Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

کپسول گیاهی پرپین آلا Parpin Ala چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن

این روزها برخی بیماری ها میان عده ی خاصی از افراد به صورت مشترک، یکسان است. مثلا افرادی که دچار چاقی و اضافه وزن هستند اکثرا هم دچار دیابت خواهند شد و هم دچار بیماری کبد چرب. از همین رو، توجه به این بیماری ها بسیار مهم است. امروز در نشریه الکترونیکی جهانی شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با مکملی آشنا کنیم که برای همه این بیماری ها مفید است. این مکمل، کپسول گیاهی پرپین آلا است. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

کپسول گیاهی پرپین آلا چیست؟

کپسول گیاهی پرپین آلا یک مکمل است که از گیاه پرپین یا خرفه تهیه شده است. این گیاه با نام انگلیسی Purslane در جهان شناخته می شود. گیاه خرفه را گیاه بومی کشورهای ایران، استرالیا، هند، آفریقای شمالی و آمریکا می دانند. این گیاه دارای برگ‌ های گرد کشیده با ساقه گوشتی به رنگ قرمز ارغوانی است. جالب است بدانید که این گیاه گل هایی به رنگ زرد دارد.

از گیاه خرفه برای مصارف دارویی و خوراکی نیز استفاده می کنند. آش خرفه و ترشی آن از جمله خوراکی های محبوب در ایران است. این گیاه دارویی معمولاً به ‌صورت خودرو در مناطق مرطوب رشد می کند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید که خرفه یا پرپین توسط سازمان بهداشت جهانی، اکسیر جهانی (Global panacea) شناخته شده است.

پرپین گیاهی ارزشمند است که خواص درمانی ب شماری دارد. از جمله این خواص می توان به برخورداری از مقادیر فراوان بتاکاروتن اشاره کرد که سبب زیبایی پوست می ‌شود. علاوه بر این، پرپین حاوی آنتی‌ اکسیدان ‌ها، اسید اسکوربیک، مس و منگنز است که تولید کلاژن را تحریک می‌ کند. این ویژگی مانع از ایجاد چین ‌و چروک خواهد شد.

پرپین را گیاه ضد پیری می دانند و از عصاره آن در فرآورده‌ های زیبایی و برای برطرف کردن چروک‌ های سطحی پوست استفاده می کنند.

کپسول گیاهی پرپین آلا Parpin Ala چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن
کپسول گیاهی پرپین آلا Parpin Ala چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن

عملکرد کپسول پرپین آلا

حالا که با خواص گیاه پرپین آشنا شدیم، بهتر است تا عملکرد کپسول گیاهی پرپین آلا و مواد تشکیل دهنده آن را مورد بررسی قرار دهیم.

طبق تحقیقات منتشر شده از دانشگاه ویرجینیای آمریکا، محصولاتی که دارای خرفه هستند، حاوی مواد مغذی مهم و ضروری بوده که گنجاندن آن ها در رژیم غذایی مفید است.

گیاه خرفه را غنی ترین منبع امگا ۳ می دانند. از همین رو، کسانی که در رژیم غذایی خود ماهی و غذاهای دریایی ندارند، با مصرف این گیاه می توانند نیاز خود را به امگا ۳ تامین کنند.

کپسول گیاهی پرپین آلا برای کاهش چربی خون رتبه عالی و برای کاهش قند خون رتبه خیلی خوب کسب کرده است. این کپسول برخلاف داروهای مشابه در کنترل قند و چربی خون، آثار منفی بر روی کبد از خود بر جای نمی گذارد.

گیاه پرپین مانع انسداد رگ‌ ها می ‌شود. کپسول گیاهی پرپین آلا به سبب دارا بودن عصاره این گیاه، دارای ویتامین‌ های ,B ,C , E کاروتنوئید، مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم، منگنز و آنتی ‌اکسیدان های قوی موردنیاز غشاهای مخاط و پوست بدن است.

هر صد گرم از گیاه پرپین، حاوی ۳۵۰ میلی گرم آلفا لینولنیک اسید است. این اسید خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب و سکته مغزی را کاهش می ‌دهد. همچنین این ماده به جلوگیری از توسعه سرطان، اوتیسم و دیگر تفاوت‌ های رشدی در کودکان کمک شایانی خواهد کرد.

کپسول گیاهی پرپین آلا موجب بهبود متابولیسم بدن می شود. از همین رو، برای کاهش کلسترول، کنترل قند خون و تنظیم فشارخون مفید است. همچنین مصرف این کپسول اثرات ضد میکروبی و ضد قارچی دارد.

موارد مصرف کپسول گیاهی پرپین‌ آلا

کپسول گیاهی پرپین آلا خواص فراوانی دارد و برای درمان و کنترل چند بیماری مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه به تفصیل برای شما شرح دادیم:

۱-درمان اختلال چاقی، تعادل متابولیسم و تعادل هورمونی

کپسول گیاهی پرپین آلا، جایگزین مناسبی برای داروی متفورمین است. یکی از اصلی ترین دلایل چاقی، عدم تعادل در سوخت و ساز بدن است. همین بی نظمی در متابولیسم بدن سبب می شود تا چربی های در بافت های بدن تجمع کنند. همچنین مشکلاتی نظیر افزایش قند خون، چربی خون و کلسترول، سبب ایجاد بیماری کبد چرب خواهد شد.

گیاه پرپین توانایی برقراری تعادل هورمونی در بدن را دارد. تنظیم متابولیسم بدن و کاهش مقاومت به انسولین از دیگر فواید این کپسول گیاهی است.

کپسول گیاهی پرپین آلا کالری بسیار کمی دارد ( ۰.۱۶ % ). از همین رو، علاوه بر اینکه خود اثر چاقی ندارد، بلکه به دلیل برخورداری از مونابع غنی فیبر، اثر کاهش اشتهایی داشته و برای لاغری بسیار مفید است.

در ابتدای این بخش گفتیم که کپسول گیاهی پرپین آلا جایگزین مناسبی برای داروی متفورمین است، تاثیر مثبت داروی متفورمین در درمان سندروم‌ های متابولیکی و کنترل وزن بر کسی پوشیده نیست. اما عملکرد بهتر کپسول گیاهی پرپین‌ آلا در تداوم کاهش وزن و عدم بازگشت به وضعیت پیشین و نیز اثرات چند گانه ی مثبت آن سبب شده تا جایگزین بسیار مناسبی برای داروی متفورمین باشد.

مقدار مورد نیاز مصرف برای درمان چاقی

اگر شما اشتهای بالایی دارید می توانید روزانه بعد از هر وعده غذایی یک کپسول گیاهی پرپین آلا مصرف کنید. در صورتی که ولع و اشتهای شما عادی است مصرف روزانه دو عدد از این کپسول به صورت یک عدد بعد از صبحانه و یک عدد بعد از شام توصیه شده است.

کپسول گیاهی پرپین آلا Parpin Ala چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن
کپسول گیاهی پرپین آلا Parpin Ala چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن

۲-درمان کبد چرب درجه ی دو و سه و چربی خون بالا

کپسول گیاهی پرپین آلا، جایگزین مناسبی برای داروی آتورواستاتین شناخته می شود. این دارو با کاهش تری گلیسیرید و کلسترول خون، عملکرد بهتری نسبت به آتورواستاتین از خود نشان داده است. همچنین این دارو برخلاف داروی آتورواستاتین بر کبد اثرات منفی نمی گذارد. اثر شگفت آن در بهبود و تنظیم آنزیم‌ های کبدی در پژوهش‌ های علمی مورد تائید قرار گرفته است.

متابولیسم غیرطبیعی لیپیدها در بدن سبب تجمع چربی در کبد و ابتلا به بیماری کبد چرب می شود. کپسول گیاهی پرپین آلا به روش‌ های زیر سبب اصلاح متابولیسم کبدی خواهد شد:

  • برقراری تعادل بین اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶
  • جلوگیری از تجمع اسیدهای چرب آزاد, تری گلیسیریدها و کلسترول در کبد
  • تقویت سیستم ایمنی به دلیل دارا بودن ترکیبات آنتی‌ اکسیدان

۳- درمانی مکمل برای بیماری دیابت

کپسول گیاهی پرپین آلا همچنین مکمل خوبی برای داروی گلی‌ بن‌ کلامید و انسولین است. دیابت را شایع ترین بیماری متابولیک می دانند. در این بیماری سوخت و ساز قند و چربی از تعادل خود خارج می شود. در نتیجه این اتفاق، انسولین در انجام وظیفه خود ناتوان خواهد شد. از همین رو، به مرور زمان تولید انسولین کاهش یافته و قند و چربی خون افزایش خواهد یافت.

کپسول گیاهی پرپین آلا متابولیسم بدن را بحالت عادی بازگردانده و سوخت و ساز چربی و قند را متعادل خواهد ساخت. این دارو با کاهش مقاومت به انسولین و افزایش اثربخشی انسولین ترشحی بدن خود بیمار، بر روند مثبت این بیماری تاثیر گذار خواهد بود.

البته بسیار مهم است که بدانید کپسول گیاهی پرپین‌ آلا به عنوان داروی مکمل در درمان دیابت مورد استفاده قرار می گیرد. این یعنی حتما باید داروهای معمول خود را مصرف کنید. با این که در یافته‌ های پژوهشی، اثرات این کپسول گیاهی در کنترل قند خون بسیار چشمگیر و ارزنده بوده است، اما این دارو هرگز جایگزین داروی گلی ‌بن‌ کلامید و به خصوص انسولین نخواهد بود.

کپسول گیاهی پرپین ‌آلا اثر داروهای دیابت را تقویت می کند. اما در روند درمان این بیماری، داروهای اصلی هرگز جایگزینی نخواهند داشت.

مقدار مصرف در دیابت

اگر به دیابت مبتلا هستید در کنار داروهای معمول خود روزانه دو کپسول گیاهی پرپین آلا  به صورت یکی بعد از نهار و یکی بعد از شام میل نمایید.

کپسول گیاهی پرپین آلا Parpin Ala چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن
کپسول گیاهی پرپین آلا Parpin Ala چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن

۴- جایگزین داروی امگا ۳

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، میزان امگا ۳ موجود در این گیاه به حدی بالاست که مصرف آن را جایگزین مصرف ماهی و غذاهای دریایی دانسته اند. تحقیقات زیادی بر روی این گیاه انجام شده و همه از اثرات شگفت انگیز آن در تامین امگا ۳ بدن در تعجبند.

قیمت کپسول گیاهی پرپین آلا

کپسول گیاهی پرپین آلا در بسته‌ های ۶۰ عددی و دوز ۵۰۰ میلی‌ گرم به بازار عرضه می شود. این کپسول تولید داخل است و با قیمت ۶۱ هزار تومان از داروخانه های سراسر کشور به صورت آنلاین و حضوری قابل تهیه خواهد بود.

موارد منع مصرف

– زنان باردار

اختلال سنگ کلیه

سنگ تولیدی در کلیه ی سنگ ‌ساز انواع مختلفی دارد. اگر سنگ تولیدی از نوع غیر اگزالات کلسیم باشد، مصرف کپسول گیاهی پرپین ‌آلا به دلیل خاصیت قلیایی آن موجب دفع سنگ خواهد شد و مفید است. اما اگر سنگ از جنس اگزالات کلسیم باشد، مصرف آن ممکن است موجب تشدید بیماری شود .

– گیاه پرپین دارای طبع سرد و تر است. در افراد سرد مزاج با افزودنی‌ های طبع گرم و خشک میل شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا