Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص همولاکس Hemolax چیست؟ قیمت، مزایا و عوارض آن

عادات غذایی ناسالم همراه با استرس و اضطراب همواره سلامت بدن ما را به خطر می اندازند. در چنین شرایطی اولین عضوی از بدن که دچار مشکلات عدیده می شود، کبد است. کبد یکی از بزرگ ترین و مهم ترین ارگان های بدن است که سبک تغذیه ما به شدت بر عملکرد آن تاثیر می گذارد. امروز در نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با داروی مکملی به نام قرص همولاکس آشنا کنیم.

قرص همولاکس یک داروی مکمل گیاهی است که برای تقویت و حفظ عملکرد خوب کبد توسط پزشکان تجویز می شود. این دارو در کنار قرص لیورگارد یکی از بهترین مکمل های کبدی شناخته می شود. پیش از آن که این دارو را مورد بررسی قرار دهیم، بهتر است کمی در رابطه با ساختار کبد و بیماری های مربوط به آن بدانیم.

اگر کبد شما آسیب ببیند، نمی تواند به درستی اولین وظیفه اصلی خود را انجام دهد. این وظیفه اصلی، سم زدایی از بدن است. عدم توانایی کبد در سم زدایی بدن سبب مشکلات پوستی، خستگی مزمن، بی اشتهایی، تورم شکم و… خواهد شد. از جمله مشکلات دیگری که به دنبال آسیب های کبدی رخ خواهند داد می توان به کبد چرب، سیروز کبدی و سرطان کبد اشاره کرد.

از آنجایی که کبد در فرایند گوارش غذاها و داروها یکی از اصلی ترین نقش ها را ایفا می کند، توجه به خورد و خوراک و پرهیز از مصرف خودسرانه داروها بسیار حائز اهمیت است. یکی از روش های مراقبت از کبد، استفاده از مکمل هایی است که می توانند این ارگان مهم را در انجام فعالیت هایش یاری کند.

در ادامه با هم به بررسی مزایا و معایب قرص همولاکس به عنوان یکی از بهترین مکمل های بازار می پردازیم.

قرص همولاکس Hemolax چیست؟ قیمت، مزایا و عوارض آن
قرص همولاکس Hemolax چیست؟ قیمت، مزایا و عوارض آن

قرص همولاکس چیست

قرص همولاکس یک مکمل گیاهی است. در ساخت این مکمل از گیاهانی چون هلیله سیاه، هلیله زرد، بلیله و آمله استفاده شده است. تجمع مواد زائد و سموم در کبد و بافت های آن باعث ایجاد خستگی مزمن خواهد شد. در طب سنتی از هلیله‌ ها برای دفع اخلاط ناسالم، دفع سموم و پاکسازی بدن استفاده می شود. هلیله‌ ها با هدایت مواد زائد جمع شده در بافت ها به سمت روده‌ ها، باعث دفع موثر آن ها خواهند شد. همین دفع سموم به ایجاد احساس سرزندگی کمک می کند.

مواد موثره موجود در گیاهان تشکیل دهنده قرص همولاکس، با اثر بخشی بالا بر دیواره روده و افزایش جذب آب باعث می ‌شوند دفع به راحتی صورت پذیرد.

قرص همولاکس پاک کننده معده است، به تقویت و پاکسازی دستگاه گوارشی کمک کرده و به همین دلیل در درمان همورئید بسیار موثر است.

مواد تشکیل دهنده

ترچبولین، ترفلاوین  A، پونیکالاگین، چبولیک اسید، چبولینیک اسید، گالیک اسید مواد موثره موجود در قرص همولاکس هستند.

هلیله سیاه: این نوع هلیله سرشار از آنتی اکسیدان است. از طریق تقویت آنتی اکسیدان های موجود در کبد از ابتلا به بیماری های کبدی جلوگیری می کند.

هلیله زرد: وظیفه بیرون راندن بلغم و صفرا، تقویت معده و کبد و کمک به بهبود عملکرد سیستم گوارشی را برعهده دارد.

بلیله: این گیاه دارویی مخصوص کشور هند است. سستی و رطوبت معده را برطرف کرده و به رفع سوء هاضمه کمک شایانی می کند.

آمله: آملا یا آمله گیاهی مقوی ذهن و قلب است. این گیاه مقاومت بدن را در برابر ویروس ها و باکتری ها افزایش می دهد. آمله همچنین خواص آنتی اکسیدانی قابل توجهی دارد و سبب پاکسازی کبد خواهد شد.

موارد مصرف قرص همولاکس

– پاکسازی عمومی بدن

– سم زدایی کبد

– رفع خستگی های مزمن

– کاهش عوارض جانبی داروهای شیمیایی

– از بین بردن یبوست و خشکی

–  کاهش نفخ معده

– کاهش علائم هموروئید

–  برطرف کردن خستگی مزمن

– صافی پوست و درخشندگی چشم ها

قرص همولاکس Hemolax چیست؟ قیمت، مزایا و عوارض آن
قرص همولاکس Hemolax چیست؟ قیمت، مزایا و عوارض آن

دستور مصرف

به توصیه پزشک قرص همولاکس باید ۳ بار در روز، هر بار ۲ قرص مصرف شود.

قرص همولاکس حتما باید در جای خشک و خنک نگهداری شود.

بهتر است فهرست تمامی داروهای گیاهی و شیمیایی که در حال استفاده از آن ها هستید، در اختیار پزشک قرار دهید. چرا که ممکن است برخی از داروها میزان اثربخشی داروهای دیگر را تحت تاثیر قرار دهند.

حتما توجه داشته باشید که دارو را طبق دستورالعمل پزشک مصرف کنید.

در صورتی که استفاده از یک دوز از دارو را فراموش کردید، به محض یادآوری، داروی خود را مصرف کنید.

اگر به زمان مصرف بعدی نزدیک هستید، نیازی به دو برابر کردن دوز دارو نیست. تنها باید همان یک نوبت را مصرف کنید.

برای مشاهده اثربخشی قرص همولاکس در تنظیم آنزیم های کبدی و درمان کبد چرب باید مصرف آن را حداقل ۴ الی ۸ هفته ادامه دهید.

توجه داشته باشید مصرف قرص همولاکس را باید مدتی قبل از انجام عمل جراحی قطع کنید.

بهترین زمان مصرف این قرص گیاهی بعد از غذا است.

موارد منع مصرف قرص همولاکس

این دارو بهتر است در شرایطی که بیمار دچار نارسایی های کبدی نظیر سوء القنیه، سیروز و هپاتیت است مصرف نشود. چرا که این دارو حاوی تانن است و با توجه به بعضی عوارض مربوط به بعضی تانن های ساده، منع مصرف دارد.

محلول تانن ها می تواند سبب رسوب کردن داروها شود، بهتر است تا فاصله مصرف سایر داروها با قرص همولاکس یک ساعت قبل یا سه ساعت بعد باشد.

در صورت مصرف گلیکوزیدهای قلبی نظیر دیگوکسین، به دلیل افزایش احتمال کم شدن اثر داروی قلبی، به پزشک اطلاع دهید.

مصرف این دارو برای کودکان، زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود.

در صورتی که سابقه هر گونه حساسیت به هر ماده ای مانند داروها، غذاها، مواد نگهدارنده یا رنگ‌ها دارید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

قرص همولاکس Hemolax چیست؟ قیمت، مزایا و عوارض آن
قرص همولاکس Hemolax چیست؟ قیمت، مزایا و عوارض آن

عوارض جانبی

قرص همولاکس عوارض جانبی خاصی به همراه ندارد. با این حال باید بدانید که مانند بسیاری از دارو ها به طور ناخواسته باعث بروز مشکلات و عوارضی در بدن خواهد شد. از همین رو، اغلب افراد پیش از استفاده از این داروی گیاهی به دنبال آگاهی از مضرات آن هستند. اما جالب است بدانید که این فرآورده کاملا گیاهی است و جز حساسیت به خود گیاهان تشکیل دهنده آن هیچ عارضه جانبی دیگری برای آن گزارش نشده است.

با این حال چنانچه با مصرف قرص همولاکس دچار علائم زیر شدید، سریع به اورژانس مراجعه کنید:

تنفس سخت، تورم چهره، لب‌ها، زبان یا گلو شدید، این‌ها همگی نشانه‌های حساسیت به قرص همولاکس هستند.

تداخلات دارویی

همانطور که گفتیم قرص همولاکس با تانن تضاد دارد. از همین رو بهتر از با داروهایی نظیر دیگوکسین، داروهای ادرار آور، وارفارین، آسپرین، کلوپیدپگرل، انوکساپارین، هپارین و همچنین داروهای عارضه کبدی مصرف نشود.

مصرف همزمان این مکمل با کلسیم، آهن و… تداخل ایجاد می کند.

اگر از داروهای گیاهی حاوی پسیلیوم، پنجه شیطان (قرص دولتفین)، سیر، جینسنگ و جینکگو بیلوبا استفاده می کنید، پزشک یا داروساز را مطلع نمایید.

درمان جوش و پسوریازیس

کبد ارگانی است که به طور طبیعی نوع عملکرد آن بر نوع پوست شما اثرگذار است. اگر کبد ناسالمی داشته باشید به تبع آن پوستتان دچار مشکلاتی مانند لک و جوش خواهد شد. به طور کلی پوست ناسالم یکی از علائم بیماری های کبدی است.

از همین رو، می توان گفت تاثیر قرص همولاکس بر پوست از طریق سم زدایی از کبد و پاکسازی بدن قابل مشاهده است.

همچنین بیماری پسوریازیس یکی دیگر از بیماری های رایج پوستی است به دلیل عملکرد نا مناسب کبد و یا کبد چرب ایجاد خواهد شد. قرص همولاکس می تواند از ابتلا به این بیماری جلوگیری نماید.

قرص همولاکس Hemolax چیست؟ قیمت، مزایا و عوارض آن
قرص همولاکس Hemolax چیست؟ قیمت، مزایا و عوارض آن

قرص همولاکس برای لاغری

در تمام طول این مقاله توضیح دادیم که عملکرد معیوب کبد به طور کلی سیستم گوارشی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. مصرف قرص همولاکس بر روی روده و سیستم گوارشی تاثیر گذاشته و باعث درمان یبوست خواهد شد. از همین رو، فرآیند خروج مواد از بدن سریع تر اتفاق می افتد. این مسئله در کاهش وزن و لاغری بسیار موثر است.

قیمت قرص همولاکس

جالب است بدانید که قرص همولاکس دارای نمونه های خارجی نیز هست که به دلیل نوسانات دلار قیمت مشخصی ندارد. اما نمونه ایرانی و بسیار با کیفیت این قرص در بسته های ۹۰ عددی به بازار عرضه شده و قیمت آن از ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان متغیر است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا