در سال ۲۰۱۳ نشان می دهد که این جلبک های سبز آبی ممکن است در پیشگیری از بیماری قلبی نقش داشته باشند. این ممکن است به دلیل اثرات کاهش دهنده کلسترول، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آنها باشد.

تقویت سیستم ایمنی با قرص اسپیروویت (Spiruvit)
تقویت سیستم ایمنی با قرص اسپیروویت (Spiruvit)

قرص اسپیروویت برای افزایش متابولیسم

مصرف اسپیرولینا ممکن است به افزایش متابولیسم فرد کمک کند. نرخ متابولیسم بالاتر ممکن است باعث شود فرد احساس کند که انرژی بیشتری دارد. همچنین ممکن است تعداد کالری هایی که در روز می سوزانند را افزایش دهد که ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

در یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۴، افرادی که روزانه ۶ گرم اسپیرولینا مصرف کردند، اثرات متابولیکی مفیدی را در کنار کاهش وزن و کیفیت زندگی مرتبط با سلامتی بهتر تجربه کردند.

افراد شرکت کننده در این مطالعه به بیماری کبد چرب غیر الکلی مبتلا بودند، بنابراین تحقیقات بیشتری لازم است تا ببینیم آیا اسپیرولینا ممکن است متابولیسم را در افراد بدون این بیماری افزایش دهد یا خیر.

قرص اسپیروویت برای کاهش علائم آلرژی

وقتی فردی به گرده، گرد و غبار یا حیوانات خانگی حساسیت دارد، ممکن است داخل بینی او متورم شود. به این واکنش رینیت آلرژیک می گویند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد اسپیرولینا می تواند به بهبود علائم این بیماری کمک کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ بیان می کند که اسپیرولینا می تواند التهاب بینی را تسکین دهد و هیستامین را در بدن کاهش دهد. در مقایسه با دارونما، ممکن است علائم رینیت آلرژیک را کاهش دهد، از جمله:

  • آبریزش بینی
  • عطسه کردن
  • گرفتگی بینی
  • خارش

یک بررسی در سال ۲۰۱۱ اشاره می کند که شواهد معقولی برای اثرات مثبت اسپیرولینا بر رینیت آلرژیک وجود دارد، اما قبل از اینکه محققان متوجه تاثیر واقعی آن شوند، آزمایشات بیشتری لازم است.

قرص اسپیروویت برای بهبود مسمومیت

در مناطق خاصی از جهان، مردم در معرض خطر مسمومیت ناشی از آب آشامیدنی آلوده و سایر منابع آلاینده هستند. تحقیقات اولیه نشان می دهد که اسپیرولینا ممکن است راهی برای درمان افراد مبتلا ارائه دهد.

بررسی بعدی در سال ۲۰۱۶ نشان داد که اسپیرولینا دارای خواص ضد سمی است که می تواند با آلاینده ها در بدن مقابله کند، از جمله:

  • آرسنیک
  • فلوراید
  • اهن

قرص اسپیروویت برای سلامت روان

اسپیرولینا منبع تریپتوفان است. تریپتوفان یک اسید آمینه سازنده سروتونین است. سروتونین در سلامت روان نقش مهمی دارد. افراد مبتلا به برخی شرایط سلامت روان، مانند افسردگی و اضطراب، ممکن است سطح سروتونین را کاهش دهند. مصرف مکمل های تریپتوفان برای حفظ سطح سروتونین سالم ممکن است در حمایت از سلامت روان نقش داشته باشد. محققان قبل از اینکه متوجه نقش واقعی اسپیرولینا در حمایت از سلامت روان شوند، باید آزمایشات بالینی بیشتری انجام دهند.

نحوه مصرف اسپیرولینا در رژیم غذایی

مردم می توانند پودر اسپیرولینا را به اسموتی ها اضافه کنند.

اسپیرولینا به صورت پودر یا قرص موجود است.

به عنوان پودر، افراد می توانند:

آن را به اسموتی ها اضافه کنید که به نوشیدنی رنگ سبز می دهد.

پودر اسپیرولینا را روی سالاد یا سوپ بپاشید.

آن را به همراه سایر مواد سالم مخلوط کنید.

یک قاشق غذاخوری را با آب میوه یا سبزیجات مخلوط کنید.

اسپیرولینا را به شکل قرص مصرف میکنند.

مردم می توانند اسپیرولینا خشک شده را از فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی یا فروشگاه های آنلاین خریداری کنند. قرص اسپیرولینا در فروشگاه های مواد غذایی، داروخانه های آنلاین موجود است.

مصرف قرص اسپیروویت  ممکن است برای موارد زیر عالی باشد:

  • کاهش وزن
  • سلامت روده
  • مدیریت دیابت
  • فشار خون
  • کلسترول
  • خطر بیماری قلبی
  • سرعت سوخت و ساز
  • علائم آلرژی
  • سلامت روان

قبل از اینکه پزشکان بتوانند اسپیرولینا را برای درمان هر نوع بیماری توصیه کنند، تحقیقات بیشتری لازم است.

عوارض جانبی مصرف قرص اسپیروویت

عوارض جانبی مصرف اسپیروویت شامل مشکلات گوارشی مانند بروز نفخ، یبوست، تهوع، تشنگی، مدفوع سبز تیره و تب خفیف و گذرا است. در صورت آلرژی مانند آبریزش بینی، دانه های پوستی، کهیر، خارش و سرگیجه با پزشک تماس بگیرید.
مبتلایان به بیماران خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید (RA)، مولتیپل اسکلروزیس (MS)، لوپوس اریتماتوی سیستمیک (SLE)، پمفیگوس ولگاریس، پرکاری غده تیروئید و مصرف کنندگان داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین و کلوپیدوگرل، قبل از مصرف با پزشک مشورت کنند.
مبتلایان به فنیل کتونوری، افراد حساس به غذاهای دریایی از مصرف این مکمل خودداری کنند.
دوران بارداری و شیردهی از مصرف مکمل های اسپیرولینا پرهیز کنید.

قرص اسپیرویال چیست

این قرص حاوی جلبک اسپیرولینا و غنی از مواد مغذی برای سلامتی و سرشار از مواد مغذی مفید برای بدن است.

روش نگهداری قرص اسپیروویت (Spiruvit)

دور از دسترس کودکان و دور از نور آفتاب همچنین در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: میوه گریپ فروت

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا