Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

کفپوش اپوکسی چیست؟ مزایا، کاربردها و قیمت کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی از نظر شیمیایی ترکیبی از سخت کننده ها و رزین های پلیمری است. رزین اپوکسی و هاردنر زمانی که به درستی مخلوط شوند، به خوبی به یکدیگر و کف متصل می شوند. این پیوند شیمیایی منجر به ایجاد یک ماده پلاستیکی سفت می شود که بسیار بادوام و در برابر تخریب مقاوم است.

بنابراین کفپوش اپوکسی، سطحی است که از چندین لایه رزین اپوکسی ساخته شده است. عمق کف اعمال شده حداقل دو میلی متر است. اغلب افراد هنگام مقایسه کفپوش اپوکسی و پوشش کف اپوکسی دچار سردرگمی می شوند. تفاوت عمده در عمق اپوکسی است.

این کفپوش ها از بسیاری جهات بسیار ایده آل هستند، زیرا از نظر زیبایی شناسی جذاب و بادوام بوده و به راحتی قابل سفارشی سازی هستند. از همه مهمتر دارای پوشش ضد لغزش هستند که آنها را به یک پوشش فوق العاده تبدیل کرده است. در این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک قصد داریم هر آنچه که باید در مورد کفپوش اپوکسی بدانید را با شما بررسی کنیم لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

کفپوش اپوکسی چیست

هنگامی که دکتر پیر کاستن در دهه ۱۹۳۰ اپوکسی را برای وسایل دندانی اختراع کرد، شاید هرگز فکر نمی کرد که این ماده تا این حد کاربرد داشته باشد. با این حال، امروزه هنگام انتخاب کفپوش برای مصارف صنعتی، گاراژها یا سایر سطوح بیرونی، کفپوش اپوکسی یکی از انتخاب های ارجح است.

این کفپوش معمولا یک پوشش دو قسمتی است که به جای یک جزء واحد، آن را با هم مخلوط می کنید. این کفپوش ها عمدتا بر پایه جامدات دو قسمتی، بر پایه حلال یا آب هستند. کفپوش اپوکسی از یک بخش رزین و یک قسمت سخت کننده تشکیل شده است، که بسیار شبیه چسب اپوکسی است.

این کفپوش ظاهر بسیار دراماتیکی خواهد داشت همچنین این کفپوش خاصیت ضد آب، ضد کپک و ضد لغزش دارد. نصب کفپوش اپوکسی آسان است و می تواند تا ۲۰ سال دوام بیاورد. این کفپوش یک گزینه محبوب و مناسبی است که معمولاً برای هر فضایی که حداقل نگهداری و تمیز کردن آن مهم است، استفاده می شود.

کفپوش اپوکسی تجاری دارای ویژگی های بسیاری است که آن را برای صاحبان مشاغل جذاب می کند. از جمله این ویژگی ها بادوام بودن، مقاوم در برابر سایش و مقاوم در برابر لغزش و بسیاری دیگر از خواص است که باعث افزایش تقاضا برای آنها می شود.

کفپوش اپوکسی از چه چیزی ساخته شده است

اپوکسی پلیمری است که دارای مجموعه ‌ای از مقاومت ‌ها و خواص مکانیکی منحصر به ‌فرد است که آن را به ویژه برای تاسیسات تجاری و صنعتی مناسب می ‌کند. کفپوش اپوکسی از ترکیب یک رزین و یک سخت کننده شیمیایی تشکیل شده است، که قبل از نصب با هم مخلوط می شوند. این مخلوط به صورت مایع است و در نهایت پس از خشک شدن کامل با حرارت دادن به جامد تبدیل می شود.

در صنعت تولید کفپوش، اپوکسی یکی از بهترین چسب های موجود در بازار برای مصارف صنعتی است. بیشتر مخلوط‌ های اپوکسی شامل اصلاح‌ کننده ‌هایی هستند که می ‌توانند چکش خواری و انعطاف‌ پذیری را افزایش دهند و بسیاری از آنها سطوح بالایی از مقاومت شیمیایی و محیطی را ارائه می ‌کنند. از این رو برای آشپزخانه ‌ها و انبارهای تجاری بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

بسته به نوع کفپوش رزینی که نصب می‌ کنید و محل قرار گیری آن، ممکن است لازم باشد مواد دیگری مانند فلیک تزئینی، توری سیلیکا یا اکسید آلومینیوم را در مخلوط اپوکسی قرار دهید. ملزومات خود را با متخصصان نصب کفپوش رزینی در میان بگذارید، زیرا آنها بهترین اپوکسی را برای فضای مورد نظر شما معرفی خواهند کرد.

کفپوش اپوکسی چیست؟ مزایا، کاربردها و قیمت کفپوش اپوکسی
کفپوش اپوکسی چیست؟ مزایا، کاربردها و قیمت کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی چگونه اجرا می شود

پس از مخلوط شدن مناسب، رزین اپوکسی به صورت مایع روی یک بستر بتنی ریخته می ‌شود و با استفاده از ماله یا غلتک رنگ در اطراف زمین پخش می شود تا یک سطح صاف بدست آید.

زمانی که تمام ترک ها و شکاف ها توسط رزین اپوکسی پر یا پوشانده شود سطح کامل خواهد شد. اکثر اپوکسی ها خودشان تراز می شوند، بنابراین رسیدن به این فرآیند زمان زیادی نمی برد.

برای اینکه نصب موفقیت آمیز باشد و بسته به اینکه کف باید چقدر ضخامت داشته باشد، یک متخصص نصب کفپوش رزینی ممکن است چندین لایه اپوکسی را روی بستر اعمال کند. متخصص نصب کفپوش رزینی، ضخامت مناسب کفپوش اپوکسی شما را بر اساس عوامل مختلفی مانند میزان تردد پیش ‌بینی شده و ماشین ‌آلاتی که در این محیط استفاده می ‌شوند، تعیین می ‌کند.

کفپوش اپوکسی چقدر سریع خشک می شود

پس از طراحی، مخلوط کردن و ریختن رزین اپوکسی، این رزین به سرعت از مایع به جامد تبدیل می شود. این فرآیند ممکن است به طور معمول از ۱۲ تا ۲۴ ساعت طول بکشد، بسته به اینکه چند لایه اعمال شده است. برای کسانی که به راه حل های یک روزه نیاز دارند، می توانند از رزین های MMA یا پلی اسپارتیک استفاده کنند.

در حالی که ممکن است مدتی طول بکشد تا اپوکسی به طور کامل عمل کند، فرآیند سخت شدن آن نسبتاً سریع شروع می شود. سرعت پخت تحت تأثیر دمای سطح و محیط قرار می گیرد، زیرا یک اپوکسی با کیفیت خوب معمولا باید تحت یک درمان حرارتی یا شیمیایی قرار بگیرد.

چرا از کفپوش اپوکسی در کف های تجاری و صنعتی استفاده می شود

اپوکسی به دلیل فرآیند اجرای آسان، زمان پخت سریع و دوام بالا معمولا در کف ‌های تجاری و صنعتی استفاده می ‌شود. کفپوش اپوکسی را می توان در داخل انبارها، آشپزخانه های تجاری، فضاهای صنعتی و مراکز خرده فروشی نصب کرد. این کفپوش ها را می ‌توان متناسب با هر فضای داخلی طراحی کرد و طبق نیاز مشتری، می‌ توان آن‌ ها را در برابر سایش و لغزش مقاوم کرد. کفپوش‌ های اپوکسی را می ‌توان متناسب با نیازهای تجاری خاص شما شخصی‌ سازی کرد و رنگ ‌ها، پوسته ‌ها و آرم‌ های سفارشی را می‌ توان برای افزایش آگاهی از برند در فضای شما اضافه کرد.

انواع کفپوش اپوکسی و محل اجرای آنها

کفپوش اپوکسی یک محلول شیمیایی همه کاره است که کاربردی بوده، ماندگاری بالایی دارد، بسیار مقاوم در برابر ضربه است و قابل تنظیم برای هر فضایی خواهد بود. اگر به یک ورودی زیبا برای رستوران نیاز داشته باشید یا به یک سطح تسلیم ناپذیر برای مقاومت در برابر کارهای صنعتی نیاز دارید این کفپوش برای شما مناسب است. انواع کفپوش های اپوکسی عبارتند از:

کفپوش های اپوکسی خود تراز

این نوع از کفپوش های اپوکسی نه تنها ظاهری براق و بدون درز را ارائه می‌ دهند، بلکه در رنگ‌ های بسیار متفاوتی وجود دارند که برای فضاهای تجاری، صنعتی و مسکونی جذاب هستند. شما از این کفپوش می توانید برای مراکز خرید، مکان های ورزشی، ساختمان های تولیدی، انبارها، نمایشگاه ها، گاراژهای تجاری، آشپزخانه ها و بسیاری از موارد دیگر استفاده کنید. این کفپوش ها برای کف های بتنی قدیمی، جدید و ترک خورده بسیار مناسب است و می تواند بافتی صاف، بادوام و یکنواخت را به شما ارائه دهد.

کفپوش ملات اپوکسی

کفپوش ملات اپوکسی یکی از دقیق ترین سیستم کف اپوکسی موجود در بازار است. کفپوش های ملات برای فضاهایی که نیاز به کفی بسیار مقاوم در برابر مواد شیمیایی دارند و می توانند ضربه های زیادی را تحمل کنند، ایده آل هستند. این کفپوش از صد درصد اپوکسی جامد و ماسه درجه بندی شده یا کوارتز تشکیل شده است. این کفپوش را می توان برای ترمیم ترک ها قبل از اجرای نوع دیگری از کفپوش اپوکسی استفاده کرد.

کفپوش های اپوکسی پر شده با کوارتز

این کفپوش شامل ترکیبی از رزین پلیمری اپوکسی با کارایی بالا و دانه های کوارتز رنگ شده است و برای فضاهای تزئینی با ویژگی های بهداشتی و ضد لغزش بهترین عملکرد را دارند.

کفپوش های اپوکسی ضد الکتریسیته ساکن

در بسیاری از محیط های کاری، الکتریسته ساکن می تواند بسیار خطرناک و مشکل آفرین باشد. برای کاهش این خطرات شما نیاز به نوع خاصی از کفپوش دارید. کفپوش های اپوکسی ضد الکتریسته ساکن معمولا دارای یک ترکیب رسانا هستند، که از تجمع الکتریسیته ساکن جلوگیری می کند. شما می توانید از این کفپوش ها برای کاهش هر گونه خطر استاتیکی در فضاهای خود استفاده کنید. محلول ضد الکتریسیته ساکن یک کفپوش برای فضاهایی که حاوی مواد قابل اشتعال هستند، بسیار مناسب است.

کفپوش های پولکی اپوکسی

این کفپوش برای ایجاد ظاهری پر جنب و جوش و چند رنگ برای کف محیط شما استفاده می شود. این نوع از کفپوش های اپوکسی دارای تنوع بی نهایتی در اندازه ها، رنگ ها، سبک ها و بافت ها هستند که برای هر فضایی قابل تنظیم است. این کفپوش نه تنها ظاهری یکپارچه ارائه می دهند، بلکه شیارهای ظریفی برای هر سطح جهت کاهش هرگونه لغزش و سقوط فراهم می کنند.

کفپوش اپوکسی چگونه اجرا می شود
کفپوش اپوکسی چگونه اجرا می شود

بهترین کفپوش های اپوکسی کدامند؟

بهترین اپوکسی های کف موجود در بازار، پایه جامد هستند. بهترین نوع این کفپوش ها با آلیفاتیک ۱۰۰% جامد هستند. به عنوان مثال، اگر اپوکسی ۵۰ درصد جامد باشد، به این معنی است که ۵۰ درصد از پوششی که اعمال می ‌کنید، با خشک شدن تبخیر می‌ شود. هر چه درصد مواد جامد کمتر باشد، کیفیت پایین ‌تر است و رنگ ‌های مبتنی بر آب پایین‌ ترین کیفیت را دارند.

پوشش های رویی باید دارای ترکیبات اورتان باشند که درصدی از مواد جامد را جابجا می کند. بنابراین اشکالی ندارد که پرایمرها و پوشش های سطحی جامدات کمتری داشته باشند، فقط سعی کنید از محصولات مبتنی بر آب استفاده نکنید. کفپوش اپوکسی صد درصد جامد فقط برای پنهان کردن لکه ها نیست، بلکه برای اطمینان از خرید بالاترین درجه اپوکسی ممکن است.

تفاوت کفپوش اپوکسی با رنگ اپوکسی

بسیاری از مردم از اصطلاحات پوشش های اپوکسی و رنگ های اپوکسی به جای یکدیگر استفاده می کنند. با این حال، این دو بسیار متفاوت هستند. اگر قصد نصب کف رزین اپوکسی را دارید، باید تفاوت بین این دو را بدانید.

رنگ اپوکسی

این رنگ مقدار کمی رزین اپوکسی در مخلوط خود دارد. رنگ اپوکسی چسبندگی و دوام بهتری نسبت به رنگ استاندارد دارد. رنگ های اپوکسی پوشش بسیار بهتری نسبت به رنگ های استاندارد دارند.

کفپوش اپوکسی

همانطور که قبلا بیان کردیم، کفپوش اپوکسی حاوی رزین و سخت کننده است. متخصصان نصب کفپوش اپوکسی مواد این کفپوش را قبل از اجرا به خوبی مخلوط می کنند. هنگامی که این کفپوش به خوبی مخلوط شد، محدودیت زمانی و دمایی برای اعمال آن وجود دارد.

علاوه بر این، حداقل ضخامت برای این کفپوش ۲ میلی متر است. این خاصیت کفپوش آن را برای مناطقی با ترافیک زیاد یا مناطقی که در معرض دمای شدید یا ضربه های سنگین قرار دارند، ایده آل می کند.

تفاوت اصلی رنگ اپوکسی و کفپوش اپوکسی در دوام آنهاست. کفپوش اپوکسی بسیار بادوام است، طول عمر بالا، استحکام و مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی دارد. دو جزء موجود در کفپوش اپوکسی یک فرآیند واکنشی ایجاد می کنند که سطح را به هم متصل کرده و آن را خشک می کند.

معایب و مزایای کفپوش اپوکسی

هر نوع کفپوشی معایب و مزایای خود را دارد و کفپوش اپوکسی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگرچه کفپوش اپوکسی بادوام در نظر گرفته می شود، اما از آنجایی که روی کف های بتنی اعمال می شود، خالی از معایب نیست.

دانستن معایب به شما این امکان را می دهد که اولویت خود را در مورد کفپوش در نظر بگیرید و همچنین در مواقعی که کفپوش مناسب منطقه ای نیست که قصد نصب آن را دارید یا نمی توانید از عهده معایب آن برآیید، از نصب کفپوش جلوگیری کنید. از معایب کفپوش اپوکسی می توان به بوی قوی و سطح حساسیت آن اشاره کرد. همچنین در صورت خیس شدن می تواند به طور خطرناکی لغزنده شود.

معایب و مزایای کفپوش اپوکسی
معایب و مزایای کفپوش اپوکسی

معایب کفپوش اپوکسی

ایجاد ترک

ترک ها و تراشه ها یک مشکل عمده است که باید با آن دست و پنجه نرم کنید، به خصوص اگر به طور تصادفی یک جسم سنگین به کفپوش شما برخورد کند. این بدان معناست که کفپوش اپوکسی بهترین انتخاب کفپوش برای مناطقی که در معرض ضربه و رفت و آمد زیاد مانند گاراژ یا انبارها نیست.

این ترک‌ ها ممکن است از کوچک شروع شوند، اما پس از مدتی بزرگ‌ تر می ‌شوند و باعث می ‌شوند بخش بزرگی از لایه کف‌ پوش از کف جدا شود. بنابراین شما باید مراقب کفپوش باشید و در صورت آسیب دیدگی آن را سریعا درمان کنید.

بوی قوی

هنگام نصب، کفپوش اپوکسی مرطوب بوی آمونیاک قوی دارد که می تواند بسیار آزاردهنده و همچنین سمی باشد. اگر از کفپوش اپوکسی سایه تیره استفاده می ‌کنید، باید آمادگی داشته باشید که در معرض دو برابر بوی آمونیاک در مقایسه با رنگ‌ های روشن ‌تر همان کفپوش قرار بگیرید. کفپوش های تیره رنگ اپوکسی سخت ‌کننده ‌های بسیار بیشتری نسبت به سایه ‌های روشن ‌تر این کفپوش دارند.

این بخارات آمونیاک می تواند واقعا سمی باشد و می تواند عوارض جانبی برای هر کسی که در نزدیکی آن باشد، ایجاد کند. این بخارات ممکن است عوارض جانبی شامل تحریک ریه، التهاب بینی، چشم و گلو ایجاد کند. بخارهای کفپوش اپوکسی می تواند برای افرادی که از آسم رنج می برند، کشنده باشد. اجزای اپوکسی آنقدر خطرناک هستند که مطالعات بالینی آن را گزارش کرده و باعث سرطان پوست در حیوانات می شود.

این اجزا می‌ توانند از طریق ریه‌ ها، پوست، چشم‌ ها، بینی و گلو وارد بدن شما شوند و قرار گرفتن در معرض برای طولانی مدت می ‌تواند باعث ایجاد یک سری مشکلات سلامتی شود و همچنین می‌ تواند بر سیستم عصبی شما تاثیرات منفی بگذارد.

اگر شما از مشکلات تنفسی رنج می برید یا هرکسی در خانواده شما از این مشکل رنج می برد، کفپوش اپوکسی برای شما ممنوع است. اگرچه این کفپوش کاملا پخته شده و هیچ خطر بالقوه ای برای سلامتی ندارد.

سطح حساسیت

کفپوش اپوکسی باید دقیقا طبق دستورالعمل سازنده نصب شود. در صورت نصب اشتباه، پوشش کف آنقدر که باید دوام نمی آورد و خراش ها به راحتی ظاهر می شوند. پرداخت اپوکسی باید در زمانی از سال که درجه رطوبت کاهش می یابد، اعمال شود.

دلیل این امر این است که رطوبت می تواند بر دوام این کفپوش ها تاثیر بگذارد. توصیه می شود قبل از استفاده از اولین لایه رزین اپوکسی، از یک رطوبت گیر برای کاهش رطوبت به مدت ۲۴ ساعت در محیط استفاده کنید. این کار به حذف رطوبت هوا تا حد امکان کمک می کند.

آماده سازی

آماده سازی کف برای نصب کفپوش اپوکسی می تواند بسیار خسته کننده باشد. این فرآیند نیاز به آماده سازی زیادی دارد و قبل از اعمال پوشش اپوکسی، کف باید تمیز و بدون هیچ نوع روغن یا حلال باشد. شکاف ها نیز حتما باید پر شوند. تمیز کردن کف موجود به تلاش زیادی نیاز دارد که می تواند یک مشکل بزرگ باشد، به خصوص اگر خودتان پروژه را انجام دهید.

شما باید اطمینان حاصل کنید که تمام رطوبت محبوس شده در کف را از بین می برید. زیرا نصب کفپوش بر روی کف دارای رطوبت می تواند باعث کمانش، تاب برداشتن و حتی برآمدگی روی سطح شود، زیرا مواد کفپوش خشک می شوند و رطوبت تبخیر می شود.

این عوامل می تواند باعث شود که مجبور شوید کفپوش خود را مجددا نصب کنید و هزینه های اضافی را برای رفع آسیب متحمل شوید. استفاده از کفپوش اپوکسی بر روی ریزترین ذرات، می تواند منجر به ترک در آینده شود.

لیز بودن

این کفپوش وقتی خیس می شود، می تواند به طور خطرناکی لغزنده شود زیرا کفپوش اپوکسی از یک ماده رزینی غیر متخلخل تشکیل است. این یک خطر جدی برای خانه هایی است که بچه ها، حیوانات خانگی یا افراد مسن دارند.

اما اگر واقعا تمایل به نصب کفپوش اپوکسی در خانه خود دارید، راه‌ هایی وجود دارد که می‌ توانید لغزندگی آن را کاهش دهید، اگرچه ممکن است هزینه اضافی داشته باشد. شما برای کاهش این ایراد می توانید از روش های زیر استفاده کنید.

  • هنگام نصب کفپوش می توانید ماسه سیلیسی را به عنوان پوشش نهایی انتخاب کنید.
  • برای مقاومت بیشتر، می توانید یک افزودنی اکسید آلومینیوم را به مواد اپوکسی اضافه کنید.
  • اضافه کردن Shark Grip به پوشش نهایی برای بافت و افزایش مقاومت به کف بسیار کمک می کند.

تغییر رنگ

مخلوط کردن اپوکسی می تواند باعث تغییر رنگ پوشش کف شود. اگر از کیت های متعدد استفاده می کنید، می تواند باعث تغییر رنگ پوشش اپوکسی شود. اشعه ماوراء بنفش یکی دیگر از علل اصلی تغییر رنگ این کفپوش ها است. اگر پوشش اپوکسی برای مدت طولانی زیر نور خورشید قرار گیرد، می تواند منجر به تغییرات رنگی در این کفپوش شود.

نگهداری

برای نگهداری از این کفپوش شما نیاز به اسیدهای تمیز کننده مخصوص و سایر مواد شیمیایی دارد، که خرید آنها می تواند پرهزینه باشد. همچنین هنگام کار با این مواد شیمیایی باید تجهیزات محافظ خاصی استفاده کنید.

سردی

کفپوش اپوکسی در زیر پای شما احساس سردی مانند کف کاشی ایجاد می کند. اما شما می توانید با نصب یک سیستم گرمایش از کف زیر زمین، این مشکل را برطرف کنید.

مزایای کفپوش اپوکسی
مزایای کفپوش اپوکسی

مزایای کفپوش اپوکسی

در مقایسه با بسیاری از انواع کفپوش های دیگر، کفپوش های اپوکسی در هر فوت مربع نسبتا ارزان تر هستند. علاوه بر این، بعد از نصب صحیح نیازی به تعمیرات اساسی ندارد. این کفپوش را می توان مستقیما روی بتن، چوب یا فولاد اعمال کرد. پوشش‌ های اپوکسی نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارند، که ارزش طولانی ‌مدت این کفپوش ها را افزایش می‌ دهد.

مقاوم در برابر آسیب

این کفپوش ها برخلاف بسیاری از کفپوش های دیگر برای فضاهای گوناگون، مستعد آسیب ‌هایی که اغلب در اثر سایش و پارگی معمولی ایجاد می ‌شود، نخواهد بود. مانند کفپوش های لمینت، چوب یا سایر انواع کف ها، کفپوش های اپوکسی ترک نمی ‌خورند، پوسته پوسته نمی شوند و دچار فرسایش نمی‌ شوند. علاوه بر این، کفپوش های اپوکسی گزینه های زیادی برای پوشش های رویه اضافه شده مانند ترکیبات اورتان دارد که استحکام و دوام این کفپوش ها را بسیار افزایش می دهد.

مقاوم در برابر آب و هوا

کفپوش های اپوکسی می توانند دمای کمتر از ۰ درجه و بیش از ۱۴۰ درجه فارنهایت را تحمل کنند. این کفپوش ها همچنین در برابر آتش سوزی مقاوم هستند. بنابراین به یک انتخاب عالی برای استفاده در محیط های داخلی و خارجی تبدیل شده اند. داشتن کفپوشی که بتواند در برابر دما و نوسانات شدید مقاومت کند، در برخی از محیط ها ضروری است.

زیبا و دل انگیز بودن

صرف نظر از ظاهری که برای کف محیط خود می خواهید، به همان اندازه که بادوام و زیباخواهد بود. این کفپوش ها در انواع مختلف طرح ها مانند گرانیت، فلز، مرمر و ترکیب ‌های رنگی بی‌ شماری پردازش و استفاده می شوند. این کفپوش پوشش کاملی دارد و از نظر زیبایی ظاهری بسیار دلپذیر است.

محافظت و کاهش سایش و پارگی

روکش صاف اپوکسی محافظی برای لاستیک خودروها است. در این کفپوش ها مواد افزودنی از جمله تکه های وینیل وجود دارد که می تواند کشش سطحی کف را افزایش دهد. این مزیت نه تنها برای هر وسیله نقلیه ای که روی سطح حرکت می کند، بلکه برای تردد پای انسان به عنوان وسیله ای برای کاهش لغزش و سقوط نیز مفید است.

طول عمر طولانی

در حالی که طول عمر کفپوش اپوکسی بسته به مکان، فرسودگی و هدف آن متفاوت است، اما از سایر کفپوش ها عمر طولانی تری دارد. با نگهداری کافی (یعنی تمیز کردن و مراقبت منظم ) باید برای سال ‌های بسیار زیادی در بهترین حالت باقی بماند. این کفپوش ها در صورت نصب حرفه ای تا ۲۰ سال عمر می کنند.

روش های برداشتن کفپوش اپوکسی قدیمی

برداشتن کفپوش قدیمی چیزی است که ممکن است به زودی پس از نصب رخ ندهد، اما در هر صورت اتفاق می افتد، بنابراین باید در نظر گرفته شود. برداشتن کفپوش اپوکسی قدیمی کاری است که باید توسط یک متخصص انجام شود، زیرا شامل فرآیندهای فنی و دشواری است.

برداشتن کفپوش قدیمی نیاز به سنگ زنی دارد بنابراین به یک آسیاب صنعتی نیاز دارید که ابزاری نیست که همه در جعبه ابزار خود داشته باشند. این بدان معناست که شما باید به استخدام یک پیمانکار فکر کنید، زیرا برداشتن کفپوش به دقت بسیاری نیاز دارد. هرگونه اشتباه در روش برداشتن باعث آسیب به کف زیرین می شود. همان ویژگی هایی که کفپوش اپوکسی را مطلوب می کند، همان چیزهایی است که حذف آن را سخت می کند.

چگونگی نصب کفپوش اپوکسی در گاراژ
چگونگی نصب کفپوش اپوکسی در گاراژ

چگونگی نصب کفپوش اپوکسی در گاراژ

نصب کفپوش ها در گاراژ یک پروژه نسبتا دشوار است. نصب این کفپوش ها نیاز به تخصص لازم دارد. در زیر مراحلی که باید برای نصب این کفپوش ها دنبال کنید؛ ارائه شده است.

مرحله اول: مطمئن شوید که کف ساختمان برای اپوکسی مناسب است

ابتدا کف ساختمان را از نظر رطوبت تست کنید. یک کیسه زباله پلاستیکی را در چهار طرف زمین به مدت ۲۴ ساعت محکم کنید. سپس، کیسه را به آرامی بلند کنید تا ببینید آیا رطوبت جمع شده است یا خیر. اگر خشک است، می توانید مراحل دیگر را ادامه دهید. اما اگر اینطور نیست، کف گاراژ برای نصب این کفپوش مناسب نیست.

در مرحله بعد، باید نشانه های وجود کانسیلر روی بتن را بررسی کنید. اگر به تازگی دال بتنی را نصب کرده اید، باید حداقل ۲۸ روز صبر کنید و سپس کفپوش اپوکسی را نصب کنید.

در نهایت، در صورت لزوم، رنگ کف را حذف کنید. اپوکسی را روی رنگ کف استفاده نکنید، زیرا به درستی عمل نخواهد کرد. برای پاک کردن رنگ از فضای بزرگ گاراژ، می توانید از انفجار سودا استفاده کنید. هنگامی که رنگ را به طور موثر پاک کردید، کف را کاملا با آب تمیز کنید و با استفاده از جاروبرقی صنعتی، پودر یا زباله های باقی مانده را بردارید.

مرحله دوم: کف را تمیز و آماده کنید

در این مرحله باید لکه های چربی و روغن را پاک کنید. برای این کار از یک چربی گیر صنعتی استفاده کنید و بگذارید کف به خوبی خشک شود. اگر متوجه مناطقی روی زمین با رد لاستیک شدید، باید آن را تمیز کنید. کاغذ سنباده ریز این کار را انجام می دهد.

پس استفاده از جاروبرقی صنعتی با استحکام برای از بین بردن زباله ها و محصولات باقی مانده، مرحله بعدی دستورالعمل استفاده از پوشش کف اپوکسی است. سپس، شما باید کف را تمیز کنید. برای این کار می توانید از اسید هیدروکلریک استفاده کنید و مطمئن شوید که دستورالعمل های ذکر شده را دنبال می کنید.

هنگامی که کف را با اسید رقیق تمیز کردید، باید صبر کنید تا حباب زدن متوقف شود. برای ادامه با استفاده از آب و جوش شیرین، اسید را خنثی کنید و کف را با آب زیاد بشویید. در نهایت اجازه دهید کف محیط در طی یک روز خشک شود.

مرحله سوم: محصول اپوکسی مورد نظر خود را انتخاب کرده و مخلوط کنید

شما می توانید از میان انواع مختلف کفپوش های اپوکسی، بهترین کفپوش مبتنی بر آب و حلال را انتخاب کنید. همچنین، باید تصمیم بگیرید که آیا از پرایمر اپوکسی استفاده می کنید یا خیر. پرایمرها به صاف کردن عیوب روی زمین به شما بسیار کمک می کنند. اگر کف بسیار متخلخل، ناصاف، گچی یا پوسته پوسته است، توصیه می شود از پرایمر حتما استفاده کنید.

کفپوش اپوکسی کافی برای دو لایه را خریداری کنید. اگر شک دارید، می توانید اندازه گیری های دقیق گاراژ خود را انجام دهید و از فروشگاه نیز کمک بگیرید. در نهایت، باید با پوشیدن لباس محافظ، برای اعمال پوشش اپوکسی آماده شوید. شما به ماسک، دستکش، چکمه های لاستیکی خوب و محافظ چشم نیاز دارید.

مرحله چهارم: نصب کفپوش

با استفاده از یک غلتک از گوشه فضا شروع کنید و به سمت خروجی حرکت کنید تا پرایمر اپوکسی را اعمال کنید. در حین انجام این کار، اجازه ندهید غلتک خیلی خشک شود. پوشش پرایمر اعمال شده را به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت به حال خود رها کنید. فضا را به خوبی تهویه کنید و از وارد شدن به اتاق خودداری کنید.

کیت‌های اپوکسی از قبل اندازه‌ گیری شده ‌اند و عمر آن‌ ها ۴۰ دقیقه است. این بدان معنی است که شما ۴۰ دقیقه قبل از سفت شدن زمان دارید. مرحله بعدی در استفاده از کفپوش اجرای اولین پوشش اپوکسی است. از همان غلتک استفاده کنید و همانطور که به سمت خروجی حرکت می کنید از گوشه عقب شروع کنید. میزان پوشش اپوکسی را نازک و یکدست نگه دارید. قبل از استفاده، مطمئن شوید که اپوکسی را به خوبی مخلوط کرده اید.

در حالی که منتظر خشک شدن هستید اجازه دهید اولین لایه به مدت ۲۴ ساعت به خوبی خشک شود. محل را با تهویه مناسب رها کنید و از رفتن به داخل خودداری کنید. قبل از اعمال لایه دوم، کف را از نظر هر گونه مشکل بررسی کنید. در صورت وجود سوراخ یا ترک، از پرکننده اپوکسی استفاده کنید و ۱۲ تا ۱۶ ساعت صبر کنید تا خشک شود. سپس می توانید لایه دوم را اعمال کنید و به یاد داشته باشید که یک محصول ضد لغزش نیز اضافه کنید.

کفپوش اپوکسی سه بعدی
کفپوش اپوکسی سه بعدی

کفپوش اپوکسی قیمت

کفپوش اپوکسی بسته به فاکتورهای مختلف قیمت های متفاوتی دارد و برای اطلاع از قیمت های آن می توانید به سایت های فروش آن مراجعه نمایید.

خرید کفپوش اپوکسی

برای خرید کفپوش راه های مختلفی وجود دارد. ساده ترین راه مراجعه به سایت های فروش و مشاوره با کارشناسان است تا شما را برای بهترین خرید یاری کنند.

قیمت کفپوش اپوکسی ارزان

برای خرید کفپوش اپوکسی ارزان قیمت می توانید به مراکز فروش مراجعه کرده و پس از مشورت با عاملین فروش مقرون به صرفه ترین کفپوش را انتخاب و خریداری نمایید.

کفپوش اپوکسی گرانیتی

این کفپوش برای ایجاد پوشش دکوراتیو با طرح‌ های گرانیتی در رستوران، سالن‌های پذیرایی، هتل ها، آمفی ‌تئاتر، سینما و حتی منازل استفاده می ‌شود.

کفپوش اپوکسی برای دستشویی

کفپوش اپوکسی برای دستشویی نیز قابل اجرا است و با طرح های مختلف می تواند جلوه ای زیبا به سرویس بهداشتی شما بدهد.

کفپوش اپوکسی سه بعدی

کفپوش اپوکسی سه بعدی یکی از جدیدترین انواع کفپوش ها هستند که بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند. شما می توانید طرح های جذاب ۳ بعدی را در مکان های مختلف اجرا کرده و از آنها لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا