Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

آشنایی با کاربردهای حشره کش دلتامترين 

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد حشره کش دلتامترين است. همچنین اگر تصمیم به خرید حشره کش دلتامترين دارید،

برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش حشره کش دلتامترين در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان حشره کش دلتامترين در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت آفت کش و سم دلتامترين نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش حشره کش دلتامترين به روزرسانی می‌شود.

دلتامترين (Deltamethrin) حشره کشی سنتتیک از خانواده پیروتیروئیدهاست که در خارج از منزل برای چمنزارها، باغ های زینتی، زمین های گلف و داخل خانه به صورت نقطه ای در ترک ها و شکاف ها استفاده می شود. دلتامترین در خالص ترین حالت به شکل کریستال های بی رنگ یا سفید تا بژ کمرنگ است و هیچ بویی ندارد.

این آفت کش در محصولات مختلف برای از بین بردن طیف گسترده ای از حشرات استفاده می شود و می تواند به صورت ذرات معلق در هوا، اسپری، مه، گرانول و پودرهای خیس کننده فرموله شود. برای آشنایی بیشتر با این حشره کش در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

دلتامترين چیست

دلتامترين اولین بار در سال ۱۹۷۴ کشف شد و در سال ۱۹۷۸ وارد بازار شد. این ترکیب با نام تجاری دسیس Decis EC2.5% هم اکنون در بازار موجود است و اثر آن تماسی و گوارشی است. اين آفت کش به صورت امولسيون (EC2.5%) بسیاری از حشرات مكنده و جونده را از بین می برد.

این ماده جزء یکی از بی خطرترین سموم دفع آفات یعنی پیروتروئیدهای مصنوعی است. دلتامترين نقش مهمی در کنترل ناقلین مالاریا دارد و در ساخت حشره کش هایی با اثرات طولانی مدت استفاده می شود. محصولات دلتامترین یکی از محبوب ترین و پر کاربردترین حشره کش ها در جهان هستند . مقاومت در برابر دلتامترین (و همتایان آن) اکنون بسیار گسترده است و موفقیت برنامه های کنترل حشرات خصوصا مالاریا را در سراسر جهان را تهدید می کند.

Deltamethrin ظرف مدت ۱ تا ۲ هفته در اثر فعاليت ميكروارگانيسم های موجود در خاک تجزيه شده و نيمه عمر (DT50) آن در خاك های زراعی كمتر از ۲۳ روز است.

اين تركيب در برابر نور خورشيد و تابش مستقيم UV مقاوم است چون خاصيت تبخير كمی دارد و از نظر قدرت حشره کشی صد برابر از تركيبات كلره، پنج برابر از تركيبات فسفره و پنج تا ده برابر از ساير پيروتیروئيدها قوی تر است.

 مکانیسم اثر حشره کش دلتامترين

این ترکیب می تواند با تماس مستقیم یا در صورت بلع حشرات را بکشد. این سم عملکرد سیستم عصبی طبیعی آنها را مختل می کند. این حشره کش به دلیل بالاتر بودن درجه حرارت بدن، اندازه بدن و کاهش حساسیت نسبت به مواد شیمیایی برای پستانداران سمیت کمتری دارد.

دلتامترين جز سموم مهارکننده عصبی است که با کاهش حساسيت ناحيه پس سيناپسی پاسخ به تحريكات عصبی را كاهش می ‌دهد. این سم با افزایش آزادسازی گاما آمينو بوتريک اسيد (GABA) در ناحيه پيش سيناپس از انتقال پيام های عصبی ممانعت می کند. علاوه براین دلتامترين جذب لايه كوتيكول حشرات و سطح برگ شده و در اثر باران شسته نمی شود.

آشنایی با کاربردهای حشره کش دلتامترين 
آشنایی با کاربردهای حشره کش دلتامترين

موارد مصرف و کاربرد حشره کش دلتامترين

دلتامترين یک آفت کش موثر برای سنهای زيان آور، ملخها، لارو بالپولكداران، سرخرطومی‌ها، شته ها، كنه ها، ملخها، كك های آفت گياهی، تريپس ها، شپشک ها، عسلک ها، مگس های سفید گلخانه و پسيلها بر روی گندم، پنبه، سبزيجات، يونجه و شبدر، سويا، چغندر قند، درختان ميوه سردسيری و مركبات است.

عوارض جانبی دلتامترين برای انسان و حیوانات

این سم برای آبزیان، خصوصاً ماهی ها بسیار سمی است بنابراین باید با احتیاط فراوان در اطراف آب ها استفاده شود. برای انسان از نظر عصبی سمی است و در شیر مادر انسان یافت شده است. از آنجا که دلتامترین یک نوروتوکسین است به سیستم عصبی حمله می کند.

تماس پوستی می تواند منجر به سوزن سوزن شدن یا قرمز شدن موضعی پوست در حین کاربرد شود. اگر از بینی، چشم یا دهان وارد بدن شود علامت شایع آن paraesthesia صورت است که می تواند به صورت احساسات غیرطبیعی مختلفی از جمله سوزش، بی حسی جزئی، سوزن سوزن شدن و غیره مشخص شود.

هنگامی که دلتامترین روی پوست قرار می گیرد، می تواند باعث ایجاد احساس سوزن سوزن شدن، خارش، سوزش یا بی حسی در آن نقطه شود. این احساسات معمولاً طی ۴۸ ساعت از بین می روند. دلتاماترین در صورت ورود به چشم می تواند تحریک ملایمی ایجاد کند.

در صورت استنشاق مقدار کافی این سم می تواند باعث سردرد و سرگیجه شود. اگرچه متداول نیست اما افرادی که مقادیر زیادی دلتامترین مصرف کرده اند، حالت تهوع، استفراغ، درد شکم و گرفتگی عضلات را تجربه کرده اند. این حشره کش در هنگام لمس یا استنشاق سمیت کمی دارد ولی در صورت بلع نسبتاً سمی است.

این ترکیب در صورت بلع، استنشاق یا لمس توسط سگ ها و گربه ها آنها را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث استفراغ، تهوع، سرگیجه و لرزش عضلات شود. اگر دلتامترین روی پوست آنها قرار بگیرد، گاهی اوقات می تواند باعث ایجاد حساسیت های پوستی شود که منجر به گاز گرفتن، خراشیدن یا لیسیده شدن ناحیه در معرض می شود.

بلع این سم برای پرندگان کاملا غیر سمی است و مشخص شده در شرایط آزمایشگاهی برای زنبورهای عسل بسیار سمی است. اما در مطالعات میدانی به زنبورها آسیبی نرسانده و محصولات فرمول شده در واقع دارای اثر دور کننده بودند که ۲-۳ ساعت به طول انجامید.

سرنوشت دلتامترين در محیط زیست

هنگامی که این سم وارد خاک می شود خیلی محکم به ذرات خاک می چسبد و نیمه عمر آن می تواند براساس شیمی خاک، دما، میزان آب و میزان ماده آلی خاک تغییر کند.

این ترکیب به سرعت در خاک با محتوای رس یا ماده آلی زیاد تجزیه نمی شود. دلتامترین توسط میکروب ها، نور و آب تجزیه می شود و دو محصول مهم حاصل از تجزیه آن آسان تر از خود آن در خاک حرکت می کند.

کاربرد سم دلتامترین

سم دلتامترین یک سم بسیار پرکاربرد در صنعت کشاورزی است. کشاورزان زیادی از حشره کش دلتامترین برای دفع و از بین بردن طیف وسیعی از آفات استفاده می کنند. این حشره کش می تواند آفت های همچون ملخ ها، شته ها، کنه ها، تریپس ها، شپش ها و مگس های سفید را از بین ببرد.

سم دلتامترین برای انگور

سم دلتامترین یک حشره کش بسیار مفید برای از بین بردن آفات مربوط به درختچه های انگور است. کشاورزان زیادی از این آفت کش برای محافظت محصولات خود از آفات استفاده می کنند.

سم دلتامترین برای یونجه

سم دلتامترین یک حشره کش با اثر تماسی و سیستمیک است که اثرات بسیار قوی در دفع و از بین بردن آفات دارد. کشاورزان برای محافظت از محصولات خود از این سم استفاده می کنند. سم دلتامترین برای یونجه در بازار موجود است و شما می توانید از میان برندهای مختلف، بهترین سم  را برای محافظت از محصولات خود استفاده کنید.

 نحوه استفاده از سم دلتامترین

سم دلتامترین در بازار به صورت کریستال های بی رنگ یا سفید موجود است. برای استفاده از این آفت کش ابتدا باید مقدار مناسبی از سم دلتامترین را در حجم مشخصی از آب مخلوط کرده و سپس بر روی گیاهان خود اسپری کنید. توصیه می شود برای این کار با متخصصین سموم کشاورزی مشورت کنید.

سم دلتامترین برای ساس

یکی از کاربرد های سم دلتامترین دفع و از بین بردن آفاتی همچون ساس است. ساس ها حشرات بسیار مضری هستند که به سرعت تولید مثل کرده و سلامت گیاهان و محصولات شما را در معرض خطر قرار می دهند. کشاورزان از دلتامترین برای از بین بردن ساس بسیار استفاده می کنند.

عوارض سم دلتامترین

دلتامترین ممکن است برای سلامتی انسان بسیار مضر باشد. این حشره کش در بدن انسان به سیستم عصبی حمله کرده و عوارض جانبی بسیار خطرناکی برای سلامتی انسان ایجاد می کند. همچنین تماس این سم با پوست می تواند عوارض جانبی مانند خارش، سوزن سوزن شدن و یا مشکلات پوستی دیگر را ایجاد کند. بنابراین هنگام استفاده از سم دلتامترین، توصیه می شود نکات ایمنی را به دقت رعایت کنید و از وسایل محافظت شخصی مانند ماسک و دستکش استفاده کنید.

مقدار مصرف سم دلتامترین

مقدار مصرف سم دلتامترین برای آفات موجود و گیاهان مورد حمله بسیار متفاوت است. میزان مناسب استفاده از این سم معمولا بر روی بسته بندی آن درج شده است. شما همچنین می توانید از متخصصین سموم شیمیایی برای اطلاع از میزان مناسب مصرف این سم سوال کنید.

سم دلتامترین برای گوجه

سم دلتامترین یکی از سموم حشره کش بسیار محبوب و مفید برای دفع آفت مینوز گوجه فرنگی است. از آنجایی که گوجه فرنگی یک محصول بسیار مهم و پرکاربرد در صنایع غذایی است محافظت از آن در برابر آفات بسیار مفید است. سم دلتامترین از گوجه فرنگی در مقابل طیف وسیعی از آفات محافظت می کند.

سم دلتامترین برای چیست

سم دلتامترین یکی از سموم آفت کش پرکاربرد و شناخته شده در کشاورزی است. این سم برای کنترل تعداد زیادی از آفات کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد که بطور کامل شرح داده شد.

آفت کش هایی مانند دلتامترین برای افزایش بازده کشاورزی ضروری هستند زیرا از محصولات در برابر آفات مضر محافظت می کنند. اگر حشرات کمتری محصولات را از بین ببرند، کشاورزان ممکن است برای تغذیه جمعیت رو به رشد جهان، محصول فراوان تری برداشت کنند.

ظرفیت حشره کش ها برای از بین بردن آفات یکی از بزرگترین مزایای آنها است. آفت کش ها پاسخ  قابل اعتماد و مؤثری را ارائه می دهند. آنها می توانند آفات خاصی را با دقت هدف قرار دهند و در عین حال از محصولات با ارزش ما نگهداری کنند.

علاوه بر آسیب رساندن به محصولات ما، آفات می توانند بیماری را هم به مردم و هم به حیوانات منتقل کنند. خوشبختانه، آفت کش ها با از بین بردن حشرات ناقل بیماری مانند کنه و پشه عمل می کنند و احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری لایم و مالاریا را کاهش می دهند. آفت کش ها با کنترل آفات به حفاظت از سلامت و رفاه انسان کمک می کنند.

با اینحال برخی از حشره کش ها ممکن است در طول زمان در نتیجه مقاومت آفات در برابر آنها بی اثر شوند. آفت کش ها برای کنترل آفات مفید هستند، اما گاهی اوقات آفت کش ها می توانند تأثیر منفی بر محیط زیست بگذارند. محصولات تحت درمان با آفت کش ها می توانند رودخانه ها و دریاچه های مجاور را با رواناب آلوده کنند و زندگی آبزیان را به خطر بیندازند. علاوه بر این، آفت کش های خاصی برای مدت طولانی در خاک باقی می مانند و حیوانات از جمله پرندگان و حشرات مفید را به خطر می اندازند.

قیمت سم دلتامترين

قیمت خرید و فروش سم دلتامترين برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم دلتامترين مورد نظر خود را خریداری نمایید.

فروش ‌سم دلتامترين

برای اطلاع از قیمت فروش سم دلتامترين از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش سم دلتامترين در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم دلتامترين

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا